Exact, aia vroiam si eu sa spun. Contribuabilul nici nu are acces la serviciul informatic al ANAF. Deci nu poate duce nimic acolo.
Contribuabilul are acces direct la inspectorul fiscal la care este alocat, si el trebuie sa se ocupe de remedierea erorilor, in caz ca acestea s-au produs. Sa predea situatia la cei ce se ocupa de sistemul infirmatic, cei de acolo sa introduca datele corect etc etc.
Dar pentru asta trebuie sa existe niste proceduri de lucru clare. Daca acestea nu exista, atunci fiecare functionar de acolo actioneaza dupa cum crede el de cuviinta, sau dupa cum ii e lui mai comod la momentul acela si se face totul "varza". De aici situatiile incalcite de care se tot vaita lumea, plati redundante etc etc.
Am mai zis, ar trebui sa se inchida Anaf-ul pe timp de un trimestru (adica fara program cu publicul), timp in care sa se puna la punct cu actualizarea bazelor de date, unificare acestora, crearea de proceduri de lucru, instruiri personal, etc. Sa se redeschida numai cand sunt in stare sa lucreze ca lumea. Nici noi, contribuabilii, nu suntem bataia lor de joc sa ne puna pe drumuri toata ziua si sa ne "frece" cu tot felul de hartii, hartiute, pe care ar trebui sa le aiba ei in sistem.