Am o intrebare venita dintr/o discutie cu sotul si cu un prieten de/al nostru.
Un spital primeste de la casa de asigurari un plafon fix de 5000 de lei sa zicem. Nu se plateste pe pacient, ca in orice tara normala, ci se da plafonul si te descurci.
Prin urmare, spitalul a cheltuit 7000 de lei, ca a avut mai multi pacienti.
Acum e in pericol sa se inchida, pt ca e pe minus. Solutia ar fi sa refuzi ceilalti pacienti care sunt peste plafonul tau.
Doar ca nu poti face asa ceva. Si ajungi sa trimiti pacientii sa isi cumpere ser, fluturasi, medicamente, pansamente samd.
eu am spus ca singura solutie e sa faca toti pacientii care trebuie sa isi cumpere ceva din banii lor, o plangere telefonica. nu la medic, nu la sital, ci direct la Casa de asigurari.
Baietii mi/au spus ca nimeni nu face asa ceva pt ca nu va raspunde nimeni la telefon. Si ca nu ii prea afecteaza ca suna Ionel si Georgel sa se planga la telefon.
Am zis ok, sa se faca un proces colectiv.
Eu, ca pacient care imi platesc asigurarile, as putea sa dau in judecata Casa de asigurari.
Pt ca eu dau bani lunar ca sa mi se asigure accesul la diaagnostic si tratament oricand si oriunde in tara.
Au spus ca da, se poate, dar Casa va spune ca ei au facut un contract cu spitalul si spitalul nu s/a manageriat bine. Ideea e ca oricat ar spune spitalele ca nu le ajunge plafonul, tot nu [rimesc mai mult.
Cine are dreptate?
In mintea mea de om fara legatura cu legislatia, daca eu iti dau tie bani sa imi asiguri ceva, nu ma intereseaza cu cine faci tu contracte si ca nu merg bine sau ca nu se manageriaza bine altii.
E ca si cum as cumpara o Dacie de la reprezentanta si ei mi/ar spune ca lunea si vinerea nu am acces la ea, pt ca mecanicii vor sa mearga la cumparaturi si nu au destule masini.