Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * - 2 voturi

Autorii de manuale...

autori manuale scolare educatie greseli

60 raspunsuri la acest subiect

#51
corap

corap

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.297 mesaje

Postat 25 martie 2014 - 13:19

si eu m-am referit la auxiliar in sensul folosit de Selene, initiatoarea topicului:

 

"- pentru manual: Marcela Peneş, editura Peneş

- pentru auxiliar: Viorica, Dumitru D. şi Cristian-George Pârâială,"

adica: http://www.euristica...r-clasa-i.html�

exact caietele auxiliare pentru copii, nu materiale didactice auxiliare.

 

(desigur, oricat de dedicat ar fi profesorul, nu cred ca activitatea la clasa ar trebui sa-i afecteze bugetul. pur si simplu nu e corect. ca si eu vin cu pixu' si stilou' de-acasa, dar fac asta din motive de fandoseala si confort personal, nu pentru ca, daca nu le-as avea la serviciu, n-as avea cu ce sa scriu).



#52
Selene_Bunny

Selene_Bunny

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.037 mesaje

Postat 25 martie 2014 - 16:01

Da, auxiliarul ala a fost "sugerat" de invatatoare (in sensul de sa fie cumparat de parinti). Insoteste manualul, practic, si se lucreaza din el, copiii primesc teme din el.



#53
geniest

geniest

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.561 mesaje

Postat 25 martie 2014 - 16:02

 

 

Dar... am niste pretentii de la sistemul nostru de invatamant. Copilul meu vorbeste corect si nu sunt de acord ca sistemul sa strice asta.

Daca va avea parte de o invatatoare careia ii place ceea ce face, cu siguranta va vorbi si scrie corect in continuare. Indiferent de neajunsurile manualelor.

 

Eu am fost, sa nu zic socata, ar fi prea mult, dar intrigata, cand in clasa I copilul meu care se exprima corect gramatical scria iel/ia in loc de el/ea, saniusi in loc de sanius, prileji in loc de prilej. Este foarte important ca invatatoarea sa observe si sa corecteze cu exemple.



#54
Selene_Bunny

Selene_Bunny

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.037 mesaje

Postat 25 martie 2014 - 16:05

Si exact  cum a spus Selene , naveta profesorilor care lucreaza la sat cine o plateste. 

 

Ei, din salariu. La fel cum platesc chiria si utilitatile. Si mancarea.

 

(Mie imi place sa fac planse de-alea).



#55
anca_27

anca_27

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.796 mesaje

Postat 25 martie 2014 - 21:23

Missdarcey, incotro bati tu n-are nicio legatura cu topicul. Vocea ta nu e de fapt decat vocea majoritara a unei parti ignorante a lumii in care traim si care habar n-are realist ce inseamna `sistemul` atat de blamat si ingropat zi de zi, tot mai adanc, in noroi. La ce te-ajuta sa stii ca eu fac planse, materiale, fac naveta cu masina proprie, schimb cartus la imprimanta, cumpar topuri de hartie sa xeroxez copiilor materiale, citesc carti pt parinti si le prezint pps-uri  de pe laptopul propriu pe care-l pun la bataie si pentru alte activitati s.a.? Hm? Declar intrebarea mea mai degraba retorica. Nu ma ajuta pe mine cu nimic sa aflu ce probleme ai tu cu sistemul si cu profesorii nededicati. 

Sa revenim de pe meleaguri de idei plimbarete la autorii de manuale.



#56
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 26 martie 2014 - 09:05

Eu cunosc manualele astea si auxiliarele. Au trecut 9-10 ani de cand le-a folosit fata.

Nu a ramas cu sechele si vorbeste si scrie corect gramatical. Se invata gradual, mai intai cu sfert de masura, apoi cu jumatea pana trec la masura intreaga.

 

Sa vedeti ce greu e de explicat si priceput de ce se scrie "la dus a luat metroul"  "tata l-a dus cu metroul"  Sau  "pune-ti jacheta pe tine!"  versus " copii, puneti mainile pe banca"; "c-ar fi bine sa fac asta" - "car am si eu in curte" - "car merele in plasa"

De aceea dintr-o propozitie lipsesc anumite elemente, si poate par stupide, insa in momentul ala trebuie invatat altceva.

 

Apoi vine momentul cand copilul invata despre cuvintele ce se termina in "iu" si la plural au inca unul iar cand se articuleaza mai atasezi unul.

Ce propozitii nascocesti?

Am un cercel auriu.

Am 2 cercei aurii.

Auriii mei cercei sunt pe masa - Hai sa fim seriosi! cine vorbeste asa? Propozitia pare stupida, insa e folositoare pentru a invata scrierrea corecta. Nu de alta dar inversiunile astea le gasesti in poezii.

 

Apoi vine albastru - albastri - albastrii. Am 2 ochi albastri, albastrii mei ochi sunt inchisi.

Copiii au tendinta de a scrie am 2 ochi albastrii - ceea ce este incorect.

 

La rand asteapta cuvantul ochi. Trebuie sa scrie propozitii cu toate intelesurile cuvantului ochi. Ochi, nu ochiul, ochii, ochiurile.

Si atunci unele propozitii devin de-a dreptul ilare.

El privea la un ochi de fereastra.

Crosetand bunica a pierdut un ochi.

Am vazut un ochi de apa.

Am mancat un ou ochi.

Am inchis un ochi.

Un ochi la aragaz era stins.

Paharul era plin ochi.

 

=====

 

Mai rau a fost cand la istorie, in clasa, a Iv- a avut un manual scris de Dinu Constantin Giurescu.



#57
missdarcey

missdarcey

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.258 mesaje

Postat 26 martie 2014 - 11:57

Ce ai spus tu viviana se invata in ani de zile , sunt ore care se axeaza doar pe invatarea acestor ortograme prin scrierea in opozitie a cuvantului.La inceput li se spune ca se scrie ortograma cand nu poate fi inlocuita cu cuvantul . In clasele mai mari cand incep teoria partilor de vorbire se lamureste problema . Cea cu ochiul deja face parte din vocabular. Ai omis verbul  " a ochi " -Arcasul ochi tinta.

Ochi , ochiuri, samd , deja e familia de cuvinte.

 

Ce mi se pare extraordinar acum e ca exista multe dictionare si cine vrea Si poate (sa le cumpere) invata mai usor. Pe vremea noastra era doar ce ne aducea profesorul la clasa .

 

Asa e , scrierea corecta  dpdv gramatical se realizeaza in ani de zile .

 

anca_27 , ce faci tu nu mi se pare cu nimic deosebit , sunt doar lucruri pe care oricare cadru didactic le face , multi fac mult mai mult decat atata , altii se multumesc sa spuna ca invatamantul e in noroi , e ingropat , dar trebuie ignorata vocea celor care pretind ceva.

Eu cred ca am habar mai mult decat iti imaginezi tu , si repet faci doar lucruri normale , nimic deosebit.



#58
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 26 martie 2014 - 12:13

Ce am spus eu se invata exact in clasa  clasa a II-a si a III-a. Unele si mai complicate in clasa a Iv-a. De pe o saptamana pe alta.

 

Baza atunci se formeaza, din clasa a V-a nu se prea mai reiau, se presupune ca ar trebui stiute, insa primesc explicatii suplimentare si le invata ca parti de propozitie si li se desluseste de ce se scriu asa si nu altfel.

 

Edit: "a ochi" nu a fost omis - pentru ca nu se pronunta la fel.



#59
Selene_Bunny

Selene_Bunny

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.037 mesaje

Postat 26 martie 2014 - 14:52

missdarcey, ce a povestit anca (tot respectul) este o exceptie, nu o regula. Tu ai pretentii occidentale, civilizate, de la o tara care, in destule aspecte, este la nivelul tarilor din lumea a III-a. Tie ti se pare banal ce scrie ea acolo, nu e deloc banal, e un sacrificiu. Daca te uiti la semnatura ei, poate e si mai clar.

 

La un pol ai scolile de fitze si parintii care ar face orice pentru un loc in aceste scoli, la celalalt pol ai copiii care merg pe jos km intregi pentru a ajunge la scoala, scoala care numara, poate, 20 de copii in 4 clase primare.

 

Iar in sistemul de invatamant e plin de jeg, numai cate scandaluri au fost in ultima vreme.

 

viviana, te bagi la niste planse? Tare fain ai explicat.  [flo2]



#60
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 26 martie 2014 - 15:13

Poate ma bag, cine stie...

 

Nu am sa uit dupa-amiezele alea lungi cand invata ortogramele si facea propozitii cu ele.

Ortogramele le avea de scris intotdeauna cu o alta culoare. Nu stiu daca si alti invatatori au cerinta asta, dar este o metoda foarte buna de a le intra in cap rapid.

Lasa pixul jos, ofta, isi lua carioca verde scria "i-a", iar ofta, iar lua pixul, isi mai sufla intre degete si ne apuca inserarea.

 

Am facut planse pentru clasa cu semnele < si > ca nu le intra copiilor in cap care-i mai mic si care-i mai mare.

In stanga lui < un peste cu gura deschisa. Inghite pestele semnul? Da. De ce? Pentru ca e mai mic!

In stanga lui > un peste cu gura deschisa. Inghite pestele semnul? Nu. De ce? Pentru ca e mai mare!





Etichetat si cu autori, manuale, scolare, educatie, greseli

Panic Questions

  • Poze pt o a 2-a sarcina

    PaulaTin
    - Astăzi, 08:43

  • Bebe 1 aniÈ™or greutate mica

    lar
    - apr 22 2024 17:43

  • Bebe 1 an greutate mică

    lar
    - apr 22 2024 17:30

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

Last Blogs

  • nasterea

    Ralu31031992
    - Astăzi, 14:18

  • Carucior

    Ralu31031992
    - Astăzi, 14:07

  • EMOTII VERSUS STRES

    Andrevvv
    - Astăzi, 13:54

  • Febra bebe A si nopti nedormite

    Deutzuk
    - Astăzi, 12:25

  • Un pic de liniste

    Roxi_pisicul23
    - Astăzi, 09:56

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -