Pfuai, pai noi am avut si autodictare din formule de calcul.
Ce formule de calcul la clasa a II-a? M-ai bagat in ceata.
Postat 26 noiembrie 2016 - 00:02
Pfuai, pai noi am avut si autodictare din formule de calcul.
Ce formule de calcul la clasa a II-a? M-ai bagat in ceata.
Postat 26 noiembrie 2016 - 09:38
Descazut-Scazator=Rest, @monicabo.
Cum aflam scazatorul?
Cum aflam descazutul?
Postat 26 noiembrie 2016 - 12:39
Descazut-Scazator=Rest, @monicabo.
Cum aflam scazatorul?
Cum aflam descazutul?
Da, am inteles... noi nici nu am luat-o ca "formula de invata pe de rost", s-a intiparit in mintea copiilor prin mult exercitiu, dar nu au invatat-o propriu zis ca o definitie.
Postat 26 noiembrie 2016 - 12:45
Noi, da.
Postat 02 decembrie 2016 - 15:00
Pepco, cum spunea si Monica, nu are rost sa le invete pe de rost, se rezolva prin exercitiu
Laura, total de acord cu tine. In acest moment, studiu individual acopera (in multe cazuri) si lucruri care ar trebui sa se intample in timpul orelor petrecute la scoala. Si asta nu e deloc ok.
Acum 1 an (cand s-au dat publicitatii planurile cadru pt gimnaziu) s-a propus (printre altele) ca programa sa fie conceputa astfel incat predarea sa acopere doar 75% din timpul orelor (iar 25% sa fie timp alocat pt consolidare). Speram ca la programa pt clasa a V-a 2017 - 2018 (inca in lucru, din pacate) se va tine cont de chestia asta.
Am pus mai jos link-ul und e se poate asculta toata discutia cu ministrul
https://www.privesc....va/71325#t=2275
Editat de Adriana mica, 02 decembrie 2016 - 16:06 .
Postat 03 decembrie 2016 - 09:29
Fără sa vreau sa iau apărarea invatătorilor , în cazul fiicei mele, la clasa pregatitoare, părinții au cerut teme. Binenteles ca invatatoare putea sa îi refuze, sau poate ea avea oricum de gând sa dea teme, dar la fiecare ședința cu părinții apare în discuție și problema temelor. Acum, în clasa I, cei mai mulți părinți vor mai multe teme. Și sunt foarte insistenți.
La pregatitoare, când le-a dat prima tema, toți copiii au ieșit din școală bucurosi: "Am fost cuminți și doamna ne-a dat teme!!!"
Postat 05 decembrie 2016 - 12:33
Postat 05 decembrie 2016 - 13:44
Collins,
in mare sunt de acord cu tine . Dar stiu si eu parintii care povestesc despre teme. Temele cerute , da de parinti.
In al doilea rand, nu trebe sa comparam sistemele.
Copilul meu de clasa a 6 are 36 de ore saptamanal: 6 engleza, 6 franceza, 5 germana, 4 mathe, 3 Sport, 2 ore arta, 2 bio, 2 istorie, 1 geografie, 3 muzica, 2 etica si 2 dar o data la 2 sapt de Fenomenele naturii.
El sta la scoala mai mult decat stau eu la servici.
in Plus vacanta de vara la noi e de 6 sapt, plus cele 2 sapt de Rusalii. Deci nu comparam cu cele 3 luni de vacanta din ro.
Cl de clasa a 4-a are 26 de ore: 7 germana, 5 mathe, 3 engleza, 1 muzica, 2 regliei, 3 Sport etc..
Aceeasi vacanta.
Eu fac cu ei mei cam 2 ore pe We, pt ca altfel nu ar face fata testelor. Temele sunt putine, si la nivelul celor mai simple. dar la teste ii rupe.
Noi avem 1,2 intruniri pe an numite Masa parintilor (Elternstammtisch), de obicei sunt initiate de comitetul de parinti., se intalnesc parintii si vorbesc despre Probleme si nevoile curente ale copiilor. La clasa a 6-a toti parintii au recunoscut ca fara implicarea lor, nu merge. Si, la final de clasa a 5-a au fost doar fetite cu 3 medii de 1 si una singura a avut 5 medii de 1 din cele 11 materii.
Repetentii si paduchii sunt foarte la moda in scolile din zona mea.
Postat 05 decembrie 2016 - 14:02
Eu sunt curioasa care vor fi rezultatele unui sistem fără teme, sau cu teme de maxim jumătate de oră pe zi. Asta experimentez eu acum in UK.
Copiii iubesc școala, ca e usoara, plăcută, stimulativă, si fara teme.
Cea mică, are 8 ani, e anul 3 aici. A făcut doar clasa 0 în țară, restul aici. Scrie urat, cu litere de tipar (nu litere mari ci asemănătoare cu cele pe care le folosesc eu acum), pentru că nu au făcut nici măcar o oră de liniuțe, bastonașe sau caligrafie aici. Abia acum învață literele de mana, dar așa, lejer, o oră pe săptămână (ca paranteză, aici majoritatea copiilor scriu cu litere de tipar). În schimb citeste cursiv în engleză fără nicio bâlbă, pentru că citesc foarte mult la școală. La matematică deja au făcut înmulțiți si împărțiți, adunări cu trecere peste ordin, dar nu cum se face în țară, iti pune tabla înmulțirii în fața și tre sa o înveți ca papagalul. Nuu, au început cu număratul, din 2 în 2, din 5 în 5, si tot așa. Apoi au trecut la impartiri, dar intai injumatatiri, apoi sfert, si tot asa. Totul treptat, inca de anul trecut (cum ar veni in clasa 1 romaneasca ea deja facea inmultiri simple, gen 2x4, sau 3x5 sau impartiri, gen jumatate lui 16).
Aseara de exemplu ma uitam la un film pe netflix, si vine langa mine, ii dau pauza si se uita la bara de jos si calculeaza instant, filmul tau are 48 minute si 53 secunde. Trecusera 23:30 din el si mai erau 25:23!! Am ramas masca, are doar 8 ani abia impliniti, nu e chiar genul de calcule pe care sa le faca mental la varsta asta. Mi-aduc aminte ce am mai tras in tara cu surorile ei pe clacule de genul.
In fine, revenind, nu au teme pentru acasa decat fff rar (maxim 10 teme a avut pana acum) si sunt in general de desenat/colorat. O singura tema serioasa a avut pana acum, cand au invatat banii/monezile, trebuiau sa faca diferite sume din combinatii de monede, pe care le desenau pe hartie. A fost amuzanta si a si invatat banii cu ocazia asta.
Cele mari au o idee mai multa de teme, dar si la ele, sunt zile intregi cand nu au nicio tema. Plus ca nu se dau note deocamdata. Da, exista teste, sisteme de evaluare, dar nu note si medii ca la noi. Ce au interesant aici sunt R-urile, care vin de la remarcabil. R1,R2 si R3, le iei pentru chestiile "remarcabile" care le faci, si in general nu au legatura cu "tocitul", adica cei mai silitori si destepti copii de acolo nu au foarte multe R-uri. Se dau pentru raspunsuri " out of box" la ore, pentru idei originale, pentru orice lucru iesit din tipare. Degeaba stii la perfectie o lectie la istorie sa zicem, daca nu ai o parere personala despre un anume eveniment, nu primesti acel R.
Saptamanal, se afiseaza top 10 *R-isti" din fiecare an, iar la final de an, functie de cate R-uri acumuleaza au recompense. Anul trecut s-a organizat o excursie la un parc de distractii, unde intrarea era vreo 60£, si fiecare a primit acasa o scrisoare, pentru ca ai acumulat atatea R-uri, daca vrei in excursie mai platesti doar .... Unii au mers gratis, altii au platit o parte din suma doar.
La Daria in clasa de exemplu, daca sunt copii de la ei in top 10 saptamanal (sunt cam 200 de copii in an), doamna le da cate o punguta mica de ciocolate.
Notele efective am inteles ca vor aparea cam in 2 ani, pana atunci doar evaluari si atat.
Se dau teste la inceput de semestru din ce urmeaza sa faca, adica materia noua, pe care evident ca nu o stiu. Si la final, se da din nou test, si evalueaza cat a progresat. Plus ca testul initial il ajuta pe profesor sa isi faca o parere despre nivelul la care sunt, ce stiu, ce nu stiu, etc.
Si temele au la final un fel de chestionar (la stiinte am vazut asta), materia care au facut-o, impartita pe subpuncte si la fiecare subpunct in parte ei trebuie sa bifeze daca au inteles bine, daca mai au nevoie de explicatii sau daca nu au inteles deloc.
Temele si testele sunt cumva pe culori, dar nu le stiu eu, verde, albastru si galben parca. Daca ai albastru e foarte bine, daca ai verde e asa si asa si galben e nevoie sa mai lucrezi (repet, nu mai stiu culorile, posibil sa fie altele). Temele si testele uzuale se verifica de colegi, faci schimb de caiete, si cand sunt rezolvate "la tabla" tu ii corectezi celuilalt daca e cazul si il notezi la final.
Toate cartile si caietele stau la scoala (si sunt date de la scola, noi le luam doar ghiozdan si penar), adica nu cara de se cocoseaza dupa ei acasa ditamai ghizdanul. Temele sunt in general listate pe coli a3-a4, si ai doar de completat in ele. La matematica se fac majoritatea online, pe un site unde fiecare are user si parola proprie.
Tot sistemul e in asa fel conceput incat sa ajute si sa iti faca placere sa inveti.
Stau 6 ore la scoala, de la 9-3, cu jumatate de ora pauza de masa la cele mari si cam o ora la cea mica, iar acasa daca stau juma de ora sa faca teme deja au avut o zi greeeea!
Postat 05 decembrie 2016 - 14:13
Aaa, si vacanta e mult mai mica decat in tara, cam 6 saptamani cea de vara.
Si cea mare a avut o tema de vacanta, sa citeasca o carte (la alegere, dar cumva dintr-un anume gen/lista) si sa ii faca o recenzie scurta la inceput de an.
Plus ca fiecare copil trebuie sa aiba in permanenta la el o carte, din care citeste zilnic cateva pagini, iar la un anumit interval (cand considera ei ca ar cam trebui sa o fi terminat) iarasi ii fac o recenzie.