Da un exemplu de INDOCTRINARE secularist- umanista.
"Lui Dumnezeu trebuie sa-i fi placut oamenii prosti. Altfel nu ar fi facut asa multi..."
Stop îndoctrinării religioase în şcoli
Deschis de
rcphoto
, sep 01 2008 21:51
484 raspunsuri la acest subiect
#11
Postat 03 septembrie 2008 - 21:43
#12
Postat 03 septembrie 2008 - 23:40
Copiii trebuie sa stie totusi sa se roage,sa faca o rugaciune,sa faca fapte bune,dar de aici si pana la a speria copilul ca daca nu se comporta bine o pateste rau de tot,mi se pare prea mult.Nici eu nu inteleg de ce trebuie copiii sa invete lectii,efectiv,despre diverse fete bisericesti,cand mai bine ar invata sa se apropie de Dumnezeu altfel,prin bunatate fata de semeni,dar de un Dumnezeu bun si milostiv,nu de unul ca din filme de groaza.
#13
Postat 03 septembrie 2008 - 23:50
Ham, alea-s exemple reale? Asta invata copiii?! Acum sint obligatorii orele astea?
Scary!
The best thing you can do for your children is to love your wife.
Scary!
The best thing you can do for your children is to love your wife.
#14
Postat 04 septembrie 2008 - 00:00
Citat: |
citat din mesajul lui irina.c. eu as zice stop indoctrinarii secularist- umaniste din scolile noastre |
Antevorbitorii au adus exemple concrete ale indoctrinarii religioase, cu masini care calca copiii, scari care se rup, sange pe Nil, etc.
Tu ai vreun exemplu concret de indoctrinare "secularist-umanista"? Macar unul!
#15
Postat 04 septembrie 2008 - 00:05
Citat: |
citat din mesajul lui happiness Copiii trebuie sa stie |
Am pastrat strictul necesar unei educatii sanatoase.
#16
Postat 04 septembrie 2008 - 00:25
Citat: |
citat din mesajul lui ham Da un exemplu de INDOCTRINARE secularist- umanista. "Lui Dumnezeu trebuie sa-i fi placut oamenii prosti. Altfel nu ar fi facut asa multi..." |
nu cred ca va veni cu un exemplu dar recunoaste ca suna betoooon
ce virtuosi si integri ne dam din spatele monitorului.
in viata e ca la bal mascat :cand toata lumea isi scoate masca s-a dus veselia.
#17
Postat 04 septembrie 2008 - 01:52
Citat: |
citat din mesajul lui ham La sfarsitul atrocitatilor, copilul este pus sa comenteze si sa relateze un moment din viata cind " Dumnezeu l-a pedepsit pentru o greseala". |
La care copilu' ar trebui sa raspunda cu cea mai candida figura de care e capabil: "Pedeapsa primita e ca tre' sa-nvat ineptiile astea din manualul de religie. Cu ce-am gresit, zau ca n-am idee."
Citat: |
citat din mesajul lui ham Folosul practic al rugaciunilor este afirmat explicit la pagina 37. " Participarea la slujbele de la biserica ne aduce mult folos". |
Daca autorul manualului vorbea in numele popilor de pretutindeni, atunci trebuie sa recunosc ca are mare dreptate.
In alta ordine de idei, parerea mea e ca cel mai bun manual de religie ar fi "Istoria religiilor" lui Mircea Eliade. Ma-ndoiesc insa ca poate fi studiat mai degraba de liceu (din cauza stilului in care e scris). In rest, cred ca ar trebui sa fie problema diverselor culte religioase sa organizeze ce cursuri considera necesare, si sa-si atraga studenti dupa cum se pricep mai bine; toate astea fiind niste oferte optionale, nicidecum niste obligatii impuse prin intermediul unui alt sistem aberant (scoala).
A.M.
"Invatatul nu e un produs al activitatii profesorilor. Invatatul e un produs al activitatii celor care-nvata." -- John Holt
#18
Postat 04 septembrie 2008 - 02:14
trebuie sa plec din tara
trebuie sa plec din tara
trebuie sa plec din tara
trebuie sa plec din tara
trebuie sa plec din tara...
J si Carlita Carliontz (05.02.2006)
trebuie sa plec din tara
trebuie sa plec din tara
trebuie sa plec din tara
trebuie sa plec din tara...
J si Carlita Carliontz (05.02.2006)
#19
Postat 04 septembrie 2008 - 06:20
Dragilor, mi-e frica!
Anul urmator tebuie sa imi inscriu baiatul in clasa I, in Romania. Spunteti-mi si mie, va rog, orele de religie sunt OBLIGATORII????
Ca ma gandesc cu groaza la ce va urma...
Tisina
Anul urmator tebuie sa imi inscriu baiatul in clasa I, in Romania. Spunteti-mi si mie, va rog, orele de religie sunt OBLIGATORII????
Ca ma gandesc cu groaza la ce va urma...
Tisina
#20
Postat 04 septembrie 2008 - 11:01
Creationismul este prezent în toate manualele de religie, CA STIINTA, fara mentionarea evolutionismului.
Teoria evolutiei speciilor si a omului nu mai figureaza nici în programa pentru bacalaureat, nici în programa curenta de biologie, fiind eliminate lectiile de prezentare a acesteia din studiul biologiei si a temei „Dumnezeu” din programa si manualele de Filosofie de clasa a XII-a, prin Ordin al ministrului Educatiei, Cercetarii si Tineretului.
In manualul de clasa I, Religie. Cultul ortodox, Ed. Sf. Mina, la pagina 20, li se spune elevilor ca:
„Dumnezeu l-a creat pe om dupa chipul Sau.
Primul om a fost numit Adam.
El a fost facut din pamant.
Apoi, Dumnezeu a suflat în fata lui suflare de viata.
Prima femeie, Eva, a fost facuta dintr-o coasta a barbatului sau.”
Aceste lucruri sunt prezentate copiilor ca o certitudine stiintifica, ca o cunoastere obiectiva.
La paginile 11-12 din „Religie. Cultul ortodox.”, manual pentru clasa a XI-a, Editura Corint:
„Sfintii parinti evidentiaza aparitia vegetatiei înaintea soarelui pentru a accentua ca întreaga lume îsi are originea si sustinerea în Dumnezeu.
Întreaga vegetatie ce împodobeste pamantul nu-si datoreaza existenta luminii solare, nici ostenelii omului, ci puterii creatoare a lui Dumnezeu.
Sf. Ambrozie al Milanului arata ca soarele a fost facut dupa aparitia vegetatiei pe pamant:
„Fie ca toti sa stie ca nu soarele e pricinuitorul cresterii plantelor.
Cum ar putea soarele sa dea putere vietii plantelor crescatoare, cînd acestea au fost mai înainte facute sa creasca de datatoarea de viata putere ziditoare a lui Dumnezeu, înainte ca soarele sa fi început a lua parte la vietuire?
Soarele e mai tanar decît mugurii, mai tanar decât ierburile.”
Succesiunii aparitiei soarelui, planetelor si vietii nu este cea explicata de stiinta, care este negata in pasajul urmator din acelasi manual:
„Ziua a IV-a. Dumnezeu a facul luminatorii: soarele, luna, stelele.
Astfel au aparut si anotimpurile.
Teoriile stiintifice presupun aparitia soarelui înaintea pamantului.
Dar zilele creatiei nu pot fi întelese prin intermediul legilor cunoscute de stiinte.
Stiinta are competenta doar în studierea lumii observabile de dupa caderea în pacat.
Zilele creatiei ne arata ca întreaga lume traieste în mod vizibil prin Dumnezeu.
Tendinta de a considera soarele ca sursa a vietii de pe planeta noastra constitie o încercare de explicare naturalista a lumii.
Ziua a V-a.
Dumnezeu a facut vietuitoarele din apa si din vazduh.
Printr-o interpretare fortata, evolutionismul considera ca speciile deriva unele din altele, inclusiv omul, care provine dintr-un anumit stramos comun cu maimuta.
Sfintii Parinti arata ca fiecare fel de vietuitoare s-a facut deodata si acest fel îsi pastreaza firea.
Nu poate fi vorba de o trecere a vietuitoarelor dintr-un fel în altul.”
De la clasa I la clasa a XII-a elevii sunt formati în spiritul teoriei creationiste, prezentata ca un adevar absolut, cu valoare stiintifica.
MEC exclude teoria evolutionista si din manualele de biologie.
Subiectele predate în cadrul orelor de religie fac obiectul unor evaluari ale cunostintelor acumulate de elevi.
Modelele de evaluare sunt redactate de Centrul National pentru Curriculum si Evaluare în Învatamantul Preuniversitar (CNCEIP) si pot fi descarcate de pe pagina web a MECT (www.edu.ro).
Ghidul de evaluare pentru religie editat în 2001 releva ca evaluarea elevilor, inclusiv în clasele mici, se face pe baza de teste criteriale scrise.
In Anexa nr. IX, paginile 63, respectiv 68-69 gasiti modelele de evaluare propuse de autori.
In rezumat, ce invata copiii la scoli?
Adam e facut din tarana.
Eva din coasta lui Adam.
Soarele a aparut dupa ce Dumnezeu crease plantele.
Plantele traiesc fara lumina Soarelui.
Viata pe Pamant nu are nevoie de energia solara.
Pamantul a fost creat inaintea Universului.
Stiinta nu are voie sa emita teorii despre zilele creatiei.
O specie NU poate evolua.
Stiinta a fost inlocuita de religie.
INVATAMANTUL ROMANESC A DEVENIT INVATAMANT CONFESIONAL ORTODOX!
"Lui Dumnezeu trebuie sa-i fi placut oamenii prosti. Altfel nu ar fi facut asa multi..."
Teoria evolutiei speciilor si a omului nu mai figureaza nici în programa pentru bacalaureat, nici în programa curenta de biologie, fiind eliminate lectiile de prezentare a acesteia din studiul biologiei si a temei „Dumnezeu” din programa si manualele de Filosofie de clasa a XII-a, prin Ordin al ministrului Educatiei, Cercetarii si Tineretului.
In manualul de clasa I, Religie. Cultul ortodox, Ed. Sf. Mina, la pagina 20, li se spune elevilor ca:
„Dumnezeu l-a creat pe om dupa chipul Sau.
Primul om a fost numit Adam.
El a fost facut din pamant.
Apoi, Dumnezeu a suflat în fata lui suflare de viata.
Prima femeie, Eva, a fost facuta dintr-o coasta a barbatului sau.”
Aceste lucruri sunt prezentate copiilor ca o certitudine stiintifica, ca o cunoastere obiectiva.
La paginile 11-12 din „Religie. Cultul ortodox.”, manual pentru clasa a XI-a, Editura Corint:
„Sfintii parinti evidentiaza aparitia vegetatiei înaintea soarelui pentru a accentua ca întreaga lume îsi are originea si sustinerea în Dumnezeu.
Întreaga vegetatie ce împodobeste pamantul nu-si datoreaza existenta luminii solare, nici ostenelii omului, ci puterii creatoare a lui Dumnezeu.
Sf. Ambrozie al Milanului arata ca soarele a fost facut dupa aparitia vegetatiei pe pamant:
„Fie ca toti sa stie ca nu soarele e pricinuitorul cresterii plantelor.
Cum ar putea soarele sa dea putere vietii plantelor crescatoare, cînd acestea au fost mai înainte facute sa creasca de datatoarea de viata putere ziditoare a lui Dumnezeu, înainte ca soarele sa fi început a lua parte la vietuire?
Soarele e mai tanar decît mugurii, mai tanar decât ierburile.”
Succesiunii aparitiei soarelui, planetelor si vietii nu este cea explicata de stiinta, care este negata in pasajul urmator din acelasi manual:
„Ziua a IV-a. Dumnezeu a facul luminatorii: soarele, luna, stelele.
Astfel au aparut si anotimpurile.
Teoriile stiintifice presupun aparitia soarelui înaintea pamantului.
Dar zilele creatiei nu pot fi întelese prin intermediul legilor cunoscute de stiinte.
Stiinta are competenta doar în studierea lumii observabile de dupa caderea în pacat.
Zilele creatiei ne arata ca întreaga lume traieste în mod vizibil prin Dumnezeu.
Tendinta de a considera soarele ca sursa a vietii de pe planeta noastra constitie o încercare de explicare naturalista a lumii.
Ziua a V-a.
Dumnezeu a facut vietuitoarele din apa si din vazduh.
Printr-o interpretare fortata, evolutionismul considera ca speciile deriva unele din altele, inclusiv omul, care provine dintr-un anumit stramos comun cu maimuta.
Sfintii Parinti arata ca fiecare fel de vietuitoare s-a facut deodata si acest fel îsi pastreaza firea.
Nu poate fi vorba de o trecere a vietuitoarelor dintr-un fel în altul.”
De la clasa I la clasa a XII-a elevii sunt formati în spiritul teoriei creationiste, prezentata ca un adevar absolut, cu valoare stiintifica.
MEC exclude teoria evolutionista si din manualele de biologie.
Subiectele predate în cadrul orelor de religie fac obiectul unor evaluari ale cunostintelor acumulate de elevi.
Modelele de evaluare sunt redactate de Centrul National pentru Curriculum si Evaluare în Învatamantul Preuniversitar (CNCEIP) si pot fi descarcate de pe pagina web a MECT (www.edu.ro).
Ghidul de evaluare pentru religie editat în 2001 releva ca evaluarea elevilor, inclusiv în clasele mici, se face pe baza de teste criteriale scrise.
In Anexa nr. IX, paginile 63, respectiv 68-69 gasiti modelele de evaluare propuse de autori.
In rezumat, ce invata copiii la scoli?
Adam e facut din tarana.
Eva din coasta lui Adam.
Soarele a aparut dupa ce Dumnezeu crease plantele.
Plantele traiesc fara lumina Soarelui.
Viata pe Pamant nu are nevoie de energia solara.
Pamantul a fost creat inaintea Universului.
Stiinta nu are voie sa emita teorii despre zilele creatiei.
O specie NU poate evolua.
Stiinta a fost inlocuita de religie.
INVATAMANTUL ROMANESC A DEVENIT INVATAMANT CONFESIONAL ORTODOX!
"Lui Dumnezeu trebuie sa-i fi placut oamenii prosti. Altfel nu ar fi facut asa multi..."