Vin si eu dupa 2 saptamani de experienta in sistem hibrid sa povestesc cum stau lucrurile. Dupa cum am mai spus, am ambii copii in acelasi liceu, in clase diferite. Calculatorul, camera, internetul dela scoala au fost achizitionate de scoala sau existau deja in laboratoarele lor (regulamentul de functionare interzice "migrarea" copiiilor prin laboratoare la orele de info, fizica, chimie, biologie, asa ca tehnica din acele laboratoare ce nu mai sunt folosite s-a mutat in clase) .
Telekom a pus fibra optica saptamana trecuta in liceu suplimentar pe langa ce retea de internet exista.
Cu unele mici exceptii , toti profesorii isi fac ora in clasa in asa fel incat sa fie cat mai bine auzit de cei de acasa, interactioneaza cu totii, li se preda, sunt intrebati, verificati si cei din online. Cei care nu s-au straduit sa interactioneze cu cei de acasa, au trimis pe teams materiale suport (la biologie, istorie) . Temele se dau pt toti, unele din manual, altele fise /teste trimise in format electronic, sunt verificati prin sondaj in timpul orei sau , la unele obiecte, au fost cerute, electronic, pe teams de la toata lumea (poza la caiet, trimis online).
Din online nu se vede mereu foarte bine la tabla, nu se aude mereu foarte clar, dar toti se straduiesc. Este obositor pt cei de acasa, este cu siguranta dificil si pentru profesori sa isi schimbe modul de lucru, dar se fac eforturi de adaptare din toate partile.
Ai mei copii au fost online 2 saptamani, de miercuri merg in clasa. Pot sa spun ca au fost doua saptamani in care au recapitulat, au invatat, nu au stat deloc degeaba si nu le consider deloc doua saptamani pierdute, dimpotriva!
Scoala face eforturi sa mearga, tehnic, lucrurile cat mai bine, se cauta si se testeaza tot felul de solutii pt a face sa se auda mai bine si mai clar, daca apar probleme tehnice intr-o ora, in cel mai scurt timp se intervine pt a regla situatia.
Stiu ca nu e peste tot la fel de bine, dar nici nu e peste tot foarte rau.