Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

ADHD, Asperger, autism, SD - la scoala (3)


232 raspunsuri la acest subiect

#201
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.754 mesaje

Postat 04 noiembrie 2013 - 15:57

nu stiu engleza.i oricum.nu stiu ce sa mai fac ,nu mai am putere de multe ori.Asa se manifesta hiperactivitatea?cesta e diagnosticul dat de dr psihiatru si mi-a dat tratamnet mentat si sedepril.Nu am timp sa citesc forumul dar o sa incerc.Sunt  la scoala pe holuri-al meu are si fobie scolara si anxietate.Prima invatatoare l-a speriat rau de tot si mai era si din familie.Cateodata cand contrazic face crize de furie ,ma loveste tare si nu mai stiu cum sa il potolesc.

 

Hm, nu stiu sa se fi publicat in romania...

 

in primul rand sa clarific ca aceasta carte nu e adresata copiiilor care au sau nu au vreun diagnostic, deci nu face excluziuni. Sunt abordati exact la fel toate categoriile de copii. 

 

Ideea din carte e ca nu actionezi in timpul crizelor. iti recomada sa faci o lista sa vezi care sunt evenimentele care declanseaza cel mai des aceste crize, sa le prioritizezi si apoi sa le abordezi pe rand. Si iti da o metoda de cum sa faci lucrul asta.

 

Ai spus ca nu ai timp sa citesti forumul. daca totusi iti gasesti timp, scrie aici si o sa incerc sa fac pt tine un sumar aici si sa trecem prin niste expemple impreuna.

 

DAR foarte foarte mult conteaza psihologul, el te poate ajuta cel mai mult. Poate nu ar fi o idee sa intrebi psihologul daca a citit cartea si daca abordarea se poate aplica la copilul tau?



#202
filofteia

filofteia

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.512 mesaje

Postat 04 noiembrie 2013 - 17:27

nu stiu engleza.i oricum.nu stiu ce sa mai fac ,nu mai am putere de multe ori.Asa se manifesta hiperactivitatea?cesta e diagnosticul dat de dr psihiatru si mi-a dat tratamnet mentat si sedepril.Nu am timp sa citesc forumul dar o sa incerc.Sunt  la scoala pe holuri-al meu are si fobie scolara si anxietate.Prima invatatoare l-a speriat rau de tot si mai era si din familie.Cateodata cand contrazic face crize de furie ,ma loveste tare si nu mai stiu cum sa il potolesc.

 

Am vazut ca esti din Timisoara si gasind articolul asta:

http://ziuadevest.ro...or-cu-adhd.html

am dat pana la urma si peste site-ul asta:

http://www.copil-speranta.ro/

 

Aici sunt doar niste articole:

http://www.info-sana...activitate.html

 

http://www.sanatatea...a/#.Une6PflSnTo

http://www.topsanata...2-all-post.html

 

Intr-o oarecare masura te inteleg. Din pacate in Romania exista prea putina empatie la nivelul sistemului de invatamant fata de copiii speciali. Ca sa urmezi terapii iti trebuiesc bani multi, foarte rar te ajuta cineva. De aceea ma gandesc ca cei de la fundatie te vor ajuta.

 

Este foarte important sa primesti sprijin si sa inveti sa reactionezi vis-a-vis de reactiile copilului tau. Faptul ca scrie la inceputul clasei I este un semn foarte bun. In plus tu insati trebuie sa te documentezi... eu am invatat din proprie experienta ca trebuie sa ma ajut singura pe mine si copilul meu. Am aplicat multe din cele citite in carti, pe internet si au functionat, dar cel mai important a fost ca am inteles ca poate trai si asa si poate face o facultate, cum spune Aqai... Este adevarat ca nu am avut atatea probleme, copilul este dislexic, dar se intelege ce scrie... ca scrie "pnetru" in loc de "pentru" asta este alta poveste... am renuntat sa incerc sa inteleg cum gandeste creierul lui... dar am inteles ca eu trebuie sa-l sprijin, sa-l sustin, sa-l incurajez... fiecare are drumul lui.


Editat de filofteia, 04 noiembrie 2013 - 17:37 .


#203
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.754 mesaje

Postat 04 noiembrie 2013 - 20:33

Filofteia, daca nu te deranjeaza sa-mi spui, ca in ce clasa a inceput sa citeasca cat de cat fluent? si sa scrie?

 

si in ce fel I-a afectat dyslexia restul performantei scolare?

 

daca nu te deranjeaza sa spui, bineinteles. Daca e prea indiscret, spune si inteleg. Nu stiu de ce, din cate mai dadusem peste postarile tale aveam impresia ca tu ai copii gifted. Aici am vazut des acolcierea gifted/ learning disabilities.

 

multumesc



#204
filofteia

filofteia

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.512 mesaje

Postat 05 noiembrie 2013 - 09:59

Nu ma deranjeaza!

Spresfarsitul clasei a III-a, adica 9 ani jumatate.

Dar si acum la 13 ani (aproape) face greseli de ortografie de genul "pnetru" in loc de "pentru" si altele. Este ca atunci cand scri la calculator si incurci din greseala tastele, dar el le face in scrisul de mana. Sau scrie cuvintele despartit ex: "Totdeauna" il scrie "tot deauna". Ca sa nu mai vorbesc de compuneri. Are niste idei exceptionale, dar le prezinta alambicat (multe propozitii intoarse). Eu l-am invatat, am insistat sa faca propozitii scurte si parca este mai bine, avand in vedere ca la noi nu se ia in considerare nici un fel de deficienta a copiiilor.

La sfarsitul clasei a VIII-a sunt evaluati toti la fel. Doar cei din scolile speciale au alt regim. Intentia noastra este insa integrarea intr-o scoala normala, mai ales ca s-a dovedita ca inteligenta peste medie.  

De altfel poate ca asta este norocul lui. Ii spun mereu ca trebuie sa recupereze la matematica ceea ce va pierde la romana, pentru ca se dau doua compuneri la admitere.

Am mers pe ideea de a-l constientiza care sunt limitele lui in ceea ce priveste scrisul/cititul. Noroc ca acum se sriu toate la calculator si avem corector...

Primul semnal de alarma a fost cand a scris dupa dictare la scoala "micrc" in loc de "miere" ... invatatoarea mi-a spus ca ea nu a mai intalnit asa ceva, dar sa nu-mi fac griji. La inceputul clasei a III-a la o dictare data acasa a scris in loc de "la un moment dat" ceva de genul "la od momendat". L-am rugat sa -mi spuna ce inseamna si stia. I-am spus sa-mi spuna cate cuvinte sunt si a spus ca trei. Am fost atunci cu el la "Centrul logopedic interscolar", unde l-a pus sa citeasca dintr-un abecdar (de clasa I), l-a spus ca spuna cate cuvinte sunt in "la un moment dat" si a spus trei, apoi l-a pus sa spuna iar si i-a aratat pe degete. A fost intrebat ce note are... avea B la romana si stiinte. Desi la romana avea si note de S in carnet. Concluzia ... sa avem incredere in evaluarile invatatoarei si ca oricum in programe nu sunt inclusi decat cei cu esec scolar, adica media I (insuficient). Si ce am mai observat la noi se considera ca trebuie mers la logoped doar pentru defecte de vorbire, iar al meu vorbea perfect.

Pe mine nu ma deranjau notele ci ceea ce constatam singura lucrand cu el. Spre exemplu intr-un text a citit automat de cate ori a intalnit cuvantul "ascensor" - "lift"... spunea direct lift, fara macar sa incerce sa citeasca primul cuvant.

Din fericire este foarte inclinat spre informatica / inginerie si deci are un drum al sau, chiar daca nu va intra la primele doua cele mai bune licee din oras.

 

 

In ce priveste performantele scolare... eu spun ca deocamdata nu l-a afectat foarte mult. Sa vedem cum va fi admiterea. In clasele primare a fost mai rau, dar din clasa a V-a, unde la restul materiilor nu conta cum scri ci ceea ce sti, a fost mai bine. Adevarat este ca eu il ajut sa invete la materiile teoretice, pentru ca i-ar lua prea mult sa citeasca si deseori nu intelege ce citeste daca nu ii este explicat. Eu am inteles oarecum cum ii functioneaza mintea si l-am invatat unele trucuri pentru teste, luat notite la scoala, etc.

 


Editat de filofteia, 05 noiembrie 2013 - 10:09 .


#205
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.754 mesaje

Postat 05 noiembrie 2013 - 16:32

Multumesc! Imi da incredere sa mai vorbesc cu persoane care trec prin experiente similare. Asa in capul meu am o incredere ca va fi foarte bine pana la final, insa dincolo d asta trec de multe ori prin momente de panica fiindca are zile in care merge bine si citeste relativ fluent si apoi are zile in care pur si simplu o luam de la capat cu vocalele, aprca acum le-ar invata pentru prima data... Mai ales ca in engleza o vocala are mai multe sunete. 

 

Ma bucur ca ati ajuns cumva pe un fagas... Suna bine. Noi inca avem mult de tras fiindca la scoala veche in cl 1 si 2 nu am avut deloc suport sau credibilitate cand spuneam 'dislexie', doar ajutorul unei invatatoare foarte inimoase de ESL (engleza limba secundara) dar pt dislexie abordarile tre' sa fie interdisciplinare, nu doar language based.

 

La scoala noua sunt foarte suportvi, chiar daca am inceput evaluarile la psiholog in particular si nu prin scoala si toti abia asteptam sa vedem si hartia oficiala cu recomandarile de acolo.

 

ce mai vroiam sa te intreb: cum era la mate in clasele mici? Avea dificultati cu secventialitate (inainte inapoi, in fata in spate) sau cu curgerea timpului? ( azi, ieri, maine)

 

brrrr, simt ca incep sa te asasinez cu intrebarile, dar mai am una :) cum sta copilul tau cu comportamentul? Al meu relationeaza bine cu adultii, sustine conversatii f mature, dar cu copiii de varsta lui e un dezastru... 



#206
filofteia

filofteia

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.512 mesaje

Postat 05 noiembrie 2013 - 22:39

ce mai vroiam sa te intreb: cum era la mate in clasele mici? Avea dificultati cu secventialitate (inainte inapoi, in fata in spate) sau cu curgerea timpului? ( azi, ieri, maine)

 

O sa incep cu asta.. Curgerea timpului n-a fost o problema. In compuneri insa uneori si acum (daca nu se concentreaza) cand se refera la trecut face propozitia de genul :Ieri copilul a fost plecat. In loc sa spuna : In urma cu o zi copilul a fost plecat.

In schimb primul/ultimul/inainte/inapoi/predecesor/succesor... o aventura. Pana la urma eu am asociat inainte/primul/predecesor cu stanga lui, iar pe celelalte cu dreapta. Nu am inteles niciodata de ce lui primul i se pare cel dinspre cotorul caietului. Adica daca are 1234, si ii spui sa spuna primul numar il spune pe 4.

In general unde am vazut ca are dificultati am incercat sa fac asocieri cu ceva.

Spre exemplu dreapta cu treapta... I-am spus mereu ca cel care incepe cu t se refera la treapta de urcat (scara).

 

Este frustrant cand pare ca totul ia o turnura favorabila sa apara alte probleme.. spre exemplu in clasa a IV-a incepuse sa scrie "thema" in loc de "tema", desi pana atunci n-o facuse niciodata. Asta a tinut cateva luni.

 

Continui maine!



#207
filofteia

filofteia

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.512 mesaje

Postat 06 noiembrie 2013 - 11:33

Ma bucur ca ati ajuns cumva pe un fagas... Suna bine. Noi inca avem mult de tras fiindca la scoala veche in cl 1 si 2 nu am avut deloc suport sau credibilitate cand spuneam 'dislexie', doar ajutorul unei invatatoare foarte inimoase de ESL (engleza limba secundara) dar pt dislexie abordarile tre' sa fie interdisciplinare, nu doar language based.

 

La scoala noua sunt foarte suportvi, chiar daca am inceput evaluarile la psiholog in particular si nu prin scoala si toti abia asteptam sa vedem si hartia oficiala cu recomandarile de acolo.

 

Ma steptam ca in strainatate sa fie mai suportivi. Eu stiam din start ca sunt singurul suport al copilului... iar dupa vizita la "Centrul logopedic Interscolar" am renuntat definitiv. In particular la nivelul acela nu am reusit sa gasesc un psiholog care sa lucreze logopedie. Apropo de la Centrul  logopedic interscolar mi s-a spus ca pana va ajunge el in a VIII-a se vor scadea pretentiile la examene. Iata ca la anul este a VIII-a si nici gand de scazut pretentiile / nivelul in vreun fel. Pana la urma nici nu conteaza care este nivelul.. el pleaca din start cu un dezavantaj, ar avea nevoie de timp mai mult decat ceilalti ca sa reuseasca sa citeasca/inteleaga acelasi text.

 

Cand a invatat sa citeasca nu a reusit dupa tipic sa spun asa, adica in romana se invata cititul pe silabe... nu a fost chip. A invatat adaugand mereu cate o litera.. adica citea intai a, apoi ac, apoi aca, acas si in sfarsit acasa.

Mai tarziu am citit ca este una din metodele folosite pentru dislexici. Dar pot spune cu siguranta ca  eu l-am inavatat sa scrie si sa citeasca ci nu scoala. Daca eu nu ma ocupam de el era abandonat intr-un colt din pacate.

 

In schimb nu are nici un fel de probleme de relationare... se intelege bine atat cu copiii cat si cu adultii. Mai nou chiar are in anturaj si copii mai mici cu un an doi si vad ca este OK. Eu cred ca un merit in asta il are gradinita catolica (desi noi suntem ortodoxi) pe care au urmat-o si in care aveau o alta viziune ... nu se promova concurenta intre copii ci toleranta. A avut in grupa chiar o fetita cu dizabilitati de vedere. Educatoarea a reusit sa-i invete sa piarda la jocuri fara suparare, sa se integreze in grupuri de copii pe care nu-i cunosteau, sa-si ia apararea unul altuia... In plus a mers la diverse activitati extrascolare, unde intalnea alti copii cu care era nevoit sa reactioneze.



#208
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.754 mesaje

Postat 06 noiembrie 2013 - 15:51

Filofteia, suport a existat, numai ca nu cel potrivit. el intrand in cl 1 cu engleza la nivel basic, a fost inscris student ESL si toate problemele lui au fost puse pe seama faptului ca era ESL.

 

aici toti studentii care sunt inscrisi ESL stau acolo in programul acela parca 4 ani? ei bine, deja in primul semestru cl 1 vorbea foarte bine limba, iar eu pe asta am marsat exclusiv in cl 1: sa il invat sa vorbeasca, sa aiba un ocabular la nivelul celui din limba ro (el in ro a fost mereu cativa ani buni peste varsta ca nivel lingvistic - la doi ani si ceva folosea cuvinte ca meandre, canion, extraordinar... ma rog in sensul ca progresul a fost fff rapid, la 2 ani a inceput sa vb si la 2 ani jumate facea niste fraze si structuri de ne minunam)

 

m-am increzut foarte mult in sistem si ma asteptam ca eu marsand pe limba, integrare, mediu nou, experiente noi, cultura noua, scoala sa ii construasca skillurile pt citit si scris. in vacanta de vara in cl 1 cand m-am apucat sa citesc eu cu el acasa am avut un soc...

 

citea c-a-t = clat sau tac

 

nu recunostea vocalele, inversa masiv b cu d (asta o face inca) si nu avea in general capacitatea sa lege literele individuala intr-un cuvant, nici la cuvinte simple de tot...

 

daca ii spuneam t-ei-b-l (transcriere fonetcica table) nu recunostea cuvantul table...

 

si asa am inceput sa intru la idei si sa incep, sa citesc, ca caut...

 

cand m-am dus in cl a doua la invatatoarea nous si i-am spus ca totusi eu nu cred ca e vorba de ESL ci de dislexie, s-au uitat la mine c la extraterestru... ca ce mi-a dat ideea asta. un an intreg m-am invartit in ceata fara sa stiu ce si de unde sa apuc, aici toate problemele de genul asta se adreseaza prin scoala, scoala face recomandare, dar scoala nu credea ca are copilul o problema.... ca in rest note bunicele avea, toti il laudau ca e bright...

 

numai eu stiu cat am auzit he's ok, he just needs to practice... de vedeam negru in fata ochilor. la un momendat m-am si infipt in invatatoare, am intrebat-o daca ea chiar crede ca ala e un copil neglijat cu care nu se lucreaza si il lasam la tv zi lumina... 

 

mi se rupea sufletul de el, in fiecare zi pe langa scoala unde statea de la 9.15 la 3.30 mai lucra 2 ore acasa. cu pauza scurte, dar lucram si incercam toate metodele posibile. Am facut si programl davis,am platit de m-am uscat la el, eram toata ziua buna ziua pe capul scolii...

 

dar daca el acolo unde sta 6 ore pe zi nu primea sprijinul de care avea nevoie, eu acasa de la 6-8 seara cu un copil de 7 ani care atunci cand e obosit ii fug literele si cuvintele pe pagina, faceam munca de sisif. si el asemena langa mine saracul statea si buchisea ...

 

in fine. history. acumam intrat intr-o era noua, da' tre sa intru si intr-o sedinta :)



#209
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.754 mesaje

Postat 06 noiembrie 2013 - 15:57

Ma steptam ca in strainatate sa fie mai suportivi. Eu stiam din start ca sunt singurul suport al copilului... iar dupa vizita la "Centrul logopedic Interscolar" am renuntat definitiv. In particular la nivelul acela nu am reusit sa gasesc un psiholog care sa lucreze logopedie. Apropo de la Centrul  logopedic interscolar mi s-a spus ca pana va ajunge el in a VIII-a se vor scadea pretentiile la examene. Iata ca la anul este a VIII-a si nici gand de scazut pretentiile / nivelul in vreun fel. Pana la urma nici nu conteaza care este nivelul.. el pleaca din start cu un dezavantaj, ar avea nevoie de timp mai mult decat ceilalti ca sa reuseasca sa citeasca/inteleaga acelasi text.

 

 

 

 

 

asa este si aici odata ce se dovedeste ca un copil are o problema primeste acomodari, de genul are 15 min in plus la teste, primeste a quite room pt test sau tehnologie asistiva in functie de nevoi.

 

resurse exista da, dar sincer cred ca trebuie sa lupti din greu pt ele :) mai ales daca copilul e atat de inteligent incat sa nu ridice semne de intrebare. ei au pus totul pe seama atitudinii si comportamentului (ca se fataie si frichine la scoala si nu asculat si bam, daca rezolvam asta peste noapte o sa stie sa crie si sa citeasca)...


Editat de Aqai, 06 noiembrie 2013 - 15:57 .


#210
filofteia

filofteia

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.512 mesaje

Postat 07 noiembrie 2013 - 11:37

 

resurse exista da, dar sincer cred ca trebuie sa lupti din greu pt ele :) mai ales daca copilul e atat de inteligent incat sa nu ridice semne de intrebare. ei au pus totul pe seama atitudinii si comportamentului (ca se fataie si frichine la scoala si nu asculat si bam, daca rezolvam asta peste noapte o sa stie sa crie si sa citeasca)...

 

 

Si la noi este cam la fel... Mi se spune mereu ca nu lucreaza suficient, ca este foarte inteligent, dar nu invata. Eu am inceput insa sa nu mai iau in seama toate astea, pentru ca eu stiu cat lucreaza, pentru o facem cot la cot, iar la materiile pe care chiar le-am lasat de izbeliste, iar a facut-o cu acordul meu.

Spre exemplu programul lui de ieri a aratat asa: 8,30 - 10 meditatii engleza, scoala 12-19, de la 20 la 22 am invatat pentru azi, cand are meditatie la romana dimineata, apoi scoala 12-18 si tot asa. In plus face informatica de performanta, asta insemnand 3-4 ore pe saptamana atunci cand nu are concursuri, cand are, face in fiecare zi... Prin urmare am renuntat sa mai insistam la anumite materii, ramane cu ce a facut in clasa, ii mai citesc eu o data acasa si asta este. Eu sunt mutumita ca rezultatele la informatica sunt spectaculoase in conditiile in care a invatat numai cu profesorul, nu l-a impins nimeni de la spate, eu nu l-am putut ajuta deloc... este exclusiv meritul lui.




Panic Questions

  • Poze pt o a 2-a sarcina

    PaulaTin
    - apr 26 2024 08:43

  • Bebe 1 aniÈ™or greutate mica

    lar
    - apr 22 2024 17:43

  • Bebe 1 an greutate mică

    lar
    - apr 22 2024 17:30

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

Last Blogs

  • Saptamana 19

    ZDenisa
    - Astăzi, 00:33

  • Patutul bebelinei

    Roxana3001
    - Ieri, 21:56

  • O noapte furtunoasa

    Roxi_pisicul23
    - Ieri, 13:18

  • Cumpărături

    Andreeaflore1991
    - Ieri, 11:35

  • Consult Trimestrul 1

    CatiCatut
    - Ieri, 10:22

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -