Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Cum sa anunt/abordez copilul?


47 raspunsuri la acest subiect

#11
Chuny

Chuny

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.923 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 01:08

Da, dar spre deosebire de adhd, care e un diagnostic la moda si pus pe tava oricarui copil mai energic, diagnosticele ce tin de spectrul autist sunt serioase si nu se dau usor. Mai degraba e mai greu sa faci recunoscute dificultatile copilului, atunci cand nu le prezinta sever, desi ele creaza probleme reale si dificil de compensat.

#12
parpalak

parpalak

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 569 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 01:33

Marius, nu ma supar, da' daca tie ti se pare normal, te luam in grupa de adulti care sint high-functioning autists. Tot fara suparare (sper).

kariguld, deci, mai concret... cum? (psiholoaga a zis ca mai vorbim despre subiect, deci mi-a dat aminare, cum ar veni)

Marina, eu ziceam ca e incapatinat si sensibil. Problemele au inceput la scoala cind nu facea ce i se zicea. De ex a vrut sa mai stea un pic din pauza in clasa ca sa-si termine opera de arta, dar suplinitoarea nu i-a dat voie. I-a explicat aleia ca nu are nevoie decit de zece secunde dar, aia tot nu i-a dat voie. Asa ca s-a trintit pe jos si n-a mai vorbit cu nimeni, m-au sunat sa vin sa-l culeg de pe podele, cind am venit mi-a zis imediat ce s-a intimplat (si ca, de fapt, suplinitoarea era vinovata, vezi bine). Concluzia educatoarei si-a directoarei e ca-i gifted, asa c-a fost testat, gasit, si recomandat sa schimbe scoala dintr-a patra. Eu intre timp m-am apucat sa fac facultatea de educatie in ideea ca mai bine schimb sistemul decit copilul. N-are nici un gram de rautate in el, dar cind e ignorat in probleme super-importante (ca zece secunde in plus), ignora si el pe restul lumii. La programul de gifted, din pacate, programa e tot aia, asa ca face si aici crize de incapatinare. Sau de frustrare. Cind au intrat profesorii in greva cu activitatile extra-scolare, pe copilul meu l-a apucat plinsul si-a inceput sa se dea cu capul de podeaua salii de sport. Era inscris in clubul de alergat al scolii, unde a vrut musai si neaparat sa participe, n-a lipsit nici o data, n-a intirziat nici o data si, dupa vreo 3 saptamini de activitate profesorii le-au spus copiilor ca nu se mai tine clubul..

Citi ani are Mitzu? Vezi ca exista tipul de inteligenta kinetica, unde copilu tre sa se miste ca sa priceapa mai bine, nu tre sa fie musai ADHD. Altii tre sa mai faca ceva, ca sa nu se plictiseasca. (Eu tricotez la televizor, in afara daca e ceva care chiar imi capteaza atentia).

#13
Marina

Marina

    Membru de baza

  • Moderators
  • 6.356 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 03:16

parpalak, mitzu are 8 ani si tot ce descrii tu despre fiul tau imi este extrem de comun pentru ca fie'mie este exact pe acelasi calapod. extrem de interesat de un subiect anume, acum am dat-o naibii cu electricitatea, daca ma mai pune sa caut ceva despre electricitate clachez eu , asta dupa ce a epuizat toata biblioteca scolii si i-a innebunit pe taica'su si bunica'su. Nici nu mai am nevoie de lampi in casa ca am diverse circuite care se aprind cu diverse baterii. La scoala daca ii place subiectul e sclipitor daca nu ii place e ignore sau deranjeaza clasa si m-am plictisit eu de cate ori am fost chemata la scoala pentru ca fi'miu a declarat ca ora si profesoara sunt plictisitoare . Anul asta face 2 ani intr-unul intr-o scoala franceza unde mi s-a explicat clar ca datoria scolii nu e sa ajute varfurile ci sa intretina media.
In schimb fie'miu e un animal social. Socializeaza excelent, toti baietii il plac iar la fete e coada lunga, anul asta m-am trezit cu scrisori de dragoste in poarta de la fete.

Parerea mea ca si in Ro diagnosticul de autism nu e pus mereu corect, dar fiind vorba de Canada probabil psihologul scolii stie ce face si nu pune un diagnostic fara o temeinica analiza.

Acum Parpalak nimic din ce explici tu nu mi se pare ciudat, probabil mai sunt si alte nuante pe care nu le spui, Eu imi educ copiii sa fie vocali. Nu cred in scoala trebuie sa fie locul in care executi orbeste ceva. Daca ai ceva de spus spui, conditia e sa fie spus politicos. M-am dus de multe ori la scoala sa-i sustin in diverse probleme pe ambii, directorul actualei scoli cred ca e disperat, lunar am ceva de lamurit dar pana la urma daca nu imi sustin eu copiii cine sa o faca.

Marina

#14
Marina

Marina

    Membru de baza

  • Moderators
  • 6.356 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 03:40

apropo si ca sa raspund la intrebarea ta...eu l-as aborda tehnic ...cu adevarul pe masa , poate vag romantat dar o minte gifted aplicata spre detalii la 9 ani va cauta zic eu sa intelega de ce trebuie sa treaca prin teste si doctori. Tu ii stii gradul de sensibilitate deci poti aprecia cat dezvalui dar cred ca nu merge cu ai facut buba si tb sa te vada nenea doctorul.

Marina

#15
columbiana

columbiana

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.314 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 03:50


Parpalak,

n-am avut timp sa citesc tot in detaliu, o sa ma intorc, dar vreau sa-ti spun ceva:
incerca o a doua opinie; nu stiu cum e in Ontario dar aici nu e lung timp de cind psihologii pun diagnostice, si culmea, cum sunt mai pregatiti, sunt retinuti in a o face fara medicul pediatru.
La fiu'meu in comisia de diagnostic a fost: pediatrul specializat in tulburari de dezvoltare, psihologul clinic (din spitalul de pediatrie), pedoeducator (cea care l-a urmarit timp de patru zile 2 ore, zilnic) si ortofonista;
Din experienta personala, nu am incredere in psihologii arondati in scoli sa puna un diagnostic, nu am incredere decit in personalul clinic, din spitalul de specialitate (pediatrie), si mai ales in medicul specializat in tulburari de dezvoltare. cere si a doua parere, neaparat, si in afara scolii!!!!


Sa-ti raspund la intrebare, la noi cel ce-a vorbit primul cu copilul despre asta a fost psihologul (cel care a fost in comisia de diagnostic, cu care suntem si in prezent in contact, cind avem nevoie); tot el a discutat cu 'diriginta'/adjointa de la clasa colegiului unde e fiu'meu, si prezentarea diagnosticului lui in fata copiilor sub coordonarea lui s-a facut; dar omul are 15 ani lucrati in Saint-Justine;
eu m-am temut ca va veni fiu'meu cu multe intrebari, si nu voi fi capabila sa-i raspund cinstit dar fara sa-l ranesc; dupa ce l-a lamurit psy, am continuat noi destule discutii pe tema, oricum.




http://forum.desprec...TOPIC_ID=137759

#16
mariavi67

mariavi67

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 187 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 07:43

parpalak, el cum se percepe? Ti-a pus vreodata intrebari? Are prieteni? Daca nu are, e afectat de asta? Ce fel de dificultati are si de care din aceste dificultati e constient si il afecteaza? Copiii "din spectru" pot fii atat de diferiti. E normal sa fie asa pentru ca fiecare copil are propria personalitate indiferent de label.

Ai putea sa faci o lista cu dificultatile si calitatile lui si sa discuti concret pe marginea acestora chiar fara sa le pui un nume. Spune-i doar ca intentionati sa faceti terapie si scopul terapiei este acela de a-l ajuta sa depaseasca aceste dificultati.

Citat:
Iar uneori (des) are probleme sa construiasca o fraza mai lunga sau sa relateze o poveste mai complicata, pentru ca vrea sa reflecte *absolut exact* ce vrea el sa zica si perfect construita. (Unde iar, n-am cum sa-l ajut, pentru ca fraze lungi si idei complicate mie mi s-au cerut la scoala abia printr-a opta, cind creierul e mult mai matur decit la 9 ani)

Pentru cei de varsta lui exista ceea ce se cheama pragmatic language and social skills therapy. E mai greu mai incolo la preadolescenta cand vorbesc toti odata si se tot intrerup[:D] si nu mai au rabdare sa asculte pe cineva cu fraze lungi si idei complicate.



