Tu vorbești de PFA cu normă de venit? La SRL-uri sigur nu e așa.
ANAF :(
#31
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:07
#32
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:10
Tu vorbești de PFA cu normă de venit? La SRL-uri sigur nu e așa.
Serios? Inspectorul ANAF nu mi-a spus ca ar fi diferente cand am cerut explicatii. M-am dus tot asa, cu foi peste foi si chitante si copii xerox, ca nu mai intelegeam nimic din ce trebuie sa plateasca omul ala care ma rugase sa-l descalcesc.
Editat de Pepco, 04 noiembrie 2016 - 10:11 .
#33
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:16
Dupa depunerea declaratiilor fiscale, debite in sold inseamna toate taxele si impozitele calculate pana la sfarsitul anului in curs, chiar daca tu esti de-abia in martie, sa zicem, si inca n-a venit data scadenta pentru perioada aprilie-decembrie.
La SRL-uri declarațiile se depun lunar sau trimestrial (depinde de tipul impozitului / taxei și cum optează pentru plată) și nu se pot calcula debitele în ianuarie pentru aprilie, pentru că depind de declarațiile care se vor depune atunci.
La PFA cu normă de venit depui o singură declarație și debitul de plată (unul singur) este eșalonat pe trimestre (din câte știu eu, s-ar putea să știu greșit).
#34
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:23
Cel mai probabil acea firma a primit prin posta o notificare explicita prin care sunt prezentate sumele care au facut obiectul stingerii totale si/sau partiale ale obligatiilor fiscale la orice moment deci inclusiv 2010-2016. In plus fata de acestea fiecare firma poate solicita si primeste pe loc in format electronic situatia fiscala la momentul solicitarii de unde se vede foarte usor daca sunt sau nu datorii neachitate care sunt acestea in ce cuantum si de cand provin cronologic. In baza acestor date se poate discuta si/sau face adresa catre ANAF in vederea solutionarii eventualelor diferente care ajung sa fie cunoscute si acceptate de ambele parti. In baza raspunsului scris de asemenea se pot lua decizii cu caracter fiscal in timp util.
Daca s-a ajuns la blocarea si.sau retragerea de sume de bani din contul bancar inseamna ca au existat comunicari scrise din partea ANAF care au fost ignorate de platitor. Se puteau solutiona in mod favorabil cel putin prin metodele de mai sus.
In urma notificarilor scrise contabilul a mers la ANAF sa clarifice. Si ANAF a eliberat o hartie ca au gresit. S-a invocat "eroare de soft". Dar dupa 3 saptamani, tot au incasat suma automat din cont. :)
#35
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:39
In urma notificarilor scrise contabilul a mers la ANAF sa clarifice. Si ANAF a eliberat o hartie ca au gresit. S-a invocat "eroare de soft". Dar dupa 3 saptamani, tot au incasat suma automat din cont. :)
Trebuia sa mearga la serviciul informatic cu acea notificare ca cei de acolo sa o opereze in evidenta electronica a ANAF.
Inspectorii nu au competenta sa modifice in baza de date ci doar sa verifice sa constate si sa certifice constatarea conform evidentelor operative.
#36
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:41
Pepco ... cu regret dar ce spunea si Daniela faci confuzii majore. Citeste Codul fiscal si vezi la care categorie de contribuabil se aplica ce spui tu ca faci ciorba.
#37
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:42
Păi nu de propunerea de compensare cu debite existente spunea Admin în primul post (recitește cu atenție). Ci de propunerea de compensare cu debite viitoare, ca să nu dea banii înapoi.
Compensare pe debite viitoare posibile? Asa ceva nu exista nici macar conceptual
#38
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:46
Trebuia sa mearga la serviciul informatic cu acea notificare ca cei de acolo sa o opereze in evidenta electronica a ANAF.
Inspectorii nu au competenta sa modifice in baza de date ci doar sa verifice sa constate si sa certifice constatarea conform evidentelor operative.
Nu contribuabilul, ci inspectorul care a constatat eroarea trebuia să o semnaleze serviciului informatic. Dar pentru ca lucrurile să decurgă corect ar trebui să existe niște proceduri clare care să stabilească pașii de urmat în fiecare situație care apare. Contribuabilul a procedat corect, s-a prezentat la serviciul care a emis notificarea.
#39
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:49
Compensare pe debite viitoare posibile? Asa ceva nu exista nici macar conceptual
Exact, nu există! Dar asta au propus, spune Admin în primul post.
- contabilul merge inca o data la ANAF si primeste inca o hartie care arata ca ANAF a gresit. Dar banii? ANAF nu returneaza acesti bani si propune ca sumele sa se stinga cu urmatoarele declaratii.
#40
Postat 04 noiembrie 2016 - 10:56
Și eu spun ca și Brilla, dacă eroarea este a ANAF-ului, ei trebuie să corecteze intern problema. În plus, eu dacă sunt contribuabil nu ar trebui să am treabă cu serviciul informatic din ANAF. Serviciul informatic din ANAF execută corecții în baza de date în baza unor solicitări interne care vin de la inspectori. Cum ar fi ca toți contribuabilii care au probleme cu fișele (și sunt, slavă Domnului) să se ducă la serviciul informatic să le ceară angajaților de acolo să corecteze sume?
La o bancă, dacă sunt erori de sistem nici nu știi unde să te duci la serviciul informatic, eroarea este investigată de un lucrător de la front office care comunică angajatului de la sistemul informatic ce corecții trebuie să facă, nu se duce clientul cu o hârtie de la front office la informaticieni să le spună ce să facă.