Eu nu sunt suta la suta de acord cu ce spui tu acolo... De ce crezi ca timpul este neaparat irosit? De ce crezi ca daca atasezi unei poze un sunet pe care tu nu poti sa-l reproduci este o pierdere, si nu un castig?
De ce crezi ca un copil care a luat in palma un miriapod ( ) nu-si poate imbogati experienta incercand apoi sa numere cate picioare ar fi putut acesta sa aiba, pe o poza marita pe un screen?
De ce sa- ma limitez sa arat o poza a unor delfini intr-o carte, cand pot sa-i arat delfinii in miscare, si sa anticipam momentul in care, la vara, ii vom putea vedea pe viu la Delfinariu?
Zebrele... fie-mea adora zebrele... Am dus-o la zoo, dar nu cred ca i-am rapit din timpul de conexiuni daca i-am aratat pe tableta zebrele, facand acel zgomot haios (apropos, stiiti cum fac zebrele? vatz-vatz-vatz...) sau ingrijindu-si puisorii...
In plus, trebuie sa subliniez un aspect. In copilaria mica, dezvoltarea cognitiva este foarte strans legata de dezvoltarea motorie, cu alte cuvinte, cu cat copilul este mai capabil sa faca anumite miscari, cu atat orizonturile lui se largesc, si experientele se diversifica, deci eu cred ca daca ii oferi posibilitatea de a face singur cat mai multe lucruri, de cat mai timpuriu, cu atat dezvoltarea cognitiva va fi pe masura.
Evident, asta nu inseamna sa-l pui la tableta ca sa stea cuminte. Si nu inseamna ca daca da semne de dependenta, sa continui sa-i oferi tableta. Si nu inseamna ca oferi tableta ca recompensa pentru chestii, fiindca creezi un cerc vicios. Deci tableta nu inseamna timp liber obtinut de adult, si chiar poate oferi o seama de experiente diferite, dar valoroase, in felul lor...
Atentia la copil si echilibrul mi se par cea mai buna pereche cand e vorba de acest subiect.