In Romania nu sunt oricum prea multe alternative. Sistemul nu este mai deloc adaptat nevoilor individuale ale copilului, pune accent pe memorare si redare, in timp ce preocuparea pt intelegere si punerea in practica a notiunilor invatate este aproape inexistenta.
Nu stiu daca pot spune ca al nostru copil nu este fericit la scoala, este abia la inceput si nu s-a lovit inca de probleme prea mari. Ar fi cateva lucruri marunte care nu-i sunt pe plac, majoritatea legate de faptul ca are program fix. Pe de alta parte, cred ca are nevoie de o forma structurata de studiu, care sa atenueze tendinta de a face lucrurile intr-o maniera dezorganizata. Chiar daca HS ar fi posibil, nu cred ca avem abilitatile necesare, insa acolo unde exista si se potriveste cu copilul, poate fi o alternativa de luat in calcul.
Oricum, in ciuda golurilor din sistem, sunt aspecte care se pot suplini acasa, chiar daca nu se intampla cu regularitate. Inca de la varste mici, copilul a fost curios sa afle lucruri noi, insistand de fiecare data sa-i dam detalii despre cele care ii atrageau atentia. Pt ca uneori punea intrebari care depaseau teoretic varsta lui, am intrebat mai multi pedagogi cum ar fi bine sa procedam. Mi s-a raspuns ca cel mai indicat este sa-i dam "cat cere". Tinand cont de chestia asta, am profitat de orice situatie care ne putea ajuta sa-i satisfacem nevoia: lecturi individuala, vacantele, timpul liber petrecut impreuna, samd.
Deocamdata pt noi combinatia scola + particular functioneaza destul de bine, nu stiu insa daca vom mai putea spune acelasi lucru peste cativa ani. In sistemul de invatamant, sunt multe lucruri care-i musai sa fie inlocuite cat mai repede (oameni, metode, etc).
Editat de Adriana mica, 19 ianuarie 2014 - 08:56 .