cred ca am uitat sa pun linkul cu temele
(nu-mi vad mesajul ca sa-l pot edita)
http://teacherweb.co...eid/photo1.aspx
si aici e orarul pe saptamana:
http://teacherweb.co...eid/table0.aspx
michelle
Temele pentru acasa-intre chin si necesitate
Deschis de
happiness
, sep 18 2011 20:22
69 raspunsuri la acest subiect
#21
Postat 22 septembrie 2011 - 02:49
#22
Postat 22 septembrie 2011 - 11:34
Cred ca temele sunt importante. Dar la clasele I-IV n-ar trebui sa depasesca o jumatate de ora/o ora pe zi.
Fetita mea (clasa a II-a) primeste mult prea multe teme.
Si in clasa I a fost la fel. In clasa I doamna ne-a spus (parintilor) ca temele nu sunt obligatorii, dar copiii nu stiau asta iar fetita mea care era la afterschool oricum le facea pe toate.
Anul asta a inceput din nou in forta, cu multe teme chiar din prima zi. Ieri au mai facut si matematica in ora de muzica, se pregatesc pentru teste. Mie mi se pare exagerat, unul pentru ca muzica are rostul ei, pentru ca deja avusesera 2 ore de romana si una de mate si pentru ca ideea acelui test este de a vedea nivelul real al clasei.
La sedinta cu parintii am discutat despre teme si doamna a spus ca va da teme diferentiate, dar parintii s-au opus (oricum, nu explicase in ce fel vor fi diferentiate). Atunci a spus ca o parte a temei va fi obligatorie si pe cealalta o va face cine poate. Ok, ce s-a intamplat de fapt?Tema la matematica a fost o pagina din culegere si cine mai poate face inca o pagina. Probleme la rand, una dupa alta, multe semanand intre ele. Erau vreo 20 de probleme, unele cu a, b, c, etc. Unele se puteau rezolva direct pe carte, dar altele nu, iar pentru acelea trebuie tot textul scris frumos in caiet. Probabil i-ar fi luat vreo 2-3 ore sa le faca pe toate.
Mi se pare exagerat de mult si am fost de acord cu fii-mea cand a zis din start "eu pot o pagina". Altfel isi pierde interesul, rabdarea, nu retine mai nimic, greseste, nici nu are timp pentru altceva si pana la urma nu iese nimic bun.
O sa merg sa vorbesc cu invatatoarea, insa majoritatea parintilor cred ca va fi de acord cu "multe teme".
De vanzare
Fetita mea (clasa a II-a) primeste mult prea multe teme.
Si in clasa I a fost la fel. In clasa I doamna ne-a spus (parintilor) ca temele nu sunt obligatorii, dar copiii nu stiau asta iar fetita mea care era la afterschool oricum le facea pe toate.
Anul asta a inceput din nou in forta, cu multe teme chiar din prima zi. Ieri au mai facut si matematica in ora de muzica, se pregatesc pentru teste. Mie mi se pare exagerat, unul pentru ca muzica are rostul ei, pentru ca deja avusesera 2 ore de romana si una de mate si pentru ca ideea acelui test este de a vedea nivelul real al clasei.
La sedinta cu parintii am discutat despre teme si doamna a spus ca va da teme diferentiate, dar parintii s-au opus (oricum, nu explicase in ce fel vor fi diferentiate). Atunci a spus ca o parte a temei va fi obligatorie si pe cealalta o va face cine poate. Ok, ce s-a intamplat de fapt?Tema la matematica a fost o pagina din culegere si cine mai poate face inca o pagina. Probleme la rand, una dupa alta, multe semanand intre ele. Erau vreo 20 de probleme, unele cu a, b, c, etc. Unele se puteau rezolva direct pe carte, dar altele nu, iar pentru acelea trebuie tot textul scris frumos in caiet. Probabil i-ar fi luat vreo 2-3 ore sa le faca pe toate.
Mi se pare exagerat de mult si am fost de acord cu fii-mea cand a zis din start "eu pot o pagina". Altfel isi pierde interesul, rabdarea, nu retine mai nimic, greseste, nici nu are timp pentru altceva si pana la urma nu iese nimic bun.
O sa merg sa vorbesc cu invatatoarea, insa majoritatea parintilor cred ca va fi de acord cu "multe teme".
De vanzare
#23
Postat 22 septembrie 2011 - 12:59
Uitasem - stie cineva daca exista in RO vreo recomandare privind temele in clasele II-IV?
Stiu ca la clasa I teoretic n-ar trebui sa se dea teme - asta ne-a spus doamna invatatoare anul trecut.
Stiu ca la clasa I teoretic n-ar trebui sa se dea teme - asta ne-a spus doamna invatatoare anul trecut.
#24
Postat 22 septembrie 2011 - 13:51
Citat: |
citat din mesajul lui sunnyday07 Cred ca temele sunt importante. Dar la clasele I-IV n-ar trebui sa depasesca o jumatate de ora/o ora pe zi. Fetita mea (clasa a II-a) primeste mult prea multe teme. Si in clasa I a fost la fel. In clasa I doamna ne-a spus (parintilor) ca temele nu sunt obligatorii, dar copiii nu stiau asta iar fetita mea care era la afterschool oricum le facea pe toate.Anul asta a inceput din nou in forta, cu multe teme chiar din prima zi. Ieri au mai facut si matematica in ora de muzica, se pregatesc pentru teste. Mie mi se pare exagerat, unul pentru ca muzica are rostul ei, pentru ca deja avusesera 2 ore de romana si una de mate si pentru ca ideea acelui test este de a vedea nivelul real al clasei.La sedinta cu parintii am discutat despre teme si doamna a spus ca va da teme diferentiate, dar parintii s-au opus (oricum, nu explicase in ce fel vor fi diferentiate). Atunci a spus ca o parte a temei va fi obligatorie si pe cealalta o va face cine poate. Ok, ce s-a intamplat de fapt?Tema la matematica a fost o pagina din culegere si cine mai poate face inca o pagina. Probleme la rand, una dupa alta, multe semanand intre ele. Erau vreo 20 de probleme, unele cu a, b, c, etc. Unele se puteau rezolva direct pe carte, dar altele nu, iar pentru acelea trebuie tot textul scris frumos in caiet. Probabil i-ar fi luat vreo 2-3 ore sa le faca pe toate.Mi se pare exagerat de mult si am fost de acord cu fii-mea cand a zis din start "eu pot o pagina". Altfel isi pierde interesul, rabdarea, nu retine mai nimic, greseste, nici nu are timp pentru altceva si pana la urma nu iese nimic bun. O sa merg sa vorbesc cu invatatoarea, insa majoritatea parintilor cred ca va fi de acord cu "multe teme".De vanzare |
#25
Postat 22 septembrie 2011 - 13:54
Va pun aici un fragment din scrisoarea metodica trimisa de inspectorat invatatoarelor:
Temele pentru acasa
• Temele pentru acasa la clasele II – IV sa fie date diferentiat, sa fie relevante si sa nu aiba un volum mare. Aveti în vedere urmatoarele:
De cât timp au nevoie copiii pentru efectuarea temelor ?
Este relevanta pentru copii tema pentru acasa?
Nu cumva temele depaesc nivelul copiilor si efectuarea acestora necesita implicarea familiei, în mare masura?
Temele pentru acasa îi motiveaza pe elevi ?
Sunt valorificate temele pentru acasa? Au legatura cu continutul învatat si cu cel care urmeaza?
Temele pentru acasa au legaturacu viata copiilor?
• Timpul total alocat la clasa I pentru pregatirea lectiilor sa fie cuprins intre 30 min – 60 min!
• La clasele II – III – IV, timpul alocat atât pentru învtat cât si pentru scris – sa fie de maximum 2 ore.
• Temele pe care elevii le efectueaza acasa trebuie verificate si corectate de catre cadrul didactic, altfel nu au finalitate. Constatarile facute trebuie safie punct de pornire pentru activitatile ulterioare. Pentru temele corectate se fac aprecieri, recomandari care sa aiba caracter stimulativ pentru elevi.
• Vacantele scolare trebuie sa ofere copiilor posibilitatea de a se relaxa.
Temele pentru acasa
• Temele pentru acasa la clasele II – IV sa fie date diferentiat, sa fie relevante si sa nu aiba un volum mare. Aveti în vedere urmatoarele:
De cât timp au nevoie copiii pentru efectuarea temelor ?
Este relevanta pentru copii tema pentru acasa?
Nu cumva temele depaesc nivelul copiilor si efectuarea acestora necesita implicarea familiei, în mare masura?
Temele pentru acasa îi motiveaza pe elevi ?
Sunt valorificate temele pentru acasa? Au legatura cu continutul învatat si cu cel care urmeaza?
Temele pentru acasa au legaturacu viata copiilor?
• Timpul total alocat la clasa I pentru pregatirea lectiilor sa fie cuprins intre 30 min – 60 min!
• La clasele II – III – IV, timpul alocat atât pentru învtat cât si pentru scris – sa fie de maximum 2 ore.
• Temele pe care elevii le efectueaza acasa trebuie verificate si corectate de catre cadrul didactic, altfel nu au finalitate. Constatarile facute trebuie safie punct de pornire pentru activitatile ulterioare. Pentru temele corectate se fac aprecieri, recomandari care sa aiba caracter stimulativ pentru elevi.
• Vacantele scolare trebuie sa ofere copiilor posibilitatea de a se relaxa.
#26
Postat 22 septembrie 2011 - 14:02
Bun ! Foarte frumos din partea inspectoratului, insa verifica si respectarea cerintelor din scrisoarea metodica sau ba ????
http://chicboutique2011.blogspot.com/
http://chicboutique2011.blogspot.com/
#27
Postat 22 septembrie 2011 - 17:11
Citat: |
Sunnyday nu suntem la aceeasi scoala, aceeasi clasa, aceeasi invatatoare ???!!!! |
Geniest, ar fi fost bine, macar aveam si eu un aliat la sedintele cu parintii!
Claujro, multumim pentru precizari. Uitandu-ma in instructiuni as zice ca temele noastre nu sunt motivante, n-au legatura cu viata copiilor (mai ales la matematica) si necesita prea mult timp.
Trebuie sa vad cum o abordez pe doamna lor invatatoare.
#28
Postat 22 septembrie 2011 - 22:41
este infricosatoare aceasta directiva.
2 ore la clasele 2-4? da copiii astia cand mai studiaza la pian, (metafora, nu dati...:D)
____________
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
______________
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
2 ore la clasele 2-4? da copiii astia cand mai studiaza la pian, (metafora, nu dati...:D)
____________
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
______________
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungã cale este calea care duce de la urechi la inimã.
#29
Postat 23 septembrie 2011 - 07:55
Michelle, am calculat si sa ma corectezi daca gresesc. Copiii stau de la 9 la 3 la scoala, dar ore efectiv ar face cam 4 si jumatate. In rest pauze si incalzire/verificare teme etc, e cam ca la noi la step by step, unde orarul difera de invatamantul traditional.Copilul tau e clasa I? Ma gandesc ca PE e educatie fizica. Ce-o fi SSR, L.A. ? Ca sunt tare curioasa.Ei nu fac desen, abilitati, muzica? Mi se pare foarte draguta faza cu voluntariatul, cred ca voi face un subiect pe acest aspect si am sa te rog sa intri sa explici in ce consta, pentru ca unii nu stiu limba engleza. Imi place site-ul foarte tare, o sa fac si eu pentru clasele mele. De fapt am pentru clasa la care sunt diriginta, dar ma gandesc acum pentru clasele celelalte.Ce frumos spun ele, stiu ca sunteti ocupati, dar daca puteti totusi sa fiti alaturi de noi...:) Si vin multi parinti voluntari?Dar lasa ca povestim dincolo despre asta.
#30
Postat 23 septembrie 2011 - 16:13
Citat: |
citat din mesajul lui Sabina este infricosatoare aceasta directiva. 2 ore la clasele 2-4? da copiii astia cand mai studiaza la pian, (metafora, nu dati...:D)____________Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!Cum mi-am alaptat copiii______________ Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo Cea mai lungã cale este calea care duce de la urechi la inimã. |