Am cautat un topic mai vechi pe aceasta tema, insa nu am gasit.
Pe scurt: cand era mic, copilului ii placeau enorm cartile. II citeam foarte mult, uneori din carti care (cel putin teoretic) ar fi fost mai potrivite la varste mai mari, in versiuni prescurtate sau adaptate (pt ca ii placeau, pt ca le intelegea mesajul).
Acum (8 ani si jumatate) a inceput seria lecturilor recomandate de la scoala. Unele dintre ele sunt lungi (150 de pagini) si au o exprimare destul de greoaie. Copilul se straduieste, nu refuza din prima. Insa este evident ca nu ii face placere, uneori nu are rabdare, opus fata de ceea ce se intampla cand ii citeam noi. Lecturile nu sunt impuse, insa discuta la scoala pe marginea lor, le analizeaza si fac diverse diagrame, completeaza jurnale de lectura pt unele dintre ele.
Desi la inceput parea incantat sa citeasca singur (iar noi l-am incurajat in directia asta), vedem cum interesul lui scade pe zi ce trece. Iar lucrul asta ne ingrijoreaza. Ne-am propus sa discutam la scoala, sa vedem daca nu se poate imbunatati lista de lecturi.
Pe de alta parte, ce am putea face noi ca parinti sa-l ajutam pe copil in aceasta etapa? Vor urma din ce in ce mai multe lecturi scolare, cu siguranta nu vor fi toate dintre preferintele lui...
Edit: copilul citeste atat in romana ca si in engleza, uneori pare ca prefera cartile in engleza (gasim mai multe optiuni pe gustul lui).
Editat de Adriana mica, 10 martie 2015 - 11:03 .