Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Meditatii romana si matematica la clasa a patra???


27 raspunsuri la acest subiect

#1
radaver

radaver

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 66 mesaje

Postat 07 mai 2009 - 00:46

Buna seara!
M-am mutat de curand in Bucuresti si prietenii pe care am apucat sa mi-i fac pana acum, unii nu au copii, altii au, dar sunt mult mai mici decat fiica-mea (ea e clasa a patra) si nu ne confruntam cu acelasi gen de probleme, ca sa pot sa-i innebunesc cu dilemele mele. Asa ca va scriu voua, membrilor DC, sa va cer parerea.
Pentru ca sunt suparata rau. Si nu stiu ce-ar trebui sa fac.
Am vorbit astazi cu fetita mea, care m-a rugat, aproape plangand, s-o dau la pregatire la matematica. Pentru ca aproape toti colegii ei de clasa fac pregatire la mate si la romana cu profesori de la colegii renumite din Braila. Motiv pentru care, atunci cand rezolva o problema, folosesc, pe langa metoda grafica (parintii de-a patra stiu despre ce vorbesc), si metoda algebrica. Sau, atunci cand doamna da o problema dificila la prima vedere, sau un tip nou de problema, sunt copii care stiu sa le rezolve. Iar ea e ambitioasa, e obisnuita sa fie nu doar printre cei cu FB, ci printre cei cu Excelent, sau Excelent ++ si alte calificative de-ti sta mintea-n loc. Eu sunt plecata la Bucuresti, ma duc acasa in weekend si credeti-ma ca o ajut, in sensul ca aleg probleme mai grele din culegerile cu care lucreaza la clasa si i le dau sa lucreze, insa n-am incercat sa ma duc niciodata mai departe de ce s-a lucrat la clasa, m-am limitat la ce s-a predat. In vreme ce alti copii stiu deja radicali... Si ma gandesc - oare am facut bine ca nu am dat-o la pregatire? Credeti-ma ca nu are nevoie, pentru ce se face la clasa a patra se descurca chiar foarte bine, la concursurile gen Smart, Micul Matematician, a avut intotdeauna 90 - 100 de puncte, insa cand vine vorba de ce se-ntampla la clasa... Mi-a spus ca, daca toti fac pregatire, ea va ajunge din prima ultima, pentru ca numai ea nu stie ce-s aia radicali. Toata povestea asta cu pregatirile a inceput in clasa a patra, sunt multi parinti care vor sa-si dea copiii la colegiu dintr-a cincea si pentru asta vor sustine un examen.
Deci, sunt sau nu o mama denaturata? Ce sa fac? Si, de-acum incolo, va fi la fel? Ca inteleg ca dintr-a cincea e si mai rau cu meditatiile. Nu inteleg, daca ai un profesor bun la scoala, de ce sa mai faci si pregatire? Eu am inscris-o la scoala 97, oare acolo tot asa o fi? Scoala din Braila la care invata fiica-mea acum este scoala "cu pretentii", poate de asta se-ntampla ce se-ntampla.
N-am intrebat pana acum si-as vrea sa stiu. In Braila, la aproape toate scolile, in orice caz in toate scolile bune, se organizeaza clase speciale. Ca sa intri intr-o astfel de clasa se sustin niste probe - la romana, matematica si, in unele cazuri, engleza. Aveti idee, la scolile din Bucuresti se intampla asa? Sunt copii care pleaca de la scoala la colegiu? Cum e mai bine? Sa lasi copilul la scoala generala sau sa incerce o admitere la colegiu?
Destul pentru seara asta. Astept parerile voastre si va multumesc.



#2
loryi1974

loryi1974

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 1.825 mesaje

Postat 07 mai 2009 - 15:18

Da,sunt si in Bucuresti copii care pleaca la colegiu in clasa a cincea,dar,dupa parerea mea,asta tine de aptitudinile copilului in primul rand.Sunt clase de limbi straine,sunt clase de informatica etc.
Nu stiu cum este mai bine pentru copilul tau,poate e atrasa de engleze/franceza/germana/spaniola,poate ii place matematica sau poate este buna in general fara ceva clar inca.In primele cazuri,poate este mai bine la un liceu,in ultimul la scoala generala.

#3
filofteia

filofteia

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.512 mesaje

Postat 07 mai 2009 - 15:55

Daca ea simtenevoia, eu spun s-o dai, bineinteles daca iti permiti.

Sincer, eu am simtit nevoia meditatiilor inca din clasa I. Zic eu, pentru ca fiimiu are alta viziune asupra scolii.[:D] Acum fiimiu este in clasa a II-a si pot spune ca meditatii fac eu cu el. Adica in fiecare zi facem probleme suplimentare, iar in vacanta de vara vom face matematica de clasa a III-a. O sa spuneti ca am innebunit, dar asta este realitatea. Este intr-o clasa foarte buna, unde stacheta este sus de tot. Nu are FB pe linie, nici nu-si doreste [:D], eu nu fac caz de note, dar am constatat ca daca ramane in urma recuperam foarte greu. Nu este un copil exceptional. De fapt are cu totul alte inclinatii fata de materiile de acum de la scoala.
Si pe mine m-a batut gandul / inca ma mai bantuie, cu colegiul. Asa ca adun argumente pro si contra. Pana acum am asa:
Pro colegiu:
- clasa selectionata, concurenta
- profesori mai bine pregatiti
- program dimineata

Contra colegiu:
- cerinte mult mai mari
- tentatii mult mai mari
- distanta mult mai mare, probabil ca in clasa a V-a si a VI-a trebuie sa-l duca/ia cineva si nu prea are cine, plus timp pierdut pe drum
- si aici se fac meditatii, fara nu se poate.

Pro scoala la care este acum:
- clasa destul de buna, chiar daca vor mai pleca pe la colegii, scoala renumita
- Profesorii mai obisnuiti cu copii de varsta lor, cerintele mai umane
- este foarte aproape de casa, se poate duce/veni singur, timp pierdut pe drum mai putin
- tentatiile mai mici, in cartier il cunosc cam toti si pot afla de la altii cam ce face fiimiu

Contra scoala:
- programul aiurea, 12 - 18.

Pe langa toate astea, Adi nu execeleaza, deci intr-o clasa selectionata ar avea mult mai mult de muncit si nu prea este genul muncitor.[:D]

Acum m-am prins [alcool] ce mditatii sa mai faca intr-o luna???? Daca sa faca din a cincea??? Eu spun ca da daca ea simte nevoia, oricum aici asa se fac la clasele bune.

Si mai vreau sa adaug ca este bine sa invete metoda algebrica, pentru ca, din ce am vorbit cu parintii de copii de clasa a V-a, intra cam direct in metoda algebrica, nu mai folosesc metoda figurativa deloc.

#4
grati.ela

grati.ela

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.921 mesaje

Postat 08 mai 2009 - 03:17

1. la colegiu predau de multe ori prof care au norma mixta (liceu si gimnaziu). gasesc ca e un dezavantaj pt copilul care nu face meditatii in particular sau care are un ritm mai lent de asimilare a notiunilor (exp: la scoala 23 din Braila am fost nevoita prin tinereturile mele sa suplinesc timp de 3 sapt fosta diriginta - de mate - si in 2 ore am predat toate relatiile metrice in triunghiul dreptunghic...profesoara s-a ingrozit si mi-a spus ca asta facea intr-o luna...eu am gandit ca le expun si apoi ii invat pe elevi ce trebuie sa foloseasca...

2. despre meditatii la clasa a IV-a: daca pana anul asta as fi zis ca-s inutile am descoperit ca de multe ori sunt necesare. un invatator poate sa nu aiba abilitati deosebite la mate si nu gaseste metode clare, riguroase si conform programei. copiii dau de greu, acasa parintii nu fac fata... de exp metoda grafica (exista o carte tare buna intitulata metoda grafica pt ciclul primar) daca nu se insista pe ea copilul nu prinde esenta, parintele trage rapid concluzia ca trebuie sa-l invete sa rezolve un sistem folosind metoda reducerii, ajunge la trecerea dintr-o parte in alta cu semn schimbat, da peste numerele intregi negative (app: tatal Ozanei se chinuia sa-i explice ce-i cu trecerea asta cu semn schimbat - i-am explicat ca nu intelege ce-i acela un nr negativ...Ozana spune insa rapid: nr pozitiv e un nr bun iar negativ un nr rau[alcool])...

3. la 97 s-a lucrat la un nivel foarte ridicat. la olimpiada de mate pe sector din cei 75 calif la municipiu 18 sunt de la 97.

Concluzia mea: lasa fata la 97, mediteaz-o daca simte nevoia (dar nu cu prof de la clasa!) - trebuie sa-ti fixezi insa obiectivul: admitere la un liceu bun si in cazul asta este suficient sa respecti programa sau olimpiada si in cazul asta lucreaza mult mult peste; ajut-o sa se integreze in noul colectiv (ierarhia e deja facuta si s-ar putea ca din prima la Braila sa se situeze undeva la mijloc aici); descopera oportunitatile ce i le ofera un oras mare...[flo]


"Invatatura din constrangere nu este facuta sa ramana, dar cea care patrunde in suflet prin dragoste si bunavointa, aceea ramane acolo pentru totdeauna" Sfantul Ioan Gura de Aur

#5
LILIMAR

LILIMAR

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 49 mesaje

Postat 08 mai 2009 - 10:56

Metoda figurativa nu se mai face deloc in clasele V-VIII.Stiu asta de la invatatoarea baiatului meu si de la nepoata mea care este clasa VI-a. Majoritatea copiilor, chiar si cei cu aptitudini deosebite la matematica o inteleg greu. Aceasta metoda dupa parerea invatatoarei noastre este o gaselnita pentru a umple materia clasei a IV-a, asa ca nu stresati copiii prea tare cu ea. Noi cel putin asa am fost sfatuiti.

#6
AB

AB

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.189 mesaje

Postat 08 mai 2009 - 11:46

Citat:
citat din mesajul lui LILIMAR

Metoda figurativa nu se mai face deloc in clasele V-VIII.Stiu asta de la invatatoarea baiatului meu si de la nepoata mea care este clasa VI-a. Majoritatea copiilor, chiar si cei cu aptitudini deosebite la matematica o inteleg greu. Aceasta metoda dupa parerea invatatoarei noastre este o gaselnita pentru a umple materia clasei a IV-a, asa ca nu stresati copiii prea tare cu ea. Noi cel putin asa am fost sfatuiti.


Parerea mea de matematician este ca desi metoda figurativa este grea si se pricepe greu exact pentru ca permite vizualizarea cantitatilor implicate. Ecuatiile se fac usor. Poti sa le faci imediat de ai invatat adunari.... dar pierzi intuitia din spate. Si cand ajungi dintr-o greseala banala de calcul la un rezultat gresit nu-ti canta nici un clopotel.... rezultat intutiv gresit.
Dupa ce rezolvi un numar maricel de problemute figurative cam pentru orice problema algebrica banala ar trebui sa-ti dezvolti un interval de valori posibile. Seamana pe undeva cu capacitatea de raspunde unei inmultiri cu numere mari in cateva secunde prin aproximarea ei cu o inmultire cu numere apropiate celor initiale, dar cu zerouri in coada.
De fapt toata scoala romaneasca are o graba nebuna de a formaliza si cand te trezesti la facultate nu studenti carora le lipseste intuitia te intrebi a cui e vina.

Altfel ca sfat general... invata copilul tu sau cu un meditator artificiile la moda, da-i un lustru de cunostinte exotice la clasa a patra. Dar asigura-te ca baza e pusa solid si notiunile de baza exersate indelung. Un copil de clasa a patra e capabil sa faca si a sasea daca-i la medie. Dar scopul claselor primare nu este doar sa reuseasca sa faca ceva, ci si ca elevul sa-si formeze aceea mana de lucru rapida prin repetarea notiunilor pana nu-i mai cer efort. Si invatatul e o cursa luuunga.

#7
filofteia

filofteia

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.512 mesaje

Postat 08 mai 2009 - 12:51

Si mie metoda figurativa mi se pare foarte importanta in dezvoltarea unei gandiri matematice. Nu poti fi bun la matematica daca nu percepi grafic ce se intampla...de aceea cei buni la matematica sunt buni si la fizica si la chimie.

#8
LILIMAR

LILIMAR

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 49 mesaje

Postat 08 mai 2009 - 14:26

AB ai perfecta dreptate. Hiba este a sistemului de invatamint si a programelor scolare. Pe de-o parte se spune ca la clasele I-IV se face aritmetica, se pun baze, iar pe de alta parte ajungem la meditatii. Eu personal m-am referit la situatia in general nu la exceptii.De exemplu la baiatul meu a inteles din prima pentru ca sta bine cu intuitia, cu logica in general, dar are de pierdut pentru ca nu are rabdare cind este vorba de calcule lungi, de exactitate,el fiind un copil f.energic si astfel degeaba intelege el ce nu au inteles alti ca trecere au cei care sunt rabdatori, muncitori chiar daca le lipseste intuitia. Pina la urma si matematica este o stiinta unde este vorba de un anume talent in a jongla cu cifrele.

#9
radaver

radaver

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 66 mesaje

Postat 08 mai 2009 - 17:38

Ideea e ca Rada a prins foarte bine metoda grafica, de altfel ii si plac foarte mult problemele care pot fi astfel rezolvate. Avem si culegerea de care zice Gratiela, e foarte buna, mai ales ca pentru fiecare noua metoda exista un capitol introductiv care prezinta cateva tipuri de probleme rezolvate (de mare ajutor pentru parinti ca mine, care-au terminat clasa a patra acum ceva - mai mult - timp). Metoda in sine este excelenta pentru ei, mi-aduc aminte ca am incercat acum vreo 2 ani sa-i explic o problema de genul "daca Mihai i-ar da lui Radu x mere, atunci cei 2 ar avea un nr. egal de mere. Cate mere a avut fiecare la inceput, daca impreuna au y mere?". Am incercat sa ocolesc varianta de rezolvare cu Mihai - x = Radu + x, rezulta Mihai = Radu + x + x s.a.m.d., pentru ca nu invatasera asa ceva. Si-atunci i-am dat o explicatie lunga si obositoare, bietul copil n-a inteles nimic, m-am enervat, am tipat si-n cele din urma, am renuntat. Si-acum radem de chestia asta, ma ia peste picior si-mi zice: "Deci, Rada, daca Mihai ...". Ce vreau sa spun, c-am luat-o rau de tot pe aratura: la vremea aia n-a inteles problema, insa anul asta, prin metoda grafica, a facut-o imediat. Problema e ca sunt copii care stiu sa rezolve problemele de genul asta si altfel decat prin metoda grafica, ori asta nu li s-a predat la scoala, eu nu i-am aratat acasa cum, pentru ca sunt de parere ca trebuie lasat totusi cadrul didactic sa-si faca meseria si oricum nu vad de ce i s-ar preda in particular ceva ce nu a studiat inca la scoala, iar ea sufera ca nu stie inca ceea ce alti copii au invatat la pregatire (v-am zis, moare ca nu stie radicali!). Sau, alta situatie. Le-a dat doamna ca tema o problema care se rezolva cu sirul lui Gauss, fara sa le fi predat acest sir. Era intr-o culegere si probabil nu si-a dat seama, sunt sigura ca nu a facut-o intentionat. Copiii care merg la pregatire au facut-o, ori eu nu pot sa cred ca un copil poate sa deduca singur formula de calcul, fara sa-i fie predata in prealabil, decat daca e Gauss insusi. Cam asta e.
Pe de alta parte, cred ca, pana la urma, Gratiela are dreptate. Fara sa vreau sa jignesc pe nimeni, sunt de parere ca cele mai multe din invatatoare, chiar si cele bune si foarte bune, sunt inclinate mai mult spre romana decat spre matematica, ori daca un copil vrea si poate mai mult decat nivelul scolii, trebuie sa mearga la pregatire pentru a face performanta. Dar nu pentru a i se preda mai mult decat se face la scoala, ci pentru a lucra la un alt nivel ceea ce deja i s-a predat. Sper ca am fost coerenta.
Iar metoda grafica "rules"! Chiar daca nu se mai face din clasa a cincea, ii "onduleaza" creierul copilului, il pregateste pentru ce urmeaza. Altfel... pe creierul neted patineaza musca [:D].
In concluzie, las copilul la scoala 97 (multumesc, Gratiela, pentru argumente pro) si ma rog la Dumnezeu sa aiba parte de-un profesor cum am avut eu in gimnaziu, domnul Sandu, care m-a facut sa iubesc matematica si sa afirm si-n ziua de azi, dupa atatia ani de scoala si atatia profesori, ca este cel mai bun profesor ever, cred ca si-o rama ar fi inteles matematica de la el, in plus m-a invatat sa fiu logica, ordonata, disciplinata si, mai mult decat orice, a scos ce-a fost mai bun din mine. Pacat ca l-am avut numai pana-n clasa a opta.
Va multumesc mult tuturor.
P.S. Eu am facut gimnaziul inainte de revolutie, pe vremea cand se intrerupea curentul electric si nu se dadea caldura, poate va amintiti. Ei bine, de 3-4 ori pe saptamana, domnul Sandu ne tinea la scoala dupa ore (seara, dupa 6)si lucram probleme "frumoase", le zicea el, pentru olimpiada. Ramanea cine dorea din elevii celor 2 clase la care preda. Si eram multi, ca pe vremea aceea eram cam 40 in clasa. Nu ramaneau toti, dar oricum stateam cate 3 in banca, pentru ca nu incapeam. Si cateodata ramaneam fara lumina, iar el scotea lampa si-o punea pe catedra, noi aveam lumanari in pahare si continuam sa lucram. Iarna era frig, stateam cu hainele pe noi. Avea un fel de-a te lauda cand gaseai o rezolvare frumoasa, ca te facea sa muncesti de 2 ori mai mult. Dar si cand ii alinia pe "ai lu' talamba" si le dadea castane... Ce mai radeam cu el... Nu va spun povesti, credeti-ma. Mi-aduc aminte ca intr-una din seri nu i-a iesit o problema si-am plecat acasa fara s-o rezolvam. M-am culcat, era tarziu, si trecuse de 10 cand a sunat cineva la usa, era domnul Sandu, cu cojocul pus peste pijamale, venise sa-mi explice problema - eu locuiam foarte aproape de el. In clasa a 8-a am facut pregatire cu el, ai mei m-au dat initial la altcineva (pe principiul sa nu faci pregatire cu profesorul de la clasa, insa nu m-am putut adapta). Preda si-acum, din cate-am inteles cheama parintii la sedinta si le explica diferite probleme, sa stie astia sa le arate copiilor acasa. Aplica mult mai des si cu mai multa usurinta castane, este din ce in ce mai rigid si mai putin tolerant, probabil e dezgustat de ce se-ntampla cu invatamantul, sau poate doar a-mbatranit...


#10
happiness

happiness

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 983 mesaje

Postat 09 mai 2009 - 15:09

Am si eu o curiozitate,Filofteia.De unde si pana unde sunt profesorii mai bine pregatiti la colegiu?!
In ceea ce priveste topicul ca atare,cred ca ii poti da meditatii copilului oricand doresti si crezi ca are nevoie.Totul depinde de copil si de cerinte,precum si de cum se adapteaza copilul cerintelor si exigentelor scolii.Daca voi vedea ca fetita mea scartie la ceva,o voi trimite negresit sa exerseze cu cel care se pricepe cel mai bine-profesor sau invatator.Sper totusi sa nu aiba nevoie prea repede...


Panic Questions

  • Fată sau băiat

    Nataliaracila
    - apr 06 2024 20:17

  • MiÈ™cările bebeluÈ™ului

    catalinabd
    - apr 04 2024 05:53

  • inchidere cont

    Anamaria Pandele
    - apr 02 2024 19:23

  • Anamaria Pandele
    - apr 02 2024 18:13

  • demetererika554@gmail.com
    - mar 30 2024 22:38

Last Blogs

  • Placenta anterioara

    Deutzuk
    - Ieri, 19:37

  • Emotia primului test pozitiv

    Andrevvv
    - Ieri, 19:12

  • Anuntul sarcinii

    FloreClau
    - Ieri, 18:44

  • Vacantaaaa

    Andreeaflore1991
    - Ieri, 18:21

  • Dureri de masea în sarcină

    Ioone
    - Ieri, 15:57

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -