M-am gandit si eu adesea la beneficiile si dezavantajele unui sistem homeschooling. Eu personal ii vad aplicabilitatea doar la varste mici... facand o paralela sa zicem la I-IV, cand lucrurile studiate la scoala pot fi usor aplicate in experimente, explicate prin vizite la muzeu sau atlase de geografie studiate in ritm propriu. Dar ce se intampla cand pre-adolescentul in sistem homeschooling nu mai vrea sa invete informatii noi dintr-un anumit domeniu? Sau daca vrea doar sa faca sport sau sa se joace pe computer? Cum va fi motivat sa retina informatii despre care parintii stiu ca ii vor fi necesare mai tarziu, chiar daca acum le considera inutile?
Fiica-mea merge la scoala de stat, invatatoare exceptionala, suplinita acasa de experimente, discutii libere despre orice subiect, joaca in fiecare vara la muzee tehnice prin Europa, istorie invatata prin castele si muzee de istorie... Deocamdata suntem bine, copilul iubeste scoala, dar sunt sigura ca peste niste ani vor veni si momente dificile, in care doar constrangerea notelor sau a grupului va functiona. Desi e inca mica am incercat sa pregatesc de pe acum terenul, explicandu-i ca scoala ii ofera multe informatii, care ii viitor ii vor fi o parte utile, o parte nu. Dar daca invata tot ce i se ofera, va putea cand va fi mai mare sa isi aleaga orice drum isi doreste. Pentru ca daca acum vrea sa fie fashion designer si fotograf, poate peste 5 ani isi va dori sa devina arhitect, iar peste inca 5 isi va da seama ca de fapt pasiunea ei este arheologia. Si atunci ii vor fi de folos si notiunile de optica, si cele de matematica, si cele de istorie, ba chiar si cele de biologie. Si orice decizie ar lua, va putea fi exact ceea ce isi doreste, oricand. O fi zis bine, n-oi fi zis... cine mai stie
Spor la invatat tuturor!