"The greatest discovery of my generation is that a human being can alter his life by altering his attitudes of mind." - William James

#17
parpalak

parpalak

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 569 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 10:17

Marina, te punem si pe tine pe lista de "cu note" atunci.. Paul nu e social, l-au urmarit in pauze, prefera sa stea deoparte si sa citeasca. Se mai intimpla sa se mai joace cu cite-un grup, dar nu des. Prin octombrie ne-am oprit dupa ore sa ne jucam in playgroundul scolii - adica el sa se joace cu grupul care se jucau deja un soi de de-a prinselea, desi era colectiv nou. Si m-am mai trezit ca-l saluta colegi cind mergem la cumparaturi. Anul trecut a fost invitat la 3 zile de nastere. Cu mult mai social decit noi la virsta lui. Noi sintem INTP (eu) si INTJ (barbatu-meu). Deci din doi introverti m-as fi mirat sa iasa altceva. Insa la dentist am gasit odata un baietel de aceeasi virsta in sala de asteptare care se juca un joc pe televizor, si unde nu sare fi-miu sa-i dea sfaturi, sa-l laude, ca spre sfirsit sa-l invite la noi si mai multe nu. Deci, daca vrei, are skiluri sociale, da' cu aplecare spre naivitate.
Iar in scoala, da, trebuie sa asculti orbeste. Daca nu asculti cu ochii tinta la educatoare si sa dai din cap ca ai priceput se cheama ca nu asculti activ si educatorii sint invatati ce sa faca sa-i capteze atentia copilului. Intr-a treia cind am avut sedinta cu parintii, profa de drama a tinut mortis sa vorbeasca cu noi. Ne-a spus ca ea le prezenta *introducerea* la lectie si la un moment dat copilu' isi da ochii peste cap si zice "start already!". Pe amindoi (parintii) ne apuca zimbitul iar ea se uita la noi ca si cum se astepta sa zicem ceva. Cum noi asteptam ca ea sa continue, a adaugat ca ea a fost foarte socata, ca n-a vazut vreodata la un copil asa un comportament. Noi am cerut precizari despre ce anume a fost socant, la care ea a zis ca a fost "rude"(engl). La care eu am intrebat-o care-i modul politicos de a o anunta ca e plictisit, la care, evident, nu mi-a raspuns, a inceput doar sa repete ce mai zisese deja. Noi am inceput sa elaboram cum ca el deja a fost identificat ca gifted, si ca asa fac copiii gifted, se plictisesc si nu stiu sa-si gestioneze plictiseala. N-am ajuns nicaieri, barbatu-meu mi-a zis in romaneste s-o las balta ca nu vad ca n-am cu cine vorbi?
Deci da, sistemul e timpit si-acu incep sa ma enervez, noi am fost 42 in clasa, si olimpici si doi retarzi (mild) si nu se plictisea nimeni in clasa si nici repetenti n-au fost. Cum faceau alea acomodari si modificari din ochi si pe loc si fara atita hirtzogaraie?
Tehnic si cu adevarul pe masa e modul nostru de comunicare (cu exceptia cadourilor de Craciun), si buba n-a facut, eventual s-a nascut cu ea, ca si parintii de altfel. Doar ca noua nu ni se cere sa socializam, doar sa fim buni in meseria noastra.

Ana Stroe, exact care-s pasii urmatori nu mi-e clar. Probabil ca tot prin medicul de familie va trebui sa ajungem la un pediatru psiholog. Nu mi-e clar daca prin scoala poate face terapie de vreun fel, asa cum face cu logopeda. Nu-s ferm convinsa daca incapatinarea si sensibilitatea lui se califica chiar si la marginea spectrului, sincer, eu sint acum in faza in care mi-e teama sa trag o basina sa nu ma trezesc ca am dizorderu de tras basini. Da' las' ca-mi vine si mie rindul, am appointment pe 30, vedem cu ce ma gasesc si pe mine.

mariavi67, el e cam egocentric, daca lui i se intimpla ceva, e normal si cel mai important lucru cu putinta. El foloseste cuvintul "bothered" - adica ceva sau cineva il supara. Cu nivelul de prieteni pare sa fie OK, nu pare sa le duca lipsa, ba uneori ne mai shu-sh-uie si pe noi, cind il "deranjam" din ceva in care e scufundat. Mai are dificultati de pronuntie "s" si "l", acuma e mai bine, trebuie doar sa exerseze, dar au fost momente cind era frustrat ca nu se face priceput (ceea ce a dus la o insusire exemplara a spellingului, ca daca nu pricepem de nici un fel ne zice pe litere) - literele separat le pronunta fara dificultate. Alta dificultate consta in scris, nu mecanica, acasa umple pagini intregi cu statistici de concursuri sau cu echipe de jocuri reale sau imaginare. Dar sa nu-l pui sa descrie ce-a facut in weekend, sau ce-a facut in vacanta, ca se blocheaza. Nu se hotaraste cu ce sa inceapa si nici cu ce sa continue. Educatoarea de acum s-a gindit ca-l ajuta daca-i zice sa inceapa descrierea unei carti cu personajele. Ce-a priceput el e ca trebuie sa le insire pe toate, asa ca a umplut aproape o pagina cu toate cele 28 de personaje cu numele lor complet de n-a mai ramas loc si pentru altceva.
Alteori se percepe "depressed". Initial a fost "sad", dar a escaladat. Cu sau fara motiv. Uneori isi da seama de motiv abia dupa ce i-a trecut. Spre sfirsitul vacantei de iarna l-a apucat plinsul ca incepe scoala, pe care a declarat c-o uraste.. Probabil ca are si memorie afectiva selectiva. Adica daca se simte un pic trist, isi aduce aminte de toate lucrurile neplacute de la scoala si nimic din lucrurile care-i plac. (probabil din ce in ce mai putine).

Va pupa mama si va multumesc din suflet pentru sfaturi.

#18
marius

marius

    Membru VIP

  • Moderators
  • 25.083 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 12:20

Invariabil si daca te superi citindu-te constat aceeasi chestie: "noi(adica ei specialistii) avem o schema. Nu ma intereseaza decat aceasta schema si tot ce nu corespunde EXACT acestei scheme este o problema". Ca si o cheie. Eu am o yala si toate cheie trebuie sa se potriveasca , in caz contrar cheia nu este buna. Inghit cam greu acest tip de rationament.
Important:
Nu sunt de specialitate. Dar imi place sa cred ca gandesc logic si argumentat.
Ok gata promit sa nu mai intervin.



#19
Chuny

Chuny

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.923 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 13:23

Ok, deci se schimba datele atunci. Tu crezi sau nu în acest diagnostic? Desi eu n-am vazut niciun copil neurotipic care sa se dea cu capul de podea în sala de sport pt ca nu a iesit totul cum a planuit el. Are o rigididate foarte mare. Presupun ca atunci când vei primi bilantul prin posta, vei vedea exact în ce puncte e atins mai tare si vei avea destule elemente pt a discuta cu el.

Ana, deci nu-s standardizate testele in Canada?

PS: rucunosc ca eu sunt mai naiva si in general iau de bun un diagnostic, adica cel putin in Franta te bati, mama, pt el, nu vine asa singur prin scoala. Aici scoala in primul rând exclude, apoi pierzi câtiva ani sa întelegi de ce.

#20
miriama

miriama

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 889 mesaje

Postat 20 ianuarie 2013 - 13:24

... sa ma bag si eu in seama...
nu-s de specialitate, insa din toata descrierea de aici, am asa un feeling ca diagnosticul este un pic cam exagerat. pur si simplu copilul asa e el: incapatanat si gifted. deci trebuie tratat ca atare!
de ce trebuie sa faca el parte dintr-o schema, cum spunea Marius? de ce trebuie el uniformizat cu ceilalti copii, daca el e un caracter mai impulsiv sau pur si simplu gifted?


VICTORIA este arta de a continua!


Panic Questions

  • miha444
    - mar 22 2024 16:22

  • Progesteron in sarcina

    Flor_i
    - mar 18 2024 13:02

  • Cat mănâncă bebe la 2 luni

    mada204
    - mar 08 2024 16:24

  • PoÈ›i naÈ™te mai devreme de termen?

    Ezraa
    - mar 08 2024 06:39

  • Dermatita atopica

    MGeorgi30
    - mar 02 2024 13:10

Last Blogs

  • Curs prenatal: nastere naturala

    AdrianaBlo
    - Astăzi, 13:35

  • Morfologie trimestrul 1

    ZDenisa
    - Ieri, 22:56

  • Morfologie trimestru 1

    Mica13
    - Ieri, 20:46

  • Incepem pregatirile

    madalinaiuliana27
    - Ieri, 20:10

  • 6 luni

    EusebiaRalu
    - Ieri, 19:29

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -