Si eu mi-as dori ca subiectul sa ramana despre cum ne putem ajuta copilul mai bine si nu din nou si din nou despre invatamantul romanesc.
Putini sunt parintii care recunosc ca dau meditatii copilului nu pentru ca e sistemul de vina ci pur si simplu pentru ca copilul are niste limmitari, sunt lucruri pe care nu le intelege, nu ii plac, nu e atent la ore.
i-am luat fetei mmeditator la matematica din clasa a VI-a pentru ca nu intelegea anumite notiuni si eu nu am mai putut sa i le explic. Nu-i placea, nu era atenta la ore, nu dorea sa faca niciun minim efort de studiu individual.
Fac lectii cu nepotica mea, care acum e in clasa IV-a. Fata de fii-mea e brici la matematica. Toata vara am asistat-o la lectii din caietul de vacanta. Imi spunea hai sa facem portia de azi si dupa aia ne jucam. Niciodata nu am auzit la fii-mea astfel de texte.
Problemele din caietul de vacanta notate ca foarte grele le-am facut eu apoi i le-am explicat - nu le copia fara sa inteleaga. A mea isi dadea ochii peste cap de 7 ori si ofta de 10.
Copii si copii pe care trebuie sa-i ajutam.
Nepotii mei din USA, cea mare nu a facut niciodata meditatii, dar e un caz aparte cu un coeficint de inteligenta foarte ridicat, dar pentru fratele mai mic, clasa IV-a, lectiile sunt un calvar, innebuneste o casa intreaga, le terminna inspre 10 seara cu smiorcaieli si altea alea.
Asa ca solutiile sunt la noi parintii.