La scoala fie-mii, bursa se da de la 8,50 in sus. Fata s-ar fi incadrat, dar scoala nu are bani suficienti. Ii dadusera lacrimile de ciuda, fiindca deja se gandea ca si-i pune-n pusculita.
Clasa a V-a 2015-2016
#191
Postat 09 martie 2016 - 15:59
#192
Postat 09 martie 2016 - 17:49
Otilia, 4 ore de mate si 5 de romana au in clasa a V-a.
Noi suntem ok cu matematica, lucreaza in clasa destul de mult, se corecteaza temele, se explica ce nu s-a inteles.
Se dau teste anuntate, se face recapitulare pt teste.
Chiar ma gandeam sa te rog sa dai exemplu de un exercitiu greu de-al ficei tale, ca sa stim despre ce vorbim.
Exemple de exercitii grele:
Trei baieti merg la pescuit. Fiecare prinde un peste. Pestele lui A cantareste dublul fata de pestele lui B. Pestele lui C cantareste cu 100 grame mai putin fata de pestele lui A. Toti pestii cantaresc impreuna 1 kg. Cat cantareste pestele fiecaruia?
A si B s-au cantarit acum un an. Atunci A cantarea 42 kg si B cantarea 45 de kg. Dupa un an B are cu 3 kg mai mult fata de A. Greutatea lui A a crescut cu 1/7. Cu cat a crescut greutatea lui B?
Si variatiuni pe tema aceasta.
Editat de Otiliav, 09 martie 2016 - 17:53 .
#193
Postat 09 martie 2016 - 20:09
#194
Postat 10 martie 2016 - 09:50
Sunt simple pentru clasa V-a. Genul asta de exercitii le faceau in clasa 3-a, sau a 4-a.
Editat de irinai, 10 martie 2016 - 09:51 .
#195
Postat 10 martie 2016 - 10:19
Hop si eu cu un sfat necerut.
Daca e posibil faceti meditatii pentru gramatica, macar la 2 saptamani, acolo unde se impune.
Caietele din V-VIII de gramatica opriti-le, nu le aruncati pana la facultate.
In liceu nu se mai face gramatica. Dar sunt facultati (drept, limbi straine, samd) unde se da la admitere gramatica.
Na, ca eu nu am pastrat decat caietul de clasa VIII si nu e de ajuns. Acum fii-mea munceste ceva mai mult pentru admitere.
#196
Postat 10 martie 2016 - 11:56
Stiu ca-s simple. Dar nici acestea nu sunt obligatorii. Cand li se da tema de casa ii lasa sa aleaga daca fac un set de exercitii mai usoare sau un set de exercitii mai grele. Si desigur ca ei aleg usoare. Iar la test se da si unul doua mai greu. Dar neavand note sau calificative nu prea le pasa.
#197
Postat 10 martie 2016 - 13:08
Viviana, orice sfat de-al tau e binevenit, ca doar ai trecut prin asta!
Caietele le voi pastra, sa vedem cum si unde... ca la mate e deja la al patrulea caiet, la romana doar la al doilea.
Mi-e ciuda, ca daca la scoala s-ar face cum trebuie ora nu ar fi nevoie nici de atata munca acasa, nici de stres, nici de meditatii.
Copilul poate, il duce capul, nu la el e problema.
#198
Postat 10 martie 2016 - 13:17
Otilia, ce fain pare ca e la voi acolo. Spun pare pentru ca nu cunosc foarte multe despre sistem.
Pai la matematica noastra de-a V-a imagineaza-ti un exercitiu (ca nu prea am cum sa-l scriu) cu o fractie - iar la numitor si numarator un calcul cu puteri, factor comun si alte minunatii de-astea - iar ei au de demonstrat cine stie ce - ca e ireductibila/nu, ca e supra/sub/echiunitara... Si asta asa pt nivel mediu!
#199
Postat 10 martie 2016 - 13:18
Viviana
Nu mi vine sa cred cum au zburat 4 ani ... Mult, mult succes voua
Noi saptamana asta am avut 4 zile doar cor pregatire pentru olimpiada
Clasele de-a 5-a au avut liber din cauza simularilor de bac, maine se reia programul normal. Ioi si vai pentru recuperari dar nu le putem avea pe toate
#200
Postat 10 martie 2016 - 13:37
Anka, ce scrii tu este SF. Acum au reluat fractiile. Dar nu au ajuns la inmultiri sau impartiri. Puteri nu a vazut decat la unitatile de masura.
Aseara mi-a adus testul sa il semnez. Asa cum ma asteptam a sarit peste exercitiul gen ecuatie. Pe motiv ca ea a facut cat a putut si atat a putut ea. Intentia ei a fost sa aleaga exercitiile usoare dar a sarit cumva peste unul usor si a facut unul cu ecuatii. A dat testul luni, colegii ei au dat joi dar ea avea febra si nu a mers la scoala. Luni a dat testul intr-o zona pe unde circula copii in pauza. Si au si mutat-o de acolo in alta parte. Adica s-a concentrat de nu a mai putut la test. Ea in timpul testului o vedea pe sora-sa mai mica in aula ca se uita la un film si si-au facut cu mana.
Ma enerveaza la culme ca nici ea si nici profesorii nu se agita sa faca cat mai bine la teste. Data trecuta s-a dus la toaleta in timpul testului. Pai, pana mea, stii ca ai test anuntat du-te in pauza la baie. Daca i-am zis parerea mea ca nu e suficient de rapida si nu se concentreaza la maxim a inceput sa bazaie ca eu niciodata nu-s multumita. Am intrebat-o ce parere are ea despre ce si cat a facut si recunoaste ca putea sa faca mai bine si ca data viitoare incearca.
Partea buna ca din tot ce a facut a avut doar o greseala. Si inca una dar exercitiul acela era gresit asa ca nu se pune. Aseara a facut singura exercitiul greu sarit. Dar habar nu am cum a ajuns la rezultat ca nu a scris pe foaie rezolvarea ci enuntul si rezultatele. Cred ca prin incercari.
Editat de Otiliav, 10 martie 2016 - 13:38 .