Citat: | ||
citat din mesajul lui Ingrid S
|
Minoritatile din Romania: studiu istoric - 3
Deschis de
ladyJ
, mar 16 2010 16:11
59 raspunsuri la acest subiect
#21
Postat 17 martie 2010 - 01:12
#22
Postat 17 martie 2010 - 01:21
Citat: |
citat din mesajul lui ladyJ Gresesc?Putem vorbi despre un astfel de fenomen, confundat cu homosexualitatea..innascuta sau dobandita din cauza unor factori de afectivitate? |
de ce sa fie confundat? e tot homosexualitate. pentru ca o "eticheta" are in vedere finalitatea, nu cauza. daca ai relatii si cu acelasi sex, esti bi. daca ai numai cu acelasi sex, esti gay. mai conteaza de ce? daca are importanta cauza, se cam complica treaba referitor la revendicari - revenim la intrebarea initiala de ce numai o anumita categorie de alegeri sexuale sa primeasca drepturi, de ce nu toate? adica o persoana bisexuala sa se poata casatori cu un barbat si o femeie in acelasi timp. sau ala o fi urmatorul pas in schimbarea lumii.
homosexualitatea ca trend nu are legatura cu afectivitatea sau psihologia. in romania or fi atat de putini gay, incat pare exotic totul. aici homosexualitatea e parte din cultura, este la liber, oricine poate experimenta temporar sau definitiv, e la fel ca alesul cartofilor in piata, fara niciun substrat psihologic sau parapsihanalitic, no offence.
angelina jolie si lindsay lohan ce sunt? bisexuale? cine poate stii? poate sunt homosexuale, de fapt, iar relatia hetero e de experiment. sau nu credeti ca exista si homosexuali care experimenteaza heterosexualitatea? - dinamitand astfel argumentul ca le-ar fi imposibil. ba eu stiu sigur ca e posibil.
abdominabila
reclama mascata
#23
Postat 17 martie 2010 - 01:28
Citat: | ||
citat din mesajul lui inaioana
|
#24
Postat 17 martie 2010 - 01:31
Citat: |
citat din mesajul lui inaioana (A se retine la dosar faptul ca "experimentarile" nu reprezinta homosexualitate, iar miturile urbane nu reprezinta cunoastere.) |
experimentarile sunt homosexuale. iar rezultatul poate fi atata de placut pentru unii, ca aleg sa le continue. actul in sine e homosexual. ca daca ar fi altfel, atunci in ce procent exista homosexuali "curati", adica genetici? avand in vedere ca aia cu gena e si ea o ipoteza.
si cum s-ar explica numarul mare de copii abuzati sexual care cresc homosexuali? reprimarea?
a nu se citi legende urbane, ci prieteni si amici si cercuri mai largi unde lumea discuta liber si deschis despre una-alta, ca intre adulti.
abdominabila
reclama mascata
#25
Postat 17 martie 2010 - 01:54
Citat: | ||
citat din mesajul lui conchita
|
#26
Postat 17 martie 2010 - 11:31
Nu exista pana in acest moment o perspectiva stiiintifica unanim acceptata privind cauza exacta a homosexualitati. Totusi originea genetica este prevalenta, cercetarile practic vorbind in general despre o combinatie intre genetic, hormonal (prenatal) si factori din mediu (concreti, matreiali, nu psihologici). Acum, noi stim ca factorii psihologici pot avea influenta cat se poate de concreta asupra hormonilor, iar astia au influenta asupra psihicului si comportamentului. nu s-a demonstrat traseul sau legatura clara dar ea poate fi plauzibil presupusa.
ceea ce ne intereseaza insa in aceasta demonstratie nu este cauza decat in masura in care o putem preveni si/sau ii putem corecta premizele. Ori problema pe care trebuie sa ne-o punem este in primul rand de ce vrem sa o corectam? Si e bine sa o corectam?
In orice caz, ceea ce apare destul de evident din toate studiile este ca homosexualii sunt la fel de valorosi ca persoane in societate ca si heterosexualii, iar problema drepturilor lor civile pana la urma nu tine de cauza homosexualitatii cat de calitatea lor de cetateni cu drepturi egale cu altii. Deoarece s-a demonstrat de asemenea ca daca adopta si cresc copiii, acestia nu ajung sa le impartaseasca orientarea sexuala, asa cum nici ei nu au impartasit-o pe a parintilor lor heterosexuali, si acesta e un drept civil important.
Eu nu consider experientele homosexuale unice sau foarte rare ale unei persoane de altfel hetereosexuale ca reprezentand homosexualitate. De asemenea nu consider ca reprezinta nici bisexualitate, pentru ca eu vad bisexualitatea ca fiind o stare permanenta in care persoanele bi nu disting intre genul celor cu care se iubesc. Adica, asa cum explica Cynthia Nixon despre relatia ei, pur si simplu se intampla. Ori ca sa se poata intampla, eu banuiesc ca trebuie sa existe latent aceasta predispozitie. Nu ma vad indragostindu-ma din senin de o femeie in sens sexual.
Zici ca daca rezultatul unei experiente homosexuale este placut,atunci persoana va continua. Probabil ca da, dar eu consider ca aceasta persoana era homo dinainte, doar ca isi reprima orientarea.
Pe scurt, lucrurile sunt destul de complexe, dar pot veni ele in contradictie cu drepturile civile ale unor oameni? Eu sustin in continuare ca nu.
ceea ce ne intereseaza insa in aceasta demonstratie nu este cauza decat in masura in care o putem preveni si/sau ii putem corecta premizele. Ori problema pe care trebuie sa ne-o punem este in primul rand de ce vrem sa o corectam? Si e bine sa o corectam?
In orice caz, ceea ce apare destul de evident din toate studiile este ca homosexualii sunt la fel de valorosi ca persoane in societate ca si heterosexualii, iar problema drepturilor lor civile pana la urma nu tine de cauza homosexualitatii cat de calitatea lor de cetateni cu drepturi egale cu altii. Deoarece s-a demonstrat de asemenea ca daca adopta si cresc copiii, acestia nu ajung sa le impartaseasca orientarea sexuala, asa cum nici ei nu au impartasit-o pe a parintilor lor heterosexuali, si acesta e un drept civil important.
Eu nu consider experientele homosexuale unice sau foarte rare ale unei persoane de altfel hetereosexuale ca reprezentand homosexualitate. De asemenea nu consider ca reprezinta nici bisexualitate, pentru ca eu vad bisexualitatea ca fiind o stare permanenta in care persoanele bi nu disting intre genul celor cu care se iubesc. Adica, asa cum explica Cynthia Nixon despre relatia ei, pur si simplu se intampla. Ori ca sa se poata intampla, eu banuiesc ca trebuie sa existe latent aceasta predispozitie. Nu ma vad indragostindu-ma din senin de o femeie in sens sexual.
Zici ca daca rezultatul unei experiente homosexuale este placut,atunci persoana va continua. Probabil ca da, dar eu consider ca aceasta persoana era homo dinainte, doar ca isi reprima orientarea.
Pe scurt, lucrurile sunt destul de complexe, dar pot veni ele in contradictie cu drepturile civile ale unor oameni? Eu sustin in continuare ca nu.
#27
Postat 17 martie 2010 - 11:37
Citat: |
citat din mesajul lui inaioana Pe scurt, lucrurile sunt destul de complexe, dar pot veni ele in contradictie cu drepturile civile ale unor oameni? Eu sustin in continuare ca nu. |
deci sa se casatoreasca si bisexualii? dar swingerii?
abdominabila
reclama mascata
#28
Postat 17 martie 2010 - 11:47
Pai stai asa, ca ma duci in polyamory, domeniu pe care eu l-am studiat inca prea putin.
Deci fiecare sa se casatoreasca cum crede, atata vreme cat chestia asta include doua persoane, indiferent de genul lor. Daca vorbim despre constituirea unui trib de casatoriti intre ei, atunci sistemul nostru de drept inca nu poate face distinctiile patrimoniale si de drepturi civile pe care le incumba infiintarea clanurilor de persoane casatorite intre ele multe, prin urmare nu vad despre ce drepturi civile putem vorbi.
Deci fiecare sa se casatoreasca cum crede, atata vreme cat chestia asta include doua persoane, indiferent de genul lor. Daca vorbim despre constituirea unui trib de casatoriti intre ei, atunci sistemul nostru de drept inca nu poate face distinctiile patrimoniale si de drepturi civile pe care le incumba infiintarea clanurilor de persoane casatorite intre ele multe, prin urmare nu vad despre ce drepturi civile putem vorbi.
#29
Postat 17 martie 2010 - 12:02
Citat: | ||||
citat din mesajul lui ladyJ
|
#30
Postat 17 martie 2010 - 12:59
Citat: |
citat din mesajul lui inaioana Pai stai asa, ca ma duci in polyamory, domeniu pe care eu l-am studiat inca prea putin.Deci fiecare sa se casatoreasca cum crede, atata vreme cat chestia asta include doua persoane, indiferent de genul lor. Daca vorbim despre constituirea unui trib de casatoriti intre ei, atunci sistemul nostru de drept inca nu poate face distinctiile patrimoniale si de drepturi civile pe care le incumba infiintarea clanurilor de persoane casatorite intre ele multe, prin urmare nu vad despre ce drepturi civile putem vorbi. |