Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Analfabetism funcțional, de 44%

invatamant scoala

87 raspunsuri la acest subiect

#1
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 12.178 mesaje

Postat 03 decembrie 2019 - 15:28

Datele relevate în ediția 2018 a testului Programme for International Student Assessment (PISA) confirmă deficiențele majore ale sistemului de educație din România. PISA 2018 relevă un nivel record de analfabetism funcțional, de 44%, în vreme ce scorurile înregistrate de elevii români sunt cele mai slabe din ultimii nouă ani.

 

Datele sunt dezastruoase.

 

România ocupă locul 47 din 79. Gradul de analfabetism funcțional este la cote maxime. 44 la sută dintre elevi nu înțeleg ce citesc. Clasamentul este dominat din nou de China, Estonia și Canada, iar la coada clasamentului se situează Republica Dominicană, Filipine și Spania.

La citire, România a obținut un scor de 428 de puncte, în scădere cu 6 puncte față de testarea PISA 2015 și cu 10 puncte mai puțin decât în 2012, dar cu 4 puncte peste cel de la PISA 2009.

La matematică, însă, se înregistrează cea mai mare scădere, cu 14 puncte mai puțin față de PISA 2015 și 15 puncte față de PISA 2012.

La științe s-a înregistrat o scădere de 9 puncte față de 2015 și 12 puncte față de 2009.

Rezultatele României la PISA 2018, în comparație cu media țărilor OECD, sunt mai slabe decât în 2015 la cele trei capitole: matematică, științe și citire. mai multe detalii aici

 

Ce s-a intamplat cu invatamantul romenesc? Ahhh sa nu uitam cati ani a facut harcea parcea invatamantul Ecaterina Andronescu si va puteti imagina ca Liviu Pop a fost ministru al invatamantului in Romania.

 

Acesta este efectul pesedizarii invatamantului romanesc.


  • 0

#2
velvet

velvet

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 8.075 mesaje

Postat 03 decembrie 2019 - 16:03

eu am tot spus ca e in declin invatamantul romanesc in ultimii ani.si asa a fost. sunt multi factori cumulati. pot vorbi de cei pe care-i vad si-i simt zi de zi eu. si pe pielea mea.

 

incompetenti la conducere-minister,inspectorate,directori scoli,pusi  politic,in continuare marea majoritate

 

programe f incarcate si neconforme cu realitatea. facem ce nu trebuie.

 

profesori nepregatiti care nu au dat un examen in viata lor, ci si au cumparat o diploma la privat. dar habar n-au materia pe care-o predau. dar nimeni nu face nimic.directorii acopera,pilele la ordinea zilei, ba chiar acesti incompetenti au drepturi ca cei care muncesc. si-s la catedre cu examene cu note mari,examene nationale,grade didactice luate si date la universitati de stat. ba chiar fraierii astia care au muncit si invatat si-au pierdut din orele lor in favoarea acestor incompetenti.

 

si-atunci,cum sa stie copiii aia ceva cu astfel de specimene care ar trebui sa ii invete, dar habar n-au ei insisi?

 

nu,nu exagerez cu nimic,credeti-ma. ba chiar aici am scris pe scurt.


  • 2

#3
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 12.987 mesaje

Postat 03 decembrie 2019 - 16:44

velvet, asa este, dar vina o poarta in parte si copii, si parintii, nu numai incompetentii din invatamant.

copiii din ziua de astazi citesc extrem de putin - la carti ma refer, carti tiparite. nu merg la teatru, de citit poezii sau mers la opera nici nu mai zic. hai ca la film se mai duc unii dintre ei, dar ce filme vizioneaza - vai si amar. de fapt, copiii si adolescentii de astazi - mare parte din ei - nici nu mai stiu sa socializeze, sa se joace, sa stea impreuna si sa se simta bine discutand, daca le iei telefonul din mana i-ai paralizat.

parintii - multi sunt ocupati, vin tarziu de la serviciu, abia au timp sa stea 1-2 ore/zi cu copilul, sa-l intrebe ce a mai facut la scoala, despre lectii/teze, etc. multi parinti le cumpara copiilor telefoane, tablete sau computere, ceea ce are ca efect un numar exagerat de ore petrecute de copii si adolescenti in mediul virtual, jucand diverse jocuri, stand pe retelele de socializare, cascand gura la vloggeri si youtuberi, etc.

daca printr-o minune ar cadea internetul in romania timp de o saptamana, am vedea foarte multi copii si adolescenti aproape in sevraj, pentru ca nu isi mai pot lua portia zilnica de internet.

 

acum 2 saptamani copii din clasa copilei mele au participat la o activitate umanitara, au vizitat asezamantul de la valea plopului (e destul de cunoscut la nivel national). pe coclauri evident ca nu aveau semnal nici la telefonie, nici de internet. unul dintre parintii care i-a insotit i-a observat cu atentie si ne-a propus sa discutam candva despre modul in care s-au comportat copiii nostri in lipsa internetului/utilizarii smartphone. nu a dat prea multe detalii, dar nu cred ca are sa ne spuna de bine....


  • 3

#4
Pepco

Pepco

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.760 mesaje

Postat 03 decembrie 2019 - 22:55

se invata lucruri fara aplicabilitate practica.

scoala nu atrage copiii, nu stie cum si nici nu doreste sa stie.


  • 0

#5
Camelia09

Camelia09

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 73 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 00:53

Mie mi-e clar ca problemele n-au inceput acum. Daca ne gandim la faptul ca avem profesori slab pregatiti, asta tine de fapt de pregatirea generatiilor anterioare. In plus in 2009 am avut un rezultat mai slab, asa ca nici inainte nu era bine. Problema e  ca locurile de munca vor cere din ce in ce mai multe cunostiinte si capacitate de a invata, de a tine pasul cu progresele tehnologice, cel putin cele bune. Imi pare rau ca invatamantul nu a fost niciodata o prioritate pentru statul nostru, desi mie mi se pare extrem de important. Am citit depre Singapaore, care in 1965 aveau foarte multi cetateni needucati, iar acum sunt pe locul doi, iar in 2015 au fost pe primul loc. S-au dedicat imbunatatirii invatamantului si efectele se simt. Profesorii lor sunt alesi din primii 5% absolventi... evident ca exista o diferenta majora intre pregatirea profesorilor lor si ai nostri.

 

Corina, nici generatiile anterioare nu citeau in mod deosbit. Intr-adevar nu aveau tablete si internet, dar nu-mi amintesc ca generatia noatra sa fi fost cu nasul in carti si nici la teatru sau opera nu ne inghesuiam. Eu una consider ca e mult mai usor acum sa citesti, sa te informezi. Poti citi si in format electronic pe kindle sau ipad, sau chiar telefon, nu e nevoie sa cari dupa tine carti grele sau voluminoase, poti citi usor pe drum, sau in vacante. Intr-adevar, e si vina parintilor ca nu incearca sa cultive placerea de a citi in copiii lor, dar e de asteptat tinand cont ca in randul adultilor stam foarte prost la numarul de carti citite pe an. De unde sa invete copiii sa citeasca daca nici parintii lor nu citesc? Ce educatie le pot oferi copiilor lor parinti care nu stiu sa rezolve probleme banale de matematica, cum am vazut ca a fost un caz recent mediatizat unde mai multi parinti nu cunosteau ordinea in care se efectueaza operatiile aritmetice. Aici ar trebui sa intrevina scoala, sa vina cu profesori buni si dedicati, a se vedea exemplul micutei tari asiatice Singapore.

Si inca ceva Corina, legat de parintele care a propus discutia depre copiii din clasa fiicei tale, mie una nu-mi place deloc cum a procedat. Putea sa dea toate detaliile necesare, nu sa tina parintii in suspans, dar sa dea de inteles ca ceva e in neregula. Mijloace de comunicare exista destule.


Editat de Camelia09, Ieri, 13:29.

  • 2

#6
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 12.987 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 10:01

camelia, discutia a avut loc aseara, in cadrul sedintei cu parintii. intr-adevar, copiii nostri sunt dependenti de telefoane si mediul virtual, si noi parintii purtam mare parte din vina pentru ca le punem la dispozitie accesul la tehnologie, iar limitarile nu sunt intotdeauna respectate.

 

pana sa aiba loc sedinta, parintele respectiv ne-a trimis pe whatsapp un articol foarte interesant despre pericolul vloggingului si o prezentare despre dementa digitala, sustinuta de un neurolog german.

deja folosirea telefoanelor la scoala, in special in timpul orelor, a devenit o problema in clasa noastra, asa ca am discutat despre posibilitati si metode de a le limita copiilor accesul la telefoane pe toata durata cat sunt in scoala. fie le inchid si le tin in ghiozdan, fie le depoziteaza intr-un dulap/seif securizat, etc. pentru situatii urgente vom gasi metoda de a avea un canal de comunicare deschis cu copiii.

regulamentul colegiului oricum interzice folosirea telefoanelor la ore, insa nu prevede nici-un fel de sanctiuni pentru cei care incalca aceasta regula.

vom vedea cum vom proceda, incepand din sem II.


  • 0

#7
monicabo

monicabo

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 6.596 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 10:24

Am o intrebare (spre rusinea mea nu stiu, desi am doi copii la scoala, clasele a 5-a si a 6-a): Cand se dau aceste teste incluse in PISA? In ce clase? Va rog mult, explicati-mi un pic, nu am timp momentan sa caut pe net, insa o voi face. Inteleg asa in linii mari despre ce este vorba, dar intrebarea mea concreta este cand s-au dat aceste teste in Romania?


  • 0

#8
marius

marius

    Membru VIP

  • Moderators
  • 24.088 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 10:33

Din punctul meu de vedere sunt probleme de sistem de concept si de dezinteres.

De sistem:

- Chiar daca pare hilar am sa revin la anii anteriori lui 1990. Acel sistem de invatamant a fost bun pentru acea perioada. A fost bazat pe concurenta prin examenele de admitere care selectau direct brut si implacabil. Azi ar fi la fel de deficitar sau cel putin la nivel de concept pentru ca educatia reprezinta un motor social o garantie a viitorului social. 
Ori societatea evolueaza extrem de dinamic, necesitatile si dorintele se modifica rapid. Datorita acestor realitati orice trebuie sa se modifice sa se adapteze in functie de necesarul prognozat. 
De aceea si educatia(invatamantul) ar trebui sa se modifice anticipat adica pe prognoze socio-economice viitoare cu o viziune de la 10 ani la 25 de ani in sus. 
Este ca si atunci cand proiectezi un oras sau iti faci itinerariul pentru o excursie viitoare. Trebuie sa gandesti vizionar, sa ai la baza niste scenarii care sa le testezi sa le calculezi ca impact sa iti pregatesti resursa umana, costurile investitionale pasii termenele si apoi sa urmarest concret rezultatele atinse.
Poate pare science fiction dar daca s-ar proceda astfel, cel mai probabil si rezultatele ar fi pe masura. In plus de atat iti poti permite sa corectezi unde ai erori neprevazute.
Dar un astfel de sistem, un astfel de concept incepe de jos de tot, de la familie ca si nod primordial de start, apoi la politica educationala si de sanatate care sunt sisteme interdependente, nu mai putin la proiectarea implementarea si dezvoltarea unor sisteme de orientare vocationala de la o varsta minim de 7-8 ani ai copilului si continuarea acestora cu sisteme socio-economice necesare pentru acele praguri prognozate de minim 15-20 de ani 
Eu asa vad cel putin din punct de vedere sistemic.

Dar ....pentru ca urmeaza un mare dar...

Vine punctul 2 numit dezinteres

Atata timp cat la nivelul conducerii unui stat vor fi votate partide care exceleaza prin incompetenta, demagogie, minciuna, furt, ticalosie, infractionalitate, rezultatele vor continua sa fie aceleasi ba chiar se vor adanci pe principiul:
 
Cum iti asterni, asa dormi!

Si reiterez ideea conform careia fiecare dar absolut fiecare dintre noi, suntem realmente un cui cu un varf extrem de ascutit care poate oricand sa sparga orice balon de minciuna, furt, demagogie, ticalosie si se numeste simplu:

- VOT 

...si in egala masura :

- Implicare civica si personala

 

Doar sa nu rasucim din  comoditate, din pasivitate sau indiferenta cuiul nostru cu partea boanta in sus. 
Pentru ca daca o vom face, implacabil se vor intampla doua lucruri:
1. Nu vom sparge balonul ticalosiei, furtului 

2. Ne vom rani constant in propriul varf ascutit ... iara durerea va fi doar a noastra.


  • 1

#9
danielag

danielag

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.812 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 10:46

Am o intrebare (spre rusinea mea nu stiu, desi am doi copii la scoala, clasele a 5-a si a 6-a): Cand se dau aceste teste incluse in PISA? In ce clase? Va rog mult, explicati-mi un pic, nu am timp momentan sa caut pe net, insa o voi face. Inteleg asa in linii mari despre ce este vorba, dar intrebarea mea concreta este cand s-au dat aceste teste in Romania?

 

Testele s-au dat anul trecut, pe un eșantion de școli.

 

”PISA (Programme for International Student Assessment) este un studiu comparativ internaţional iniţiat de către Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), cu scopul de a măsura dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor cu vârste între 15 și 16 ani, în domeniile citire/lectură, matematică şi ştiinţe. Intervalul de vârstă 15-16 ani este reprezentativ pentru finalizarea sau apropierea de finalizarea învăţământului obligatoriu. Evaluarea PISA pune accent pe competențele necesare pentru viaţa personală, socială sau pentru integrarea pe piaţa muncii - cu alte cuvinte accentul nu cade neapărat pe ceea ce știu elevii, ci pe aplicarea cunoștințelor în situații concrete de viață.

Administrarea evaluării PISA se realizează de către un consorţiu internaţional, la fiecare trei ani. Pregătirea şi adaptarea la nivelul fiecărei ţări participante a instrumentelor de evaluare este realizată de un centru național, desemnat de Ministerul Educației. În România, evaluarea PISA 2018 a fost coordonată de Institutul de Științe ale Educației, ciclurile anterioare fiind coordonate de Centrul Național de Evaluare și Examinare.

Majoritatea țărilor sau economiilor participante la PISA 2018 au administrat testarea folosind calculatorul. România a administrat testele în format tipărit (format utilizat de 9 țări: România, Moldova, Ucraina, Argentina, Iordania, Arabia Saudită, Macedonia de Nord, Liban și Vietnam), fiind planificată aplicarea pe calculator a testelor pentru următorul ciclu de evaluare - PISA 2021.

Eșantionarea școlilor este realizată de consorțiul OECD pe baza datelor statistice privind rețeaua școlară și distribuția populației elevilor de 15-16 ani. Ponderea diferitelor tipuri de unități de învățământ în eșantion reflectă ponderea acestora în rețeaua școlară.

În România, testele de evaluare PISA 2018 au fost aplicate în 170 de unități de învățământ. Au participat 5081 de elevi din clasele VII-X, fiind validate și prelucrate 5075 de teste. Cea mai mare pondere au avut-o elevii din clasa a IX-a (77,9%), urmați de cei de clasa a X-a (15,1%), clasa a VIII-a (6%) și de clasa a VII-a (0,9%).

Elevii au primit câte o broșură de test, având la dispoziție 2 ore. În total, au fost utilizate 30 de broșuri diferite, fiecare cuprinzând o combinație de itemi din două sau trei domenii de testare. Pentru colectarea unor date de context socioeducațional, elevii au completat un chestionar care a cuprins întrebări despre familia lor, modul lor de viață, climatul școlii, practicile didactice ale profesorilor de limba și literatura română (domeniul citire/lectură fiind domeniu principal de testare la PISA 2018). De asemenea, date despre caracteristicile școlilor participante la testare au fost culese printr-un chestionar adresat directorilor acestor unităţi de învăţământ. Acesta a vizat informații despre mediul şcolar, oferta educaţională, personalul didactic, oportunităţile de învăţare oferite elevilor etc.”

 

De aici.


  • 0

#10
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 12.987 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 10:56

"România a participat la Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor – PISA 2018, dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltarte Economică (OECD). Elevii de 15 ani au dat în luna aprilie 2018 un test de două ore, pe hârtie, la fel ca in alte 7 state, celalte 72 de țări care au participat la PISA 2018 susținând testul pe calculator, potrivit informațiilor obținute de Edupedu.ro. Apoi elevii au completat și un chestionar de 30-45 de minute, la fel și profesorii. Eșantionarea a fost făcută științific, participând la teste peste 5 mii de elevi de 15 ani din clasele a VII-a, a VIII-a și majoritatea din clasa a IX-a, din peste 180 de școli."


  • 0





Etichetat si cu invatamant, scoala

Intrebari Panica

  • Temperatura 37.3

    Eugenya1
    - dec 07 2019 11:04

  • Col scurt

    Guest__* - dec 06 2019 21:35

  • Al?
    - dec 06 2019 19:54

  • ???

    niculi3
    - dec 06 2019 18:31

  • Este constipat?

    alina_stoian92
    - dec 06 2019 18:22

Grupuri

  • Mamici de Septembrie 2020

    Anda08
    - dec 05 2019 12:48

  • Mamici August 2020 (Pepenasi de August)

    Anda08
    - nov 06 2019 10:11

  • Mamici de Iulie 2020 (Trandafirasi de Iulie)

    Anda08
    - nov 06 2019 09:34

  • Alina

    stivis1
    - sep 22 2019 21:00

  • Mamici de Mai 2020

    Anda08
    - sep 13 2019 14:16

Bloguri

  • Vestea cea mare

    mirunadeea99
    - dec 07 2019 10:46

  • Mâncarea în sarcină

    LaviniaMicu
    - dec 06 2019 19:19

  • Cel mai emoționant moment

    mirunadeea99
    - dec 06 2019 15:19

  • Travaliul

    Rusuana89
    - dec 06 2019 00:45

  • O surpriză

    mirunadeea99
    - dec 05 2019 09:51

Retete

  • Tarta de prune si miere

    Anda08
    - aug 20 2019 12:37

  • Salata de capsuni

    Anda08
    - iul 03 2019 12:02

  • Clatite sau pancakes cu nuca de cocos si fructe

    Anda08
    - mar 29 2019 12:13

  • Salata de bulgur cu creveti si conopida

    Anda08
    - ian 23 2019 11:29

  • Galette cu fructe de toamna

    Anda08
    - nov 06 2018 14:38