Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Analfabetism funcțional, de 44%

invatamant scoala

94 raspunsuri la acest subiect

#11
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.603 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 10:58

"România a participat la Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor – PISA 2018, dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltarte Economică (OECD). Elevii de 15 ani au dat în luna aprilie 2018 un test de două ore, pe hârtie, la fel ca in alte 7 state, celalte 72 de țări care au participat la PISA 2018 susținând testul pe calculator, potrivit informațiilor obținute de Edupedu.ro. Apoi elevii au completat și un chestionar de 30-45 de minute, la fel și profesorii. Eșantionarea a fost făcută științific, participând la teste peste 5 mii de elevi de 15 ani din clasele a VII-a, a VIII-a și majoritatea din clasa a IX-a, din peste 180 de școli."



#12
monicabo

monicabo

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 9.191 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 11:27

Multumesc pt lamuriri.

Nu stiam ca s-au dat pe un esantion de scoli, credeam ca in in toate scolile din Ro/alte tari. Si nu stiam pt ce clase au fost... tot auzeam de ele, dar nu stiam ceva concret de la noi din scoala.

 

In rest, problemele sunt vechi, din pacate. Si acolo unde se va amesteca politicul, nu va merge. Pt ca daca proritatea este partidul din care face parte directorul/inspectorul.... poti nimeri ff usor sa aduci un incompetent tinut in barre de partid.

La invatamant, sanatate, justitie... trebuie sa fie doar tehnocrati, total independenti politici si sa existe un program pe termen mediu si lung, nu doar pe 4 ani, cat dureaza un ciclu parlamentar. Si clar, educatia, aliniata la mediul economic, la tehnologie, orientat catre piata muncii... Si mult mai aplicata spre practica. Sa ii atraga pe copii. Si mai ales in gimnaziu si liceu. In gradinite si primele clase primare vad ca este mai usor, invatam prin joc, socotim la mate cu diverse obiecte, citim diverse in clasa la romana/lectura.... dar pe urma mi se pare ca din clasa a 5-a ii pierzi pe copii cand vine informatia puhoi si nu mai are nimeni timp si chef de "joaca" - dar "joaca" adecvata varstei (copii mai mari), adica metode de a-i atrage.

 

Aud de conceptul "cresa in sistem danez" (au mai implementat primariile si e "bataie" pe astfel de crese - crese de stat, nu private) - in care copiii se iasa mult afara, sa descopere, sa puna mana, sa vada ce e prin natura, in salile de clasa sa se joace, nu mai stea drepti la masa cu mainile la spate si sa recite poezii/ cantece la comanda. Foarte bine si frumos pana aici.  gradi - am mai auzit de gradinite unde se continua acest sistem danez, unde la fel - se iese mult afara in natura, copiii descopera anumite lucruri, invata prin jos etc. Dar la scoala - totul se rupe, ca sistemul danez implementat in scoli nu am auzit... adica e putin pornit acel sistem, apoi a crescut copilul, gata! Ai inceput o schimbare, continua! Asa mi s-ar parea normal.



#13
Camelia09

Camelia09

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 228 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 11:40

camelia, discutia a avut loc aseara, in cadrul sedintei cu parintii. intr-adevar, copiii nostri sunt dependenti de telefoane si mediul virtual, si noi parintii purtam mare parte din vina pentru ca le punem la dispozitie accesul la tehnologie, iar limitarile nu sunt intotdeauna respectate.

 

pana sa aiba loc sedinta, parintele respectiv ne-a trimis pe whatsapp un articol foarte interesant despre pericolul vloggingului si o prezentare despre dementa digitala, sustinuta de un neurolog german.

deja folosirea telefoanelor la scoala, in special in timpul orelor, a devenit o problema in clasa noastra, asa ca am discutat despre posibilitati si metode de a le limita copiilor accesul la telefoane pe toata durata cat sunt in scoala. fie le inchid si le tin in ghiozdan, fie le depoziteaza intr-un dulap/seif securizat, etc. pentru situatii urgente vom gasi metoda de a avea un canal de comunicare deschis cu copiii.

regulamentul colegiului oricum interzice folosirea telefoanelor la ore, insa nu prevede nici-un fel de sanctiuni pentru cei care incalca aceasta regula.

vom vedea cum vom proceda, incepand din sem II.

 

Ma bucur ca v-ati lamurit situatia, dar asta nu-mi schimba parerea despre modul cum a procedat. A trimite un articol de genul pe whatsapp, un articol care este menit sa produca spaima si ingrijorare nu mi se pare un mod frumos de a proceda. Mi se pare de bun simt ca telefoanele sa nu fie folosite in timpul orelor, si aici scoala trebuie sa impuna disciplina, nu este nevoie ca parintii sa vina cu solutii, nu mi se pare complicat si nu inteleg de ce nu au facut-o pana acum. Excesul e intodeauna daunator, idiferent despre ce vorbim, si e evident necesar ca ai nostrii copii sa aiba si activitati fara telefoane. Aproape orice avansare tehnologica are si partile ei negative. Automobilele, spre exemplu, ne-au facut viata mai usoara, dar multi au ajuns dependenti de ele si astfel au aparut mai multe probleme de sanantate in randul poupulatiei. Copiii, adolescentii, ca si noi adultii isi folosec telefoanele pentru ca se plictisesc, si aici ar trebui sa incercam, atat noi, dar si scoala sa-i implicam intr-o  activitate, sa le dam ceva de facut, chiar si intr-o excursie. Pe de alta parte, mi se pare minunat ca poti avea acces la informatiile necesare de pe telefon, ca poti comunica cu usurinta cu cei dragi si nu numai. Estonia, spre exemplu, o tara al carei invatamant a progresat enorm, foloseste mult conceptul de e-learning. Depinde de noi sa-i invatam pe copii sa-si foloseasca telefonele si ipad-urile intr-un mod responsabil, sa acceseze cu ajutorul lor informatii necesare, sa citeasca carti.



#14
Camelia09

Camelia09

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 228 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 12:06

Din punctul meu de vedere sunt probleme de sistem de concept si de dezinteres.

De sistem:

- Chiar daca pare hilar am sa revin la anii anteriori lui 1990. Acel sistem de invatamant a fost bun pentru acea perioada. A fost bazat pe concurenta prin examenele de admitere care selectau direct brut si implacabil. Azi ar fi la fel de deficitar sau cel putin la nivel de concept pentru ca educatia reprezinta un motor social o garantie a viitorului social.

Marius, eu gasesc destule lacune sistemului de invatamant dinainte de 1990. Din cate stiu eu, se punea accent mai mult pe memorarea informatiilor, decat pe intelegere, pe a gasi modalita e a aplica ce au invatat in viata de zi cu zi, pe dezvoltarea gandirii critice. Nici acum nu se face asta, din pacate. Se dorea creerea unor cetateni obedienti, nu a unora capabili sa gandeasca pentru ei. Trebuie ca ai nostri copii sa invete cum sa aplice informatiile invatate, sa invete sa caute informatiile de care au nevoie, sa invete sa se adapteze unor situatii noi si neprevazute si sa foloseasca logica pentru a lua cele mai bune decizii, pe cat posibil. Competitia este buna pentru a creea elite, pentru performanta, dar problema noastra nu e neaparat asta, avem elevi buni, olimpici la matematica, problema este ce facem cu restul populatiei. Nu toti cetatenii trebuie sa aiba studii superioare, dar trebuie ca toti sa fie capabili sa inteleaga anumite fenomene stiintifice, sa poata vorbi corect macar limba materna, sa fie capabili sa inteleaga un text citit, sa se foloseasca de matematica in rezolvarea unor probleme uzuale. Din cate am observat, una din metodele tarilor al caror invatamant a progresat mult, a fost recrutarea profesorilor din absolventii cu cele mai bune performante academice. Evident ca mai avem nevoie si de alte reforme, dar competenta profesorilor ar trebui sa fie mereu o prioritate.


Editat de Camelia09, 04 decembrie 2019 - 12:16 .


#15
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.603 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 12:10

camelia, cu sau fara articole, suntem constienti de dependenta copiilor nostri de telefoane si internet. articolele nu au facut decat sa ne confirme ceea ce banuiam sau stiam deja. personal nu m-a deranjat modul in care a procedat parintele respectiv, nu a fost ca si cum ar fi aratat cu degetul - ionescu, popescu, georgescu - uite ce au facut in excursie, a spus doar ca a observat niste comportamente si atitudini care ar trebui sa ne puna pe ganduri.

partea proasta este ca degeaba ne batem gura pe tema asta in fata copiilor, la varsta lor (12-13 ani) nu inteleg, nu constientizeaza, nu stiu ce este dependenta, nu au suficienta vointa pentru a reduce sau renunta timpul petrecut pe ecrane si in mediul virtual.

copiii chiar in excursie au fost si s-au plictisit, au butonat telefoanele inclusiv in biserica, in timpul slujbei. chiar daca nu aveau semnal, se jucau off-line.

in feed-back-ul scris de copii despre aceasta experienta, marea lor majoritate au scris ca s-au plictisit in biserica, slujba a fost prea lunga, in schimb le-a placut mancarea si faptul ca au interactionat cu copiii orfani, au avut activitati in comun (pictat, cantat).



#16
danielag

danielag

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 9.114 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 12:50

A trimite un articol de genul pe whatsapp, un articol care este menit sa produca spaima si ingrijorare nu mi se pare un mod frumos de a proceda. 

 

Mi se pare o exagerare faptul că un articol pe această temă trimis pe whatsapp poate produce spaimă, să fim serioși. Majoritatea părinților știu (sau măcar sper că își închipuie) că statul pe telefon ore îndelungate are și efecte nocive.

 

Revenind la testarea PISA mie mai îngrijorător mi se pare cum reacționează ministrul și sindicatele din învățământ.

- Ministrul Educației, despre rezultatele testelor PISA: Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare / Nu evaluează ce știu elevii, ci cum aplică (Nota mea: În viața reală ai nevoie să știi să aplici ceea ce ai învățat, nu ajunge să știi doar la nivel teoretic.)

- Federația Spiru Haret: Românii sunt printre cei mai buni în școlile din afară. Oare un elev dintr-o țară aflată în vârful ierahiei PISA ar putea face față sistemului de evaluare din România? (Nota mea: cei care pleacă să studieze în afară sunt dintre cei care au rezultate bune la testările naționale, dar asta nu înseamnă că majoritatea elevilor din RO ar face față cu brio cerințelor școlilor / facultăților din alte țări - e o eroare de generalizare care ne spune că nici cei din federație nu înțeleg tot timpul ceea ce citesc)


Editat de danielag, 04 decembrie 2019 - 13:03 .


#17
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.603 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 13:13

sunt voci care sustin ca daca ar fi fost date si profesorilor niste teste gen PISA, rezultatele ar fi fost surprinzatoare (in sens negativ), nici profesorii nu mai sunt ce-au fost odata...



#18
mcoca

mcoca

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 9.651 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 13:51

Corina, sorry, degeaba dati din colt in colt acum, la 13 ani. Trebuie mai mult discernamant la 6-7 ani cand i se cumpara primul smartphone ca deh au prietenii, ca trebuie sa ne anunte daca s-a intamplat ceva la scoala. Cine le-a facut primul cont pe FB si  a mai si mintit in plus la varsta.



#19
Camelia09

Camelia09

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 228 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 13:54

Mi se pare o exagerare faptul că un articol pe această temă trimis pe whatsapp poate produce spaimă, să fim serioși. Majoritatea părinților știu (sau măcar sper că își închipuie) că statul pe telefon ore îndelungate are și efecte nocive.

 

Revenind la testarea PISA mie mai îngrijorător mi se pare cum reacționează ministrul și sindicatele din învățământ.

- Ministrul Educației, despre rezultatele testelor PISA: Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare / Nu evaluează ce știu elevii, ci cum aplică (Nota mea: În viața reală ai nevoie să știi să aplici ceea ce ai învățat, nu ajunge să știi doar la nivel teoretic.)

- Federația Spiru Haret: Românii sunt printre cei mai buni în școlile din afară. Oare un elev dintr-o țară aflată în vârful ierahiei PISA ar putea face față sistemului de evaluare din România? (Nota mea: cei care pleacă să studieze în afară sunt dintre cei care au rezultate bune la testările naționale, dar asta nu înseamnă că majoritatea elevilor din RO ar face față cu brio cerințelor școlilor / facultăților din alte țări - e o eroare de generalizare care ne spune că nici cei din federație nu înțeleg tot timpul ceea ce citesc)

Tocmai ca asta cred si eu, parintii cunosc situatia copiillor lor, nu au nevoie de cineva din afara sa le spuna ca stau prea mult pe telefon. Si cred ca suntem constienti ca exista efecte nocive ale utilizarii excesive a telefonelor. Oare un articol care vorbeste de dementa, digitala in cazul asta, ca ceva ce se poate intampla copiilor nostri nu e menit sa ne sperie, sa ne alarmeze?

 

Si mie mi s-a parut dezamagitoare reactia ministrului educatiei si oamenilor din invatamant. Incercarea asta de a spune ca lucrurile nu-s asa rele mi se pare gresita, probleme nu se rezolva ignorandu-le, sau micsorandu-le importanta. Ce mi se pare si mai ingrijorator e ca aceasta este atitudinea implicita a autortitatilor puse in fata unor probleme, in loc sa le dea importanta cuvenita, incearca sa le-o micsoreze. In plus, degeaba au elevii toate cunostiintele din lume daca nu nu stiu sa le aplice, sa le foloseasca pentru a-si imbunatati viata si a ne-o imbunatati si pe a noastra, a celorlalti, nu avem nevoie de depozite umane de stocare a informatiilor. Sunt destui elevi din Roimania care nu fac fata sistemului de evaluare din tara noastra, care nu trec examenul de capacitate sau bac-ul. Si rezultatele evaluarilor noastre nationale nu sunt tocmai imbucuratoare. Problema noastra nu sunt elitele care pleca sa studieze in strainatate, ci performata elevilor in intregime.


Editat de Camelia09, 04 decembrie 2019 - 14:04 .


#20
Camelia09

Camelia09

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 228 mesaje

Postat 04 decembrie 2019 - 14:10

Corina, sorry, degeaba dati din colt in colt acum, la 13 ani. Trebuie mai mult discernamant la 6-7 ani cand i se cumpara primul smartphone ca deh au prietenii, ca trebuie sa ne anunte daca s-a intamplat ceva la scoala. Cine le-a facut primul cont pe FB si  a mai si mintit in plus la varsta.

Nu cred ca toti acei copii au primit telefon la 6-7 ani, mie una mi se pare prea devreme, probabil ca multi l-au primit dupa 10 ani. Dependenta se creeaza si in cateva luni, nu e nevoie de ani intregi de folosire. Si noi adultii suntem dependenti de smartphone, nu numai copiii, desi nu exista asa ceva cand eram noi copii.





Etichetat si cu invatamant, scoala

Panic Questions

  • Bebe 1 aniÈ™or greutate mica

    lar
    - apr 22 2024 17:43

  • Bebe 1 an greutate mică

    lar
    - apr 22 2024 17:30

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

  • Scădere in greutate

    SaraMaria26
    - apr 17 2024 19:00

Last Blogs

  • Planificarea pe etape

    RoxiMada
    - Astăzi, 19:33

  • Organizarea garderobei - sfaturi utile

    Ana1298
    - Astăzi, 18:19

  • A 15a postare

    Andreeaflore1991
    - Astăzi, 11:33

  • Cea mai asteptata ecografie

    Roxana3001
    - Astăzi, 11:06

  • Bagajul de maternitate 👜

    BiancaDragnea
    - Astăzi, 08:13

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -