Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Lungimea cercului


37 raspunsuri la acest subiect

#21
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 23.926 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 13:12

Depinde unde vorbesti de notiunea de "inaltime"!

La comunicare(Limba Romana) la clasele mici, antonimul lui "inalt" e "scund" sau "pitic"(un om e inalt sau, daca nu e inalt, e scund), antonimul lui "lung" e "scurt"!(si, tot la clasele mici, antonimele se mai numesc si "cuvinte cu sens opus", ca sa ii ajute sa inteleaga ce e ala antonim. Sau, in clasele 0, 1, le mai punea intrebarea auxiliara: "daca nu e inalt cum e?", "Daca nu e lung, cum e?" etc).

Daca vorbesti de inaltime la geometrie, nu exista un antonim pentru inaltime!

subiectul este despre geometrie.

 

Inaltime nu are antonim indiferent ca sade in cartea de literatura, gramatica sau geometrie.


  • 1

#22
CorinaDani

CorinaDani

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 13.328 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 13:14

ah, si pe mine m-au frustrat la maxim metodele de rezolvare la matematica, ba cea figurativa, ba cea prin substitutie, pentru ca eu ca adult stiam sa rezolv problema mult mai usor sau mai simplu, dar printr-o metoda care nu le fusese predata la clasa pana atunci.

 

hai sa va pun, just for fun, o problema la care mi-am incins neuronii incercand s-o rezolv ca pentru clasa a IV-a si mai apoi sa-i si explic copilei mele rationamentul sau mai degraba cum trebuie sa gandeasca, pentru a transpune datele problemei in relatii/ecuatii :

 

"Cartofii de pe o tarla se asaza in lazi. Daca se pun cate 25 kg cartofi intr-o lada, atunci 160 kg cartofi raman pe pamant. Daca se pun cate 30 kg intr-o lada, atunci raman 61 lazi goale si o lada cu numai 20 kg. Cate lazi si cate kg de cartofi sunt ?"


  • 0

#23
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 23.926 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 13:19

Da, Corina astea sunt frustrante. Greut mi-a fost sa le inteleg dar acuma sunt as.

Insa ajuta foarte mult in dezvoltarea gandirii, atentiei, imaginatiei si de ce nu al spiritului de observatie.


  • 0

#24
MadalinaM

MadalinaM

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 445 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 13:19

subiectul este despre geometrie.

 

Inaltime nu are antonim indiferent ca sade in cartea de literatura, gramatica sau geometrie.

Scuze! m-a luat valul: bineinteles ca e vorba de inalt/inalta!

Restul ramane valabil :)


  • 0

#25
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 23.926 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 13:43

Punctul, linia, punctul in spatiu, linia in plan toate le-am invatat la geometrie in clasa 6-a. Stiu clar fiindca sorbeam cuvintele si informatia venita de la profesorul de matematica din gimnaziu!

Nu am avut nevoie de nimic predat in clasele 2-4 ca pregatire, pentru a le intelege la momentul potrivit dpdv cognitiv, de la un profesor dedicat!

Da, dar tu nu esti copilul tau.

s-au schimbat multe in metodele de rezolvare la matematica, foarte multe, insa schimbarile astea noi au un mare avantaj: dezvoltarea gradata a logicii si a concretului.

 

La varsta asta, despre care vorbim aici, copilul are gandire logica, concreta. Nu are gandire abstracta (pe la 11 -12 ani intervine), nu va intelege ideile abstracte, notiunile abstracte de aceea definitiile astea sunt facute pe concret.

 

Asta e o linie, o frangi, o rupi, unesti capetele si uite iti iese o chestie cu 4 laturi! Oau ce misto!  Cand liniile astea de se cheama laturi sunt egale doua cate doua, uite ai facut un dreptunghi (daca nu cumva ii spune poligon cu 4 laturi egale 2 cate 2 sau patrulater). Fii-mea l-a invatat poligon.

 

Nu-i poate spune ca dreptunghiul e un paralelogram cu unghiuri drepte.


  • 0

#26
mianda

mianda

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.079 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 13:53

Pepco, baiatul tau are dificultati in a intelege ce e cu lungimea asta? 

 

Eu cred ca subiectul e mai degraba de cum sa invatam de la copiii nostri sa fim flexibili  [flo2] 

Recunosc, si eu am avut asemenea dileme la un moment dat, dar timpul mi-a demonstrat ca erau false probleme.

E important sa intelegem ca totul e in continua evolutie, chiar si geomentria. [:)]


  • 2

#27
AdiS

AdiS

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 849 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 14:05

Si eu gasesc/gaseam definitiile astea trase de par pentru a folosi termeni de linie franta/inchisa .... Adica au invatat despre astfel de linii dar nu inseamna ca asa arata definitia unei forme geometrice chiar daca sunt spuse numai lucruri adevarate acolo.

 

As prefera sa le descrie/invete simplu si de la inceput cum arata partratul, folosind termenii de paralel respectiv de unchi drept explicati in limba lor, cum ar fi: II - ca malurile unui rau, 90 - stai drept, nu indoit - nu pe spate.

 

Sa le dea notiunea de paralel sau unghi drept inainte dar nu sub forma de teza de doctorat. Nu de alta dar pentru ambele notiuni poti scrie adevarate referate avand impresia ca e nevoie de multe notiuni preliminare.

 

Dar: nevoia asta de definitii care sa mai fie si retinute/redate fix/exact sunt ceva cu care sa nu va bateti capul aku'. si nici pe al lor.


  • 0

#28
andacos

andacos

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 25.306 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 14:10

Doar eu imi amintesc ca asa am invatat si eu la scoala definitia dreptunghiului,cu linie frinta?

 

Si lungimea cercului exact asa a fost tunci argumentata si explicata practic,cu o sfoara.


Editat de andacos, 12 aprilie 2018 - 14:11 .

  • 0

#29
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 23.926 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 14:21

AdiS, si cum le explici ce este unghiul?

 

Nu cumva le spui ca unesti 2 linii sau 2 drepte, sau 2 segmente de dreapta? si segmentele, liniile astea se mai numesc laturi  si intr-un final ai 2 laturi si un varf?


  • 0

#30
AdiS

AdiS

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 849 mesaje

Postat 12 aprilie 2018 - 15:58

Unghiul este un colt. Casa e plina de colturi si se pot folosi ca exemplu. La clasele mici nu mi s-a parut ca e nevoie de mai mult ca sa poata pune mana pe o forma geometrica specifica.

 

De asemenea, liniile respective se vor numi mereu laturi. Acest cuvant e folosit destul de des; de exemplu cand intreb: pe ce latura vrei sa stai (la masa).

 

Una peste alta nu mi se pare ca definitiile de la clasele mici sunt chiar definitii pe care copilul sa le invete pe de rost sau ca sa localizeze o forma geometrica. Eu nu m-am folosit de ele ca baza de discutie cu copilu'.


  • 0


Intrebari Panica

  • Ajutor

    aeinam1
    - Astăzi, 16:25

  • Transpirație excesivă

    andronacheari
    - Astăzi, 12:11

  • Nu intelegem ce se întâmplă

    kri.
    - Astăzi, 11:43

  • Sangerare de implementare sau avrot spontan

    k_lari1
    - Ieri, 17:09

  • Sângerari

    ada_al2
    - Ieri, 01:02

Grupuri

  • Palatoschizis

    Annemarie33
    - apr 20 2020 22:13

  • Varicela in sarcina

    Magdabebe2
    - mar 21 2019 17:19

  • Cataracta congenitală

    DanielaRa
    - dec 20 2017 17:09

  • Bebe cu probleme sold

    Dediut
    - nov 12 2015 16:14

  • Logopedie

    vorbestecorect
    - iul 11 2015 14:52

Bloguri

  • Test de sarcina pozitiv

    dianaspe
    - Astăzi, 16:49

  • Cum am aflat ca sunt insarcinata

    AngieK
    - Astăzi, 08:38

  • Ecografie 12 săptămâni

    lavyma2
    - Astăzi, 00:20

  • Morfologia de trimestrul 2

    DumitritaDumitrita
    - Ieri, 21:36

  • Geanta Bebelusului

    AnaMaria930
    - Ieri, 15:06

Retete

  • Pancakes cu cereale Cheerios Ovaz

    GratielaPopa
    - iun 11 2020 22:19

  • briose cu fructe de padure si Nestlé Cheerios

    GINA-MONICA
    - iun 03 2020 08:33

  • Tarta de prune si miere

    Anda08
    - aug 20 2019 12:37

  • Salata de capsuni

    Anda08
    - iul 03 2019 12:02

  • Clatite sau pancakes cu nuca de cocos si fructe

    Anda08
    - mar 29 2019 12:13