Hai se te intreb ceva direct. Daca la scoala s-a spus/precizat/scris ca se scrie corect si complet nu crezi ca ar trebui respectate aceste cerinte? Nu are importanta ce crezi tu, ce opinie ai tu ce faceai tu. Conteaza ce i se cere ei, cum i se cere ei. Asa incat rezuma-te la opiniile tale - strict in ceea ce te priveste. Nu are nici cea mai mica legatura cu fiica ta si scoala ei. Intelegi ideea?
Pe de alta parte inca tot nu am inteles prea bine. Daca stai langa ea, face ce are de facut in timp util sau nu? Daca aceasta este o solutie, ramai langa ea. Asta e. Si eu as cauta un coleg sau o colega in apropiere de unde sa fac rost de caiete, mai asam rusinea de-o parte - este mult mai important sa o pui pe linie, sa depuna efortul de a scrie tot ce era de scris, fara prescurtari, fara pauze, fara pagini lipsa. Daca nu veti fi consecventi va deveni borderline - adica va transforma aceste deficiente ca fiind ceva firesc, statusul ei se va schimba, conceptia se va schimba, ceva de genul "merge si asa, ce are?". Consecinetele se vor vedea atat pe termen scurt cat mai ales pe termen lung.
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
De ce nu scrie de pe tabla?
Deschis de
carolinah
, feb 21 2011 18:22
213 raspunsuri la acest subiect
#11
Postat 21 februarie 2011 - 19:29
#12
Postat 21 februarie 2011 - 19:57
Toti am scris si scriem cu prescurtari dar in nicun caz in clasa a II-a. Din cate imi amintesc am inceput cu prescurtarile in ciclul gimnazial si ne-am perfectionat la liceu si in facultate dar era altceva.
La clasa a II-a trebuie sa invete sa scrie cuvintele corect, sa citeasca cursiv, constient, coerent si asta nu se realizeaza prescurtand.
La clasa a II-a trebuie sa invete sa scrie cuvintele corect, sa citeasca cursiv, constient, coerent si asta nu se realizeaza prescurtand.
#13
Postat 21 februarie 2011 - 20:15
Poate ca ii este greu sa coordoneze cititul de pe tabla cu scrisul in caiet, ramane in urma si apoi este descurajant sa tot copieze, ea ramanand in urma. Imi imaginez ca la un moment dat ea e la un ex., la tabla se scrie alt exercitiu, se vorbeste despre acel ex...poate fi extrem de deranjant si nu se poate concentra.
Eu am observat la copilul meu (cls. a 3a) ca face incredibil de multe greseli la transcrierea unui text dintr-o carte in caiet, comparativ cu o dictare a aceluiasi text cand greselile sunt foarte putine.
Ea cum scrie la teme? Repede, incet? Daca este lenta, viteza de copiere poate fi imbunatatita prin dictari si transcrieri.
Eu am observat la copilul meu (cls. a 3a) ca face incredibil de multe greseli la transcrierea unui text dintr-o carte in caiet, comparativ cu o dictare a aceluiasi text cand greselile sunt foarte putine.
Ea cum scrie la teme? Repede, incet? Daca este lenta, viteza de copiere poate fi imbunatatita prin dictari si transcrieri.
#14
Postat 21 februarie 2011 - 20:17
Caro, poate ca fetita scrie prea incet, caz in care cred ar fi bine sa faceti niste exercitii acasa.
Dar ce anume nu scrie ea de pe tabla?
Si de ce e obligatoriu sa scrie tot de pe tabla? S-a intamplat vreodata sa nu stie ce are de facut fiindca nu a scris de pe tabla?
Daca la mate nu scrie tot - dar are note foarte bune - probabil ca ea intelege foarte bine si de aceea simte ca nu are rost sa mai scrie.
Poate e doar atenta la ce scrie/explica invatatoarea si de aceea nu scrie.
Trebuie sa vorbesti cu fetita si sa-ti spuna ea exact de ce nu scrie.
Faptul ca nu scrie dar are note foarte bune, e incurajator.
Fiind prea mica sa faca fatza presiunilor de la scoala ("de ce nu scrii?" "n-ai scris 5 randuri" ), trebuie sa vorbesti cu ea si sa o convingi de necesitatea copierii cuvant cu cuvant de pe tabla.
Daca s-a intamplat vreodata sa nu scrie si tu sa nu stii ce au facut la scoala (deci, nu ai putut sa o ajuti), trebuie sa ii vorbesti si despre asta.
Nu cred ca ajuta la ceva pedepsele, trebuie ca ea sa inteleaga bine de ce e important sa scrie ce se scrie la tabla.
~Lumea ar fi mai frumoasa fara macelari~
Dar ce anume nu scrie ea de pe tabla?
Si de ce e obligatoriu sa scrie tot de pe tabla? S-a intamplat vreodata sa nu stie ce are de facut fiindca nu a scris de pe tabla?
Daca la mate nu scrie tot - dar are note foarte bune - probabil ca ea intelege foarte bine si de aceea simte ca nu are rost sa mai scrie.
Poate e doar atenta la ce scrie/explica invatatoarea si de aceea nu scrie.
Trebuie sa vorbesti cu fetita si sa-ti spuna ea exact de ce nu scrie.
Faptul ca nu scrie dar are note foarte bune, e incurajator.
Fiind prea mica sa faca fatza presiunilor de la scoala ("de ce nu scrii?" "n-ai scris 5 randuri" ), trebuie sa vorbesti cu ea si sa o convingi de necesitatea copierii cuvant cu cuvant de pe tabla.
Daca s-a intamplat vreodata sa nu scrie si tu sa nu stii ce au facut la scoala (deci, nu ai putut sa o ajuti), trebuie sa ii vorbesti si despre asta.
Nu cred ca ajuta la ceva pedepsele, trebuie ca ea sa inteleaga bine de ce e important sa scrie ce se scrie la tabla.
#15
Postat 21 februarie 2011 - 20:18
Ok, am inteles cu prescurtarile (dar n-am priceput...) si mereu am insistat ca la scoala sa urmeze regulile invatatoarei... Asta nu e o problema. Eu ma gandeam ca asta ar motiva-o sa transforme in ceva mai digerabil multele table de scris.
Nu-i place matematica, asa afirma, de stiut stie, ii merge mintea, nu are problema ca nu pricepe si de asta nu poate scrie. Pur si simplu mereu zice ca e mult.
Stie sa scrie repede, daca ii dai dictari e cea mai fericita! Dar sa n-o pui sa transcrie de la tabla...
Caro
Nu-i place matematica, asa afirma, de stiut stie, ii merge mintea, nu are problema ca nu pricepe si de asta nu poate scrie. Pur si simplu mereu zice ca e mult.
Stie sa scrie repede, daca ii dai dictari e cea mai fericita! Dar sa n-o pui sa transcrie de la tabla...
Caro
#16
Postat 21 februarie 2011 - 20:22
Denizel, ce sa zic, nici eu nu pricep de ce e nevoie sa scrie tot de pe tabla, mai ales ca stie tot... De fapt cred ca eu incerc sa formez la ea obisnuinta de a scrie, ca vin clasele mai mari si cine invata in clasa e teribil de castigat, altfel pierde sirul.
I-am explicat o gramada de lucruri, de multe ori.
Stie ca trebuie sa scrie tot, doar ca zice ca e mult... In clasa I zicea ca n-a terminat din cauza ca a sunat, adica din cauza clopotelului nu scrisese. Acum intelege ca ar trebui sa fie mai rapida, dar cred ca nu se poate motiva sa o faca!
Caro
I-am explicat o gramada de lucruri, de multe ori.
Stie ca trebuie sa scrie tot, doar ca zice ca e mult... In clasa I zicea ca n-a terminat din cauza ca a sunat, adica din cauza clopotelului nu scrisese. Acum intelege ca ar trebui sa fie mai rapida, dar cred ca nu se poate motiva sa o faca!
Caro
#17
Postat 21 februarie 2011 - 20:29
Marius, pai tocmai de aia am deschis acest subiect, nu stiu daca te-ai prins...
Tocmai ca sa inteleg cum sa o motivez/ajut sa se adapteze la aceste reguli si la acest sistem de invatamant, chit ca mie personal mi se pare o tampenie. Asta-i opinia mea, dar o tin pt mine, evident.
Caro
Tocmai ca sa inteleg cum sa o motivez/ajut sa se adapteze la aceste reguli si la acest sistem de invatamant, chit ca mie personal mi se pare o tampenie. Asta-i opinia mea, dar o tin pt mine, evident.
Caro
#18
Postat 21 februarie 2011 - 20:48
De ce trebuie scris TOT? Pentru ca oricum e doar o parte, ceea ce se preda e doar o parte accesibila tuturor copiilor si de aici vine performanta cu studiu individual.
Probabil ei nu-i place sa scrie si de aici inclusiv "vina" clopotelulul
Pune-o sa copieze, dar contracronometru. La inceput mai putin intr-un timp mai lung, apoi cresti lungimea textului si scurtezi timpul.Ca sa o motivezi.
Ofera-i recompense:un stilou foarte frumos, un caiet deosebit....tot ceva care sa o stimuleze la scris.Pune-o pe ea sa fixeze ceasul, cand expira cronometru si nu-i sta langa ea.
Viteza gandirii e definita:cine termina repede si bine, asta-i viata....viteza si iar viteza!
Mamica fericita de boboci de toamna:
Dragos Mihai (26 septembrie 2006) si David Gabriel (8 octombrie 2008)
Despre cei doi nazdravani
Probabil ei nu-i place sa scrie si de aici inclusiv "vina" clopotelulul
Pune-o sa copieze, dar contracronometru. La inceput mai putin intr-un timp mai lung, apoi cresti lungimea textului si scurtezi timpul.Ca sa o motivezi.
Ofera-i recompense:un stilou foarte frumos, un caiet deosebit....tot ceva care sa o stimuleze la scris.Pune-o pe ea sa fixeze ceasul, cand expira cronometru si nu-i sta langa ea.
Viteza gandirii e definita:cine termina repede si bine, asta-i viata....viteza si iar viteza!
Mamica fericita de boboci de toamna:
Dragos Mihai (26 septembrie 2006) si David Gabriel (8 octombrie 2008)
Despre cei doi nazdravani
#19
Postat 21 februarie 2011 - 20:50
Citat: |
Daca nu veti fi consecventi va deveni borderline - adica va transforma aceste deficiente ca fiind ceva firesc, statusul ei se va schimba, conceptia se va schimba, ceva de genul "merge si asa, ce are?". Consecinetele se vor vedea atat pe termen scurt cat mai ales pe termen lung. |
'Consecinta pe termen lung' va fii ca intr-o zi va scapa naibii, in sfirsit, de scrisul asta fara noima cind va incepe sa scrie pe calculator.
Tu stii citi oameni destepti si de succes am auzit spunind ca s-au nascut a doua oara cind au scapat de scrisul de mina si au fost lasati sa sa scrie pe calculator?
Carolinah, eu i-as cere copilei sa se concentreze pe continut si sa isi copieze temele.
#20
Postat 21 februarie 2011 - 21:12
nu vreau sa te descurajez, dar baiatul meu nici acuma nu copiaza tot de la tabla. bine, in Germania profesorii nu scriu mult la tabla....
eu nu l-am fortat, am inteles ca era ritmul lui. in schimb avea si are o memorie fantastica. retine foarte usor de la prima citire a unui text.n-am pus presiune pe el, n-am facut exercitii acasa de copiere...
invatatoarele n-au inteles, nu l-au lasat nici cu prescurtari, pe care eu le sugerasem.
cand invata germana, copia zilnic texte din reviste sau carti, dar niciodata mai mult de 20 de randuri.
si daca bine imi amintesc, am avut si eu problema asta cand eram scolarita.
*********************
VREAU SA NU MAI FIU DIFERIT! MIHAITA
Speranta si incredere pentru David
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
eu nu l-am fortat, am inteles ca era ritmul lui. in schimb avea si are o memorie fantastica. retine foarte usor de la prima citire a unui text.n-am pus presiune pe el, n-am facut exercitii acasa de copiere...
invatatoarele n-au inteles, nu l-au lasat nici cu prescurtari, pe care eu le sugerasem.
cand invata germana, copia zilnic texte din reviste sau carti, dar niciodata mai mult de 20 de randuri.
si daca bine imi amintesc, am avut si eu problema asta cand eram scolarita.
*********************
VREAU SA NU MAI FIU DIFERIT! MIHAITA
Speranta si incredere pentru David
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Invingatorii nu renunta, iar cei ce renunta nu ajung invingatori