Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

O singura biserica? (9)


139 raspunsuri la acest subiect

#41
myrrha

myrrha

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 550 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 17:29

Irina, stiu ca relatia poate parea impersonala si stiu ca preotii ortodocsi nu te judeca (ce preoti ar mai fi), si eu am avut experienta unui duhovnic bun, parintele Adrian de la Antim. Dar vorba ta, te judeci singur prin prisma celuilalt.[:I] Sigur ca poti vorbi cu un preot catolic, poti avea o relatie personala, sa-i ceri sfaturi, sa-i pui intrebari, dar el se poarta ca si cind n-a auzit ce i-ai zis tu la spovedanie (de fapt, teoretic el nu stie cine esti, e doar un instrument, un canal al Domnului, credinciosul se marturiseste la Dumnezeu si nu la preot)

#42
irina.c.

irina.c.

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 3.165 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 17:37

quote:
Originally posted by myrrha
Irina, fumatul e considerat pacat venial, la porunca "sa nu ucizi", pentru ca e adictiv si face rau sanatatii. Daca vrei il poti marturisi la spovedanie, dar nu e considerat pacat de moarte (precum mersul la biserica [:D]) si nu te impiedica de la impartasanie.Uite lista cu pacate veniale (venia inseamna in latina "ingaduinta")
[wow] adica mandria nu e pacat de moarte si poti sa nu-l spovedesti?Poate nu traduc eu bine din engleza?Irina si bb Ilinca(26apr04)Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul ILINCA

#43
myrrha

myrrha

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 550 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 17:39

PS. apropo de spovedanie, cind e "program" de confesiune, preotul sta in confesional, credinciosul intra, ingenuncheaza, scoate lista (la figurat, ca nu e suficienta lumina sa citesti [:D]), lucrurile se petrec cam la fel ca la ortodocsi, doar ca preotul sta in general cu capul plecat, nu se uita la tine prin "peretele" care separa credinciosul de duhovnic, iar la sfirsit, daca tu esti ultimul la spovedanie, asteapta citeva minute inainte sa iasa, dupa tine (ca sa fie exclusa posibilitatea de a vedea cine a fost)
Adica, nu stiu, e evident ca preotul, daca te cunoaste iti recunoaste vocea, dar ideea e sa nu te marturisesti din rusine de el, cit din rusine de Domnul, sau cam asa ceva [alcool]

#44
myrrha

myrrha

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 550 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 17:42

Da, nu e pacat care trebuie musai marturisit. Acum imi dau si eu seama ca pare ciudat pentru un ortodox.

Uite si lista cu pacate de moarte, in care eu nu gasesc nimic referitor la mindrie.

#45
casandra

casandra

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.231 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 17:55

Myrrha, draga mea, stiu ca anatemele au fost ridicate, dar schisma exista inca, pana la unirea bisericilor, cand va fi, de va fi. BO si BC nu mai sunt rivale, nu se mai afurisesc, dar intre ele inca exista ruptura. Fiecare e cu oile si pastorii ei.
Iar, referitor la casatoria ortodox-catolic, se poate face doar cu aprobarea BC, iar BC o aproba daca:
- botezul copiilor se va face la catolici
- sotul catolic va incerca sa il converteasca pe ortodox
- ortodoxul nu se va opune practicilor catolice ale sotului catolic

Catalina, am vazut raspunsul Irinei, si am si raspuns.

Ca sa nu mai spun ca la catolici e pacat de moarte sa nu postesti. Dar postul e post doar daca nu e impus.

Catalina, in ortodoxie intotdeauna se urmareste binele credinciosului. Daca preotul te-ar opri de la impartasanie pentru ca fumezi, poate ti-ar facea mai rau decat bine. Daca nu esti pregatita sa te lasi de fumat, te poti indeparta de biserica si comite pacate mai mari.
Eu am fumat. Am fost oprita de la impartasanie din cauza asta. Nu mai fumez de mult timp.

Eu ma duc in pantaloni in biserica si fara batic si nu se uita nimeni chioras la mine.
Preotul niciodata, dar niciodata, nu a facut nici cea mai mica aluzie referitor la ce am spus la spovedanie.

#46
myrrha

myrrha

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 550 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 18:20

Casandra, promit sa revin la problema ce inseamna sa fii schismatic din perspectiva bisericii catolice.
Da, eu am semnat documentul acela inainte de cununie, ca va trebui sa botez copiii catolic si ca n-am sa-mi impiedic sotul sa fie catolic. N-am semnat nicaieri ca accept ca sotul sa incerce sa ma converteasca [:D] Si intr-adevar, a fost nevoie de acceptul episcopului pentru "casatorie mixta"
Inteleg ca pare cumva aiurea, ca o incercare de a insinua catolicismul in familia respectiva (evident ca si ortodocsii cer asta, nu ma indoiesc). Dar mie mi se pare logic intr-un fel: copiii sint rezultatul unei cununii, ar trebui sa fie si religios la fel ca parintii. Daca vrei sa-i botezi altfel pe copii de ce nu te cununi altfel? Iar obiectia cu liberul arbitru la copii nu se pune in Bo si Bc, ca ar coincide cu obiectia lui Jocelyn, nu, ca trebuie sa te botezi la maturitate.


#47
casandra

casandra

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.231 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 18:38

----------
Da, eu am semnat documentul acela inainte de cununie, ca va trebui sa botez copiii catolic si ca n-am sa-mi impiedic sotul sa fie catolic. N-am semnat nicaieri ca accept ca sotul sa incerce sa ma converteasca Si intr-adevar, a fost nevoie de acceptul episcopului pentru "casatorie mixta"
------------
Draga mea, tu ai semnat doar ceea ce tinea de tine. Convertirea ta este sarcina sotului, nu a ta. Nu trebuie sa iti dai acordul pentru asta. El, ca bun credincios, trebuie sa lucreze la aspectul asta. Depinde cat ii ia, 1 zi, 1 an, 15 ani, o viata... Dar, asta e sarcina lui, nu a ta. Si el nu trebuie sa semneze nimic. Pentru ca e catolic.

-------------
Inteleg ca pare cumva aiurea, ca o incercare de a insinua catolicismul in familia respectiva (evident ca si ortodocsii cer asta, nu ma indoiesc).
-------------
Te inseli, ortodocsii nu impun.

#48
casandra

casandra

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.231 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 19:23

Din articolul

http://www.crestinis...ilor_mixte.html

semnat de catre Pr. Prof. Dr. Nicolae D. Necula, Decanul Facultatii de Teologie Ortodoxa a Universitatii din Bucuresti

-------------------
Este de la sine inteles ca Biserica Ortodoxa va aplica acrivia numai in cazul in care exista primejdia unui prozelitism confesional care se poate exercita si prin casatoriile mixte. Ea este insa deschisa iconomiei, caci nu poate inchide nimanui usa mantuirii, suplinind prin aplicarea ei “lipsa de har a celor care au primit Sfintele Taine in mod valabil” 10. In acest caz, Biserica Ortodoxa poate valida atat Botezul cat si cununia eterodocsilor care solicita ajutorul ei.

De asemenea, trebuie avut in vedere si faptul ca, bazandu-se pe dragoste reciproca si respect, ele trebuie ingaduite si respectate. Odata incheiate, ele aduc dupa sine implicatii si urmari ecumenice si pastorale.

Sub raport ecumenic, casatoriile acestea pot servi ca liant intre membrii diferitelor confesiuni, evidentiind posibilitatea convietuirii crestinilor de credinte diferite, in pace, respect si armonie. Ele pot servi ca model pentru ceea ce ar insemna lucrarea ecumenica de respect, apreciere si dragoste intre diferitele confesiuni crestine sau intre crestini si necrestini.

Aplicand mai mult principiul iconomiei putem sa indulcim dispozitiile legale privitoare la casatoriile mixte, lasand loc dragostei crestine care ne cere sa iubim pe oamenii de toate starile sau toate credintele. Cand ele nu urmaresc un scop prozelitist, pot fi ingaduite, asa cum si in lucrarea ecumenista nu se admite prozelitismul. Privita in aceasta perspectiva, problema casatoriei mixte apare ca una din cele mai delicate situatii care se pun si cer sa fie rezolvate in relatiile interconfesionale sau interbisericesti si care pot fi solutionate dupa caz, prin acrivie sau iconomie. Avand in vedere ca prin lucrarea desfasurata astazi in spirit ecumenic in intreaga lume crestina, de cunoastere, apropiere si unire intre crestini s-au creat conditii noi care imbunatatesc relatiile interconfesionale si interbisericesti, se impune ca in acest spirit ecumenist, care este o lucrare a Duhului Sfant, sa lasam loc mai mult iconomiei. Respectand credinta fiecaruia, casatoriile mixte ne pot servi ca model.

Sub aspect pastoral, ele creeaza o grija deosebita pentru pastorii de suflete care trebuie sa-i cerceteze pe cei care apartin de Bisericile lor, veghind la pastrarea randuielilor bisericesti, a practicilor de cult si traditiilor proprii fiecarei confesiuni. In acest sens trebuie cultivata grija pentru respectul fata de credinta celuilalt, toleranta, care este o conditie necesara convetuirii, si dragostea ca baza a intemeierii oricarei famili. Libertatea fiecaruia din soti de a merge la locasul de cult al confesiunii sau credintei lui, de a-si respecta sarbatorile si de a-si indeplini datoriile fata de suflet sunt obiective de urmarit in viata partenerilor casatoriilor mixte. Fiecare pastor de suflete se va feri sa creeze sau sa cultive sentimente de dispret, ura sau respingere in sufletele sotilor din casatoriile mixte, atat fata de religia celuilalt, cat si fata de persoana sa. De aceea, si sub aspectul pastoral aceste familii creeaza probleme delicate care insa pot fi rezolvate numai in spiritul tolerantei si iubirii crestine.

Atata timp cat prin aceste casatorii si familii nu se urmaresc alte scopuri decat materializarea dragostei dintre doi parteneri, ele pot fi admise si ocrotite sau pastorite cu grija deosebita, lasand loc fiecaruia de a-si manifesta dragostea, libertatea si credinta.
-----------------------------

Deci, care e problema cu ortodoxia si casatoriile mixte?


#49
conchita

conchita

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 6.238 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 19:48

quote:
Originally posted by myrrha

Hihi, mie drept sa spun mi se pare mortala spaima voastra cu Sunday obligation.


puahaha, ai dreptate, cel putin in ce ma priveste. :-)) inteleg sa-mi asum o obligatie fata de Dumnezeu, dar nu fata de ceilalti credinciosi care m-ar putea judeca cc cu judecata lor si alunga dintre ei daca nu mi-am indeplinit o obligatie fata de care ei nu au nici o treaba. si cu asta, ti-am dat dreptate si in comparatia pe care o faceai despre retragere, solitudine, separatie. [;)]

#50
casandra

casandra

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.231 mesaje

Postat 30 septembrie 2005 - 23:30

Myrha, nu mersul la biserica ma sperie, ci OBLIGATIVITATEA de a merge la biserica.
Nu postul, chiar daca la ortodocsi e mai auster, ci obligativitatea de a tine post
Nu casatoria, ci obligativitatea de a ramane intr-o casatorie in care nu mai imi doresc sa raman.


Panic Questions

  • Bebe 1 aniÈ™or greutate mica

    lar
    - apr 22 2024 17:43

  • Bebe 1 an greutate mică

    lar
    - apr 22 2024 17:30

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

  • Scădere in greutate

    SaraMaria26
    - apr 17 2024 19:00

Last Blogs

  • Planificarea pe etape

    RoxiMada
    - Ieri, 19:33

  • Organizarea garderobei - sfaturi utile

    Ana1298
    - Ieri, 18:19

  • A 15a postare

    Andreeaflore1991
    - Ieri, 11:33

  • Cea mai asteptata ecografie

    Roxana3001
    - Ieri, 11:06

  • Bagajul de maternitate 👜

    BiancaDragnea
    - Ieri, 08:13

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -