Una dintre erori a fost că am formulat probabil întrebările pe care le-am pus la liceul respectiv înainte de clasa a IX-a greșit: m-am interesat la liceul respectiv dacă există profesor de germană, mi s-a răspuns că da, am întrebat dacă se poate face germană din clasa a IX-a și mi s-a răspuns că în principiu da, dacă există cereri.
După intrare în clasa a IX-a au schimbat discursul, amintindu-mi că am semnat un acord că sunt de acord să fac ce-mi indică liceul. Cum liceul mi-a indicat franceza...
Am scăpat, per ansambul copilul cu un an pierdut (temporal vorbind, că în fapt a fost mai dificil să reia germana după un an de pauză, deoarece a trebuit să încerce să recupereze la franceză), iar eu cu miștourile care le-a făcut pe seama mea directorul liceului la care l-am transferat în clasa a X-a (care liceu fusese cel de la care plecase după clasa a VIII-a).
Până la urmă a fost oarecum cu noroc, fiindcă liceul la care a venit înapoi a accesat multe oportunități din programele europene și acum datorită flexibilității profesorilor, a gradului lor de implicare și a înțelepciunii cu care se bagă la diverse, instituția depășește în multe capitole pe cel la care a fost în clasa a IX-a. Celălalt, a pierdut între timp caracterul de Școală Europeană și a regresat și în alte domenii care îi asigurau competitivitatea.
Editat de cghitescumd, 27 mai 2020 - 13:55 .