roli, exista criterii generale de departajare, si criterii specifice fiecarei scoli.
nu se stie deocamdata daca se pastreaza sau se modifica metodologia de anul trecut.
uite ce scria in cea pentru 2013-2014:
"
I. Criterii generale:
Are un anumit tip de handicap
Este orfan de unul sau de ambii părinți
Provine de la casa de copii/centru de plasament/plasament familial
Are un frate sau o soră înmatriculat/înmatriculată în unitatea de învățăânt dorită
II. Criterii specifice:
Sunt aplicate după criteriile generale și numai dacăa cestea nu reușsc să facă departajarea între copii, cu excepța situaților prevăute de Metodologie.
Sunt elaborate de căre fiecare unitate de învățământ în parte, dar sunt aplicate pe baza unor documente doveditoare, prezentate de căre păinți/tutori legali și nu pot fi discriminatorii, respectiv trebuie să țină cont de faptul că toți copiii au drepturi egale, indiferent de condița socială, financiară indiferent de națonalitate, rasă religie, confesiune, sex etc. "
un elev din afara circumscriptiei, cu cat aduna mai multe criterii de departajare, cu atat e mai sus pe lista. de ex, un copil orfan de unul dintre parinti, cu un frate/sora mai mare in scoala, va intra pe lista inaintea copilului tau, care are doar frate/sora mai mare in scoala respectiva.
la scoala fetitei mele, unul dintre criteriile specifice de departajare era "domiciliul bunicilor/persoanei care ingrijeste copilul dupa ore se afla in circumscriptia scolara", in timp ce la o alta scoala din vecinatate, criteriul specific era "locul de munca al unuia dintre parinti se afla in circumscriptia scolara".
Editat de CorinaDani, 15 ianuarie 2014 - 13:15 .