Laura, perfect de acord, mult prea multe materii in Ro. Silvia n-a avut mai mult de 6-7 materii niciodată. Acum are 8. Diferența fata de Ro este ca nu fac in paralel toate materiile, ci pe rand. Acum de ex, e la liceu de științe ale naturii, teoretic cum e in Ro. Au chimie, dar nu au fizica. Fizica vor face semestrul viitor. Face însă și biologie acum. Apoi in anul 2 și 3, aleg singuri pe ce vor sa se axeze, au materii din care aleg singuri. La științe sociale la fel (științe sociale, istorie, geografie, religie).
Așa au avut mereu, câte o materie pe semestru din grupul științele naturii (chimie, fizica, biologie) și câte una pe semestru din grupul științe sociale (le-am scris mai sus).
Aici fiecare materie are un număr de puncte. Când termina liceul trebuie sa aibă 2500 de puncte, ca sa poată intra la facultate. Și depinde de facultate, are nevoie de anumite materii, anumit nivel.
E foarte bine structurat și organizat, le da multă libertate de alegere. Dar e in același timp complicat, Pt ca mulți nu știu ce sa aleagă. Dar tot mai bine așa, decât cum e in Ro. Aici pot completa dacă vor sa sa reorienteze, Pt facultate. Doar ca trebuie iar sa se apuce de învățat. Și intr-un fel mulți nu își doresc, e greu, după o vârsta.
Fiecare sistem cu avantaje și dezavantaje.
Sa nu ma înțelegeți greșit. Sistemul suedez e departe de cel perfect, dar e ceva acceptabil și digerabil. După mine :). Ca tinerii se plâng ca e greu, ca nu pot, ca sunt extenuati. Liceul nu e obligatoriu. Mulți optează Pt liceele de meserii, la astea teoretice e concurenta tot mai mică.
Stiti foarte bine ce discuții am avut cu Silvia înainte sa se înscrie la liceu.