Intalnirea de seara la Florenta

Sa fii adolescent si sa ai o intalnire de seara, la Florenta, cu intalnire pe Ponte Vecchio ...suna ideal. Aproape de un titlu de film.  Dupa toate orasele lumii pe care le-am vazut ... pe asta l-as alege pentru prima intalnire de dragoste ...Nu mai sunt demult adolescenta ... insa pot inca sa apreciez orice cadru romantic in care - fosta adolescenta din mine - ar fi scris o poezie ... dar sa trecem la realitate ...

Incredibil de putin lucruri stiam despre Florenta (sau Firenze in original) inainte de a-i bate strazile pietruite -  in urma cu cateva saptamani. Cunostintele mele teoretice despre Italia se aglomerau mai ales in

zona si tema  plajelor  Sardiniei, si a lectiilor de istorie cu si despre Roma antica.  Si inca ceva. Cu niste ani in urma citisem cu placere o carte splendida a carei actiune se desfasura in Florenta Evului Mediu. (Nasterea lui Venis - de Sarah Dunant)

Interesanta carte si interesanta legatura cu Florenta de azi... un oras micut, inconjurat tandru de dealurile Toscanei, incremenit parca in atmosfera anilor de glorie ai Renasterii.

Si poate ca mai este ceva ... fiecare lucru se intampla atunci cand ii vine randul ... ei bine, impulsul final de a vizita FLorenta a venit de la baiatul meu, Andrei - ale carui lectii de istorie au ajuns la capitoul Renasterii si carui abundenta de informatii despre tumultul artistic al periodei i-a provocat o mare curiozitate ...

Vreau sa mergem neaparat la Florenta ne-a declarat Andrei ... in curand am examenul de istorie si vreau sa vad cu ochii mei Incredibilul Dom al lui Bruneleschi si Annunciation-ul lui Leonardo ...

Am incrucisat privirea (putin stingherita cu taica-su care aparent, avea aceleasi lacune momentane de cultura cu mine)  pentru ca nu aveam habar despre ce vorbeste dar am gasit un mic refugiu de vocabular ... Da Vinci am intrebat eu? Da, si vreau sa il va si pe David ...

...OK, am realizat foarte repede ca stim prea putin despre Florenta ... si poate chiar ar trebui sa o vedem.

Am ajuns la Florenta via Bologna cu un zbor foarte economic si punctual cu RyanAir ... Din Bologna ... am trecut cu masina o serie de munti misteriosi (acoperiti de ceata) pe o autostrada plina de tunele claustrofobice impachetate cu tiruri lenese care parca nu se mai terminau ... iar cand am vazut ca intram in regiunea Toscana am rasuflat usurati pentru ca, teoretic, ne aflam in cea mai frumoasa si interesanta provincie a

Italiei.

In Florenta am intrat spre seara ... ca niciodata Andrei era foarte interesat de tot ce vedea pe geam ... la fel ca si noi de altfel dar probabil in directii diferite... eu cel putin gandindu-ma cu interes la o fraza din ghidul turistic: Cea mai buna mancare italiana e bucataria Toscana...

Foarte curand ne-am trezit navigand (cu ajutorul Iphone-ului) pe strazile FLorentei in cautare hotelului Berchielli unde urma sa locuim - vizavi de Ponte Vechio, in inima Florentei. Si, cu cat ne apropiam tot mai mult de locul final al destinatiei noastre ... strazile deveneau tot mai aglomerate cu turisti, eternii japonezi in grup compact, adolescente americance cu privirea romantica in cautarea primei iubiri ... strazi cu sens unic atat de inguste incat ma intrebam daca nu ramanem locati intre ziduri ... si culmea la doar 20 de metri de hotel ... drumul era

inchis cu o bariera

Hotelul era plasat exact peste podul inchis cu bariera  .. OK - alta ruta va rugam ... Am mai facut un tur - (noroc de Iphone) si am ajuns stresati si epuizati exact in acelasi loc - inaintea aceleiasi bariere... Destul de fustrant sa vezi hotelul peste pod si sa nu poti ajunge la el... In fine ... dupa cateva discutii telefonice cu receptionerul hotelului, acesta a traversat podul, a

luat masina pentru a o parca in garajul de peste alte strazi si ne-a redat libertatea...

Un pic mai tarziu ... ieseam incantati si flamanzi pe strazile pietruite ale orasului la prima intalnire, la ceas de seara, cu Florenta. Care nu putea incepe altfel decat cu o intalnire culinara ... o pizza fiorentina dementiala de buna ...si un vin rosu de Chianti. Si... desigur,

primul sarut de seara cu inghetata artizanala ... din Firenze ... Era deja tarziu. Domul lui Bruneleschi putea astepta pana maine. Tocmai traisem delicios si suficient de romantic intalnirea de seara cu magnifica FLorenta.