Ziua 2: de la Oslo la Odda
Ziua urmatoare am luat-o inspre nord cu intentia de a vizita platoul Hardangervidda si cascada Voringfossen.
Am plecat din Oslo pe soare dar curand a inceput sa se innoreze si apoi sa burniteze. Drumul era frumos, soseaua serpuia pe malul raului pe portiuni lungi. Casele norvegiene sunt din lemn, colorate (rosu inchis, maro, mai rar verde), cu scanduri orizontale, simple, discrete. Cam asa. Totul era foarte, foarte verde.
Ne-am oprit si am mancat la o cabanuta pe malul raului, peste cu legume. Tin minte ca am gandit atunci "ce bine, in Norvegia vom manca sanatos, mult peste", dar aiurea, in zilele urmatoare am suferit rau din cauza asta...
Treptat am intrat in zona alpina si peisajul a inceput sa se schimbe, mai ales vegetatia. Poza aceasta e de acolo. Nu mai erau pomi, in schimb erau pretutideni floricele mici, colorate, care napadeau tot. Casute de vacanta, desi pentru mine numai zona de vacanta nu parea.
Cand am ajuns la altitudini mari (cam 1000 metri) cerul s-a innorat si s-a facut frig (pe la 3 grade asa) si ceata. In jur erau zapezi topite si lacuri inghetate sau semi pe care pluteau bucati mari de gheata, ca niste mini aisberguri. Stefaniei ii povesteam ca e tara Craiesei Zapezii si ca bucatile de gheata sunt ramase din razboiul ei cu trollii. Era un peisaj foarte straniu si neasteptat pentru luna iunie, salbatic, neprimitor, greu de crezut ca nu esti la capatul lumii.
Cand am ajuns la cascada burnita si era dupa 8 seara. Stiu ca in poza pare soare, e prelucrata . Ceasul nostru biologic era complet dezorientat, era penumbra, eram rupti de oboseala... Era impresionant vuietul cascadei, se auzea de la distanta, si stropii sareau pana sus la noi. Nu am putut sta prea mult...
Seara am dormit in Odda, un orasel total neturistic, dar era singurul unde am gasit cazare. A fost cea mai rea cazare de pe tot traseul, era un lift rablagit, o camera ca de motel numai cu trei paturi de lemn, in rest nimic, dar pana si aici era mai curat ca in Romania iar podeaua la baie incalzita . Oricum la cat de obositi eram nu a mai contat, ne-am luat niste sandvisuri de la benzinarie pentru ca nu gaseai nici un local deschis sa mananci la ora aceea, am tras draperiile si am dormit bustean.
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.
3500+ km prin Norvegia
Deschis de
Kehleyr
, oct 20 2008 16:52
75 raspunsuri la acest subiect
#21
Postat 28 octombrie 2009 - 16:45
#22
Postat 28 octombrie 2009 - 17:22
#23
Postat 28 octombrie 2009 - 17:49
Ziua 3: Pulpit Rock
De la Odda am coborat inspre sud, ca sa mergem la Pulpit Rock. Ne-a burnitat toata ziua (nimic nou ) astfel incat la 4 dupa amiaza eram inca la o cabanuta intr-un camping la baza traseului, incercand sa ne decidem daca sa urcam sau nu. Nu va spun cum arata cabanuta de camping de curata si dichisita . Stiam ca traseul e cam de 2 ore dus si 2 ore intors dar ne-am gandit ca e supraevaluat pentru pensionarii occidentali - ne-am inselat insa .
Pulpit Rock e o stanca masiva situata la cca 600 metri deasupra fiordului, si iesita in exterior ca o platforma neteda deasupra abisului. Este una dintre cele mai faimoase atractii turistice.
Urcusul nu a durat 2 ore ci 2 1/2 ore dar a meritat din plin. La inceput mai lin, pe alocuri mai pe bolovani pe valea raului (se citeste fericirea pe fata mea in poza asta, "mai e mult?..."), dupa care ajungi sus pe platou si te simti ca in Lord of The Rings. Panorama e larg deschisa, cascade pretutindeni, stanci, rape, e superb. Pentru Stefania a fost foarte obositor si deja se cam plangea dupa 2 ore de mers.
Cand ne-am apropiat de destinatie a trebuit sa ne despartim. Asta pentru ca o portinue de poteca era lata de 1 metru, in dreapta stanca, iar in stanga rapa pana jos in fiord. Aveau ei o pasarela, dar mai erau si crapaturi in poteca, eu nu am avut tupeul sa trec cu copilul pe acolo. Asa ca m-am dus intai eu, apoi Serban. Pe cand a ajuns el deja ploua in rafale "de sus in jos" dupa expresia lui, asa ca mare lucru nu a vazut. Eu am fost ceva mai norocoasa si era minunat, pacat insa ca batea un vant taios si era innorat. Privelistea era incredibila (aoleu ce de superlative folosesc, dar zau ca era...).
Am citit ca nu vor sa puna balustrade si nici sa faca acees cu liftul de jos de la fiord, ca sa pastreze salbaticia locului si probabil sa fie mai greu de ajuns la el. Eu una sunt total de acord. Nu as fi vrut cu nici un chip sa vad vreun chiosc cu suveniruri pe acolo (ca la Meteore) si satisfactia ca ai facut singur drumul pana acolo este cu atat mai mare.
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.
De la Odda am coborat inspre sud, ca sa mergem la Pulpit Rock. Ne-a burnitat toata ziua (nimic nou ) astfel incat la 4 dupa amiaza eram inca la o cabanuta intr-un camping la baza traseului, incercand sa ne decidem daca sa urcam sau nu. Nu va spun cum arata cabanuta de camping de curata si dichisita . Stiam ca traseul e cam de 2 ore dus si 2 ore intors dar ne-am gandit ca e supraevaluat pentru pensionarii occidentali - ne-am inselat insa .
Pulpit Rock e o stanca masiva situata la cca 600 metri deasupra fiordului, si iesita in exterior ca o platforma neteda deasupra abisului. Este una dintre cele mai faimoase atractii turistice.
Urcusul nu a durat 2 ore ci 2 1/2 ore dar a meritat din plin. La inceput mai lin, pe alocuri mai pe bolovani pe valea raului (se citeste fericirea pe fata mea in poza asta, "mai e mult?..."), dupa care ajungi sus pe platou si te simti ca in Lord of The Rings. Panorama e larg deschisa, cascade pretutindeni, stanci, rape, e superb. Pentru Stefania a fost foarte obositor si deja se cam plangea dupa 2 ore de mers.
Cand ne-am apropiat de destinatie a trebuit sa ne despartim. Asta pentru ca o portinue de poteca era lata de 1 metru, in dreapta stanca, iar in stanga rapa pana jos in fiord. Aveau ei o pasarela, dar mai erau si crapaturi in poteca, eu nu am avut tupeul sa trec cu copilul pe acolo. Asa ca m-am dus intai eu, apoi Serban. Pe cand a ajuns el deja ploua in rafale "de sus in jos" dupa expresia lui, asa ca mare lucru nu a vazut. Eu am fost ceva mai norocoasa si era minunat, pacat insa ca batea un vant taios si era innorat. Privelistea era incredibila (aoleu ce de superlative folosesc, dar zau ca era...).
Am citit ca nu vor sa puna balustrade si nici sa faca acees cu liftul de jos de la fiord, ca sa pastreze salbaticia locului si probabil sa fie mai greu de ajuns la el. Eu una sunt total de acord. Nu as fi vrut cu nici un chip sa vad vreun chiosc cu suveniruri pe acolo (ca la Meteore) si satisfactia ca ai facut singur drumul pana acolo este cu atat mai mare.
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.
#24
Postat 29 octombrie 2009 - 16:16
Superb Dana! Astazi te lasam ca a fost drumul lung si sunteti obositi, dar maine nu mai scapi. Asteptam ziua 4.
Maadi si Calin (19.07.2003)
Maadi si Calin (19.07.2003)
#25
Postat 29 octombrie 2009 - 18:03
Citat: |
citat din mesajul lui Maadi Superb Dana! Astazi te lasam ca a fost drumul lung si sunteti obositi, dar maine nu mai scapi. Asteptam ziua 4.[pup]Maadi si Calin (19.07.2003) |
#26
Postat 05 noiembrie 2009 - 17:16
Ziua 6: "Norway in a Nutshell"
In ziua urmatoare am facut mult-mediatizata excursie Norway in a Nutshell. Erau trei portiuni de drum. In prima mergeai cam 2 ore cu un tren local pana intr-un orasel numit Myrdal. Nimic spectaculos aici.
A doua portiune te purta pe Flam railway. Este una dintre cele mai abrupte cai ferate fara cremaliera din lume, pe o lungime de 20 km coboara de la peste 800 metri altitudine pana la nivelul marii. Reclama spunea ca din tren se vad unele dintre cele mai spectaculoase peisaje din Norvegia... si erau frumoase, intr-adevar, cascade, satucuri, rape etc... dar noi am fost dezamagiti. Poate si pentru ca deja vazusem cascade mai mari, plus acele minunate peisaje alpine cu lacuri acoperite de bucati mari de gheata, care pe mine ma impresionasera teribil. Trenul era foarte aglomerat, prinsesem un grup maaare dintr-o croaziera, foarte galagiosi, nu a oprit in nici o statie, asa ca practic excursia a constat in a te chinui sa iesi pe geam sa faci poza de rigoare. Erau si multe tunele, cand incepea sa se deschida privelistea, pac, intrai in tunel. Nu am nici macar poze sa va arat de acolo .
Ultima parte a excursiei era cu vaporasul pe Sognefjorden, care este cel mai lung dintre toate din Norvegia (200 km). Eu speram sa stau pe punte si sa admir muntii, dar vaporasul mergea foarte repede si te lua vantul pe sus afara... nici nu aveau de fapt o punte propriu-zisa, locurile erau inauntru. Asa ca dupa ce am indurat cu vitejie vijelia vreo 15 min ne-am refugiat in cabina si am privit pe geam... sau ne-am odihnit. Fiordul fiind atat de mare nu era de fapt foarte spectaculos - cele foarte inguste sunt cele mai spectaculoase, cel mai ingust fiind Naeroyfjorden pe care noi nu am mers, din pacate.
Vremea a fost superba in acea zi, cea mai frumoasa din toata excursia, dar ziua in sine a fost lunga si obositoare si pentru noi, un pic dezamagitoare.
Raman la parerea ca trebuie sa explorezi pe cont propriu si sa nu apelezi la ofertele astea prefabricate si supramediatizate.
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.
In ziua urmatoare am facut mult-mediatizata excursie Norway in a Nutshell. Erau trei portiuni de drum. In prima mergeai cam 2 ore cu un tren local pana intr-un orasel numit Myrdal. Nimic spectaculos aici.
A doua portiune te purta pe Flam railway. Este una dintre cele mai abrupte cai ferate fara cremaliera din lume, pe o lungime de 20 km coboara de la peste 800 metri altitudine pana la nivelul marii. Reclama spunea ca din tren se vad unele dintre cele mai spectaculoase peisaje din Norvegia... si erau frumoase, intr-adevar, cascade, satucuri, rape etc... dar noi am fost dezamagiti. Poate si pentru ca deja vazusem cascade mai mari, plus acele minunate peisaje alpine cu lacuri acoperite de bucati mari de gheata, care pe mine ma impresionasera teribil. Trenul era foarte aglomerat, prinsesem un grup maaare dintr-o croaziera, foarte galagiosi, nu a oprit in nici o statie, asa ca practic excursia a constat in a te chinui sa iesi pe geam sa faci poza de rigoare. Erau si multe tunele, cand incepea sa se deschida privelistea, pac, intrai in tunel. Nu am nici macar poze sa va arat de acolo .
Ultima parte a excursiei era cu vaporasul pe Sognefjorden, care este cel mai lung dintre toate din Norvegia (200 km). Eu speram sa stau pe punte si sa admir muntii, dar vaporasul mergea foarte repede si te lua vantul pe sus afara... nici nu aveau de fapt o punte propriu-zisa, locurile erau inauntru. Asa ca dupa ce am indurat cu vitejie vijelia vreo 15 min ne-am refugiat in cabina si am privit pe geam... sau ne-am odihnit. Fiordul fiind atat de mare nu era de fapt foarte spectaculos - cele foarte inguste sunt cele mai spectaculoase, cel mai ingust fiind Naeroyfjorden pe care noi nu am mers, din pacate.
Vremea a fost superba in acea zi, cea mai frumoasa din toata excursia, dar ziua in sine a fost lunga si obositoare si pentru noi, un pic dezamagitoare.
Raman la parerea ca trebuie sa explorezi pe cont propriu si sa nu apelezi la ofertele astea prefabricate si supramediatizate.
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.
#27
Postat 06 noiembrie 2009 - 14:54
Genul de vacanta care mi-ar merge la suflet.Citi km faceati pe zi?A fost greu sa va descurcati?Banui ca sint amabili cu informatiile si acum GPS auto face minuni.
Pe mine m-a enervat la Roma ca aveau restaurantele deschise cu program,doar intre anumite ore.Noi obisnuiti pe modelul autohton ,sa mincam cind terminam treaba sau cind nu mai poti de foame ,ne-am cam fentat si ni se lungeau urechile asteptind sa se faca ora z.
Ce maninca?Sint comestibile?
Mie mi-a placut tot,inclusiv traseele montane ,insa sotul meu nu cred ca se va baga.
dulcetica
Pe mine m-a enervat la Roma ca aveau restaurantele deschise cu program,doar intre anumite ore.Noi obisnuiti pe modelul autohton ,sa mincam cind terminam treaba sau cind nu mai poti de foame ,ne-am cam fentat si ni se lungeau urechile asteptind sa se faca ora z.
Ce maninca?Sint comestibile?
Mie mi-a placut tot,inclusiv traseele montane ,insa sotul meu nu cred ca se va baga.
dulcetica
#28
Postat 06 noiembrie 2009 - 15:25
Citat: |
citat din mesajul lui dulcetica Genul de vacanta care mi-ar merge la suflet.Citi km faceati pe zi?A fost greu sa va descurcati?Banui ca sint amabili cu informatiile si acum GPS auto face minuni. Pe mine m-a enervat la Roma ca aveau restaurantele deschise cu program,doar intre anumite ore.Noi obisnuiti pe modelul autohton ,sa mincam cind terminam treaba sau cind nu mai poti de foame ,ne-am cam fentat si ni se lungeau urechile asteptind sa se faca ora z. Ce maninca?Sint comestibile? Mie mi-a placut tot,inclusiv traseele montane ,insa sotul meu nu cred ca se va baga. dulcetica |
Am avut si GPS si o harta foarte detaliata (un atlas rutier Michelin), nu a fost nevoie sa intrebam pe nicaieri. Faceam oriunde intre 15 si 400 de km pe zi, uneori eram mai toata ziua in masina. A fost tare obositoare lipsa autostrazilor din punctul asta de vedere. Plus ca toti mergeau regulamentar . Max 90-100 km/ora.
Cu restaurantele am avut mare problema. Nu erau restaurante bune decat in orasele turistice (Oslo, Bergen, Alesund). In rest ne trimiteau la tot felul de cantine si fast-food-uri unde mancarea era nasoala si cadea foarte greu la stomac. Nu ma asteptam sa se manance atat de nesanatos. Cred ca de-asta majoritatea localnicilor preferau sa ia sandvisuri de la supermarket. Dar deh, noi vroiam la restaurant, sotzul meu e mare gurmand si se incapatana .
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.
#29
Postat 06 noiembrie 2009 - 17:20
Ziua 7: Bergen - Laerdal
Din Bergen am plecat mai departe catre interiorul tarii, ca sa vizitam bisericile din lemn fortificate (in original stave churches). In Norvegia au fost construite undeva intre 1000 si 2000 de astfel de biserici in sec XII - XIV, dar au ramas sub 30. Foarte multe sunt acum monumente Unesco. Sunt frumoase pentru ca se vede cum s-a imbinat traditia de constructori de barci a localnicilor, foarte multe dintre cupole arata pe interior exact ca o corabie intoarsa cu susul in jos. Multe sunt refacute, din cate tin minte Borgund este una dintre putinele care a fost foarte putin modificata. (Sunt multe poze in album dar nu mai stiu exact care biserici sunt pozate asa ca prefer sa nu dau nume ).
Pe drum ne-am oprit intr-un orasel numit Undredal. Era aproape apusul soarelui, oraselul era foarte mic (pe wikipedia zice 84 de oameni si 500 de capre ) si mai putin turistic, dar era fix pe Aurlandsfjord si avea un farmec aparte. Ca un satuc de tara de la noi, puteai vedea copiii la fotbal, lumea la bar, barcile de pescuit trase pe mal, precum si cea mai mica biserica de lemn ramasa in Norvegia.
De la Undredal la Laerdal se putea merge printr-un tunel, dar noi am preferat sa o luam pe Aurlandsvegen, un alt "drum turistic national" al Norvegiei, care mergea pe sus pe deasupra fiordului, pana la 1300 metri inaltime. Inca o data, fiordurile se vad cel mai bine de sus, nu de jos. Nimic nu se compara cu privelistea de la inaltime. Totul are alta perspectiva (si asta nu e de sus de tot, poza). De asta nu regret ca nu am facut o croaziera. Serpentinele erau inguste si stranse, era seara tarziu (in jur de 9), era un pic infricosator... Cand am trecut pe partea cealalta a muntelui si am inceput sa coboram, erau rulote parcate acolo sus printre zapezi si vedeai pe geam omul cu tigaia gatind in bucatarie .
It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune, must be in want of a wife.
#30
Postat 06 noiembrie 2009 - 18:20
Pentru mine toate zonele despre care vorbesti sint premiera absoluta.Cum ati stabilit traseul?V-a sfatuit un cunoscator?
Sincer ,nici n-as sti ce ratez!
dulcetica
Sincer ,nici n-as sti ce ratez!
dulcetica