Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Delapidare asociatie de proprietari

administrator delapidare administratie de proprietari furt

18 raspunsuri la acest subiect

#1
papanash

papanash

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 6.197 mesaje

Postat 21 martie 2014 - 12:52

Bine v-am regasit,

 

Vreau sa va cer parerea in legatura cu ce se intampla in blocul meu.

  Pe scurt, in decembrie administratorul blocului face un infarct si sta la reanimare 2 saptamani. Administratorul are 90 ani si ocupa de 20 ani functia asta, are un bloc cu 3 scari si 8 etaje fiecare.

De-atunci a inceput nebunia, fiindca nu existau alte functii decat pe hartie, presedintele si cenzorul au facut tot posibilul sa descalceasca actele, chitantele, etc. Nu au gasit multe acte, nu exista facturi, chitante pt reparatii si cheltuieli, nu exista registre de casa, chitantierele de incasari nu sunt conforme, inseriate, of, multe sunt varza. Restante peste restante la furnizori, reesalonarii, etc. Suntem in martie si n-au reusit sa faca lumina inca. Aseara am avut o intrunire , care a durat circa 3 ore, in care in afara de tipete, certuri, nu s-a inteles mare lucru decat ca suntem cam faliti si nu ajungem la un consens in legatura cu cine va prelua posturile de administrator si presedinte. Dna cenzor n-a reusit sa obtina toate actele din arhiva sa poata afla valoarea prejudiciului.  

 

Vrem sa chemam un control , dar nu de-asta simplu de la primarie, ci un control serios care sa fie recunoscut in instanta.

Apreciez orice raspuns din experienta voastra, eu am frunzarit netul in putinul timp liber dar nu am gasit stiri de actualitate.

 

O zi frumoasa tuturor !



#2
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.603 mesaje

Postat 21 martie 2014 - 13:13

pana una-alta cauta toate chitantele care dovedesc faptul ca ti-ai achitat intretinerea luna de luna....daca le-ai pastrat. la fel ar trebui sa faca si ceilalti locatari, apoi sa fie confruntate cu inregistrarile din fisa fiecarui apartament si chitantierele administratorului. e complicat, e migalos, cu atat mai mult cu cat batranelul n-a fost ordonat sau n-a procedat "ca la carte".

cine va incasa banii ? aveti casier la asociatie sau tot administratorul facea si munca de casier ?

pe de alta parte, ar trebui sa solicitati situatia la zi (plati, restante) la furnizorii de utilitati.

ar trebui verificat daca s-a incasat fond de rulment, fond de reparatii, care este cuantumul acestora si unde sunt banii.

puteti cere sfaturi sau consultanta de specialitate la uniunea asociatiilor de proprietari (ramane de verificat daca si asociatia voastra face parte din uniune, din cate stiu se plateste o cotizatie an de an).



#3
Rufus

Rufus

    Membru VIP

  • Moderators
  • 15.555 mesaje

Postat 21 martie 2014 - 16:09

Cam nasoala situatia...

Aveti nevoie de un audit, insa pana la asta trebuie sa va preocupati sa faceti rost de toate actele. E primul pas, nu aveti cum sa constatati altfel prejudiciul si nici auditorul nu-si poate face treaba.

De asemenea, pana la recuperarea in instanta a eventualului prejudiciu, trebuie sa fiti pregatiti sa achitati facturile restante la furnizori, ca altfel o sa stati fara apa, caldura, etc



#4
AdiS

AdiS

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 966 mesaje

Postat 21 martie 2014 - 18:26

Am fost in aceeasi situatia. Rezultatul final a fost ca s-au stabilit datoriile pe care le avea asociatia , s-au impartit la nr de apartament si apoi esalonat am dat cuminti banutii. Inca o data din partea noastra. Chiar daca aveam chitante. Suma a fost de aproximativ 1200lei/apartament.



#5
Deceneus

Deceneus

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.099 mesaje

Postat 24 martie 2014 - 09:00

Am fost in aceeasi situatia. Rezultatul final a fost ca s-au stabilit datoriile pe care le avea asociatia , s-au impartit la nr de apartament si apoi esalonat am dat cuminti banutii. Inca o data din partea noastra. Chiar daca aveam chitante. Suma a fost de aproximativ 1200lei/apartament.

Asta-i costul comoditatii, al dezinteresului si neimplicarii in asociatia de proprietati. Era asa de complicat sa pretindeti ca fiecare apartament sa primeasca un bilant anual certificat de o firma de specialitate?

 

Asa se intampla si la nivel de comuna, la nivel de judet, si la nivelul Romaniei la sume mult mai mari.

Nici nu stiti cat ne costa acel "nu ma intereseaza", "sa faca ei ca pentru asta au fost alesi".


Editat de Deceneus, 24 martie 2014 - 09:03 .


#6
diana

diana

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 229 mesaje

Postat 24 martie 2014 - 09:20

Exact asa s-a intamplat si cu asociatia de proprietari unde locuiesc.

 

Administratora, in varsta de aprox. 80 ani nu a achitat facturile la utilitati. Noua ne-a oprit apa si asa ne-am dat seama. Apoi s-au cerut toate restantele de la toti furnizorii de utilitati. Datoriile erau de aprox. 1,2 miliarde lei vechi.

Dupa 3 sedinte cu tipete, am chemat pe cineva de la o firma de administrare asociatii de proprietari care ne-a explicat care este situatia. Astfel, primul pas-am facut un audit pe ultimii 3 ani. Firma a preluat administrarea imobilului, am facut plangere penala impotriva administratorei.

DAR datoriile au fost platite de toti locatarii chiar daca le mai platisem. Suma a fost de 1200 ron/apartament. A trebuit sa reconstituim fondul de rulment care se evaporase.

Cert este ca pana in prezent (desi au trecut 4 ani de atunci) nu s-a rezolvat nimic cu recuperarea banilor de la administratora.

Parerea mea este ca in primul rand sa gasiti o firma de administrare imobile care sa preia asociatia de proprietari. 

Firma care a efectuat auditul si pe baza caruia am facut plangere penala ne-a intrebat cum am avut curajul sa lasam pe mana unei batrane de 80 ani o asociatie de proprietari cu o cifra de afaceri de 700.000 ron/an ?

Asadar am achitat tot desi eu de abia ma mutasem acolo de 2 luni.

Bafta multa!

 

Diana

 



#7
diana

diana

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 229 mesaje

Postat 24 martie 2014 - 09:24

Asta-i costul comoditatii, al dezinteresului si neimplicarii in asociatia de proprietati. Era asa de complicat sa pretindeti ca fiecare apartament sa primeasca un bilant anual certificat de o firma de specialitate?

 

 

Exact asta ne-a spus si noua firma de audit!!!

Iar locatarii au fost de acord sa plateasca deoarece si-au dat seama ca o mare parte din vina este a tuturor din cauza comoditatii!!!



#8
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.603 mesaje

Postat 24 martie 2014 - 10:17

sincer, nu mi se pare deloc normal ca locatarii sa plateasca inca o data sumele deja platite ! atata timp cat administratorul este cel imputernicit sa reprezinte asociatia in relatia cu furnizorii, el poarta toata responsabilitatea, el trebuie sa raspunda in fata legii atunci cand produce prejudicii.

furnizorii de utilitati trebuie sa-si recupereze banii de la administratorul vinovat, nu de la locatari, care oricum au achitat o data acele sume. locatarii si-au achitat obligatiile de plata fata de asociatie, asociatia este cea datoare, prin reprezentantul ei - administratorul.

asa cum cineva nu poate fi amendat sau nu poate face puscarie de doua ori pentru aceeasi fapta, asa ar trebui sa se intampla si in astfel de situatii.

parerea mea este ca statutul asociatiei de locatari are o mare scapare : cine isi asuma responsabilitatea de a gestiona fondurile asociatiei, sa fie obligat sa-si puna casa/bunurile gaj, ca garantie - in eventualitatea in care delapideaza banii, paguba sa poata fi recuperata prin vanzarea casei sau a bunurilor gajate.

nu se mai poate merge pe incredere, ca e vecinul cutarica si il stii de-o viata. banii si batranetea le fura multora mintile si fac niste tampenii de-ti sta mintea in loc.

pe de alta parte multi locatari sunt cu "mintea ingusta" si refuza sa accepte ca administrarea banilor si a documentelor asociatiei sa fie facuta de o firma autorizata, pentru ca asta inseamna niste cheltuieli in plus. da, dar pentru banii astia platiti in plus, ai garantia (macar teoretic) ca acea firma face tot ce trebuie si are acte doveditoare pentru toate incasarile si cheltuielile. insa la cat de carcotasi sunt unii pentru un leu in plus la cheltuieli, n-ai cu cine sa te intelegi...cam asa e in majoritatea blocurilor unde locuiesc multi pensionari...



#9
Rufus

Rufus

    Membru VIP

  • Moderators
  • 15.555 mesaje

Postat 24 martie 2014 - 14:38


Cert este ca pana in prezent (desi au trecut 4 ani de atunci) nu s-a rezolvat nimic cu recuperarea banilor de la administratora.

 

De ce? Ati deschis proces? Se judeca?

 

Corina, pe furnizor nu-l intereseaza cine plateste, el are contract cu asociatia. Nu a platit asociatia...nu mai furnizeaza serviciul. Tie daca-ti fura banii de intretinere in tramvai, furnizorul nu-i recupera de la hot...asa si cu administratorul, tot hot este, in tramvai sau in bloc. Si oamenii tot pagubiti.



#10
Jullia

Jullia

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.261 mesaje

Postat 24 martie 2014 - 14:52

De ce? Ati deschis proces? Se judeca?

 

Corina, pe furnizor nu-l intereseaza cine plateste, el are contract cu asociatia. Nu a platit asociatia...nu mai furnizeaza serviciul. Tie daca-ti fura banii de intretinere in tramvai, furnizorul nu-i recupera de la hot...asa si cu administratorul, tot hot este, in tramvai sau in bloc. Si oamenii tot pagubiti.

 

Nu e chiar corect, nici logic si nici etic. Adica are sens ce spui, dar exemplul nu e bine ales. Daca imi fura banii de intretinere in tramvai, da, ma priveste direct pe mine, nu pe furnizor. In acelasi cadru, daca eu dau bani incasatorului de bilete, primesc tichetul de calatorie, iar incasatorul fura banii, care nu ajung la furnizorul de servicii transport, tot eu sunt buna de plata si trebuie sa platesc alt bilet sau sunt coborata din tramvai inainte de a ajunge la destinatie?? Logic corect e ca ultima persoana, fizica sau juridica, care incaseaza banii si in dreptul careia s-a rupt sau s-a incalcit firul, sa fie direct responsabila, legal si pecuniar. Faptul ca pentru banii dati primesc o chitanta constituie sau ar trebui sa constituie o garantie, nu?

 

 Altfel... inseamna ca pentru orice platim, daca fura altul dupa noi, suntem iar buni de plata? Aberant si nu am mai auzit asta pana acum!

 Cred ca la asta se refera Corinadani, la transferul responsabilitatii serviciului si a banilor achitati, integral asupra personalului administratiei, cum sa plateasca locatarii? Jobul asta si postul de administrator de asociatie locatari ce obligatii prevede, cu consecinte legale?? sau numai drepturi, acela de a primi salariul si alte avantaje??


Editat de JuliaSM, 24 martie 2014 - 14:52 .



Panic Questions

  • Poze pt o a 2-a sarcina

    PaulaTin
    - Astăzi, 08:43

  • Bebe 1 aniÈ™or greutate mica

    lar
    - apr 22 2024 17:43

  • Bebe 1 an greutate mică

    lar
    - apr 22 2024 17:30

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

Last Blogs

  • Un pic de liniste

    Roxi_pisicul23
    - Astăzi, 09:56

  • Cum am tratat răcelile în sarcină

    Ana1298
    - Astăzi, 06:30

  • 36 saptamani

    Roxana3001
    - Ieri, 22:33

  • Luna a 8-a

    Pau26
    - Ieri, 22:12

  • Activități care m-au ajutat în sarcină

    Ana1298
    - Ieri, 21:39

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -