http://comunitate.de...tica/?p=8582791
s-a discutat in urma cu 2 pagini despre acest articol. cel original, din The Guardian. le faci viata usoara daca dai "accept" la "Google wants to track your physical location. allow?" pe desktop, sau location on pe mobil. macar sa munceasca putin mai mult daca tot imi dau apoi "reclama personalizata" :)
Folosesti Google maps>Get directions? Pe telefon ofera posibilitatea "Use my location" ca persoana sa nu stea sa localizeze adresa exacta, foarte folositor daca esti intr-o localitate straina tie. Odata activata, ramane activata pana te hotarasti sa o dezactivezi.
Se pune problema ce valoreaza mai mult pentru tine? Facilitatea obtinerii unei rute de urmat, mijloacele de transport la indemana ta etc, sau tinerea locatiei tale un secret.
Daca folosesti Yelp ca sa obtii reviews despre o firma, un restaurant, o sala de sport si ai locatia activata la Google, Yelp va folosii informatia asta si iti va cere un review (nu e obligatoriu), Facebook-ul iti va oferii ocazia sa iti faci tag la locatie daca postezi poze de acolo. Asa apar posturile gen "Cutarescu feeling blissfull with icsulescu at Pearl Moon Spa".
De exemplu cati dintr voi stiti ca inchiderea paginii de browser in care ai avut logat mail-ul nu te delogheaza din mailbox? Cati stiti ca daca iti lasi logat contul de mail de google, cand mergi pe youtube esti logat (si deci tot ce vizionezi e marcat ca preferinta)?
Tehnicile lor nu sunt infailibile, nu sunt precum hipnoza, ramane la latitudinea persoanei daca cumpara sau nu, daca urmeaza trendul sau nu si tot asa.
Exemplul meu. Mi-am luat casa si vreau sa fac niste modificari, sa pun parchet, sa iau mobila ca orice nou proprietar. Mi-am facut buget si am inceput cautarile, pe net evident ca mi se pare mai simplu in prima faza.
Instant am primit oferte Home Depot, si alte magazine de gen, zilnic am pe feed reclama pentru parchet sau mobila. Primesc si cupoane de reduceri, oferte de creditare.
Sunt 2 luni de cand m-am apucat de chestia asta si nu am cumparat nimic. Deci tot data mining-ul asta nu le-a folosit la nimic. Daca gaseam ceva sa-mi placa le-as fi multumit pentru ca m-au ajutat.
Toate mailboxurile au spam, pentru asta exista filtrul de spam, adaugi senderul la "spam list" si nu-l mai vezi in inbox.
Exista parti bune si parti rele la orice tehnologie noua, dar cred ca demonizarea unor tech companies doar asa ca e in trend nu e o idee buna.