Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * - 11 voturi

De ce atatia copii cu autism in Romania?


144 raspunsuri la acest subiect

#121
simali

simali

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.349 mesaje

Postat 19 august 2009 - 18:23

Citat:
citat din mesajul lui filofteia
Citat:
[quote]toate modurile de a fi altfel poarta un nume. Si nu de dragul etichetarii. Nu sunt etichetati copii ca fiind defecti. Sunt etichetati pentru a le cunoaste punctele slabe si, mai ales, pentru a stii cum sa-i ajuti. Stiu ca-i greu sa admiti o problema la propriul copil, dar ea nu dispare daca tu refuzi sa o vezi. Cu sau fara eticheta ofera-i ajutorul de care are nevoie.
Nu vreau sa te supar, dar mie mi se pare un pic "poezie" asta pentru Romania... in alta parte poate este asa, copiii altfel sunt ajutati, au oportunitati de dezvoltare. La noi nu exista asa ceva din pacate. Copiii sunt etichetati.[q]Nu pot sa-ti spun reactiile cunoscutilor cand am dat de inteles ca ar trebui sa merg la logoped cu copilul... dar daca ii spuneam psiholog?? Am studiat problema pe toate partile.[:D]
Noi avem in familie un baietel deosebit de inteligent. Si merge la logoped inainte de clasa I-a pentru ca nu pronunta unele sunete. Si zice intr-o zi bunica lui unei vecine "Ma duc sa-l duc pe M la logoped". La care el tace, dar pe drum ii spune "Mamina, de ce ai spus ca ma duc la logoped? Tie ti-ar placea ca eu sa spun la toata lumea ca tu umbli cu o sacosa de pastile dupa tine?".Ideea este ca uneori chiar copiii (mici) nu vor sa vorbesti despre unele lucruri. Este dreptul lor si noi trebuie sa le respectam intimtatea. Dar cred ca poti sa duci copilul discret si sa nu te stie nici vantul nici pamantul."Calea de mijloc este calea ZEN"Alice

#122
rrox3

rrox3

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.564 mesaje

Postat 19 august 2009 - 19:05

Filofteia disgrafia Mariucai e cam asa: scrie ingrozitor de urat - aproape ilizibil - si cu multe greseli - atunci cand scrie normal. Cand se straduieste in mod special, scrie citet - nu ar lua decat un 7 la caligrafie insa - si fara greseli. Fiindca ea stie defapt cum se scriu corect cuvintele, dar ii cere mult prea mult efort scrisul. De exemplu la Olimpiada de Romana si-a propus sa scrie corect si frumos, imi spunea chiar ca si-a repetat de nu stiu cate ori sa scrie frumos si a reusit. A scris OK si s-a descurcat foarte bine, s-a calificat pe sector.
Mi-e foarte teama ca profesorii nu vor avea rabdarea sa citeasca ce mazgaleste ea. E greu citibil, chiar trebuie sa persisti... si sa ai imaginatie [:D].

Iti inteleg frustrarea ca traiesti in Romania si sistemul educational e cum este... nu le ofera nimic copiilor diferiti. Ma rog, nu ofera prea mult nici copiilor "normali"...
Dar uite, odata ce ai stiut ca-i vorba de dislexie, TU ai stiut si cum sa-l ajuti. Ai aflat si te descurci deocamdata. Si asta e important.
In rest, zic si eu ca Simali: fii discreta. Nu priva copilul de un eventual ajutor, e important sa il ajuti pe toate caile posibile. Nu e nevoie sa stie nimeni ca tu mergi cu el la logoped sau psiholog. [flo]
Cat despre cum ai fost intampinata la Centrul de Logopedie... stiu, nu-i OK. Dar gandeste-te ca-i doar un logoped pentru foarte, foarte multi copii si e departe de a fi suficient.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

#123
flaviutza

flaviutza

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.498 mesaje

Postat 19 august 2009 - 22:51

Citat:
citat din mesajul lui filofteia

Flaviutza, NanaMotoc, multumesc mult.[flo]
L-am citit pe tot, desi noi am depasit varsta [:)], dar eu nu stiu nici un copil care sa indeplineasca 100% ce scrie acolo...Cat ar trebui sa poata sa faca pentru a fi normal?




