Citat: |
citat din mesajul lui Sabina Crinuta, e absurd in clasa 1, semestrul 1, sa pui note proaste la muzica si desen!! hai ca stii ai bine ca mine toate astea...la liceul de muzica nici macar nu se da examen in clasa 1, ci auditie in iunie cu parintii, cum sa pui nota din asta mica la un copilas de 6, 7 ani ;la scoala obisnuita. E o cruzime si o magarie, parerea mea. Pentru ca nu ii invata nimic!!a stat cu copilul Tisinei invatatirea sa repete vreun cantec si copilul n-a putut? ma indoiesc....____________Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!Cum mi-am alaptat copiii______________ Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo Cea mai lungã cale este calea care duce de la urechi la inimã. |
Vrem doar note bune!E gresit?
Deschis de
happiness
, dec 31 2009 14:25
285 raspunsuri la acest subiect
#31
Postat 02 ianuarie 2010 - 18:41
#32
Postat 02 ianuarie 2010 - 18:47
Tisina, dar ar trebui sa discuti cu invatatoarea direct.
Sa ii spui si ei, f diplomat, ce ne spui noua.
ca ai vrea sa stii cum sa il ajuti la muzica, si cum se face acest ajutor la cantatul in cor...
Imi pare rau ca nu sunt in locul tau ca as sti cum sa vorbesc cu ea:D
Si Sofiei i-a zis o chestie gresita la desen, ea desenase castelul la fel ca printesa de mare, cea ce e perfect, pt ca ea a vazut in perspectiva, dar i s-a zis ca trebuia mai mare....
Nici n-a observat ce genial ( ca idee si imaginatie) era desenul, intr-o parte toamna, in alta primavara.
(aici:
http://2.bp.blogspot...00/_IGP9452.JPG)
____________
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
______________
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Sa ii spui si ei, f diplomat, ce ne spui noua.
ca ai vrea sa stii cum sa il ajuti la muzica, si cum se face acest ajutor la cantatul in cor...
Imi pare rau ca nu sunt in locul tau ca as sti cum sa vorbesc cu ea:D
Si Sofiei i-a zis o chestie gresita la desen, ea desenase castelul la fel ca printesa de mare, cea ce e perfect, pt ca ea a vazut in perspectiva, dar i s-a zis ca trebuia mai mare....
Nici n-a observat ce genial ( ca idee si imaginatie) era desenul, intr-o parte toamna, in alta primavara.
(aici:
http://2.bp.blogspot...00/_IGP9452.JPG)
____________
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
______________
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungã cale este calea care duce de la urechi la inimã.
#33
Postat 02 ianuarie 2010 - 18:51
Am spus-o si in alte postari, din punctul meu de vedere este gresit sa impovarezi astfel copilul, asteptand de la el doar rezultate excelente. Sunt copii si copii, cum bine s-a spus aici, sunt copii care au o memorie excelenta, sau sunt dotati nativ cu talente deosebite, sunt unii muncitori si carora le place sa lucreze suplimentar, asa cum sunt altii care trebuie sa munceasca mult mai mult ca sa atinga un anumit nivel, si care pur si simplu "nu duc" mai mult, asa ca ambitiile astea legat de calificative si note s-ar putea sa puna o presiune prea greu de dus.
Nu contest rolul calificativelor si al notelor, dar de aici pana la a te intrista pentru un amarat de -FB e o cale tare tare lunga. Fetita mea, desi o fire ambitioasa, cred ca ar fi foarte descurajata daca m-ar vedea nemultumita de vreun Fb cu minus sau de un B. E in clasa I, ca si fetita lui hapiness, si abia deprinde scrisul si cititul, cum sa ma supar daca ii scapa o litera mai labartata sau vreun semn grafic mai ingrosat ? Si mai tarziu, nu ma va supara sa aflu ca nu poate excela peste tot. Fie ca e vorba de chestiuni de talent, de inclinatii, stiu exact ce inseamna sa iti placa sau sa nu iti placa o materie si cat de apasator este ca parintii sa astepte mereu rezultate excelente de la tine.
Ma preocupa mai degraba sa vad interes si constiinta pentru scoala si m-ar deranja mult mai mult delasarea si indisciplina decat un calificativ sub FB. In plus, sunt convinsa ca un copil care nu cunoaste niciodata esecul, nu va sti vreodata cum sa gestioneze o astfel de situatie si uneori un banal insucces l-ar putea dezechilibra dramatic.
Tot la fel, nu agreez nici sistemul recompenselor, respectiv al pedepselor, pentru o nota, efortul copilului este cel care conteaza in opinia mea, si asta e perceptia pe care imi doresc sa o imprim si copilului meu. Presiunea notelor/calificativelor este oricum foarte mare la scoala si printre colegi, m-ar durea foarte mult sa-mi vad copilul nefericit pentru un calificativ mai slab obtinut in urma unui efort totusi sustinut. Intre noi, parintii, fie vorba, evaluarile sunt destul de subiective si uneori pot fi chiar nedrepte. Dar sper sa nu fie vreodata acesta argumentul copilului meu.
Nu contest rolul calificativelor si al notelor, dar de aici pana la a te intrista pentru un amarat de -FB e o cale tare tare lunga. Fetita mea, desi o fire ambitioasa, cred ca ar fi foarte descurajata daca m-ar vedea nemultumita de vreun Fb cu minus sau de un B. E in clasa I, ca si fetita lui hapiness, si abia deprinde scrisul si cititul, cum sa ma supar daca ii scapa o litera mai labartata sau vreun semn grafic mai ingrosat ? Si mai tarziu, nu ma va supara sa aflu ca nu poate excela peste tot. Fie ca e vorba de chestiuni de talent, de inclinatii, stiu exact ce inseamna sa iti placa sau sa nu iti placa o materie si cat de apasator este ca parintii sa astepte mereu rezultate excelente de la tine.
Ma preocupa mai degraba sa vad interes si constiinta pentru scoala si m-ar deranja mult mai mult delasarea si indisciplina decat un calificativ sub FB. In plus, sunt convinsa ca un copil care nu cunoaste niciodata esecul, nu va sti vreodata cum sa gestioneze o astfel de situatie si uneori un banal insucces l-ar putea dezechilibra dramatic.
Tot la fel, nu agreez nici sistemul recompenselor, respectiv al pedepselor, pentru o nota, efortul copilului este cel care conteaza in opinia mea, si asta e perceptia pe care imi doresc sa o imprim si copilului meu. Presiunea notelor/calificativelor este oricum foarte mare la scoala si printre colegi, m-ar durea foarte mult sa-mi vad copilul nefericit pentru un calificativ mai slab obtinut in urma unui efort totusi sustinut. Intre noi, parintii, fie vorba, evaluarile sunt destul de subiective si uneori pot fi chiar nedrepte. Dar sper sa nu fie vreodata acesta argumentul copilului meu.
#34
Postat 02 ianuarie 2010 - 18:52
Citat: |
citat din mesajul lui happiness Facem parte din categoria celor care vor doar note mari,FB-uri in cazul nostru acum.Suntem adunatori de FB-uri,ii asteptam cu bucurie,muncim pentru asta,ne intristam pentru -FB...Stiu ca uneori nota nu reflecta cunostintele,dar la noi doamna e foarte corecta si sunt constienta ca nota mare=succes.Cred ca un copil care are doar note mari,fara sa fie stresat,fara sa fie privat de copilarie,de joaca,de relaxare,poate fi(desi poate nu se verifica mereu...) un copil cu sanse mai mari in viata.Cred ca din clasa I se constuieste ambitia de a fi bun(nu neaparat cel mai bun),de a lucra cu responsabilitate,de a te autodepasi.Nu imi doresc un copil stresat,tocilar,care sa stea doar cu nasul in carti,care sa tremure de frica daca nu ia FB sau 10,dar in acelasi timp vreau sa fie buna,sa aiba succes,pentru ca o vad ca poate,e motivata,invata repede,reuseste sa imbine scoala cu dansul si joaca,si in plus am marele noroc ca isi doreste si ea sa fie printre cei foarte buni.E gresit?E mai bine sa ai ambitii putine,sa lasi copilul in ritmul pe care el si-l doreste,sa nu ai mari asteptari de la rezultatele lui?Sau e ok sa vrei sa fie ambitios,sa aiba succes la scoala,fara a-l impovara totusi fara masura?Astept de la mamicile care considera ca nu e o tragedie sa ia copilul B sau S argumente solide,poate ma conving si pe mine... |
Pai, inteleg ca esti stresata sa nu ia vreun B, inseamna ca te intereseaza numai notele? Orice copil poate lua un B in cativa ani. Oricum, daca e clasa I, nu te ingrijora, nu prea se dau B-uri. Poate nici in a doua. Toti termina clasa I cu FB
#35
Postat 02 ianuarie 2010 - 19:00
Sa stiti ca fi-miu e intr-a 2a si deocamdata nu se noteaza "arts" and "music". Mie mi se pare corect asa. Matematica si citirea nu ca sunt "importante", ci "de baza". Dupa o anumita varsta iti alegi inclinatiile. Fi-miu ar putea avea nota buna la muzica, proasta la "arts". In schimb are note proaste la caligrafie, adica nu B, ci ala ultimul, cel mai prost (Poor). E corect? Pai daca el nu poate sa scrie frumos eu ce sa ii fac? Si asta e o arta Dar eu chiar nu sufar pe tema asta. Scrie urat, n-are nimic, asta e, mai lucram, dar nu ma afecteaza aceasta nota. Si aici notele conteaza, dar mai incolo, asa ca probabil ma voi agita cu notele atunci.
#36
Postat 02 ianuarie 2010 - 19:15
si io aveam nota mai mica la caligrafie
Si asta era, pana la urma ma straduiam si-mi iesea media 10, da ma taxa de fiecare data invatatioarea, si mama era mega ingrijorata, si invatatoera ii spunea: lasati doamna, important e ca se intelege ce scrie :)))
____________
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
______________
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Si asta era, pana la urma ma straduiam si-mi iesea media 10, da ma taxa de fiecare data invatatioarea, si mama era mega ingrijorata, si invatatoera ii spunea: lasati doamna, important e ca se intelege ce scrie :)))
____________
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
______________
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungã cale este calea care duce de la urechi la inimã.
#37
Postat 02 ianuarie 2010 - 19:26
Si eu aveam 8 la caligrafie :)). Nu avea cum sa imi iasa media 10 prin urmare.Ah si aveam si eu 8 la desen. Imi facea mama desenele si lua si 7, iar tata murea de ras. Iar a luat ma-ta 7 la desen ?
Pe vremea mea in Bucuresti nu lua toata clasa 10 pe linie cum aud ca zice lumea pe aici, doar in alte orase auzeam de asa ceva. La noi se luau maxim 3 premii I. Luam si eu premmiul I, pana in clasa a 4a, dar nu cu 10 pe linie. Eu n-am avut niciodata 10 pe linie, nici macar in clasa I si totusi am facut un doctorat si o cariera (si nici nu mor de foame, poate crede asa cineva care zicea ca cu prea multa scoala mori de foame--nu neaparat) Nici n-as vrea sa ii bag in cap copilului ca dc. inveti o sa fii sarac, eu ii spun chiar dimpotriva. Cu cat mai multa educatie cu atat mai bine. Dar educatie nu inseamna 10 pe linie. Nici corijente in lantz. Echilibru in toate, munca, invatat sa gandesti si sa traiesti printre oameni. Cam asta.
Pe vremea mea in Bucuresti nu lua toata clasa 10 pe linie cum aud ca zice lumea pe aici, doar in alte orase auzeam de asa ceva. La noi se luau maxim 3 premii I. Luam si eu premmiul I, pana in clasa a 4a, dar nu cu 10 pe linie. Eu n-am avut niciodata 10 pe linie, nici macar in clasa I si totusi am facut un doctorat si o cariera (si nici nu mor de foame, poate crede asa cineva care zicea ca cu prea multa scoala mori de foame--nu neaparat) Nici n-as vrea sa ii bag in cap copilului ca dc. inveti o sa fii sarac, eu ii spun chiar dimpotriva. Cu cat mai multa educatie cu atat mai bine. Dar educatie nu inseamna 10 pe linie. Nici corijente in lantz. Echilibru in toate, munca, invatat sa gandesti si sa traiesti printre oameni. Cam asta.
#38
Postat 02 ianuarie 2010 - 20:46
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri,ma ajuta foarte mult parerile voastre si astept in continuare sugestii din partea voastra.
Conchita,,iti multumesc foarte mult pentru apreciere,esti o draguta!
Sabina,daca fetita ta este atat de avansata fata de programa de clasa I,mi se pare normal sa fii relaxata.A mea merge struna la mate si la romana la fel,se descurca excelent,dar nu citeste inca perfect...Dar in clasa ei sunt doar 2 copii care citesc cursiv.
Accept92,cand a inceput doamna sa puna si note de B in clasa,a venit acasa foarte fericita ca ea a luat -FB,si speriata sa nu ia si ea B,ca alti copii.Asta a fost reactia ei inainte ca eu sa spun ceva de notele de B.
Nu,Adastero,nu ma intereseaza doar notele.Ma intereseaza sa stie,sa faca bine,sa se descurce,sa isi faca prieteni in clasa si sa invete cu placere.Pe langa toate astea,ma intereseaza si notele,asta este.
Tisina,mie mi se pare o mare nedreptate sa apreciezi cu B cantecele sau desenele copiilor.La 7 ani sunt foarte sensibili,asa ceva ii descurajeaza.Dar la clase mai mari se pun note si pe teorie,deci e mai usor de departajat.In general la desen si muzica stiu ca se noteaza corectitudinea si implicarea,respectarea temei,cunoasterea textelor cantecelor...Nu toti copilasii sunt talentati...A mea e buna la desen si pictura,dar nu are talent la cantat,canta ok,dar nu are o voce deosebita si nici nu prea da importanta cantecelor de la scoala.In schimb,vad ca invata acum cu mare usurinta versuri din cantecele lui Michael,al carui fan este.
[:)]Nu cred ca ii poti cere socoteala invatatoarei,dar eu as intreba-o,asa,ca sa nu mor proasta,ceva de genul:"Doamna,ce sa mai lucrez cu fiul meu la desen,ca vad ca nu prea se descurca?"
Revenind la note...La scoala unde este fetita mea se pun note cu mare zgarcenie,si pentru 10 pe linie trebuie sa fii ori foarte dotat ori foarte tocilar...Deci nu as stresa-o sa ia 10 pe linie in schimbul copilariei ei.Vreau sa faca dans in continuare,sa aiba timp si de joaca...Eu ma refer la momentul prezent,clasa I,sem I,in care toti au FB in catalog(la noi),dar pe caiete/fise sunt copii si cu B,si cu fete triste...Sunt convinsa ca si eu am contribuit la asta,dar si ea e foarte ambitioasa si motivata sa ia note foarte bune si pentru faptul ca este laudata.La scoala,doamna ii ridica in picioare si copiii ii aplauda pe cei care fac fise perfecte,uneori,si tare bine s-a mai simtit ca era si ea "acolo".Le pune fete vesele sau stampilute,alte chestiute care o incurajeaza foarte tare.Si recunosc ca si eu am rasplatit-o pentru primele note de FB,si ea saraca ce putea sa inteleaga decat ca e foarte in avantajul ei sa ia FB...Totusi,rasplata a venit doar o data in cateva saptamani bune de scoala,deci nu cred ca e mare lucru atat timp cat nu se intampla la fiecare nota si intelege ca e datoria ei sa invete si invata pentru ea,nu pentru mine.Stiu ca e mai important sa stie decat sa aiba FB,dar ...eu le vreau pe amandoua...Ce sa fac?
Conchita,,iti multumesc foarte mult pentru apreciere,esti o draguta!
Sabina,daca fetita ta este atat de avansata fata de programa de clasa I,mi se pare normal sa fii relaxata.A mea merge struna la mate si la romana la fel,se descurca excelent,dar nu citeste inca perfect...Dar in clasa ei sunt doar 2 copii care citesc cursiv.
Accept92,cand a inceput doamna sa puna si note de B in clasa,a venit acasa foarte fericita ca ea a luat -FB,si speriata sa nu ia si ea B,ca alti copii.Asta a fost reactia ei inainte ca eu sa spun ceva de notele de B.
Nu,Adastero,nu ma intereseaza doar notele.Ma intereseaza sa stie,sa faca bine,sa se descurce,sa isi faca prieteni in clasa si sa invete cu placere.Pe langa toate astea,ma intereseaza si notele,asta este.
Tisina,mie mi se pare o mare nedreptate sa apreciezi cu B cantecele sau desenele copiilor.La 7 ani sunt foarte sensibili,asa ceva ii descurajeaza.Dar la clase mai mari se pun note si pe teorie,deci e mai usor de departajat.In general la desen si muzica stiu ca se noteaza corectitudinea si implicarea,respectarea temei,cunoasterea textelor cantecelor...Nu toti copilasii sunt talentati...A mea e buna la desen si pictura,dar nu are talent la cantat,canta ok,dar nu are o voce deosebita si nici nu prea da importanta cantecelor de la scoala.In schimb,vad ca invata acum cu mare usurinta versuri din cantecele lui Michael,al carui fan este.
[:)]Nu cred ca ii poti cere socoteala invatatoarei,dar eu as intreba-o,asa,ca sa nu mor proasta,ceva de genul:"Doamna,ce sa mai lucrez cu fiul meu la desen,ca vad ca nu prea se descurca?"
Revenind la note...La scoala unde este fetita mea se pun note cu mare zgarcenie,si pentru 10 pe linie trebuie sa fii ori foarte dotat ori foarte tocilar...Deci nu as stresa-o sa ia 10 pe linie in schimbul copilariei ei.Vreau sa faca dans in continuare,sa aiba timp si de joaca...Eu ma refer la momentul prezent,clasa I,sem I,in care toti au FB in catalog(la noi),dar pe caiete/fise sunt copii si cu B,si cu fete triste...Sunt convinsa ca si eu am contribuit la asta,dar si ea e foarte ambitioasa si motivata sa ia note foarte bune si pentru faptul ca este laudata.La scoala,doamna ii ridica in picioare si copiii ii aplauda pe cei care fac fise perfecte,uneori,si tare bine s-a mai simtit ca era si ea "acolo".Le pune fete vesele sau stampilute,alte chestiute care o incurajeaza foarte tare.Si recunosc ca si eu am rasplatit-o pentru primele note de FB,si ea saraca ce putea sa inteleaga decat ca e foarte in avantajul ei sa ia FB...Totusi,rasplata a venit doar o data in cateva saptamani bune de scoala,deci nu cred ca e mare lucru atat timp cat nu se intampla la fiecare nota si intelege ca e datoria ei sa invete si invata pentru ea,nu pentru mine.Stiu ca e mai important sa stie decat sa aiba FB,dar ...eu le vreau pe amandoua...Ce sa fac?
#39
Postat 02 ianuarie 2010 - 20:46
Citat: |
citat din mesajul lui Sabina Crinuta, e absurd in clasa 1, semestrul 1, sa pui note proaste la muzica si desen!! hai ca stii ai bine ca mine toate astea...la liceul de muzica nici macar nu se da examen in clasa 1, ci auditie in iunie cu parintii, cum sa pui nota din asta mica la un copilas de 6, 7 ani ;la scoala obisnuita. E o cruzime si o magarie, parerea mea. Pentru ca nu ii invata nimic!!a stat cu copilul Tisinei invatatirea sa repete vreun cantec si copilul n-a putut? ma indoiesc....____________Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!Cum mi-am alaptat copiii______________ Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo Cea mai lungã cale este calea care duce de la urechi la inimã. |
#40
Postat 02 ianuarie 2010 - 21:45
Happi, e avansata la cunostinte, dar nu f f adaptata la ce se cere la scoala. Cred ca o va urmari contradictia asta tot restul vietii,
Asa ca pe de-o parte sunt relaxata, pe de alta vigilenta:), pentru ca totusi cumva trebuie sa se integreze in sistem, cat de cat.
Media, in conditiile in care s-ar preda si invata, de acord cu tine.
dar nu le preda si nu-i invata nimic.
E injust sa notezi diferentiat copii care canta in cor!
ma indoiesc ca invatatorea aude atat de bine cine canta fals si cine corect in harmalaia de 30 de copii de 7 ani.... :))
Apoi, uite, fimea nu canta mereu perfect. Mai falseaza. Dar canta la pian f bine pt varsta ei. Are ureche f buna, simt armonic, pt Crinuta:)), pune Domninata la bach cand greseste la stanga:)
Deci clar are aptitudini.
daca i-ar da bine la Muzica ca nu e destul de buna as face scandal invatatorei, pt ca copilul meu char stie muzica. Dar la 7 ani e f f greu sa canti corect!
Corect cantat si ureche sunt 2 lucruri fundamental diferite.
Compozitori celebri romani pe care i-am avut profesori fredonau ceva de speriat de fals :D
____________
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
______________
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Asa ca pe de-o parte sunt relaxata, pe de alta vigilenta:), pentru ca totusi cumva trebuie sa se integreze in sistem, cat de cat.
Media, in conditiile in care s-ar preda si invata, de acord cu tine.
dar nu le preda si nu-i invata nimic.
E injust sa notezi diferentiat copii care canta in cor!
ma indoiesc ca invatatorea aude atat de bine cine canta fals si cine corect in harmalaia de 30 de copii de 7 ani.... :))
Apoi, uite, fimea nu canta mereu perfect. Mai falseaza. Dar canta la pian f bine pt varsta ei. Are ureche f buna, simt armonic, pt Crinuta:)), pune Domninata la bach cand greseste la stanga:)
Deci clar are aptitudini.
daca i-ar da bine la Muzica ca nu e destul de buna as face scandal invatatorei, pt ca copilul meu char stie muzica. Dar la 7 ani e f f greu sa canti corect!
Corect cantat si ureche sunt 2 lucruri fundamental diferite.
Compozitori celebri romani pe care i-am avut profesori fredonau ceva de speriat de fals :D
____________
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
______________
Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungã cale este calea care duce de la urechi la inimã.