Sunt in concediu parental pana in vara lui 2011, dar sigur ca daca as gasi un job bun as scurta concediul. De ce ma tenteaza sa incerc? Pt ca sistemul de recrutare american este diferit de cel francez si poate as avea sansa la un post la care nu as putea avea pretentii intr-o firma frantuzeasca.
Vorbesc limba engleza cu un accent destul de bun, american, si de cateva luni merg de 2 ori pe saptamana la cursuri pt a invata gramatica. De cate ori am fost la interviuri in limba engleza ( pt joburi temporare) in general oamenii erau foarte placut surprinsi de accentul meu american si nu se mai uitau la gramatica. :-)
De ce va cer ajutorul? Pt ca trebuie sa vizez un post anume si nu prea stiu ce sa aleg ... m-ar interesa ceva legat de comunicare, relatia cu clientii, relatia cu intreprinderea mama (din USA) ... ce stiu eu, ceva legat de pregatirea mea pe filiera umana. Poate cineva isi face mila si imi explica ce posturi ar putea intra in vizorul meu.
Ma lungesc acum, dar vreau sa povestesc ceva : in 2006 am obtinut primul job full time in Franta; era un post de receptionista, la interviu m-au placut f tare si viitoarea sefa ( de origine columbiana) si tipa de la resurse umane ( o asiatica). M-au dat afara dupa 3 zile pe motiv ca am o voce prea blanda si nu ma impun in fata interlocutorului ( adica nehotarata). Ei, cand sefa m-a chemat in birou sa-mi spuna asta a plans cu mine, mi-a dat o gramada de sfaturi bune: cum sa ma imbrac, cum sa ma port, si, mai ales, ce sa pretind. Cu 20 de ani inainte fusese si ea in locul meu si mi-a spus ca a tintit de la inceput sus si nu a vrut sa inceapa de jos pt ca in Franta foarte rar poti ajunge de la secretara altceva. Mi-a spus ca datorita competentelor mele pot avea pretentii mai mari si ca nu-s buna de secretara :-)) asta stiu si eu. Ok, postul ei era f interesant si mi-a ramas in minte: MANAGER DES SERVICES GENERAUX. Ea coordona o echipa de secretare, superviza o parte din cumparaturi ( habar nu am sa traduc in romana ... les achats), se ocupa de comunicare etc.
Exista un astfel de post in firmele americane? cum se numeste? cui ar trebui sa adresez scrisoarea, la HR sau ... ? e ok prin mail sau mai bine sa trimit o scrisoare scrisa de mana (aici uneori asa se cere).
Mii de multumiri daca cuiva i se face mila de mine. :-)
Sib http://aripicarecrescinnoi.blogspot.com/
MULTUMIM PT CEEA CE ATI FACUT PT SONIA