Citatele nu au nicio relevanta. Nici macar simbolic nu apar galaxiile.
Biblia nu pomeneste de ele.
Au fost arsi oameni pe rug pentru ca au indraznit sa afirme existenta lor.
biblia
Deschis de
a_alinta
, nov 16 2012 00:06
311 raspunsuri la acest subiect
#301
Postat 08 martie 2013 - 01:54
#302
Postat 08 martie 2013 - 02:34
Citat: |
citat din mesajul lui patou nu ma incurca galaxiile cat faptul ca geneza spune ca intai a fost creat pamantul si abia pe urma soarele. sa aiba geneza mai degraba un limbaj simbolic?pe cont propriu |
#303
Postat 08 martie 2013 - 02:58
Citat: |
citat din mesajul lui capcaunul Citatele nu au nicio relevanta. Nici macar simbolic nu apar galaxiile. Biblia nu pomeneste de ele. Au fost arsi oameni pe rug pentru ca au indraznit sa afirme existenta lor. |
au fost reduse la "stele"
nu poti condamna biblia pentru crimele unor descreierati
Nina,mami de,
#304
Postat 08 martie 2013 - 07:44
Citat: |
citat din mesajul lui capcaunul Citatele nu au nicio relevanta. Nici macar simbolic nu apar galaxiile.Biblia nu pomeneste de ele.Au fost arsi oameni pe rug pentru ca au indraznit sa afirme existenta lor. |
#305
Postat 08 martie 2013 - 07:46
Citat: | ||||
citat din mesajul lui patou
|
#306
Postat 08 martie 2013 - 15:13
Citat: |
citat din mesajul lui greieras Capcaunule, nici de microbi, bacterii, virusi... nu stiau, dar stiau ca Dumnezeu a spus sa se spele cu apa curgatoare. |
Pica si asta.
Majoritatea apelor curgatoare din zonele populate sunt in prezent infestate. Ne spalam cu apa de la robinet, filtrata in statii de epurare.
Sa nu fi stiut Dumnezeu ca vor apare fabrici, ploi acide, miliarde de tone de gunoaie, exploatari cu cianuri samd?
#307
Postat 08 martie 2013 - 20:29
Citat: | ||
citat din mesajul lui capcaunul
|
#308
Postat 08 martie 2013 - 20:35
Stii cum se spalau in evul mediu de ex.(cand se spalau)? Primul facea baie cel mai important membru al familie, in majoritatea cazurilor barbatul casei, apoi in ordinea descrescatoare, dupa importanta. Pana la ultimul iti dai seama cum arat apa. De acolo si expresia "Ai grija sa nu arunci si copilul cu apa".
Gloria si Eva (22 dec. 2004)
Vara 2011
Evil thrives when good men do nothing
Gloria si Eva (22 dec. 2004)
Vara 2011
Evil thrives when good men do nothing
#309
Postat 08 martie 2013 - 23:44
a_alinta geneza (partea legata de creatie) mi se pare extrem de dificila.
greieras ma bucur sa te citesc!
pe cont propriu
greieras ma bucur sa te citesc!
pe cont propriu
#310
Postat 09 martie 2013 - 02:02
Pentru a deslusi simbolistica Genezei (si nu numai) este util sa ne familiarizam cu modelele cosmogonice ale anticilor, atat cele din diferite religii ale Orientului Apropiat, cat si cele ale ganditorilor greci, povestile biblice fiind pentru prima data reunite si traduse in greaca intr-o lucrare de ansamblu de catre invatatii (cei 70 de intelepti) stransi la Alexandria de faraonul Ptolemeu al II-lea, atat invatati evrei de formatie elenistica, cat si greci cunoscatori ai ebraicei si scrierii aramaice.
Este bine de stiut ca in timp ce Bibliile crestine deriva din Septuaginta, evreii nu recunosc autoritatea ei, afirmand ca exista numeroase diferente semantice intre Septuaginta si textele ebraice.
Acum stau si ma intreb, unde a actionat inspiratia divina, in mintea autorului originalului ebraic sau in mintea translatorului de la curtea lui Ptolemeu? Sau fiecare a fost inspirat de Dumnezeul lui?
Revenind la intrebarea Alintei, in primul verset apar doua elemente. In traducerile romanesti ele sunt cerul si pamantul. In multe cosmogonii antice Pamantul, ca centru al Universului, reunea tot ce este material, cerul si luminatorii fiind priviti ca entitati imateriale. Soarele apare in cosmogoniile antice DUPA Pamant. Helios sau Ra sunt zei din generatia a doua, Pamantul si Cerul sunt zei din prima generatie sau creatia acestora.
Intr-o simbolistica si mai abstracta, de sorginte greaca, in primul verset nu este vorba de planeta Pamant ci de materia propriu-zisa, cerul fiind componenta imateriala a Universului. Ii dau cuvantul Sfantului Augustin:
Cat priveste pamantul ca atare, asa cum L-ai creat la inceput, el era doar materie informa, deoarece "era nevazut si netocmit, iar intunericul domnea deasupra abisului". Din acest pamant nevazut si netocmit, din aceasta lipsa de forma, din acest nimic ai creat toate lucrurile prin care dainuie aceasta lume instabila.
[Sf. Augustin. Confesiuni XII, $VIII]
Insa si in acest ultim caz Pamantul si materia se confunda. Pentru antici (exceptand unii mari savanti greci) celelalte planete, Luna, Soarele, stelele nu erau compuse din materie, sau in niciun caz din acelasi gen de materie precum Pamantul si tot ce cuprinde el, viu si neviu.
In lumina filosofiilor antice, cu precadere cele grecesti bazate pe cele patru elemente (aerul, pamantul, apa si focul), primele trei versete biblice declara rand pe rand crearea acestora:
La inceput, Dumnezeu a facut cerurile si pamantul.
Pamantul era pustiu si gol; peste fata adancului de ape era intuneric, si Duhul lui Dumnezeu se misca pe deasupra apelor.
Dumnezeu a zis Sa fie lumina.
Lumina fiind asimilata cu focul. Iar in filosofiile grecesti cu cinci elemente apare in plus imaterialul eter.
Este bine de stiut ca in timp ce Bibliile crestine deriva din Septuaginta, evreii nu recunosc autoritatea ei, afirmand ca exista numeroase diferente semantice intre Septuaginta si textele ebraice.
Acum stau si ma intreb, unde a actionat inspiratia divina, in mintea autorului originalului ebraic sau in mintea translatorului de la curtea lui Ptolemeu? Sau fiecare a fost inspirat de Dumnezeul lui?
Revenind la intrebarea Alintei, in primul verset apar doua elemente. In traducerile romanesti ele sunt cerul si pamantul. In multe cosmogonii antice Pamantul, ca centru al Universului, reunea tot ce este material, cerul si luminatorii fiind priviti ca entitati imateriale. Soarele apare in cosmogoniile antice DUPA Pamant. Helios sau Ra sunt zei din generatia a doua, Pamantul si Cerul sunt zei din prima generatie sau creatia acestora.
Intr-o simbolistica si mai abstracta, de sorginte greaca, in primul verset nu este vorba de planeta Pamant ci de materia propriu-zisa, cerul fiind componenta imateriala a Universului. Ii dau cuvantul Sfantului Augustin:
Cat priveste pamantul ca atare, asa cum L-ai creat la inceput, el era doar materie informa, deoarece "era nevazut si netocmit, iar intunericul domnea deasupra abisului". Din acest pamant nevazut si netocmit, din aceasta lipsa de forma, din acest nimic ai creat toate lucrurile prin care dainuie aceasta lume instabila.
[Sf. Augustin. Confesiuni XII, $VIII]
Insa si in acest ultim caz Pamantul si materia se confunda. Pentru antici (exceptand unii mari savanti greci) celelalte planete, Luna, Soarele, stelele nu erau compuse din materie, sau in niciun caz din acelasi gen de materie precum Pamantul si tot ce cuprinde el, viu si neviu.
In lumina filosofiilor antice, cu precadere cele grecesti bazate pe cele patru elemente (aerul, pamantul, apa si focul), primele trei versete biblice declara rand pe rand crearea acestora:
La inceput, Dumnezeu a facut cerurile si pamantul.
Pamantul era pustiu si gol; peste fata adancului de ape era intuneric, si Duhul lui Dumnezeu se misca pe deasupra apelor.
Dumnezeu a zis Sa fie lumina.
Lumina fiind asimilata cu focul. Iar in filosofiile grecesti cu cinci elemente apare in plus imaterialul eter.