Parerea mea.
Experienta mea.
Au existat mai multe tipuri de online.
Magazinele online cu soft de magazin virtual care au luat avant in pandemie au fost lanturile alimentare si librariile
Facilitatea cumpararii online exista si inainte.
Prea putini oameni din carantina, intrati in somaj tehnic sau lucrand de acasa, sau program diminuat si-au cumparat imbracaminte. Eu pe astea nu le trec la castig.
Al doilea tip ar fi FB si whattsapp pentru comenzile online pentru comunitatile satesti.
Micile magazine cu de toate, satesti si producatorii locali de legume si fructe.
Ori au avut pagina de FB ad-hoc cu lista de produse si preturi, ori au avut afisat acelasi lucru pe geamul fizic al magazinului, ori s-a dus vorba in comunitate...
Comenzile s-au facut pe whattsapp sau prin SMS, cost livrre zero, livrarea cu masina personala.
De modalitatea de mai sus m-am folosit timp de 2 luni de zile. Am primit in permanenta fructe si legume proaspete, carne, chiar si miel adus direct de la abator.
Am mai facut cumparaturi online de mic mobiler pentru casa si pentru terasa si pentru produse indispensabile functionarii corecte a centralei termice, metri de carti, jocuri si puzzle, hrana pentru pisica si nisip de litiera, masti si dezinfectant. Dar haine si pantofi, nu.
Dar de departe cele mai castigate au fost firmele de transport.
Ce nu mi-a placut.
Emag care daca doreai sa faci plata cash iti lua o taxa de 10 lei.
Hornbach (materiale de constructii, sccule, produse de gradinarit etc) care pentru fiecare produs pe care il luau de pe raft percepeau o taxa.
Ce mi-a placut
Emag care a vandut masti fara adaos comercial
Carturesti care au specificat ca ei primesc si cash.