Nu vorbeam in general, întrebam strict d cazul in care descoperi că are copilul un IQ de 150
Copii competitivi si pushy parents
#31
Postat 03 septembrie 2017 - 17:07
#32
Postat 03 septembrie 2017 - 17:51
Nu vorbeam in general, întrebam strict d cazul in care descoperi că are copilul un IQ de 150
Iti dai seama de pe la 3-4 ani cand observi ca ai un copil care face conexiuni mult peste varsta lui, caruia daca i-ai raspuns la o intrebare intelege si doreste sa vad urmarea.. masurarea IQ-ului e uneori necesara pentru demonstrarea nivelului la scoala.. incerci sa ii oferi cat mai mukt input in domeniul pe care il intereseaza si cat mai
mult suport moral.
Problema cea mai mare a geniilor e
de a se adapta la viata normalilor, de obicei ei "traiesc" in alte emisfere cu interese si idei, viziuni greu de inteles de cei "normali".
Cristina
#33
Postat 03 septembrie 2017 - 18:32
Nu vorbeam in general, întrebam strict d cazul in care descoperi că are copilul un IQ de 150
Nu cred ca iq la copii are vreo importanta .
#34
Postat 03 septembrie 2017 - 19:05
Nu cred ca iq la copii are vreo importanta .
Uneori e necesar, mai ales cand copilul pare neadaptabil la cerintele societatii, aka Gradinita, scoala.
cristina
#35
Postat 03 septembrie 2017 - 19:07
Iti dai seama de pe la 3-4 ani cand observi ca ai un copil care face conexiuni mult peste varsta lui, caruia daca i-ai raspuns la o intrebare intelege si doreste sa vad urmarea.. masurarea IQ-ului e uneori necesara pentru demonstrarea nivelului la scoala.. incerci sa ii oferi cat mai mukt input in domeniul pe care il intereseaza si cat mai mult suport moral. Problema cea mai mare a geniilor e de a se adapta la viata normalilor, de obicei ei "traiesc" in alte emisfere cu interese si idei, viziuni greu de inteles de cei "normali". Cristina
:) Repet..ce ai face tu, Cristina, dacă tot mi-ai răspuns, dacă ai descoperi asta la copilul tau.
Ai deveni pushy sau nu? Asta întrebam. Nu era vorba de ce fac copiii genii în general, ce ai face tu, ca părinte , l-ai canaliza spre ceva sau nu?
#36
Postat 03 septembrie 2017 - 19:33
Eu am un copil inteligent, mult peste medie.. care si-a insusit adunarea si scaderea singur si multe altele; nu pushy e metoda gresita... parerea mea, noi i-am pus la dispozitie o biblioteca bogata, insa si-a ales el ce l-a interesat.. descoperirile lumii il fascineaza, jocurile de strategie, lexicoane, istorie...insa e super sensibil si in plus are un simt al corectitudinii altora extrem.. al lui Personal nu insa... am stiut ca e altfel dintotdeauna.. sau sa exemplific, e primul copil, la al doilea ne-am facut ceva grijuri ca era "normal". In clasa a 2-a a existat intentia sa sara o clasa insa la germana nu l-au considerat asa de "bun" plus emotional nu ar fi facut fata... i-au dat insa material suplimentar de lucru, i-au acut "coltul" lui in clasa unde sa faca ceva interesant la mate sau sa citeasca cand isi termina temele de clasa.. caci se plictisea...
Acum in clasa a 6a a descoperit internetul ca si mod de informatie, citeste forumuri in engleza despre jocurile strategice ce il intereseaza; altfel, da la engleza si latina l-am convins ca sa isi scrie cuvintele noi de 2-3 ori sa le tina minte..aici sunt pushy.. altfel nu i-a fost usor uneori, a capatat porecla de Profesor, pentru ca se exprima uneori ca unul, muoti copii insa nu-l intelegeau cand vorbea, pentru ca limbajul lui era prea elevat pentru ei...
Cel mai bun prieten e sotul meu care are un nivel de cunostinte generale foarte bun, dar incet incet ajunge si el la
limita... Baiatul, acum de 11 ani pune intrebari pe teme complexe si provocatoare uneori si sare de la un subiect la altul intr-un ritm razant. E ca o fantana arteziana... daca ma gandesc bine ceva din astea le am
si eu...
sunt cam greu de urmarit... in orice caz, pentru ca s-a descurcat in scoala mai mult ca onorabil am hotarat sa nu il testam.. Insa ca e ceva special stim.
cristina
scuze nu sunt tare coerenta, e greu uneori de exprimat in cuvinte
#37
Postat 03 septembrie 2017 - 19:37
Atunci e corect cum spune și Luna, copilul canalizează cumva părinții.
Totuși, părintele din exemplul inițial este pushy, deși are un copil dotat....
#38
Postat 03 septembrie 2017 - 19:43
E interesat de stiintele exacte, bio; asa ca si chestie, in clasa a 4a a
scris fiecare copil unde se vede in 20
ani.. si din aceste mici descrieri s-a facut o carticica pe care a primit-o fiecare copil: ei bine, se observa diferenta discrepanta intre cuvintele folosite si se vede in 20
ani avand deja 2 doctorate, in fizica si chimie.. a fost o mega surpriza si pentru noi.. pe langa se vedea "cu o sotie serioasa cu buna crestere care i-a daruit 2 copii," pe langa aw vede avand o casa si un caine; si ca va avea grija de copiii sai... in comparatie cu restul
copiilor vise foarte mari..
Acum viseaza sa construiasca nano roboti care sa nimiceasca celulele canceroase...
cristina
am scris multe si poate suna a lauda, dar nu e.. pe de alta parte e "obraznic", habar nu are de nimic in casa... ce nu-l
intereseaza
#39
Postat 03 septembrie 2017 - 19:44
A canaliza și a îndruma nu este egal cu pushy.
Referitor la clipul respectiv, mai este încă un aspect de luat in considerare și acesta este diferenta de cultura. Unele culturi considera ca reușita copiilor este o reflecție absoluta a muncii părinților, nu neaparat meritul copiilor. Aici e mult de discutat.
Am un copil (e un tânăr adult la 19 ani deja dar tot copilul meu rămâne) cu o inteligenta neobișnuita și am un copil "normal". Îți trebuie niște resurse serioase sa faci fata ca părinte și mai ales sa fi echitabil dar sa si oferi pe masura cerințelor. Și încă ceva: se abuzează la greu eticheta de "gifted"...sa fi primul in clasa nu te califica automat pentru "gifted" sau "geniu". Este complet, dar complet, alta mâncare de peste.
#40
Postat 03 septembrie 2017 - 19:44
Atunci e corect cum spune și Luna, copilul canalizează cumva părinții.
Totuși, părintele din exemplul inițial este pushy, deși are un copil dotat....
Fiecare copil e altfel si fiecare parinte e altfel, noi trebuie sa ii aratam cum se invata, ca el nu stie.. pana acum a ajuns ce a prins din clasa..
Cristina