Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * - 5 voturi

metodele Montessori


119 raspunsuri la acest subiect

#41
simali

simali

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.349 mesaje

Postat 15 noiembrie 2006 - 00:54

Axia. Maria Montessori considera ca un copil trebuie incurajat sa faca ce-si doreste cand doreste. Cred ca "jocul" lui cu turnatul este excelent pentru coordonare dar ca sa nu devina sereotipie ai putea sa-i adaugi elemente noi (sa schimbi vasele, sa adaugi o palnie, sa schimbi ceea ce toarna, sa inlocuiesti solidele cu lichidele, etc.). Poti sa-l lasi sa-si puna lapte dimineata, sa-si toarne un pahar cu apa, sa-ti toarne faina sau zaharul cand faci prajituri. Opinie de necunoscatoare.

#42
sinzi_ana

sinzi_ana

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 5.198 mesaje

Postat 15 noiembrie 2006 - 01:15

Axia, in grupul nostru de copii la gradinita avem integrati si copii cu probleme (sunt 35 de copiii, dintre care 8 au diferite "diagnostice", autisti, Add, avem si copii cu down sau intarzieri de vorbire)...lucram cu toti la acelasi nivel, de altfel toti au varste intre 3-6 ani...Deci sunt foarte diferiti unul de altul...dar toti suntem ca o mica familie si invatam unii de la altii...Copiii invata nu numai de la noi, ci si de la copiii mai mari pe care tind sa ii imite mai bine (se formeaza si prietenii) si au un "model"...Nu fac aceiasi activitate 2 ore, pentru ca sunt atat de multe activitati si atat de multe de facut, nu se plictisesc cu siguranta!!!! Iar daca obosesc, pot sa urmareasca in liniste activitatile altui copil!! (si asta functioneaza f bine si in cazul copiilor autisti}Ai putea sa ii faci un pic mai "grele" exercitile de turnat, mai ales daca le stapaneste foarte bine (ca sa depasesti faza de stereotipie ), de ex sa il pui sa puna apa in eprubete, sau sa o ia cu o pipeta sa o puna in alte recipiente, sau sa ii pui sapun sa sufle cu un pai sa faca baloane de sapun...etc...Simali, nu cred ca metodele sunt tinute sub cheie deloc...cel putin aici in US sunt multe gradinite si scoli (unde lucrez eu au de la gradinita incepand cu 3 ani pana in clasa a 8-a!!) care adopta sist montessori, si informatia este foarte acccesibila, ca si materialele pentru lectii....

It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation
Sinzi, Radu si David[avion] bomba pisaloaga[cool] :
varsta, poze, D-ale lui David Imagini...fotografii

#43
axia

axia

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 222 mesaje

Postat 16 noiembrie 2006 - 08:24

quote:
Originally posted by sinzi_anaAi putea sa ii faci un pic mai "grele" exercitile de turnat, mai ales daca le stapaneste foarte bine (ca sa depasesti faza de stereotipie ), de ex sa il pui sa puna apa in eprubete, sau sa o ia cu o pipeta sa o puna in alte recipiente, sau sa ii pui sapun sa sufle cu un pai sa faca baloane de sapun...etc...

It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation
Sinzi, Radu si David[avion] bomba pisaloaga[cool] :
varsta, poze, D-ale lui David Imagini...fotografii
Asta e o idee tare buna. Cu suflatul avem probleme. Nu stie (nu poate sa sufle)Il amuza baloanele daca le fac eu, dar el nu sufla.....Mi le da tot mie[:)]Cum ii determinati pe micutii cu autism sa imite ? Pentru ca noi ne chinuim de 2 luni si abia abia zarim limanul, dar nu sunt foarte sigura. Multumesc mult Sanzi_ana si Simali pentru raspunsuriAndreea, mama lu' Tiberiu [avion]Micul Print[comoara]El e TiberiuUita-ti intotdeauna dusmanii - Nimic nu-i enerveaza mai mult.

#44
simali

simali

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.349 mesaje

Postat 16 noiembrie 2006 - 14:19

sanzi_ana. Cand am spus ca metodele sunt tinute "sub cheie" nu m-am referit la faptul ca ele nu pot fi insusite in cadrul sistemului Montessori, contra cost. M-am referit la faptul ca daca un parinte, pedagog, ce-o fi el, doreste sa se familiarizeze cu metodele in amanunt, nu poate face asta mergand la biblioteca si imprumutand caietele de exercitii practice al MM pentru ca ele sunt proprietatea Fundatiei Montessori. Pe de alta parte fundatia a creat un sistem de tipul "totul sau nimic" si nu sunt recunoscute decat gradinitele afiliate la sistem. Unii se plang pe net ca au avut procese cu Fundatia pentru imitarea unor metode marca inregistrata Montessori.

#45
ralu

ralu

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 239 mesaje

Postat 17 noiembrie 2006 - 15:59

sinzi-ana-multumim foarte mult de fotografii. Pe mine m-ar interesa mai mult exercitii pentru copii de 2 ani sau 2ani jumate. Fetita mea a implinit 2 ani si 5 luni si nu stiu ce activitati sa fac cu ea. Se plictiseste destul de repede. Astept cu nerabdare sa vad ce activitati pot face si copiii mai mici de 3 ani!

Te pup si iti multumesc!

Ralu-mamica de 2 printese (Ioana si Maria)

#46
sinzi_ana

sinzi_ana

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 5.198 mesaje

Postat 18 noiembrie 2006 - 08:08

Ralu eu lucrez cu copii de la 3 ani in sus!!! Cel mai mic copilas avea 2.9 ani cand a inceput gradinita...Dar sunt lectii pe care le pot face si copilasii mai mici...ca cele practice: turnat apa, pietricele, sortat forme, culori...am sa incerc sa organizez pozele mai bine pe categorii de varsta!!!Intre timp am facut rost de niste materiale cu lectiile, expilcatii, varsta , trebuie sa vad cum sa vi le fac accesibile (este o gramada de informatie!!!...hm...si nu situ cum sa fac...)Vreti sa pun in fiecare zi (sau cat de des pot) o activitate???Sa incep cu matematica??? (activitatile sunt de la 3 ani in sus!!!)

It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation
Sinzi, Radu si David[avion] bomba pisaloaga[cool] :
varsta, poze, D-ale lui David Imagini...fotografii

#47
sinzi_ana

sinzi_ana

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 5.198 mesaje

Postat 18 noiembrie 2006 - 08:36

Prima lectie: (am sa incerc sa explic si sa descriu cat pot de bine.) Segmentele rosii si albastrehttp://good-times.webshots.com/photo/2012350750096532063dHeOsc (poza cu lectia!!!)Materiale10 bete care variaza in lungime de la 10 cm la 1 m. Segmentele betelor sunt pictate alternativ rosu si albastru.PregatireaIi aratam copilului lectia si il invitam sa o faca cu noi. Un covoras mare (lectiile montessori se fac fie la masa, fie pe covorase puse pe jos - atentie numai lectia sta pe covoras, copilul langa). Copilul trebuie sa vada unde este lectia si sa stie numele ei. Ii aratam copilului care este cel mai mic segment si il ducem cu grija pe covoras tindu-l cu atentie cu fiecare mana pe un capat al batului. Se pune pe covoras in orice ordine. Se aduce fiecare segment pe rand, tinand in aceiasi maniera. Se invita copilul sa se aseze langa noi.Prezentarea 11/ Segmentele sunt puse la intamplare pe covor. Se alege cel mai mic si se pune in coltul stang jos al covorasului. Se aliniaza cu grija la margine.2. Se alege cel de-al 2-lea segment ca lungime si se pune deasupra celui mai mic. Se verifica daca sunt aliniate bine la stanga covorasului.3. Se continua la fel cu fiecare segment in parte pana la al 10lea cand se formeaza o scara.4. Se arata copilului cum fiecare segment in parte devine mai mare decat cel precedent (nu se numara inca)5. Se pune pe raft la loc cel mai lung segment.6. Se continua punerea lectiei la loc pe raft asigurandu-ne ca segmentii de culoare rosie sunt aliniati la stanga.7. Se invita copilul sa faca lectia singur.Prezentarea 2

It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation
Sinzi, Radu si David[avion] bomba pisaloaga[cool] :
varsta, poze, D-ale lui David Imagini...fotografii

#48
sinzi_ana

sinzi_ana

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 5.198 mesaje

Postat 18 noiembrie 2006 - 08:47

1. Dupa ce segmentele au fost puse pe covoras se repeta 1-3 (constructia scarii!!!)2. Se alege cel mai scurt segment si se izoleaza in fata copilului3. Se tine segmentul cu o mana orizontal si cu 2 degete de la cealalta mana se atinge segmentul de sus pana jos de la stanga la dreapta si se spune "acesta este unul"...se repeta.4.Se invita copilul sa faca pasul de la nr 3. Tot noi repetam "acesta este unul"5. Se pune primul segment la loc si se ia al 2-lea segment. Se izoleaza in fata copilului.6. Se tine la fel, si cu cele 2 degete atingem partea rosie si spunem " unu" apoi atingem partea albastra (tot de la stanga la dreapta) si spunem "doi". Apoi atingem tot segmentul de la stanga la dreapta si spunem "acestea sunt doua"7. Se face la fel cu segmentul numarul 3.8. Ne oprim la 3 segmente sa incercam sa vedem daca copilul s-a acomodat cu acest exercitiu.9. Se amesteca cele 3 segmente si se roaga copilul sa arate unu, doi si trei. Se repeta pana se constata ca copilul a invatat.10. Se repeta cu segmentul nr 4.11. Se repeta cu toate segmentele (se poate face pauza dupa inca 3 segmente sa se aprofundeze...)12. Se returneaza cel mai lung segment pe raft, si apoi in aceiasi ordine cu toate.13. Se invita copilul sa faca lectia.

It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation
Sinzi, Radu si David[avion] bomba pisaloaga[cool] :
varsta, poze, D-ale lui David Imagini...fotografii

#49
sinzi_ana

sinzi_ana

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 5.198 mesaje

Postat 18 noiembrie 2006 - 08:57

Punctele de interes asupra lectiei:1. Sa vada segmentele in scara pe covoras si apoi pe raft.2. Sa duca segmentele pe rand pe covor sau pe raft (e foarte important!!)3. Sa simta cum fiecare segment este mai mare decat cel precedent (sau mai mic)4. Primul segment al fiecarui "batz" e mereu rosu.5. Fiecare segment se poate termina in fie rosu sau albastru (mai tarziu va fi baza cifelor cu sotz sau fara sotz)6. Fiecare segment este un numar.7. Fiecare segment al fiecarui "batz" are acelasi numar cand sunt puse una sub alta.8. Fiecare "batz" este o bucata lunga, dar este impartita in mai multe sau mai putine segmente.9. Sa inteleaga cum se succed segmentele.10. Pot sa faca ei insasi scara pe hartie folosind creioane rosii si albastre.Telul exercitiului:1. Sa inteleaga cantitatea numarului de la 1-102.Sa inteleaga ce inseamna unu, doi, trei ca cuvant si cantitate3. Sa inteleaga ce inseamna in spatiu cantitatea numerelor de la 1-104. Sa inteleaga ca fiecare batz este format din mai multe numere. (pregatire pentru adunare)5. Se creeaza gandirea montessori6. Se pregatesc pentru sistemul decimal7. Se pregatesc pentru lectiile de matematica viitoare.8. Se obtine simtul ordinei, concentrare, coordonare si independenta.Varsta de la 2 1/2 ani la 3 ani si mai sus

It is not giving children more that spoils them; it is giving them more to avoid confrontation
Sinzi, Radu si David[avion] bomba pisaloaga[cool] :
varsta, poze, D-ale lui David Imagini...fotografii

#50
simali

simali

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.349 mesaje

Postat 18 noiembrie 2006 - 17:47

sanzi_ana. Asta cu segmentul l-am aplicat si eu deja. Am folosit piese mari de lego, unul rosu unul albastru ca asta am avut. La inceput am vrut sa fac segmentele pe batoane din carton dar este mai bine pe lego pentru ca greutatea este foarte importanta. 10 este mai mare pentru ca este si mai greu !!!
Dar daca gasesti o metoda sa-mi explici si ce se face cu sirurile de bilute esti O ZANA!!![comoara]


Panic Questions

  • Poze pt o a 2-a sarcina

    PaulaTin
    - Astăzi, 08:43

  • Bebe 1 aniÈ™or greutate mica

    lar
    - apr 22 2024 17:43

  • Bebe 1 an greutate mică

    lar
    - apr 22 2024 17:30

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

Last Blogs

  • Un pic de liniste

    Roxi_pisicul23
    - Astăzi, 09:56

  • Cum am tratat răcelile în sarcină

    Ana1298
    - Astăzi, 06:30

  • 36 saptamani

    Roxana3001
    - Ieri, 22:33

  • Luna a 8-a

    Pau26
    - Ieri, 22:12

  • Activități care m-au ajutat în sarcină

    Ana1298
    - Ieri, 21:39

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -