Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

O singura Biserica?(8)


186 raspunsuri la acest subiect

#11
Jocelyn

Jocelyn

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 876 mesaje

Postat 19 septembrie 2005 - 12:45

Irina Pai daca ar fi putut sa-mi demonstreze cu Biblia lucrurile astea (sau altele) nu mai eram adventista[:D] ca doar nu m-am botezat ca n-aveam ce face sambata acasa ci pentru ca am ajuns la concluzia ca cele 27 puncte de doctrina ale adventistilor sunt in perfecta concordanta cu Biblia.[flo]



Si fiindca ti-am ramas datoare cu niste raspunsuri, o sa scriu mai jos argumentele cu privire la sabat si intr-un mesaj viitor raspunsurile cu botezul.



Am citit pagina din link-ul dat de tine si am inteles ca Biserica Ortodoxa recunoaste ca Sabatul face parte din legea lui Dumnezeu, dar sustine ca pazirea lui a fost abolita in Noul Testament, prin exemplul lui Iisus care se spune ca a calcat sabatul prin vindecarile facute in ziua respectiva. Draga Irina, din Biblie reies urmatoarele: fariseii instituisera, pe langa pazirea celor 10 porunci o multime de alte “datini” care nu aveau legatura cu ce poruncise Dumnezeu si care le ingreuna credinta. Tot fariseii au fost cei care l-au acuzat pe Iisus ca nu pazeste sabatul pentru ce ?(culmea) ca a facut vindecari, deci fapte bune. Dar Iisus a spus ca El nu a venit sa strice legea ci s-o implineasca si ca pana nu vor trece cerurile si pamantul nu se va schimba vreo frantura de lege –citeste te rog Matei 5:17-20. Acuzatiile aduse de farisei lui Iisus erau false in totalitate.



In continuare, vreau sa subliniez prin texte biblice faptul ca Sabatul a fost dat de la creatiune, pentru toti oamenii si ca asa cum nu s-a abolit nici una din cele 10 porunci si porunca Sabatului a ramas neschimbata, valabila pentru orice om, nu numai pentru evrei.



Geneza 2:2-3 - Sabatul este culmea actului creatiunii. Este sigiliul aprobarii lui Dumnezeu asupra lucrarii Sale terminate. Este emblema desavarsirii in creatiune.

Exodul 20:10 - Dumnezeu nu este obosit niciodata, asa ca odihna din ziua a saptea nu a fost datorita oboselii, ci a fost renuntarea la actul creativ, o incetare a lucrului. Odihna aceasta arata perfectiunea completa in creatiune. Cele trei binecuvantari sunt acordate memorialului puterii si autoritatii Sale:

A. Dumnezeu S-a odihnit in ziua a saptea.

B. Dumnezeu a binecuvantat ziua a saptea.

C. Dumnezeu a sfintit ziua a saptea.

Exodul 20:11 - Cand Dumnezeu binecuvinteaza, binecuvantarea Lui este pentru vesnicie. (1 Cronici 17:27). Omul nu poate intoarce ceea ce Dumnezeu a binecuvantat. Numeri 23:19-20.



Daca omul necazut in pacat in Gradina Edenului a avut nevoie de Sabat spre a-i reaminti despre Creatorul lui, cu cat mai mult omul, departat prin pacat de Fata lui Dumnezeu, are nevoie sa-si aduca aminte de Creatorul si Rescumparatorul sau.

Sabatul a fost facut pentru om–pentru toti oamenii. Marcu 2:27 - Isus a spus: "Sabatul a fost facut pentru om, iar nu omul pentru Sabat." Evreii nu sunt singurii oameni pe pamant si Isus n-a spus niciodata ca Sabatul a fost facut pentru Evrei. El a spus: "Sabatul a fost facut pentru om." Sabatul este universal, este pentru toti oamenii de orice rasa.

Sabatul a fost facut pentru primul om, Adam.

Geneza 1:27,31- Era ziua a sasea din prima saptamana a creatiunii cand Dumnezeu a facut pe Adam, pe primul om. Crearea lui Adam si a Evei a sfarsit actul creativ. Urmatoarea zi – prima zi intreaga a lui Adam pe pamant – Dumnezeu a pus-o de o parte ca semn al puterii Sale creatoare, ziua a saptea ca Sabat ( zi de odihna). Ca un exemplu pentru om, Dumnezeu s-a odihnit, a pus o binecuvantare in aceasta zi si a facut aceasta o zi sfanta (a sfintit-o), adica a fost pusa de o parte pentru un scop sfant. Geneza 2:1-3.

Saptamana de sapte zile exista in timpul lui Noe.

Ciclul saptamanal de sapte zile a continuat de la creatiune. Fiind in corabie in timpul potopului, Noe a pazit acest ciclu saptamanal si a trimis porumbelul la interval de o saptamana spre a testa conditiile pamantului pentru a putea parasi corabia. Geneza 8:8-12. Aceasta se pretecea dupa 1500 de ani de la creatiune.

Avraam stia si pazea Legea lui Dumnezeu.

Geneza 26:5- De la parinti la copii, Legea nescrisa a fost invatata si

transmisa, astfel ca Avraam tinea poruncile lui Dumnezeu cu mai bine de 400 de ani inainte ca Legea sa fie data sub forma scrisa poporului lui Israel dupa iesirea din robia Egipteana. Sabatul era cunoscut si pazit in timpul lui Moise.

Sabatul a fost pentru oamenii din vremea lui Isaia.

Isaia 58:13-14 - In cartea lui Isaia se gaseste Evanghelia in profetie si impreuna cu Evanghelia se gaseste si Sabatul.

Sabatul a fost pentru oamenii din vremea lui Ieremia.

Ieremia 17:21-22 - In zilele lui Ieremia, oamenii au fost avertizati impotriva calcarii Sabatului si Domnul le-a amintit sa-l sfinteasca.

Sabatul a fost pentru Isus si generatia Lui.

Luca 4:16- Obiceiul lui Isus era sa mearga la Biserica in Sabat. Isus a pazit toate poruncile Tatalui Sau, incluzand si porunca Sabatului. El nu a venit sa le distruga, ci sa arate cum trebuie sa fie tinute.

Ioan 14:15; Ioan 15:10 - Cand Isus a sfarsit, la cruce, jertfa de ispasire, El S-a odihnit in mormantul cel nou al lui Iosif in Sabat in timp ce ucenicii Sai au tinut cu sfintenie ziua sfanta. Luca 23:52-56

Matei 24:20 - Prin aceasta porunca, Isus a invatat pe urmasii Sai ca trebuiau sa tina Sabatul la 40 de ani dupa inaltarea Sa, caci Ierusalimul nu a fost distrus pana in anul 70 d.H.

Sabatul a fost pentru apostolul Pavel si generatia lui.

Fapte 24:14- Pavel marturiseste ca el credea tot ce era scris in Lege si in Profetii Vechiului Testament.

Fapte 13:14,42,44- In zilele lui Pavel, Neamurile erau constiente despre Sabat si mergeau la Biserica in Sabat sa auda Evanghelia.

Sabatul va fi pentru cei mantuiti pe Noul Pamant.

Isaia 66:22-23 - Ultima binecuvantare a Bibliei (in Apocalips) este asupra celor ce pazesc poruncile lui Dumnezeul. Biblia nu recunoaste nici o schimbare in poruncile lui Dumnezeu, incluzand Sabatul, care este memorialul autoritatii creatoare a lui Dumnezeu. Profetii din vechime n-au cunoscut nici o schimbare. Isus declara ca El n-a venit sa schimbe sfanta Lege a lui Dumnezeu. Apostolii n-au cunoscut nimic despre nici o schimbare in cele Zece Porunci, incluzand porunca Sabatului. Pe Noul Pamant, memorialul creatiunii (Sabatul) va fi inca pazit.



Si un ultim lucru: http://www.biblicalperspectives.com/pentru prima data (1969), in 450 de ani de istorie, unui non-catolic i s-a permis sa studieze la prestigioasa Universitate pontificala gregoriana. E vorba de un adventist, care si-a dat doctoratul in istorie bisericeasca si caruia, Papa Paul al VI-lea i-a acordat medalia de aur (dupa 5 ani de studiu), pentru lucrarea lui de disertatie (summa cum laudae): De la Sabat la duminica. Este o carte extraordinara care ofera toate argumentele biblice, istorice, lingvistice s.a.m.d in favoarea pazirii sambetei.



[flo]"If there were in the world today any large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years."
  • 0

#12
impreuna

impreuna

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.354 mesaje

Postat 19 septembrie 2005 - 12:55

quote:
Originally posted by irina.c.



Ok,vine la tine un penticostal si iti demonstreaza cu Biblia ca trebuie sa ai vorbirea in limbi,ca altfel inseamna ca n-ai Duh Sfant.Cine are dreptate,tu sau el?Vine un baptist si iti demonstreaza cu Biblia ca duminica e ziua Domnului.Cine are dreptate,tu sau el?



Irina si bb Ilinca(26apr04)

Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul

ILINCA










Irina draga, stai putin ca nu prea ii asa cum spui tu :)

Un penticostal nu afirma ca doar daca ai vorbirea in limbi ai Duhul Sfant, probabil or mai fii unii "extremisti" ca deh...nu este padure fara uscaturi [:)]

Si legat de ziua de odihna, nu cred ca in functie de asta suntem mantuiti, dc respectam sambata sau duminica...

Baptistii (ca si alte religii) au instituit duminica ca fiind "ziua sfanta" o data cu invierea Domnului Isus. Nu cred sa fie asta o problema in care sa ne impiedicam in drumul nostru spre Dumnezeu.





Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara
  • 0

#13
irina.c.

irina.c.

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.165 mesaje

Postat 19 septembrie 2005 - 13:06

Impreuna.vezi,aici apare problema:tu(presupun ca esti baptista,deci tot "sola Scriptura")spui ca daca respectam sambata sau duminica nu e esential pentru mantuire,dar Jocelyn(tot "sola Scriptura")iti demonstreaza ca e esential,cu Biblia in mana.Presupun ca tu poti sa ii aduci argumente contrare,tot cu Biblia.Vedeti,eu,ca si ortodoxa,nu am aceste dileme,pentru ca mie Traditia Apostolica a Bisericii imi spune ca de la infiintarea Bisericii,crestinii au serbat duminica ca si zi a Domnului,fiindca asa i-au invatat Apostolii.Acolo unde Biblia nu e clara eu am invatatura Bisericii,in care lucreaza Duhul Sfant si care este Stalpul si Temelia Adevarului.



Irina si bb Ilinca(26apr04)

Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul

ILINCA




  • 0

#14
Jocelyn

Jocelyn

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 876 mesaje

Postat 19 septembrie 2005 - 13:07

impreuna cred totusi ca e important ca noi sa ne aratam credinta si iubirea fata de Dumnezeu prin pazirea tuturor poruncilor, chiar si a celor care uneori nu ne convin [;)]

Si cred ca trebuie sa traim dupa lumina pe care o avem. Adica un salbatic care nu a auzit de Iisus, jertfa lui si cele 10 porunci, va putea fi mantuit daca el traieste cat mai frumos dupa ceea ce stie el ca este corect. Duhul Sfant le vorbeste si lor prin constiinta (care ne mustra si pe noi atunci cand facem ceva rau) si chiar daca ei nu au cunostintele teoretice, eu cred ca vor putea fi mantuiti sau Dumnezeu li se va descoperi in vreun fel.
Dar atunci cand ni se ofera suficienta lumina si noi intoarcem spatele zicand ca mai bine sa nu stim, ca sa nu fim judecati, voi fi judecati tocmai pentru aceasta.

[flo]"If there were in the world today any large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years."
  • 0

#15
Jocelyn

Jocelyn

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 876 mesaje

Postat 19 septembrie 2005 - 13:15

quote:
Originally posted by irina.c.
Jocelyn :"Ma intrebai despre lucrurile neconforme cu Scriptura pe care le-ai instituit biserica? iti pot da cateva exemple, in afara de Sabat: botezul copiilor, pomenile pentru morti, nemurirea sufletului, serbarea zilelor sfintilor (si "sfintirea" unor oameni precum Stefan cel Mare de exemplu) si a Craciunului etc.".................................Draga Jocelyn,referitor la serbarea duminicii,sper ca materialul pe care ti l-am oferit a fost complet si ti-a raspuns mult mai bine decat as fi putut-o face eu.Dar mai dau odata link-ul ,in caz ca nu ai l-ai observat la partea 7 a subiectului:despre serbarea Duminicii Referitor la botezul copiilor,exista niste intrebari la care as fi curioasa si eu sa aflu raspunsurile tale:1.Daca botezul copiilor este o inventie ulterioara, cand a fost mentionat prima data si cine a fost initiatorul ?2.De ce nu exista proteste impotriva validitatii acestui botez din partea nimanui in timpul bisericii primare ?3.Unde se spune în Biblie exact ca este interzis botezul copiilor?4.Unde este abolit legamantul lui Dumnezeu cu evreii, care ii includea si pe copii?5.Unde prescrie Scriptura o varsta anume pentru botez ?6.Chiar daca ar exista o varsta cand credinta ajunge la maturitate, cum se poate discerne ea ? Care credinta nu se maturizeaza mereu ? Când este ea destul de matura pentru botez ?7.Unde scrie in Scriptura ca pruncii sunt scutiti de efectele caderii pentru ca nu sunt destul de maturi sa creada? (chiar si creatia este sub blestemul caderii omenirii - Romani 8:19-21)8.Cum ramane cu multele intelesuri biblice ale botezului, altele decat #8220;urmare a pocaintei#8221;, cum ar fi: taina regenerarii (Tit 3:5), altoirea în trupul lui Hristos (1 Cor. 12:13), trecerea din domnia Satanei sub autoritatea lui Hristos (Romani 6:17), expresia manifestarii dumnezeirii (Luca 3:21, 22), primirea în legamantul lui Dumnezeu (Coloseni 2:11), actul de adoptiune al Domnului si imbracarea cu Hristos (Gal 3:26, 27). De ce sa fie luate aceste lucruri si interzise copiilor unei familii crestine ? 9.Daca ar fi existat norma de a boteza copiii la o varsta mai mare, de ce nu exista mentionate in Biblie sau in scrierile bisericii instructiuni date parintilor pentru a sti cum sa-si ajute tinerii adolescenti sa se pregateasca pentru botez ?sursa si alte amanunte[flo]Irina si bb Ilinca(26apr04)Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul ILINCA
1. Avand in vedere ca botezul copiilor nu e mentionat in Biblie, am cautat pe net (si informatiile se pot verifica in istorie, site-ul nu este Adventist) despre acest lucru si am gasit urmatoarele:“Scriitorul crestin Hippolytus, ne-a lasat o descriere a felului in care era administrat botezul crestinilor din Roma. Iata ce scria el in anul 200 d.Ch.: “Candidatii se dezbracau de hainele lor si erau cufundati in apa de trei ori, dupa ce renuntau in mod public la Satan si rosteau articolele de baza ale credintei crestine. Ei se imbracau apoi in haine noi si se alaturau restului adunarii ca sa participe la Cina Domnului.” La Botez nu era acceptat oricine. Candidatul, numit “catachumen”, trebuia sa treaca mai intai printr-un curs de pregatire si invatare. Acest curs putea dura uneori pana la trei ani, timp in care purtarea candidatului era supravegheata foarte de aproape. Biserica nu accepta la botez decat pe aceia care dovedeau ca sunt sinceri in dorinta lor de a imbratisa o viata noua, in sanul comunitatii crestine. Hristos intentionase ca botezul sa fie “declarativ”, un act de marturie publica. Biserica il facea acum “procurativ”, garantul dobandirii neprihanirii. Christos il instaurase doar ca o “implinire a neprihanirii”, oamenii l-au pervertit in ceva care “aduce mantuirea”. Pavel l-a oferit drept un simbol al harului deja primit, oamenii l-au pervertit intr-un instrument prin care se dobandeste harul. Diferenta de invatatura a parut la inceput foarte minora si nesemnificativa, dar la inceputul secolului doi ea a dat nastere la invatatura despre “botezul regenerator”, cu putere de a declansa nasterea din nou. Iata ce scrie Iustin Martirul, care a fost ucis pentru credinta la Roma, in cea dintai “Apologie” a sa: “Noi ii ducem la un loc unde este apa si sunt regenerati in acelasi fel in care am fost innoiti si noi. Caci ei sunt spalati in numele lui Dumnezeu Tatal, Stapanul universului, in numele Mantuitorului nostru, Isus Christos, si in numele Duhului Sfant.” “Biserica Apuseana a pastrat practica botezului prin scufundare doar pana in secolul saisprezece, cum se poate vedea dintr-o multime de tablouri si din cronicile de botez ale reginei Elisabeta si ale regelui Iacob (James) I. Biserica Rasariteana a ramas pana astazi credincioasa botezului prin afundare, pe care il aplica tuturor, fara exceptie si in orice fel de circumstante” (Dr. W.T.Whitley, istoric englez). Dupa un timp, s-a produs cea de a doua modificare in practica botezului: aplicarea lui la copiii celor credinciosi. Desemnat, prin insasi natura sa, sa fie un gest al celor ce pot, pe picioarele lor, sa se pogoare in apa si sa marturiseasca credinta lor personala in Christos, botezul a inceput apoi sa fie aplicat unora care nu credeau inca in Christos, in anticiparea unei decizii si conformari viitoare. Felul in care s-a produs aceasta schimbare in practica botezului este foarte bine cunoscut. Din moment ce oamenii au inceput sa creada ca botezul mantuieste si ca cel nebotezat se duce in iad, parintii grijulii si afectati au intrebat: “Dar ce facem atunci cu copiii nostrii care mor la putina vreme dupa nastere?” Ei au asupra lor “pacatul originar.” Daca nu-i botezam, ce se va alege de ei in vesnicie?” Astfel de oameni au inceput sa insiste sa fie botezati copiii, pe promisiunea parintilor lor, inainte de varsta la care pot lua ei hotarari personale. Prin induplecarea liderilor bisericii, botezul a fost astfel transformat dintr-un simbol, intr-un decret de acceptare a mantuirii. Practica s-a impamantenit insa greu. Oamenii si-au dat seama ca ceva nu este in regula. Botezul copiilor nu s-a generalizat decat dupa secolul VI. Prima mentiune despre botezul copiilor o avem din anul 185, dintr-o scrisoare a lui Tertulian, care i s-a opus cu vehementa. Prima referinta favorabila se pastreaza intr-o scriere a lui Ciprian, in Sinodul de la Cartagina (253). Adresandu-se unui cetatean numit generic “fidus” (credinciosul), Ciprian este de parere ca toti copiii ar trebui botezati imediat dupa nastere (Epistolele lui Ciprian, LVIII, 2).2. Exista, asa cum am am relatat mai sus.3. Nu este scris in Biblie ca este interzis botezul copiilor, insa Iisus ne-a dat exemplul sau de botez pe care sa il urmam. Daca Maria l-ar fi botezat pe Iisus cand era mic, asa am fi facut si noi astazi. Uite ce am gasit pe un site al bisericii ortodoxe “Unui adult ce se boteaza ce i se cere ?Desi Biserica Ortodoxa are îndatinata practica botezarii copiilor mici, exista cazuri când persoane adulte nebotezate doresc sa se boteze. În acest caz, unui adult i se cere primirea si marturisirea dreptei credinte precum si cainta pentru pacatele savârsite, care se iarta prin botez, cum spune Sfânta Scriptura «Pocaiti-va si sa se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea pacatelor» (FA. 2, 38) sau «Cel ce crede si se va boteza, se va mântui» (Lc. 16, 16). De aceea, în timpul botezului se marturiseste Simbolul credintei (Crezul). http://www.allwebcon...etin_12_95.htm “. Cred ca textul nu mai are nevoie de comentarii fiindca este un argument in plus in favoarea faptului ca un prunc nu poate primi si marturisi credinta, nu se poate cai etc.4.Nu am inteles la care legamant faci referire.5. Biblia nu prescrie o varsta anume pentru botez, insa avem exemplul lui Iisus si faptul ca omul trebuia sa creada, sa marturiseasca credinta si sa se caiasca de pacatele savarsite pana in acel moment, deci sub nici o forma un copil nu poate face aceste lucruri.Iisus le-a spus discipolilor sai: “Mergeti si faceti ucenici din toate neamurile botezandu-i in numele Tatalui, Fiului si Duhului Sfant, invatandu-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit”. Din aceasta porunca, reiese clar ca puteau fi botezati doar cei care intelegeau, credeau si doreau sa faca parte din biserica lui Hristos. Botezul demonstra ca ei intrau intr-o relatie personala cu Iisus Hristos si erau de acord sa traiasca in armonie cu principiile sale. Un copil nu poate face in nici un caz aceste alegeri. 6. Nu sustine nimeni ca exista o anume varsta pentru botez si e adevarat ca o credinta se poate maturiza sau poate scadea, credinta si botezul insa inseamna alegerea persoanei de a-L urma pe Iisus, asa cum reiese din Sfanta Scriptura, iar un copil nu poate face aceasta alegere.7. Nu scrie si nici nu am sustinut asa ceva.8. Pai le-a interzis cineva? Sustin doar ca fiecare om trebuie sa ajunga la cunoasterea lui Iisus si la intelegerea insemnatatii botezului pentru a se boteza. Fiecare trebuie sa faca aceasta alegere fiindca mantuirea este personala, nu colectiva. “Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit”, asa cum scria si mai sus.9. Nu exista o asemenea norma –o anume varsta pentru botez in biserica adventista. Noi am luat modelul lui Iisus si al lui Ioan care boteza oameni maturi, capabili sa inteleaga credinta, nu copii. Eu de exemplu m-am botezat la 19 ani. Fiecare om trebuie sa aiba libertatea de a se boteza in ce credinta doreste si dorinta asta nu o poti avea la nastere.In Faptele Apostolilor scrie fara echivoc ceea ce a vrut Iisus sa stim cu totii si cei din zilele de astazi "Dar cind au crezut pe Filip,care propovaduia Evanghelia Imparatiei lui Dumnezeu si a Numelui lui Isus Hristos,au fost botezati, atit barbati cit si femei". Deci cine au fost botezati? Copiii? Acestia pot asculta si crede Evanghelia si sa ia o decizie constienta in acest sens? Clar ca nu.[flo]"If there were in the world today any large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years."
  • 0

#16
irina.c.

irina.c.

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.165 mesaje

Postat 19 septembrie 2005 - 13:44

quote:
Originally posted by impreuna





Irina draga, stai putin ca nu prea ii asa cum spui tu :)

Un penticostal nu afirma ca doar daca ai vorbirea in limbi ai Duhul Sfant, probabil or mai fii unii "extremisti" ca deh...nu este padure fara uscaturi [:)]





Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara






8. BOTEZUL ÎN DUHUL SFÂNT

a. CONSIDERAÞII GENERALE. Toti credinciosii trebuie sa doreasca cu înflacarare si sa caute cu deplina sinceritate si convingere fagaduinta Tatalui, botezul în Duhul Sfânt, conform promisiunii Domnului Isus Hristos. Scopurile Botezului în Duhul Sfânt sunt: împuternicirea pentru lucrare, acordarea darurilor si folosirea lor în lucrarea de slujire (Luca 24:49; Fapte 1:4,8; 1 Corinteni 12:1-31), precum si o consacrare sporita pentru Dumnezeu, o dedicare deosebita pentru lucrarea Lui (Fapte 2:43; Evrei 12:28) si o dragoste activa pentru Hristos, pentru Cuvântul Sau si pentru cei pierduti (Marcu 16:20). Botezul în Duhul Sfânt este o experienta distincta si ulterioara nasterii din nou (Fapte 8:12-17; 10:44-46; 11:15,16; 15:7-9).

b.. EVIDENÞA INIÞIALÃ A BOTEZULUI ÎN DUHUL SFÂNT. Botezul credinciosilor în Duhul Sfânt este evidentiat prin vorbirea în alte limbi dupa cum da Duhul (Fapte 2:4). Vorbirea în limbi este manifestarea darului vorbirii în felurite limbi (1 Corinteni 12:4-10, 28).



sursa http://www.betania.r...t=biserica_crez



Irina si bb Ilinca(26apr04)

Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul

ILINCA




  • 0

#17
irina.c.

irina.c.

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.165 mesaje

Postat 19 septembrie 2005 - 13:49

Si apropo,ca tot comenta lumea pe aici ca Biserica Ortodoxa ia banii credinciosilor:



"ADMINISTRAREA (ISPRAVNICIA) NOASTRA

Dedicarea noastra pentru Isus Christos include si administrarea posesiunilor (bunurilor) noastre. Conform Bibliei, totul apartine lui Dumnezeu (Psalm 24:1). Noi suntem administratori ai resurselor Lui. Administrarea posesiunilor noastre începe cu zeciuiala (Maleahi 3:8-10). De aceea vom da Domnului a zecea parte din venitul nostru. Aceasta zeciuiala se aduce la #8222;casa visteriei#8220;. Visteria este trezoreria (casieria) bisericii locale. Pe lânga zeciuiala, se asteapta sa se faca donatii din cei 90% - venitul pe care Dumnezeu îl lasa spre folosinta (1 Corinteni 16:2). Administrarea include si timpul nostru, talentul, darurile spirituale, la fel ca banii (Efeseni 5:16; Romani 12:3-8; Matei 25:14-30; Luca 19:11-27)."

sursa e acelasi site penticostal



Irina si bb Ilinca(26apr04)

Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul

ILINCA




  • 0

#18
Jocelyn

Jocelyn

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 876 mesaje

Postat 19 septembrie 2005 - 13:54

quote:
Originally posted by irina.c.
Si apropo,ca tot comenta lumea pe aici ca Biserica Ortodoxa ia banii credinciosilor:"ADMINISTRAREA (ISPRAVNICIA) NOASTRADedicarea noastra pentru Isus Christos include si administrarea posesiunilor (bunurilor) noastre. Conform Bibliei, totul apartine lui Dumnezeu (Psalm 24:1). Noi suntem administratori ai resurselor Lui. Administrarea posesiunilor noastre începe cu zeciuiala (Maleahi 3:8-10). De aceea vom da Domnului a zecea parte din venitul nostru. Aceasta zeciuiala se aduce la #8222;casa visteriei#8220;. Visteria este trezoreria (casieria) bisericii locale. Pe lânga zeciuiala, se asteapta sa se faca donatii din cei 90% - venitul pe care Dumnezeu îl lasa spre folosinta (1 Corinteni 16:2). Administrarea include si timpul nostru, talentul, darurile spirituale, la fel ca banii (Efeseni 5:16; Romani 12:3-8; Matei 25:14-30; Luca 19:11-27)."sursa e acelasi site penticostalIrina si bb Ilinca(26apr04)Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul ILINCA
Irina, mi se pare putin tendentios ce ai facut acum. Daca vrei sa demonstrezi ca biserica ortodoxa nu face sau face cutare lucru o poti face fara a ataca o alta biserica cu atat mai mult cu cat nu avem pe-aici nici un reprezentant al acestei biserici (penticostale) care sa poata spuna exact ce se intelege din acest citat.[flo]"If there were in the world today any large number of people who desired their own happiness more than they desired the unhappiness of others, we could have paradise in a few years."
  • 0

#19
impreuna

impreuna

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.354 mesaje

Postat 19 septembrie 2005 - 16:09

quote:
Originally posted by irina.c.
quote:
Originally posted by impreunaIrina draga, stai putin ca nu prea ii asa cum spui tu :)Un penticostal nu afirma ca doar daca ai vorbirea in limbi ai Duhul Sfant, probabil or mai fii unii "extremisti" ca deh...nu este padure fara uscaturi [:)]Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara
8. BOTEZUL ÎN DUHUL SFÂNTa. CONSIDERAÞII GENERALE. Toti credinciosii trebuie sa doreasca cu înflacarare si sa caute cu deplina sinceritate si convingere fagaduinta Tatalui, botezul în Duhul Sfânt, conform promisiunii Domnului Isus Hristos. Scopurile Botezului în Duhul Sfânt sunt: împuternicirea pentru lucrare, acordarea darurilor si folosirea lor în lucrarea de slujire (Luca 24:49; Fapte 1:4,8; 1 Corinteni 12:1-31), precum si o consacrare sporita pentru Dumnezeu, o dedicare deosebita pentru lucrarea Lui (Fapte 2:43; Evrei 12:28) si o dragoste activa pentru Hristos, pentru Cuvântul Sau si pentru cei pierduti (Marcu 16:20). Botezul în Duhul Sfânt este o experienta distincta si ulterioara nasterii din nou (Fapte 8:12-17; 10:44-46; 11:15,16; 15:7-9).b.. EVIDENÞA INIÞIALÃ A BOTEZULUI ÎN DUHUL SFÂNT. Botezul credinciosilor în Duhul Sfânt este evidentiat prin vorbirea în alte limbi dupa cum da Duhul (Fapte 2:4). Vorbirea în limbi este manifestarea darului vorbirii în felurite limbi (1 Corinteni 12:4-10, 28).sursa http://www.betania.r...erica_crezIrina si bb Ilinca(26apr04)Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul ILINCA
Din sursa pe care mi-ai dat-o, nu reiese ca vorbirea in limbi ar fi o conditie a botezului cu Duhul Sfant. Ca e unul dintre daruri, e altceva. Stiu ca asa s-a manifestat la apostoli ca si un dar, numai ca asta nu inseamna ca este o "conditie" pentru zilele noastre, cu atat mai mult o "conditie" de mantuire. Mi se pare putin nelalocul lui faptul ca iei diferite surse pe care sa le interpretezi dupa bunul tau plac. La fel si cu zeciuiala, care este un exemplu biblic si nu o conditie.Nu mi se pare un exemplu de bun simt sa incepem sa aruncam cu noroi in diferite religii, cautand tot felul de surse care sunt mai mult sau mai putin oficiale si credibile (pe internet oricine poate publica orice), sau sa venim cu interpretari.Cred ca discutia ar fi mult mai eficienta daca am ramane la Biblie. Oricate interpretari ar exista cu privire la aceasta, este imposibil sa nu te poti apropia de Dumnezeu prin Cuvantul Sau, fara alte "texte" mai mult sau mai putin valabile.Cat despre multe alte intrebari la care ai evitat raspunsul cu eleganta, sa mai sper...?:)[flo]Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara
  • 0

#20
irina.c.

irina.c.

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.165 mesaje

Postat 20 septembrie 2005 - 16:05

quote:
Originally posted by impreuna



Cred ca discutia ar fi mult mai eficienta daca am ramane la Biblie. Oricate interpretari ar exista cu privire la aceasta, este imposibil sa nu te poti apropia de Dumnezeu prin Cuvantul Sau, fara alte "texte" mai mult sau mai putin valabile.



Cat despre multe alte intrebari la care ai evitat raspunsul cu eleganta, sa mai sper...?:)



[flo]



Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara






Draga Flavia,pentru mine,ca si crestina ortodoxa,sursa de cunoastere teologica si practica crestina inzestrata cu autoritate este Traditia Bisericii,care include si Scriptura.Eu nu sunt interesata sa interpretez Biblia in afara cadrului traditional al Bisericii.Pentru mine nu exista contradictie intre Scriptura si Traditie,asa cum am spus si mai sus.Eu am aratat,de exemplu,care este invatatura ortodoxa cu privire la serbarea duminicii,argumentata pe baza Scripturii si a Traditiei.Pe aceeasi baza am argumente si pentru restul invataturilor BO.Discutia dintre tine si Jocelyn a demonstrat ca, numai pe baza Scripturii, poti argumenta orice.De exemplu,Jocelyn o sa-ti argumenteze clar cu Biblia de ce nu au voie crestinii sa manance carne de porc,iar tu,tot cu Biblia ii poti argumenta contrariul.Eu merg si vad ce ma invata Biserica,fiindca ea este Stalpul si Temelia Adevarului,este condusa de Hristos si in ea lucreaza Duhul Sfant,care ne lumineaza in toate.Noi ne apropiem de Dumnezeu prin Duhul Sau,caci,litera ucide,iar duhul face viu.(2Cor 3;6)[il]



Irina si bb Ilinca(26apr04)

Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul

ILINCA




  • 0




Intrebari Panica

  • Temperatura 37.3

    Eugenya1
    - dec 07 2019 11:04

  • Col scurt

    Guest__* - dec 06 2019 21:35

  • Al?
    - dec 06 2019 19:54

  • ???

    niculi3
    - dec 06 2019 18:31

  • Este constipat?

    alina_stoian92
    - dec 06 2019 18:22

Grupuri

  • Mamici din Vâlcea

    ela_vl1
    - iul 04 2017 18:24

  • Mamici pentru mamici

    icailoaie
    - apr 17 2014 09:07

  • Mămici,burtici departe de casă...

    Andreana
    - dec 04 2013 15:58

  • Parinti inteligenti, parinti fericiti !!!!

    mada27
    - nov 30 2013 23:00

  • Mamici, Burtici, Tatici din Vrancea

    Anda08
    - iul 11 2013 16:02

Bloguri

  • Vestea cea mare

    mirunadeea99
    - dec 07 2019 10:46

  • Mâncarea în sarcină

    LaviniaMicu
    - dec 06 2019 19:19

  • Cel mai emoționant moment

    mirunadeea99
    - dec 06 2019 15:19

  • Travaliul

    Rusuana89
    - dec 06 2019 00:45

  • O surpriză

    mirunadeea99
    - dec 05 2019 09:51

Retete

  • Tarta de prune si miere

    Anda08
    - aug 20 2019 12:37

  • Salata de capsuni

    Anda08
    - iul 03 2019 12:02

  • Clatite sau pancakes cu nuca de cocos si fructe

    Anda08
    - mar 29 2019 12:13

  • Salata de bulgur cu creveti si conopida

    Anda08
    - ian 23 2019 11:29

  • Galette cu fructe de toamna

    Anda08
    - nov 06 2018 14:38