Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Umilirea copilului la scoala

scoala elev profesor

75 raspunsuri la acest subiect

#1
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.052 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 15:46

Sunt sensibila la acest gen de stiri pentru ca stiu ce rol major are scoala in viata unui adolescent.

 

Initial am crezut ca situatia cazului copilului umilt de profesor, - la liceul din Bucuresti este una izolata. Chiar mi s-a parut o stire facuta de presa ... imposibil de crezut.

Acum insa aud ca acest gen de fapte se intampla destul de des la acel liceu.

 

Asociatia Parintilor din Colegiul National Tudor Vianu din Bucuresti afirma, referitor la cazul elevului care ar fi fost umilit sa se tarasca in genunchi in fata profesorului de matematica, pentru un punct in plus la teza, ca, din informatiile pe care le detine, "acest incident nu este izolat si tinde sa devina un fenomen, in special in unitatile scolare de elita".

"Umilirea elevilor, misoginismul, discriminarea, evaluarea si notarea discretionara reprezinta comportamente inacceptabile, totusi ignorate, minimalizate si tolerate cu prea multa usurinta, intr-un sistem care se declara in beneficiul elevilor, dar care ajunge de multe ori sa serveasca interesele personale ale altor persoane", scrie Asociatia Parintilor din Colegiul Vianu

 

deci, acum ma intreb - de ce se intampla astfel de intamplari? Cum ajung profesori de top sa umileasca niste adolescenti? Si de ce accepta copiii asa ceva? Conteaza atat de mult un punct in plus?

 

voi ce parere aveti dragi parinti?



#2
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.052 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 15:49

Comunicatul integral al Asociatiei Parintilor din Colegiul National Tudor Vianu din Bucuresti:

 

Asociatia Parintilor din Colegiul National Tudor Vianu din Bucuresti a luat act cu ingrijorare de situatia relatata pe contul de Facebook de profesorul Marcel Bartic si preluata de presa din 27 ianuarie 2016, privind umilirea unui elev, in fata clasei, la o ora de matematica. Desi nu exista si nu va fi cazul de nicio sesizare oficiala din partea elevului in cauza sau a parintilor sai, consideram ca evenimentul este grav si nu trebuie tratat "in nota obisnuita" a sistemului. Suntem deosebit de afectati de dinamica discutiilor publice si de modul de raportare la elevii si profesorii liceului.

 

Clasarea incidentului si etichetarea lui drept "o gluma" nu face decat sa fie un indicator de rezultat pentru ceea ce se intampla de multi ani in sistemul scolilor de elita din Bucuresti si, posibil, la nivel national. Cand ne incurajam sau ne sustinem copiii in alegerea unui astfel de liceu uitam ca vorbim despre:

  • un acces care nu permite o selectie a copiilor in acord cu profilul lor educational;
  • o linie de profesori "obisnuiti" sa aiba la clasa elita generatiilor de elevi si care continua sa ii compare pe elevi cu "cei de altadata" (mai docili, mai obedienti, mai "studiosi");
  • o ruptura intre profesorii de vocatie si toti ceilalti - vedete ale sistemului, ale concursurilor, ale rezultatelor obtinute prin meditatii;
  • un gimnaziu care, in goana pentru note, uita sa ii pregateasca pe elevi pentru situatia in care orele se fac toate, iar la fizica si chimie, de exemplu, nu se incepe de la 0 pentru ca se presupune ca au existat 2/3 ani de acomodare anterior;
  • o proportie semnificativa de parinti care, acceptand sistemele de meditatii din primar si gimnazial, habar nu au, mai ales daca se fac meditatii cu profesorii de la clasa, cat de autonomi in invatare sunt copiii lor, cat de pregatiti sunt sa fie prezenti in clasa, sa lucreze cu placere la matematica, sa le placa sa citeasca carti importante ale lumii, sa fie curiosi si sa vada legatura dintre materii;
  • programe scolare necorelate in mod fundamental: profesorii de fizica si informatica pot depune lejer marturie ca au obiective de invatare in anumite clase care necesita achizitii de matematica din clase superioare.

Cand copiii nostri ajung in clasa a VII-a incepem sa ne uitam catre licee si colegii. Poate ca avem dubii ca ar fi bine sa alegem un colegiu de top, insa cautand mai multe informatii, concluzia este ca mediul de invatare este mai potrivit intr-un liceu "de top", chiar pentru un elev mediu, decat intr-un liceu mediu samd

 

Intrebarile pe care multi dintre noi nu stim sa le punem sunt:

Ce educatie primeste un elev, care "invata", chiar si "n gluma", ca pentru a obtine o favoare de la cineva care are putere de decizie este "bine" sa te umilesti si sa iti calci in picioare propria demnitate?

In ce fel statul meu social de profesor (inclusiv la Vianu) este valorizat daca colegii mei profesori isi bat joc de truda mea de fiecare zi, notand discretionar, incurajand obedienta si umilinta?

 

Atragem atentia ca, din informatiile pe care le avem, acest incident nu este izolat si tinde sa devina un fenomen, in special in unitatile scolare de elita. Umilirea elevilor, misoginismul, discriminarea, evaluarea si notarea discretionara reprezinta comportamente inacceptabile, totusi ignorate, minimalizate si tolerate cu prea multa usurinta, intr-un sistem care se declara in beneficiul elevilor, dar care ajunge de multe ori sa serveasca interesele personale ale altor persoane.

 

Scoala romaneasca este in continuare un sistem al dublei masuri, prin modul in care sunt tratati profesorii si elevii, dovada fiind Regulamentul de Organizare si Functionare a Unitatilor de Invatamant Preuniversitar - ROFUIP 2014 - care abunda de obligatii si sanctiuni pentru elevi, dar nu face nicio referire la obligatiile si sanctiunile aplicabile profesorilor, care sa fie rezolvate in sistemul educational, nu in cel juridic, pe dreptul muncii. Un abuz mic tolerat astazi si nechestionat este semnul de incurajare pentru un profesor slab pregatit emotional ca poate sa treaca nepedepsit la un abuz mai mare.

 

Solicitam Consiliului Profesoral, conducerii executive si Consiliului de Administratie ale CNITV sa trateze cu maxima atentie si severitate acest incident si orice alte incidente de acest fel, menite sa afecteze prestigiul Colegiului si al profesorilor sai.

 

Ca parinti, le suntem infinit recunoscatori dascalilor care isi fac impecabil meseria, care sunt prezenti la toate orele, care sustin si inteleg ca a fi elev de liceu inseamna cea mai dificila perioada de invatare si dezvoltare. Si ii vom sustine pe cei care aleg sa actioneze pentru respectarea meseriei pe care o practica si pentru "penalizarea" comportamentelor care fac atat de rau scolii, cancelariei, elevilor, societatii romanesti. Curajul este o valoare care trebuie practicata de profesori si parinti pentru a fi asumata de elevi.

 

Avem mari asteptari de la marile federatii sindicale din educatie. Cand dezbaterea este despre "a fost o gluma"/ "este sau nu o umilire" si nimeni din sindicate nu transmite un mesaj clar, profesorii, toti, se simt fara directie si fara repere. Raspunsurile "clasice" care ataca parintii si/sau elevii nu se potrivesc de data aceasta. Scolile acestea ar trebui sa fie un exemplu de dezvoltare si autonomie, un spatiu de cercetare, de inovare, de invatare si mentorat. Si profesorii buni si profesorii care fac glume proaste au nevoie de repere.

 

La fel ca elevii care merita sa nu isi piarda curajul si demnitatea in timpul liceului.

Solicitam Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, domnului ministru Adrian Curaj personal, sa demareze revizuirea ROFUIP pentru a include obligatiile specifice ale profesorilor in exercitarea profesiei, in relatia cu elevii, in relatiile dintre profesori, in relatiile cu parintii, precum si sanctiuni adecvate, intr-un raport echitabil si proportional cu obligatiile elevilor si sanctiunile aplicabile lor.

 

comunicatul a venit si pe adresa de la Desprecopii.



#3
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 16:10

Salut acest comunicat si ma bucura ca, in sfarsit, o asociatie de parinti a facut un astfel de demers.

 

====

Mirela, ai catalogat acel profesor ca profesor de top.

 

Nu, nu este. In fapt nu este decat o mizerie de om. Un profesor de top, pe langa faptul ca preda trebuie sa fi un educator, un formator de opinie, un reper, un exemplu de demnitate si corectitudine pentru elevi.



#4
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.052 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 16:22

nu ma refer la om de top - ci la faptul ca era considerat ca fiind profesor de top (dpdv al rezultatelor - avand multi elevi olimpici  - in conditiile in care am inteles ca si liceul respectiv este considerat ca fiind un liceu de top) - asa am auzit vorbind de el la TV.

 

- desigur, acum e alta poveste. E oribil sa te joci cu sufletului unui copil si sa il umilesti. [flo2]



#5
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 16:40

Tudor Vianu este fostul fostul liceu de informatica

 

Este liceul nr. 1 din capitala si poate primul din tara. El da cei mai multi olimpici.

Fata mea are colegi acolo, cunosc parinti ce si-au dat copiii din clasa a V-a.

Toate persoanele astea confirma ca orele de mate (in mare majoritate) sunt tinute numai si numai pentru elevii care aduc premii.

 

Ceilalti sunt ignorati.

 

Stiu la ce te-ai referit. Dar sunt sigura ca sunt sute de profesori ce pot pregati loturi pentru olimpiade.  Dar numai unul e mai cu mot pentru ca are pile in parlament, in minitsre si il doare exact in fund de ce spun copiii sau parintii lor.

Cainii latra caravana trece.

 

Pentru ca asa ne-am obisnuit noi. Daca cineva are rezultate, e bine vazut, ii trecem cu vederea scaparile de morala.

 

Directorul liceului unde invata fii-mea, este un depresiv si un coleric. Daca elevii nu stiu ceva pur si simplu urla la ei, cateodata mai arunca cu pixuri sau le rupe la nervi. Ii mai face si prosti.

La sedinta cu parintii am ridicat aceasta problema si dirigintele mi-a spus: " si la noi tipa in cancelarie" Dar de ce il lasati?



#6
redactor

redactor

    Membru VIP

  • Administrators
  • 14.052 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 17:27

Ai mare dreptate cu ceea ce spui. Tindem sa uitam ca un profesor trebuie sa aiba si calitati de dascal. In general, uitam sa cantarim calitatile morale ale unui om daca acestea sunt mascate de alte performante.

 

Pe de alta parte  - aici intervine si presiunea pentru performanta, pentru rezultate. In ceea ce priveste tipatul - cred ca asta e ceva temperamentalo-genetic.

 

Apropo, am remarcat ca romanii tipa foarte des si acasa. Nu neparat pentru cearta sau in mod violent, ci pentru ca asa stiu ei sa comunice.  Si eu ma trezesc tipand la copil cand as putea foarte bine sa fiu zen si sa ii spun calm si fara emotie. [batcap] Gene latine? Stres?

 

Si la copilul meu sunt profesori care urla si zbiara. Cred ca profesorii sunt supusi unui stres cand au de stapanit o clasa de copii plini de energie.



#7
eumada

eumada

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 14.106 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 18:22

Pica nepotrivit dar eu ii rupeam capul.Si daca incepea sa ameninte ca el are pile si altele un anunt frumos la DNA sa vedem ce trafic de influenta sau obtinere de foloase sau ..se gaseste ceva..

Atat le trebuie la astia de la DNA...

 

Se bate moneda ca un parinte greseste si atinge funduletul cu o palma...hai sa-i hulim si sa le luam copiii...dar un animal din asta e tolerat sa abuzeze un copil.....

 

Si nimeni nu depune plangere....

 

Mama lui de abuzator...da` chiar nu gaseste nimeni ac de cojocul lui?

 

 

Scuze,m-a aprins.



#8
andaghe

andaghe

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 8.396 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 18:30

Cineva povestea de un antrenor de patinaj, parca, care avea un fel de bici?! Cam asa procedeaza antrenorii de orice fel de loturi olimpice, parintii cred ca știu dar se gandesc la rezultatele pe termen lung ale copiilor...

#9
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 20:19

Elevii de la Colegiul de Informatică Tudor Vianu desfiinţează presupusul abuz comis de profesorul de matematică Severius Moldoveanu, acuzat de un coleg de breaslă că şi-ar fi umilit elevii la clasă.

 

Martorii la incident au povestit, pentru „Adevărul”, ce s-a întâmplat de fapt la ora la care profesorul ar fi pus un elev să se târască în genunchi. „Când am auzit aberaţiile care se spun în presă, am început să plâng”, a mărturisit o elevă.

 

„Era ora de matematică, iar profesorul Severius Moldoveanu, care a fost şi director al instituţiei de învăţământ, ne-a adus tezele. Unii dintre noi au luat note mari, inclusiv zece, alţii au luat şi note mici.

 

Printre ei s-a numărat şi Marcus, băiatul despre care s-a spus că a fost umilit de profesor pentru un punct în plus la teză.”, povesteşte una dintre elevele clasei a X-a. „Gluma a fost iniţiată de cealaltă clasă, pentru că suntem două clase de a X-a, unde un elev l-a întrebat pe profesor dacă îi dă un punct în plus dacă se târăşte în genunchi.

 

Evident, răspunsul a fost că nu. Gluma a fost transmisă şi la clasa noastră. Când a venit în clasă, noi i-am sugerat lui Marcus, care era nemulţumit de nota 5, să îngenuncheze pentru un punct. Şi a făcut-o. Toată clasa a ştiut că e o glumă, şi noi, şi domnul profesor”, a continuat tânăra pentru „Adevărul”. Ca urmare 5-ul pe care l-a obţinut Marcus în urma testării a fost trecut în catalog fără a fi modificat.     

 

Un metru între bancă şi catedră  Tânăra a explicat că elevul care stătea în prima bancă a avut de parcurs o distanţă de cel mult un metru până la catedră. „Nici nu a apucat să îl oprească pentru că a ajuns imediat la catedră. Şi profesorul a fost surprins, i-a zis că aşa ceva nu se face. Noi am râs, pentru că a fost o glumă bună, şi nu ne-a surprins foarte tare pentru că acestui coleg îi place să atragă atenţia”, a mai povestit eleva de la Vianu.

 

Povestea este confirmată de un alt elev din clasa cu pricina. Acesta a completat că Marcus lipsise o săptămână de la şcoală şi că nu mai ştia o parte din materie. Astfel, băiatul era nemulţumit de nota din teză. „I-am spus să îl roage pe profesor în genunchi. Nu l-a forţat nimeni, a fost pur şi simplu o glumă între noi. După ce l-a văzut, profesorul i-a spus să se ducă în bancă. Nu i-a dat niciun punct în plus, dar colegul meu nu s-a simţit intimidat sau umilit, asta e clar”, a explicat elevul, sub protecţia anonimatului.

 

Cine a pornit Aria Calomniei?
Citeste mai mult: adev.ro/o24yct

 



#10
andaghe

andaghe

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 8.396 mesaje

Postat 06 februarie 2016 - 20:27

Ma bucur ca nu e un abuzator si ca elevii vorbesc frumos de el, pana la urma conteaza sa fie relatia profesor/elevi una de calitate... Hm.. si ce usor se arunca cu vorbele...



Etichetat si cu scoala, elev, profesor

Panic Questions

  • miha444
    - mar 22 2024 16:22

  • Analizele au arătat o deteriorare a stării ficatului. Ce să fac?

    MaryJane999
    - mar 21 2024 12:16

  • Progesteron

    Flor_i
    - mar 18 2024 13:02

  • Cat mănâncă bebe la 2 luni

    mada204
    - mar 08 2024 16:24

  • PoÈ›i naÈ™te mai devreme de termen?

    Ezraa
    - mar 08 2024 06:39

Last Blogs

  • Locul de muncă È™i sarcina

    Ioone
    - Ieri, 23:41

  • Kinetoterapie

    Vasilescu Georgeta
    - Ieri, 23:32

  • Ecografie

    Roxana3001
    - Ieri, 21:29

  • Starile de rau si greata din timpul sarcinii

    Mica13
    - Ieri, 20:13

  • Dansul bebelusului in burtica

    AdrianaBlo
    - Ieri, 14:56

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -