Fericirea lor in momentul asta? Amandoi ar face sporturile preferate. Oricum le fac zilnic. In plus cel mare ar citi Harry Poter si altele asemenea, s-ar juca pe tableta sau ar sta tolanit in fata TV-ului. Cel mic ar mai juca un sah dar n-ar pune mana pe o carte.... Daca ma iau doar dupa ce le place ar ramane niste "incuiati".
Nu inteleg de ce homeschoolingul e asociat cu ideea de a-i tine pe copii acasa (eventual incuiati in camera, ca sa ii izolam de restul lumii) si de a-i lasa sa faca ce vor, ca sa fie ei fericiti!
As vrea sa te intreb, inainte de a-i invata cineva sah pe copii, ai iubit ei sahul, l-ar fi preferat? Clar, nu, pentru ca nu stiau despre el, nu il intelegeau. Ca sa iti dai seama ce te face fericit (in cautarea fericirii suntem toti, desi de cele mai multe ori in mod inconstient urmarim o stare de bine si de armonie, cand toate coordonatele fiecaruia, ca persoana, ajung pe aceeasi orbita) , ai o paleta larga de activitati si practici, de la creativ la stiinte exacte, activitati care se pot face practic 50% si teoretic 50%, nu 99% teoretic ca in sistemul de stat.
Eu am invatat chimie si fizica 6-7 ani, in scoala generala si in liceu, si niciodata, NICIODATA nu s-a facut un experiment chimic in clasa. Si nu ma gandesc la eprubete, sulfuri, minuni in sisteme complicate, colorate, din care sa iasa fum si sa faca bulbuci, ci la orice experiment de baza pe care l-as face acum cu copiii mei, acasa, in timpul liber, just for fun, ca sa ne distram. Starile de agregare(o bucata de gheata, un pahar cu apa si o oala cu apa fierbinte ajung), proprietatile apei, despre electrizare, despre cum circula lichidele intre vasele comunicante, ce se intampla cand scufunzi un corp solid intr-un lichid ( si pentru asta nu ai nevoie decat de o piatra si un pahar cu apa) si alte cele, atat de ...la indemana noastra ca adulti, insa noi uitam ca lucrurile care ni se par noua firesti, observabile cu ochiul liber (lucruri a caror logica ne-am sedimentat-o in ani de zile de invatare si de observare pasiva) sunt toate lucruri noi pentru copii, care sunt curiosi sa descopere si practic, nu numai prin manualul teoretic de la scoala.
Si pentru ca parintii nu au timp, pentru ca muncesc pentru ca pruncii lor sa aiba acces,culmea!, la educatie, nici profesorii nu au timp, nici chef, nici resurse sa dezvolte latura practica a predarii eficiente.
Editat de JuliaSM, 17 ianuarie 2014 - 09:50 .