Continuam aici.
Tisina,am citit si eu ce spuneai pe celalalt topic despre notele la desen si muzica.
Eu am fost/sunt un antitalent la ambele,dar am avut noroc cu profesori extraordinari la ambele materii.Eram cumva emblema scolii si totusi nu-mi dadeau pur si simplu notele de 10 la aceste materii.Ma puneau sa fac si sa prezint diverse referate despre viata si opera marilor compozitori/pictori,despre instrumentele muzicale,despre operele celebre si chiar despre filme muzicale deosebite,despre muzee celebre.Stiam notele,stiam gamele,stiam cum sa obtin culorile ,dar nu aveam talent.Bine,eu nu eram exceptia,ca mine mai erau in clasa,dar ceilalti nu vroiau note mari la muzica sau desen si nu-i preocupa sa faca referatul despre Mozart.
Fiica-mea nu are voce ,are ceva ureche muzicala,dar nu m-am gandit nicio clipa ca in clasa intai se pune problema notarii talentului.Ea stie versurile cantecelor si se straduieste,dar nu are voce.Invatatoarea ii apreciaza efortul.Nu este nici pe departe singura din clasa in aceasta situatie.Dar,spre deosebire de altii,ea stie macar versurile.N-am auzit de calificative de B etc la muzica,dar voi intreba ,de curiozitate.
La desen,are ceva talent ,dar cred ca in clasa intai un copil nu trebuie depunctat la desen.
Primul an de scoala: 2009-2010 (5)
Deschis de
loryi1974
, ian 09 2010 19:13
209 raspunsuri la acest subiect
#1
Postat 09 ianuarie 2010 - 19:13
#2
Postat 09 ianuarie 2010 - 19:32
La matematica si la romana ,notele puse in catalog sunt date in urma unor teste destul de complexe,dar fara punctaje.
Mai nou,in afara de stilouri(desi cred ca problema stilourilor si-a gasit o rezolvare),ma confrunt cu rosul creioanelor.Bine,problema asta ma arunca cu vreo nspe ani in urma pe cand eu insami eram o scolarita rontaitoare de capace si creioane si imi aduc aminte ,acum cu tandrete,de exasperarea maica-mii.Certurile aveau efect asupra mea fix 10 minute,dupa care reincepeam cu si mai multa frenezie.[:)]Asa ca m-am gandit sa o iau cu binisorul,poate efectul se va cunoaste.
Mai nou,in afara de stilouri(desi cred ca problema stilourilor si-a gasit o rezolvare),ma confrunt cu rosul creioanelor.Bine,problema asta ma arunca cu vreo nspe ani in urma pe cand eu insami eram o scolarita rontaitoare de capace si creioane si imi aduc aminte ,acum cu tandrete,de exasperarea maica-mii.Certurile aveau efect asupra mea fix 10 minute,dupa care reincepeam cu si mai multa frenezie.[:)]Asa ca m-am gandit sa o iau cu binisorul,poate efectul se va cunoaste.
#3
Postat 09 ianuarie 2010 - 20:20
Si mie mi se pare important sa fie copilul incurajat pentru efort si bunevointa,macar la desen si muzica,si macar la clasa I...Si cu ce ii ajuta /indreapta acel B de la muzica pe copiii care au avut marele noroc sa primeasca acest calificativ?Canta acum mai frumos,sunt mai interesati de muzica?Devin dintr-odata mai talentati?Daca la mate un B le poate trage un semnal de alarma sa mai repete adunarile,la muzica nu vad ce efect are...
Noi am exersat astazi exercitii si probleme din Mate 2000,care vad ca ii plac foarte tare fiica-mii.In plus,i-am dat sa faca oral 8+6 si mi-a zis repede 14,la care eu extrem de mirata am intrebat-o cum de a raspuns atat de repede,si mi-a explicat ca l-a descompus pe 6 in 2,cat ii trebuia pana la 10,si4,si a adunat ce a mai ramas,adica 4...Chiar nu ma asteptam ,pana acum nu am mai facut cu trecere peste ordin.Cel mai tare au incitat-o ecuatiile de genul a-2-3=4...A durat ceva,dar a priceput pana la urma.La romana face in continuare cu placere din culegere,singura problema e ca tot silabisim...OFffff!!!
Noi am exersat astazi exercitii si probleme din Mate 2000,care vad ca ii plac foarte tare fiica-mii.In plus,i-am dat sa faca oral 8+6 si mi-a zis repede 14,la care eu extrem de mirata am intrebat-o cum de a raspuns atat de repede,si mi-a explicat ca l-a descompus pe 6 in 2,cat ii trebuia pana la 10,si4,si a adunat ce a mai ramas,adica 4...Chiar nu ma asteptam ,pana acum nu am mai facut cu trecere peste ordin.Cel mai tare au incitat-o ecuatiile de genul a-2-3=4...A durat ceva,dar a priceput pana la urma.La romana face in continuare cu placere din culegere,singura problema e ca tot silabisim...OFffff!!!
#4
Postat 10 ianuarie 2010 - 20:42
B la desen si muzica in cls 1-4 mi se pare .... aberant.
Eu una as suspecta oaresce cadouri ... adica m-as gandi ca invatatoarea vrea sa dea premiul I celor care au dat cadouri si de-aia da B la astfel de materii celorlalti.
Intr-adevar la rom, mate, cun mediului, lb straina o nota mai mica poate insemna ca ar trebui lucrat mai mult dar la desen .... ce sa insemne?
Sorana si Monica (7 ani)
Eu una as suspecta oaresce cadouri ... adica m-as gandi ca invatatoarea vrea sa dea premiul I celor care au dat cadouri si de-aia da B la astfel de materii celorlalti.
Intr-adevar la rom, mate, cun mediului, lb straina o nota mai mica poate insemna ca ar trebui lucrat mai mult dar la desen .... ce sa insemne?
Sorana si Monica (7 ani)
#5
Postat 10 ianuarie 2010 - 20:52
Citat: |
citat din mesajul lui sorana B la desen si muzica in cls 1-4 mi se pare .... aberant. Eu una as suspecta oaresce cadouri ... adica m-as gandi ca invatatoarea vrea sa dea premiul I celor care au dat cadouri si de-aia da B la astfel de materii celorlalti. Intr-adevar la rom, mate, cun mediului, lb straina o nota mai mica poate insemna ca ar trebui lucrat mai mult dar la desen .... ce sa insemne? Sorana si Monica (7 ani) |
Nu exista premii in ciclul primar deci nu acesta e raspunsul ( un eventual clasament al elevilor.)
Motivele ar trebui cerute cadrelor didactice. La noi, cl a III a si a IV a au existat in clasa si calificative de B sau mai mici la desen, muzica, sport insa deoarece nu facusera fie desenul conform cerintei, nu stiau cantecul, nu faceau norma la sport sau in a patra nu scriau strofa pe note.
Dar in cl I si a II a nu au fost asa severi
PS pentru happyness am citit "dincolo" ca iti faci probleme pt cititul cursiv.
Nu este cazul. Normele metodologice de clasa I prevad ca abia la inceputul clasei a doua se ajunge la cursivitate.
Desi nu citeau cursiv in martie toti colegii baietelului meu in septembrie, inceput de clasa a doua au ajuns la citire cursiva.
Deci nu te stresa pe acest aspect.
Explicatia invatatoarei noastre a fost ca adesea copiii au un mic blocaj in cursivitate pana invata absolut toate literele si prind incredere.
Silabisirea sau intreruperile sunt ok in clasa I mai ales la texte la prima vedere.
PPS : scuze ca m-am bagat peste voi
#6
Postat 10 ianuarie 2010 - 22:05
Sorana,si chiar daca s-ar da premii la clasele I-IV tot nu imi vine sa cred ca departajarea trebuie facuta de un B la desen...Eu as fi de acord cu aceasta nota doar daca acel copil chiar nu respecta nicio indicatie(ex-sa picteze doar cu culori calde),nu vrea sa picteze,nu isi aduce desenele la control.In niciun caz ca nu arata foarte bine desenul lui in comparatia cu al colegului.Stiu ca la noi la scoala de exemplu inclusiv la gimnaziu cam toti copiii au note foarte mari la desen,doar daca nu au la ei lucrarile pot primi o nota mica.
Lala_D,da,imi fac probleme pentru ca la ea nu se pune problema ca ar trebui intai sa invete toate literele...Ca le stie de la 3 ani si ceva...Si nu pricep de ce silabiseste daca stie literele atat de bine.Daca e odihnita citeste mai cursiv...Astept si eu sa mai treaca timpul si poate,poate trece si perioada asta....
Lala_D,da,imi fac probleme pentru ca la ea nu se pune problema ca ar trebui intai sa invete toate literele...Ca le stie de la 3 ani si ceva...Si nu pricep de ce silabiseste daca stie literele atat de bine.Daca e odihnita citeste mai cursiv...Astept si eu sa mai treaca timpul si poate,poate trece si perioada asta....
#7
Postat 10 ianuarie 2010 - 22:47
Fetelor, apropos de citit, stiti ce am observat eu? Dragos citeste foarte cursiv (si degajat) ceea ce a scris el de mana, chiar daca e vorba de propozitii mai vechi. Cred ca ei citesc mai greu din carte de tema cuvintelor noi, vor sa fie siguri ca leaga bine literele, ca recunosc cuvintele, pe cand daca e scris de mana, probabil bariera fata de un text nou cade, ca daca e scris de el, sigur cunoaste cuvantul. Ma gandesc ca asta ar fi explicatia.
Maine vreau sa fac un experiment: sa il pun sa citeasca textul pe care l-au avut la tema azi in caiet, dupa care sa il pun sa il citeasca in carte (el la scris ca dictare, deci in carte nu l-am pus sa il citeasca).
Tisina
Maine vreau sa fac un experiment: sa il pun sa citeasca textul pe care l-au avut la tema azi in caiet, dupa care sa il pun sa il citeasca in carte (el la scris ca dictare, deci in carte nu l-am pus sa il citeasca).
Tisina
#8
Postat 10 ianuarie 2010 - 23:39
Si fiica-mea citeste foarte bine ce scrie ea cu manuta ei,dar si ce e scris de mana in abecedar sau alte culegeri.De fapt ea citeste cam orice cuvant,eu insa as vrea sa citeasca si mai repede...Probabil ca inca nu e momentul ,va veni si clipa cand va citi cursiv.
#9
Postat 11 ianuarie 2010 - 00:53
Eu am observat azi si alt detaliu care m-a cam surprins, desi era oarecum logic sa fie asa.
Pentru matematica, doamna ne-a lasat pe noi sa inventam 4 coloane cu operatii cu + si -, si eu am ales niste exercitii nu tocmai din cele mai simple (o coloana cu 3 elemente, adunari si/sau scaderi, o coloana cu ecuatii cu 3 elemente,din care una necunoscuta, o coloana cu ecuatii cu 5 elemente, adunari, scaderi si la final o necunoscuta, si o coloana cu ecuatii cu doua necunoscute, de tipul 9 minus casuta minus casuta = 7-2+4). Precizez ca fiecare coloana avea cate 4 randuri. So, ce am observat a fost ca daca faceam impreuna operatia, in sensul ca o puneam sa-mi calculeze cu voce tare, atunci reusea perfect din prima, daca o lasam sa faca singura si eu verificam rezultatul, se intampla sa mai si greseasca. Povestea de azi mi-a aratat ca ar trebui sa mai si stau pe langa ea la temele de la matematica, nu numai sa verific la sfarsit, caci se pare ca de una singura mai pierde din atentie si concentrare.
Sorana, ideea cu scrabbleul a fost minunata, mi-ai amintit ca aveam si noi unul in casa, asa ca l-am pus si eu la treaba, dar - cum noi nu suntem asa avansati in ale cititului, plus ca nu ii mai gasesc tabla de joc - am inceput cu exercitii simple, extragem doar cele 7 litere din saculet si facem concurs cine face cele mai multe si mai lungi cuvinte (eu jucam pe net scrabble in romana, pe siteul celor de la federatie, dar e mai greu sa o initiez la asta, pentru ca sunt multe cuvinte care nu aduc deloc cu limba romana). A mea adora sa faca rebusuri, asa ca maine cred ca am sa incerc sa produc vreo cateva, va trimit si voua daca imi iese ceva ca lumea.
Va doresc noapte buna, sa va odihniti bine si sa incepeti o saptamana plina de realizari.
Noapte buna, somn usor, sapte purici pe-un picior.
Pentru matematica, doamna ne-a lasat pe noi sa inventam 4 coloane cu operatii cu + si -, si eu am ales niste exercitii nu tocmai din cele mai simple (o coloana cu 3 elemente, adunari si/sau scaderi, o coloana cu ecuatii cu 3 elemente,din care una necunoscuta, o coloana cu ecuatii cu 5 elemente, adunari, scaderi si la final o necunoscuta, si o coloana cu ecuatii cu doua necunoscute, de tipul 9 minus casuta minus casuta = 7-2+4). Precizez ca fiecare coloana avea cate 4 randuri. So, ce am observat a fost ca daca faceam impreuna operatia, in sensul ca o puneam sa-mi calculeze cu voce tare, atunci reusea perfect din prima, daca o lasam sa faca singura si eu verificam rezultatul, se intampla sa mai si greseasca. Povestea de azi mi-a aratat ca ar trebui sa mai si stau pe langa ea la temele de la matematica, nu numai sa verific la sfarsit, caci se pare ca de una singura mai pierde din atentie si concentrare.
Sorana, ideea cu scrabbleul a fost minunata, mi-ai amintit ca aveam si noi unul in casa, asa ca l-am pus si eu la treaba, dar - cum noi nu suntem asa avansati in ale cititului, plus ca nu ii mai gasesc tabla de joc - am inceput cu exercitii simple, extragem doar cele 7 litere din saculet si facem concurs cine face cele mai multe si mai lungi cuvinte (eu jucam pe net scrabble in romana, pe siteul celor de la federatie, dar e mai greu sa o initiez la asta, pentru ca sunt multe cuvinte care nu aduc deloc cu limba romana). A mea adora sa faca rebusuri, asa ca maine cred ca am sa incerc sa produc vreo cateva, va trimit si voua daca imi iese ceva ca lumea.
Va doresc noapte buna, sa va odihniti bine si sa incepeti o saptamana plina de realizari.
Noapte buna, somn usor, sapte purici pe-un picior.
#10
Postat 11 ianuarie 2010 - 08:33
Dinubebe,daca ii plac rebusururile,vezi ca exista o culegere de la Paralela 45,de romana,cu exercitii diverse,printre care si rebusuri.Si Mariei ii plac la nebunie rebusurile,iar la format cuvinte merge foarte repede.Le-a dat doamna foite cu toate litereel invatated si ii pune des sa faca propozitii sau cuvinte,asa incat e obisnuita.Si ne mai jucam si acasa,ii dau cateva cartonase cu litere si o invit sa gaseasca cat mai multe cuvinte posibil.
Va doresc tutror o saptamana usoara,fara griji,fara tristete,cu cat mai multe motive pentru a zambi!Puiutilor,succes la scoala,sa ia doar note bune!
Va doresc tutror o saptamana usoara,fara griji,fara tristete,cu cat mai multe motive pentru a zambi!Puiutilor,succes la scoala,sa ia doar note bune!