[:)]Draga Flavia,am observat ca np degeaba le aduci argumente,fie si ele citate biblice.Ei au ideile lor fixe,din care nu ii poti scoate.Am adus pagini intregi de argumente pentru serbarea duminicii(ca asta e cel mai proaspat exemplu),inclusiv multe citate biblice si?au convins ele pe Jocelyn?Nu,fiindca ea nu doreste sa fie convinsa.Asa si cu tine,sau cu alti np.Vreti voi de fapt sa fiti convinsi?Nu,voi aveti placa voastra cu "nu scrie in Biblie-nu exista".Tie ti se pare ca faci ce spune in Biblie,dar de fapt faci ce spune doctrina baptista.
Biserica este o realitate istorica."ierarhia stabilitã de Dumnezeu în Biserica istoricã poate fi regãsitã atât în Sfânta Traditie cât si în multe pasaje biblice, inclusiv Matei 16:18-19, Efeseni 2:20, Ioan 21:15-17, Ioan 20:21-23, 1 Timotei 3:15, Apocalipsa 21:14, Faptele Apostolilor 1:21-26; 8:14-18; 13:2-3. Pãrintii Bisericii, multi dintre ei scriind cu mai bine de douã sute de ani înainte sã existe un Nou Testament, stau mãrturie în unanimitate pentru întelegerea Ortodoxã a rânduielii în Bisericã. În anul 95 Clement, Episcop al Romei, care îi cunoscuse pe Apostoli si cãruia, asa cum spunea si Eusebiu, "îi sunau încã în urechi" cuvintele lor, scria:
"Apostolii au primit evanghelia pentru noi de la Iisus Hristos…la fel cum Hristos a primit-o de la Dumnezeu…Astfel au predicat ei din tarã în tarã…numind primii convertiti, dupã ce i-au încercat cu puterea Duhului, transmitând Cuvântul episcopilor si diaconilor credinciosilor de mai târziu." [1]
În anul 69 Sf.Ignatiu de Antiohia scria:
"…fiti dornici sã faceti toate câte le faceti în pacea lui Dumnezeu, cu episcopul prezidând în locul lui Dumnezeu…" [2]
În anul 180 Sf. Irineu de Lyons scria în Contra ereziilor:
"Suntem în mãsurã sã recunoastem pe cei care au fost numiti episcopi de cãtre Apostoli în Biserici si [sã demonstrãm] succesiunea acestora pânã în zilele noastre." [3]
La fel ca Eusebiu, Irineu, care a fost discipol al lui Policarp si elev al Sf. Ioan Apostolul, a tinut evidenta exactã a episcopilor care au transmis autoritatea Bisericii mai departe urmasilor lor, încã din vremea Apostolilor. El a fãcut aceasta pentru a-i acredita. Prin aceste mijloace Irineu a putut sã-i acuze pe ereticii din vremea lui ca fiind în afara mostenirii legitime a Bisericii.
Astfel, dacã ereticii l-ar întreba "Irineu, cu ce autoritate condamni tu învãtãtura noastrã ca falsã?", el nu ar rãspunde "Cu propria mea autoritate" sau "potrivit propriei mele interpretãri a Scripturii", ci mai degrabã "Cu autoritatea cu care am fost investit de cãtre Hristos prin punerea mâinilor, prin succesiunea apostolicã neîntreruptã mergând pânã la Hristos Însusi!" Si ar mai putea rãspunde: "Pentru cã învãtãtura mea este în conformitate cu învãtãtura Apostolilor pãstratã de cãtre Sfânta Traditie si cu credinta transmisã mai departe, neschimbatã de la o generatie la alta!"
sursa
Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA