Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Lista de abilitati necesare copilului pentru inceperea gradinitei

gradinita abilitati

42 raspunsuri la acest subiect

#21
mcoca

mcoca

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.693 mesaje

Postat 07 august 2018 - 10:57

Sunt total de acord cu mesaj, dar :

 

Învățarea nu se produce de la 5-18-20 de ani. Există pe tot parcursul vieții, faptul că folosește cifrele la 3 ani și cere 2! Bomboane, apoi 3, nu înseamnă că face derivate sau că e stresat cu ceva. De ce sa stea cu mintea goală și să aștepte începerea gradinitei, sau a școlii? Când noțiunile generale, ca cifrele, pot avea parte din gândirea lui cotidiană?

Daca facem 5 pași înainte , corect, si 7 inapoi, ce înseamnă, că deja știe copilul sa numere și nu mai are ce face la Gradi?

Noțiunile și abilitățile generale ajuta in orice activitate, poate parintii cred că trebuie să stea la masuta , pe scaune și să facă acest activități, dar este vorba doar de a vorbi cu el în timp ce se joacă. Nu singur, cu adultul.

 

Și nu sunt cadru didactic, dar  conexiuni strânse cu educația.

 

Sunt de acord cu tine, dar :

Capacitatea de a invata sa numere, sa inteleaga cat de cat cantitati incepe  dupa 2 ani, in functie de copil. Nu se poate generaliza la toti copiii

Ori articolul exact asta face, generalizeaza. 

Sunt copii care citesc si socotesc la 5 ani. Dar nu asta e norma.

Nu sunt abilitati normale, care trebuie avute la 5 ani sau esti un ratat.

Cati copii de 3 ani sunt capabili sa faca tot ce scrie in articol? Pariez ca niicunul. Cat la suta ar sti sa faca un copil mediu? FF putin.

 

Articolul (ca de fapt despre asta e discutia) ar ti trebuit sa fie pt copiii ce merg la scoala, nu la gradi. 


  • 0

#22
mcoca

mcoca

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.693 mesaje

Postat 07 august 2018 - 11:02

Și nu vad de ce sa fie vorba despre învățământ. De oriunde ar fi el. Cred că e vorba de mentalitate. De dilema " fac ceva cu copilul meu acasă sau nu fac?" Că în învățământ oricum sunt pașii structurati așa cum sunt, trece copilul prin tot ce prevede programa. E alta treaba. 

Era vorba despre abilitățile formate d acasă, eu așa am inteles.

 

Eu fac cu copiii mei acasa. Nu fac niciodata in avans insa.

Am inceput sa citesc cu amandoua in momentul in care s-a "dat startul" la gradi. In momentul in care au invatat sunetele. 

Facem multe chestii in paralel, in jurul notiunilor invatate la scoal, ca sa li se dezvolte gandirea, sa aprofundeze notiunile.

 

Numarat, cantitati asta a fost de la sine, exact cum ai exemplificat tu.


  • 0

#23
andaghe

andaghe

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.732 mesaje

Postat 07 august 2018 - 11:05

A, pai nici fi-mea nu face, normal, toată lista, dar am luat-o ca pe o sumă de sugestii, o să mă gândesc dacă cele neabordate sunt din cauza că eu nu am considerat că poate, și nu am invatat-o nimic în sensul asta, sau nu a reușit ea inca.

Adică mă voi verifica pe mine, cumva, dacă fac activități diverse și dacă îi ofer informații suficiente. De asta am zis că e bun articolul, pentru reflecția pari tilor. Daca constat că am făcut de toate jocurile posibile și ea nu a priceput ceva, înseamnă că nu e vârstă ei potrivită. Dar eu , ca pari te, am datoria sa îi ofer toate conditiile și premisele de dezvoltare maximală. Părerea mea.


  • 0

#24
mcoca

mcoca

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.693 mesaje

Postat 07 august 2018 - 11:12

Nu, nu e bun pentru reflectia partilor. Stacheta e mult, mult prea sus. Si nici macar nu e vorba de stacheta.

 

Spui ca "făcut de toate jocurile posibile și ea nu a priceput ceva, înseamnă că nu e vârstă ei potrivită". Pai in timpul ala mai bine va jucati cu papusi, si era mult mai castigata.

Timpul e pretios :). Nu-l pierde pt ca un articol obscur spune ca trebuie sa recunoasca cuvinte la 3 ani.


  • 0

#25
Judoka02

Judoka02

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.378 mesaje

Postat 07 august 2018 - 11:38

Articolul e mult prea pompos, imprimări de mediu ?, rime ?, recitarea alfabetului ? Pt un copil de doi- trei ani. Mai bine venite  niște recomandări concrete, simple, la obiect. F putini copii îndeplinesc cerintele “necesare . 

Total de acord cu mcoca.


  • 0

#26
andaghe

andaghe

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.732 mesaje

Postat 07 august 2018 - 13:04

In general, ca o persoana să își atingă potențialul maxim, trebuie sa ajunga la maximul acela, nu mi-aș ierta greșeală de a nu verifica care este acest prag al copilului meu. Pe nimeni altcineva pe lumea asta nu interesează atât de mult de persoana ei ca pe mine, mă refer la profesori, prieteni, etc. Așa că eu vad să îmi asum responsabilitatea de a -i oferi cate informații și pârghii pot eu, nu sa ma las pe seama "lasă că învață la școală". 

Întrebarea mea este, pentru mcoca și judoka: de ce foarte putini copii îndeplinesc cerințele necesare, pentru că părintele a încercat și copilul nu a putut, sau că nu l-am învățat nimeni?

 

Mie aici mi se pare că trebuie privit fenomenul asta in profunzime. Copilul poate, dar nu îi spune nimeni. De multe ori m-a surprins propriul copil cu potențialul ei, crezând și eu, cam ca majoritatea : e mic el, nu știe...

Greșit :) știe....

 

Și nu o laud pe ea, nu este un copil geniu, este pur și simplu un copil foarte normal, care s-a jucat foarte mult. M-am trezit că știe literele de pe cărticelele pe care i le arătam pentru poze, sau de la magneții de frigider, fără să fie necesară neeo lecție specială, pur și simplu au fost menționate în joacă. Nu intenționăm să o învăț alfabetul, și sincer nici nu credeam că le retine, dar surpriza!

De aceea susțin: părintele este dator să ii arate copilului cat mai multe, fără să rămână ancorat în "e mic, nu e cazul acum"... Încearcă si vezi, de ce sa pleci cu preconcepții legate de propriul copil? Atunci ce sa mai ceri celorlalți?

 

Și legat de timpul pierdut... Nu e niciodată timp pierdut, acela petrecut cu copilul... Ce, la 15 ani asculta vreodată de predica părintelui? Asta face părintele să se oprească din vorbit? Sau asta invalidează dialogul părinte - copil?

 

 


  • 1

#27
andaghe

andaghe

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.732 mesaje

Postat 07 august 2018 - 13:13

Va întreb sincer, gabditi-va puțin: copilul de 3 ani nu poate? Sau nu știe?

De.unde se știe că nu poate, a încercat și nu i-au ieșit, sau știe părintele sigur asta, dinainte?

Si dacă nu știe, asta nu înseamnă că nu l-am învățat nimeni?

 

Un părinte sincer se gândește mai întâi ce ar putea să facă mai bine pentru copil, chiar și să fie deschis la activități noi, sau sa depaseasca preconcepții.

 

Acuma daca voi spuneți da, părinții încearcă, dar copiii nu reușesc să dezvolte abilitatea asta, eu nu am cum sa va contrazic, nu sunt prezenta in toate casele, dar din ce părinți cunosc (și nu doar din parc, de la.mumca), îmi asum sa afirm la 75% nici nu se gândesc că el ar putea reține culorile, așa că nici nu i le spun...


  • 0

#28
andaghe

andaghe

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.732 mesaje

Postat 07 august 2018 - 13:26

De exemplu fi mea a făcut târziu la olita. Dau vina pe vârstă? Părinții noștri care nu aveau pampers ne-au învățat de la nici 1 an... Și atunci e corect sa sa ascund după vârsta și fițe moderne de pozitivism cu "să nu supăr copilul, bla, bla?"

Nu, să vă spun eu sincer, mi-a fost mie lene sa ii urmaresc programul și să o pun mereu pe oala, să spăl pantaloni accidentați și alte neplăceri. 

Și uite că nu mi se întâmplă nimic dacă sunt sinceră cu mine și învăț din asta.....


  • 0

#29
mcoca

mcoca

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.693 mesaje

Postat 07 august 2018 - 14:53

Pt mine, la varsta mica (sub 3 ani) e important sa-i dezvolt alte abilitati : imaginatia, motricitatea, motricitatea fina, atentia, rabdarea.

Ca numaram scarile, ca o intreb daca vrea o bomboana sau 2, asta le poate invata din zbor, dar nu pierd timpul cu ele. De ce? Pentru ca ii va lua mult mai mult acum sa o faca.

La sub 3 ani trebuie sa buchisesti o gramada pe literele alea, pe cand la 4 le vede de 2 ori si gata. 


  • 0

#30
mcoca

mcoca

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.693 mesaje

Postat 07 august 2018 - 14:56

Despre olita, copilul nu are capacitatea sa se tina pana nu invata sa urce scarile. Deci nu vad sensu sa-l pun la olita la un an din ora in ora sa prind un pipi. In zilele noastre chia rnu vad. Da, acum 40 de ani, erai bucuros ca ai prins un pipi. Il tinei olita o ora sa faca un kk ca erai clar castigat.


  • 0





Etichetat si cu gradinita, abilitati

Intrebari Panica

  • Aspirina

    Georgiana.R
    - Astăzi, 08:11

  • Nerabdatori

    liviaa
    - Ieri, 22:46

  • Nerabdatori

    liviaa
    - Ieri, 22:46

  • Parvovirus B19

    Inna R D
    - Ieri, 22:07

  • buruia1
    - Ieri, 18:36

Grupuri

  • Varicela in sarcina

    Magdabebe2
    - mar 21 2019 17:19

  • Cataracta congenitală

    DanielaRa
    - dec 20 2017 17:09

  • Bebe cu probleme sold

    Dediut
    - nov 12 2015 16:14

  • Logopedie

    vorbestecorect
    - iul 11 2015 14:52

  • Copii cu Diabet

    RoxanaZoita
    - apr 22 2013 13:02

Bloguri

  • Saptamana 32

    FloryScmpk
    - Astăzi, 03:17

  • Bebe in vacanta

    Rusuana89
    - Ieri, 00:51

  • Viitor tatic

    Rusuana89
    - Ieri, 00:39

  • Numele lui bebe

    Rusuana89
    - Ieri, 00:28

  • Sarcina si locul de munca

    Rusuana89
    - Ieri, 00:18

Retete

  • Salata de capsuni

    Anda08
    - iul 03 2019 12:02

  • Clatite sau pancakes cu nuca de cocos si fructe

    Anda08
    - mar 29 2019 12:13

  • Salata de bulgur cu creveti si conopida

    Anda08
    - ian 23 2019 11:29

  • Galette cu fructe de toamna

    Anda08
    - nov 06 2018 14:38

  • Clafoutis cu banane si curmale, fara zahar

    Anda08
    - sep 27 2018 10:23