Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Copii... ganditori


20 raspunsuri la acest subiect

#1
Julie

Julie

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 266 mesaje

Postat 24 iulie 2003 - 07:25

Dragi mamici si profesori care sunteti pe acest forum, Ma framant de ceva timp daca sa va povestesc sau nu o chestie care pe mine m-a tulburat... Dar cum ma stiu si eu prea "ganditoare" uneori :)) si am tendinta sa fac din tantar armasar din unele lucruri poate nu din cale afara de importante, va provoc pe dumneavoastra la discutie :)) Despre ce e vorba. Am la scoala (de engleza, scoala de dupa scoala, asadar) un elev, in varsta de 8 ani, elev in clasa a treia. Un copil foarte destept, foarte deschis, foarte prietenos si sincer. Parintii lui sunt intelectuali, profesori, mai precis, dar mama e casnica acum. El e cel mai mare, are o surioara de 5 ani, care imi e si ea eleva, si un fratior de 3 luni. De cand mi-a intrat la clasa, din aprilie, mai precis, cand facem exercitiile de conversatie, de genul "ce iti place, ce nu-ti place, ce poti/nu poti sa faci (in sensul de a fi in stare)", la "a putea" imi raspunde de fiecare data ca poate sa se sinucida. Am trecut cu vederea intr-o prima instanta, apoi i-am zis sa se gandeasca la lucruri obisnuite, gen a conduce o masina, a schia etc. Ultima data insa (saptamana trecuta), tinand-o iar mortis pe chestia cu sinucisul, m-am stropsit la el si i-am zis ca asta poate s-o faca oricine si sa nu mai spuna asta, ca e rau, cel mai mare pacat, cu alte cuvinte, si se supara "Doamne-Doamne" pe el chiar si cand numai spune asa ceva. Dansul mi-a raspuns ca nu, cel mai mare pacat e sa omori un om, la care i-am replicat ca a omori un alt om sau a te omori pe tine insuti e acelasi lucru, tot omor se cheama. La care mi-a replicat spasit "wakatta", adica "am inteles", si am continuat lectia mai departe, facandu-ma ca nu s-a intamplat nimic. Luna viitoare am din nou ora cu dansul, am sa vad atunci ce mai spune... Ceea ce ma framanta e