In continuarea, invatamantul romanesc este setat pe obtinerea de "performante" in plan academic (unele reale, altele fortate sa fie asa... de asta am pus ghilimelele) si mai putin pe remedierea situatiilor in care unii copii nu reusesc sa deprinda abilitati de baza. Probabil, unul din motive este si faptul ca rezultatele considerate bune (dupa criterii discutabile, si din punctul meu de vedere) influenteaza finantarea primita de scoala/ beneficiile financiare acordate profesorilor care predau la scoala respectiva
https://www.educatie...MGVIlC94sHNAxH0
https://www.edupedu....80OKDVAO2j32xQE
In cazul acestor clase de elita, exigenta e foarte mare la toate materiile, plus cerinta referitoare la medii... de aici si presiunea ridicata pe care o resimt copiii. Si mie mi s-ar parea mai ok sa avem centre de excelenta care sa asigure pregatire extra pt performanta la o anumita materie. Sau, de ce nu, sa existe in invatamantul de masa posibilitatea de a studia materiile de baza in varianta standard sau avansat, in functie de abilitatile si ritmul copilului (model care functioneaza, din cate stiu, foarte ok in multe tari mai avansate ca noi in domeniul educatiei)
Editat de Adriana mica, 07 februarie 2019 - 16:19 .