E OK sau nu ?
#71
Postat 17 septembrie 2016 - 23:22
:)))))
#72
Postat 18 septembrie 2016 - 08:59
Sotul zice ca era 3 si 9.
:)))))
9 si 3.
#73
Postat 18 septembrie 2016 - 10:23
Vorba unui pilot de curse, nu contează în ce poziție ai mâinile când conduci în mod obișnuit și nu se întâmplă nimic neprevăzut. Contează poziția mâinilor și modul cum te-ai obișnuit să învârți volanul de abia când trebuie să faci o manevră bruscă ca să eviți ceva (un obstacol, o derapare etc). Atunci constați că poziția mâinilor la 7 și 5, de exemplu, îți dă o marjă de manevră foarte, foarte mică, iar mutatul mâinilor la poziția cea mai convenabilă pentru a face manevra dorită îți ia timp. Iar timpul înseamnă niște metri parcurși (mai mulți sau mai puțin, în funcție de viteza pe care o ai).
#74
Postat 20 septembrie 2016 - 08:35
Daniela, daca pilotul ala conduce tinandu se de volan ii dau o medalie.
#75
Postat 20 septembrie 2016 - 09:28
VivianA, cred ca e acelasi lucru :))))
Daniela, daca pilotul ala conduce tinandu se de volan ii dau o medalie.
1. in cazul asta adunarea nu este comutativa
2. noi citim de la stanga la dreapta
3. tine tu mana stanga la 3 si mana dreapta la 9.
A fost cumva o glumita. Dar am dreptate oricum.
Daniela are dreptate, de fapt pilotul ala are, pregateste medalia.
Ideea este ca ar trebui, ca mai curand, sa scultam sfaturile acelui pilot decat sa ne indoim de spusele lui si sa aruncam presupuneri asupra ce face el cand conduce.
Eu stiu, iarasi ca am dreptate, pentru ca am trecut la 1 cm de moarte sigura. Daca barbata-miu, nu tinea mainile unde trebuie si volanul strans eram toti 3 morti sub tir.
#76
Postat 20 septembrie 2016 - 09:47
La scoala de sofeti i am spus instructorului ca bunicul meu care a fost sofer la politie si pe ambulanta nu le tine acolo.
Mi a spus ca atunci cand ai experienta le tii unde vrei, dar la inceput le tii acolo unde trebuie.
:)
E ca mancarea sanatoasa, fumatul si bautul.
#77
Postat 20 septembrie 2016 - 11:16
O mana e la 9, una la 3, e logic care unde :)))
La scoala de sofeti i am spus instructorului ca bunicul meu care a fost sofer la politie si pe ambulanta nu le tine acolo.
Mi a spus ca atunci cand ai experienta le tii unde vrei, dar la inceput le tii acolo unde trebuie.
:)
E ca mancarea sanatoasa, fumatul si bautul.
Normal ca e logic care unde unde, doar exprimarea nu e logica.
#78
Postat 20 septembrie 2016 - 11:47
Daniela, daca pilotul ala conduce tinandu se de volan ii dau o medalie.
Logica a ceea ce spune omul respectiv este că îți ia timp să deplasezi mâinile din poziția în care sunt ele în poziția în care ai nevoie de ele. Timpul ăsta poate fi mai mare sau mai mic. Câteodată nici nu sesizezi că timpul ăla e ”consumat” din timpul manevrei, pentru că nu e nimic urgent. Dar când apare un obstacol în față și ai 80 de km pe oră, într-o secundă parcurgi cca 22 de metri. Dacă îți ia 0.5 sec din momentul în care ai văzut obstacolul până ai mutat mâna unde ai nevoie ca să manevrezi corect volanul, te-ai deplasat deja 11 m. Dacă ai spațiu să parcurgi metrii respectivi, nu sesizezi că e o problemă. Dacă nu ai, ghinion, se cheamă accident.
#79
Postat 20 septembrie 2016 - 11:56
9 si 3.
eu nu am permis, dar intuitia imi spune ca e "3 si 9", pentru ca majoritatea suntem dreptaci si mana dreapta e prima pe care o intinzi / pui pe un obiect.
asadar ora 3 ptr mana dreapta si ora 9 ptr mana stanga, fiind astfel o exceptie de la regula cititului de la stanga la dreapta.
nu stiu, asa mi se pare mie logica explicatia, asa as interpreta si as pune in practica o indicatie verbala de acest gen. daca cineva mi-ar spune "mainile pe volan la orele 2 si 8", as intelege perfect si as executa mana dreapta la ora 2, mana stanga la ora 8. nici n-as sta pe ganduri sa interpretez invers.
#80
Postat 20 septembrie 2016 - 11:57
Am un prieten care s-a saturat de ingineria de aici si s-a facut taximetrist in Londra.
A dat un examen cu Primaria (daca am inteles eu bine), iar regula privitoare la maini pe volan are alt interval orar: 10 si 2. Iar virajul se face fara a lua vreo mana de pe volan deci fara a le incaleca cumva.