Da, trebuie sa caut interpretarea ca sa intelegeti totul. promit sa o fac. problema e ca trebuie sa indeplineasca un minim de 50 % ca sa fie ok pe palierul de varsta, nu tot ce scrie acolo...

#124
AB

AB

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.189 mesaje

Postat 20 august 2009 - 00:49

Citat:
citat din mesajul lui filofteia

Si la noi este la fel...doar cu alta problema...o forma de dyslexie. Desi jucand toti trei Scrabble...copilul pune cuvintele de jos in sus sau de la dreapta la stanga sau le citeste pe cele puse de noi invers [bang]. Tot asa considera dificultatile de citire lipsa de interes.



UYna din metodele terapeutice simple si care se poate aplica fara logoped este pe scurt asa:

1. orice cuvant oricat de lung nu se mai desparte in silabe ci se citeste adagandu-se: adica: mama se citeste facandu-se sa "sune" fiecare litera adica intai "m", apoi spune "m" +"a"= ma apoi "ma" +"m"= mam apoi "mam"+"m"=mama
2. la cuvintele mai complicate cu "ge, gi, ce, ci" inainte de a se incepe vcuvantul se verifica ca nu contine nici un "grup special"

Apoi se joaca jocuri de pacaleala. Adica tu incerci sa-l pacalesti cu am mancat o "caine" in loc de paine. A trecut "plin" apa. in loc de prin. Si el de asemenea iti scrie tie propozitii caraghioase.

Sau faceti glume.
In engleza se numesc "How do you call?" Si as traduce ne mot-a-mot cu Cum poti sa-i mai zici?
In ele alegi cuvinte care rimeaza. Cum numesti un salcam nasos :salcarn

Apoi mai avansat e sa te joci cu "radacinile" cuvintelor.
Baaietelul meu are una favorita. Cum pescuieste un calculator? Cu internetul (net in egleza inseamna plasa).
Mai reusite sau nu asemenea jocuri ii pregatesc la ce sa se astepte ca pobile modificari ale unui cuvant pe care-l stiu deja. Aici se face cu toti copii ca sa depistezi problemele devreme si se practica intens cu copiii cu problemute in cadrul a ce numesc ei terapie prin joaca.

Ar fi util daca vreti sa faceti asta in limba romana sa faceti un subiect de terapie lingvistica prin joaca. Asa v-ati putea folosi cu toatele imaginatia si ar fi mai simplu.

Un tzuc pentru toate galustele voastre! [pup]


#125
AB

AB

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.189 mesaje

Postat 20 august 2009 - 00:55

Citat:
citat din mesajul lui flaviutza
ii lipsesc exact mecanismele imitatiei/generalizarii, nu stie SA INVETE. asta il invata ABA. i se descompune reperul de invatat (despre caini) in pasi extrem de marunti si apoi generalizeaza la exasperare fortat pana isi insuseste mecanismul de invatare in sine. ca surpiza, cand se va trece la capitolul pisici va merge mult mai repede treaba.




Nu stiu daca tu ai facut vreodata ABA... In fine. Copiilor autisti le lipseste acest mecanism si ABA nu-l pune la loc. Nimic nu-l pune la loc. ABA ii pune si o eticheta generala peste una particulara prin repetitie, prin recompense si atat. Ii ajutaa sa comunice cu normalii, nu le modifica ceva sau adauga ceva.

#126
filofteia

filofteia

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.512 mesaje

Postat 20 august 2009 - 10:27

AB daca ai fi aici te-as pupa [:I] [pup]
Citat:
1. orice cuvant oricat de lung nu se mai desparte in silabe ci se citeste adagandu-se: adica: mama se citeste facandu-se sa "sune" fiecare litera adica intai "m", apoi spune "m" +"a"= ma apoi "ma" +"m"= mam apoi "mam"+"m"=mama

Asa a invatat sa citeasca, fara ca macar sa stiu ca este o "metoda"...culmea este ca cei din jur m-au certat pentru ca l-am invatat asa, dar eu eram in disperare de cauza in clasa I si prin mii de incercari, am observat ca asta functioneaza. Abia spre sfarsitul clasei a II-a a inceput sa "vada" silabele la citit, desi daca ii dadeai un cuvant il despartea corect de la 6 ani. Acum are 8 ani si 9 luni, trece in clasa a III-a si deja se lucreaza mult mai usor cu el. Poate si pentru ca intre timp m-am mai instruit si eu.[:D]

Multumesc mult si pentru restul ideilor. [pup]

In ce priveste ideea de a merge pe "sest" la logoped...nu se poate aplica, pentru ca al meu spune tot, iar sa-i spun ca este secretul nostru, ca ceilalti nu trebuie sa stie, i-ar ridica mari semne de intrebare ca este diferit, ca este ceva in neregula cu el... prea diferit...In plus mi se pare ca-i si cam descos profesorii la scoala ...

#127
Vic

Vic

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 314 mesaje

Postat 20 august 2009 - 13:51

Citat:
citat din mesajul lui AB

Citat:
citat din mesajul lui flaviutza
ii lipsesc exact mecanismele imitatiei/generalizarii, nu stie SA INVETE. asta il invata ABA. i se descompune reperul de invatat (despre caini) in pasi extrem de marunti si apoi generalizeaza la exasperare fortat pana isi insuseste mecanismul de invatare in sine. ca surpiza, cand se va trece la capitolul pisici va merge mult mai repede treaba.


Nu stiu daca tu ai facut vreodata ABA... In fine. Copiilor autisti le lipseste acest mecanism si ABA nu-l pune la loc. Nimic nu-l pune la loc. ABA ii pune si o eticheta generala peste una particulara prin repetitie, prin recompense si atat. Ii ajutaa sa comunice cu normalii, nu le modifica ceva sau adauga ceva.

Problema copiilor cu autism este ca ei percep detaliile si le retin foarte bine, dar nu vad intregul si nu integreaza detaliile in intreg.

#128
simali

simali

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.349 mesaje

Postat 20 august 2009 - 14:49

Citat:
citat din mesajul lui Vic

Citat:
citat din mesajul lui AB

Citat:
citat din mesajul lui flaviutza
ii lipsesc exact mecanismele imitatiei/generalizarii, nu stie SA INVETE. asta il invata ABA. i se descompune reperul de invatat (despre caini) in pasi extrem de marunti si apoi generalizeaza la exasperare fortat pana isi insuseste mecanismul de invatare in sine. ca surpiza, cand se va trece la capitolul pisici va merge mult mai repede treaba.


Nu stiu daca tu ai facut vreodata ABA... In fine. Copiilor autisti le lipseste acest mecanism si ABA nu-l pune la loc. Nimic nu-l pune la loc. ABA ii pune si o eticheta generala peste una particulara prin repetitie, prin recompense si atat. Ii ajutaa sa comunice cu normalii, nu le modifica ceva sau adauga ceva.

Problema copiilor cu autism este ca ei percep detaliile si le retin foarte bine, dar nu vad intregul si nu integreaza detaliile in intreg.


Da, iar mie mi se pare ca celor cu afectiuni din spectru, trebuie sa le predai diferit. Adica sa le atragi mai intai atentia cu intregul, sa-i faci sa-i dea atentie intregului si abia apoi sa iei fiecare element in parte si sa-l diseci. Daca faci invers, cum se face comun in scoala, adica predai mai intai detaliile si apoi la recapitulare legi in intreg ei nu pot sa faca legaturile si-i pierzi.

Este o mare provocare sa reti atentia unui copil in general neatent, preocupat de diferite chestii (pentru el stringente), care nu-ti poate citi cu usurinta mesajele non-verbale. La noi scoala/gradinita/monitorul de schi/si altii nu au reusit niciodata sa-i capteze usor atentia. Ei numai se plangeau la inceput ca nu se poate, ca nu este atent, ca nu-i asculta, etc. "Deschiderea" intotdeauna a trebuit s-o fac eu. Cu o povete, cu desene, cu o poza sugestiva, etc. Apoi, odata prinsa imaginea de ansamblu se produce un fel de declic si totul merge uns.

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

#129
flaviutza

flaviutza

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.498 mesaje

Postat 20 august 2009 - 15:21

Citat:
citat din mesajul lui filofteia

AB daca ai fi aici te-as pupa [:I] [pup]
Citat:
1. orice cuvant oricat de lung nu se mai desparte in silabe ci se citeste adagandu-se: adica: mama se citeste facandu-se sa "sune" fiecare litera adica intai "m", apoi spune "m" +"a"= ma apoi "ma" +"m"= mam apoi "mam"+"m"=mama

Asa a invatat sa citeasca, fara ca macar sa stiu ca este o "metoda"...


Culmea, si fi-mea tot asa. dar dupa ce trecusem prin joculete verbale de genul asta, vis a vis de problemutele de vorbire.

Ca o completare la ce spunea AB, am si eu cateva idei de joculete verbale, indelung exersate cu fi-mea.

de exemplu: copmune cuvantul. pune silaba "te" dupa silaba"re" dupa silaba "pe" si copilul reconstituie mental cuvantul "perete"

jocul fazanul

jocul descompunerii pe sunete a cuvantului

jocul formarii cuvintelor pornind de la o silaba, doua.

jocul formarii unui cuvant prin adaugarea unei litere. de ex ii dai radicalul MAR , ce litere poti adauga sa formezi cuvinte noi.

#130
AB

AB

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.189 mesaje

Postat 23 august 2009 - 12:41

Citat:
citat din mesajul lui Vic

Citat:
citat din mesajul lui AB

Citat:
citat din mesajul lui flaviutza
ii lipsesc exact mecanismele imitatiei/generalizarii, nu stie SA INVETE. asta il invata ABA. i se descompune reperul de invatat (despre caini) in pasi extrem de marunti si apoi generalizeaza la exasperare fortat pana isi insuseste mecanismul de invatare in sine. ca surpiza, cand se va trece la capitolul pisici va merge mult mai repede treaba.


Nu stiu daca tu ai facut vreodata ABA... In fine. Copiilor autisti le lipseste acest mecanism si ABA nu-l pune la loc. Nimic nu-l pune la loc. ABA ii pune si o eticheta generala peste una particulara prin repetitie, prin recompense si atat. Ii ajutaa sa comunice cu normalii, nu le modifica ceva sau adauga ceva.

Problema copiilor cu autism este ca ei percep detaliile si le retin foarte bine, dar nu vad intregul si nu integreaza detaliile in intreg.

Exact. Dar nici o terapie nu-i invata sa descopere intregul in vreun domeniu nelogic. Il memorizeaza pentru a se adapta noua, majoritarilor.
Asta-i tot ce voiam sa subliniez.

Simali sa fiu sincera eu nu am vazut asa ceva in terapia de aici. In general se preda/prezinta o varietate cat mai mare de cazuri peste care se pune o eticheta generala. In stiinte se pot enumera complet si atunci progresul este palpabil, dar in relatiile inter-umane exista mereu a n-spelea caz nediscutat ....[bang]


flofteia[pup]


Panic Questions

  • miha444
    - mar 22 2024 16:22

  • Progesteron in sarcina

    Flor_i
    - mar 18 2024 13:02

  • Cat mănâncă bebe la 2 luni

    mada204
    - mar 08 2024 16:24

  • PoÈ›i naÈ™te mai devreme de termen?

    Ezraa
    - mar 08 2024 06:39

  • Dermatita atopica

    MGeorgi30
    - mar 02 2024 13:10

Last Blogs

  • Morfologie trimestrul 1

    ZDenisa
    - Ieri, 22:56

  • Morfologie trimestru 1

    Mica13
    - Ieri, 20:46

  • Incepem pregatirile

    madalinaiuliana27
    - Ieri, 20:10

  • 6 luni

    EusebiaRalu
    - Ieri, 19:29

  • Vitamine preconceptie si in sarcina

    Deutzuk
    - Ieri, 14:03

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -