Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * * 1 voturi

Educatia sexuala in scoli - pro sau contra

dezbatere dezbatere dc educatie scoala educatie sexuala

15 raspunsuri la acest subiect

#11
DarkBendis

DarkBendis

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 6.055 mesaje

Postat 27 septembrie 2015 - 11:45

*
HOT

Uite, cam asta fac copiii la scoala pustiului meu: 4 lectii in fiecare an, mai putin la cei din clasa a 7a (cei mari) care au 5 lectii. Cursul se numeste "Sexual Health and Relationships"

 

- La clasa 1 (4.5-5.5 ani): l1: "Eu, sunt unic" Scop: Copiii sa stie sa numeasca partile corpului si sa isi recunoasca individualitatea; l2: "Sentimente, asta e ceea ce simt" Scop: Copiii sa stie sa numeasca sentimentele si sa discute moduri in care isi pot exprima sentimentele fata de persoanele din viata lor. l3: "Stranger-danger; cum sa fii in siguranta" Scop: Copiii sa recunoasca pericolele in leg cu persoanele necunoscute care s-ar apropia de ei si care ar vorbi cu ei si sa se gandeasca la strategii de a aborda asemenea situatii. p4: ""Viata mea, oamenii mei speciali" Copiii sa fie in stare sa recunoasca relatiile deosebite pe care le au in viata si sa numeasca persoanele "speciale" din viata lor.

 

 - la clasa a 2-a (5.5-6.5 ani) L1: Fiintele vii, de unde vin"; scop: Copiii sa stie si sa inteleaga de unde vin fiintele vii - in rel cu animalele si animalutele de casa. l2: "Animalutele de casa, prietenii nostri deoasebiti": Copiii sa recunoasca relatia speciala pe care o au cu animalutele lor de casa si responsabilitatile de a le ingriji si de a le trata ca pe niste prieteni. l3: "Eu sunt eu, eu sunt ca si tine" Scop: Copiii sa poata sa recunoasca modalitati prin care sa isi foloseasca simturile in a identifica lucruri care le plac sau nu; se asemenea sa se gandeasca la asemanari intre baieti si fete la varsta aceasta. l4: "Viata de familie, cu zile bune si zile rele" Scop: copiii sa inteleaga dinamica diferita in viata de familie, si sa recunoasca situatii cand se simt necajiti, tristi sau nu se simt confortabil.

 

 - clasa a 3-a (6.5-7.5)L1: "Fiintele vii, de unde vin" Scop: copiii sa inteleaga de unde vin oamenii. L2: "Bullying, hai sa ne ocupam si sa rezolvam!" Scop: Copiii sa inteleaga si sa constientizeze problemele care au de-a face cu bully-ing si cum sa reactioneze. De asemenea, sa se gandeasca si la responsabilitatea lor fata de ceilalti in situatii de bullying. L3: "Fete si baieti, toti suntem prieteni" Scop: copiii sa identifice atribute pozitive in relatii. De asemenea sa se gandeasca la perceptii in leg cu genurile fem si masc. L4: "Viata aduce schimbari, exprima-te" Scop: copiii sa dezvolte un vocabular care sa ii ajute sa inteleaga si sa isi exprime sentimentele, sa inteleaga cum sa se descurce cu sentimentele lor si reactiile la ele si la cei din jur

 

 - clasa a 4-a (7.5-8.5 ani) L1: "Cui ii pasa? noua ne pasa" Scop: copiii sa poata sa se gandeasca la diferitele modalitati de a-si exprima sentimentele, si sa ia in consideratie sentimentele celorlalti, mai ales cand e vorba de diferente l2: "A te simti bine, tu alegi" Scop: Copiii sa realizeze ca sentimentele se pot exprima prin atingeri si apropiere intr-un mod potrivit. De asemenea, sa se gandeasca la ce roluri au persoanele de langa ei care pot face alegeri in numele lor L3" Probleme, putem sa le reparam" Scop: Copiii sa se gandeasca la ce probleme pot aparea, din diferite perspective, si sa se gandeasca la modalitati de reparare a problemelor in diferite situatii L4: "Viata noastra, cui ii pasa de noi" Copiii sa se gandeasca la rolurile diferitelor persoane care au grija de ei, subliniindu-se importanta de a avea grija de sanatate si de a cere ajutor medical la nevoie. Copiilor de asemenea li se va explica despre bebelusi, cum se formeaza si cum se dezvolta.

 

 - clasa a 5-a (8.5-9.5 ani) L1: "Eu sunt in regula, tu esti in regula" Scop: Copiii sa inteleaga importanta de a respecta si a avea grija de cei din jur in comunitatea din clasa L2: "Eu sunt eu, tu esti tu" Scop: Copiii sa inteleaga importanta talentelor si abilitatilor individuale, si sa recunoasca sustinerea pe care o primesc din partea familiei si prietenilor. De asemenea, sa ajunga sa recunoasca influentele negative. L3: "Corpul meu, dreptul meu" Scop: Copiii sa fie mai constienti de a intelege si "administra" sentimente si emotii. Vor intelege abilitatea de a-si exercita drepturile de a raspunde la chestiuni care se refera la corpul lor si la comportamentul altora cand e vorba de corpul lor. L4: "Crestem, ce se schimba" Scop: Copiii sa stie despre schimbarile corpului in pubertatea timpurie si sa foloseasca cu incredere terminologia in leg cu partile corporale. Copiii de asemenea sa stie chestiuni legate de infectii si control.

 

 - Clasa a 6-a (9.5-10.5 ani) L1: "Prieteniile, ce le face sa functioneze?" Scop: Copiii sa poata discuta componentele continute de o prietenie sanatoasa, sa se gandeasca ce face ca prietenia sa functioneze, si ce elemente pot schimba aceste lucruri. l2 "Esti in siguranta cand esti online?" Copiii sa fie constienti si sa inteleaga problemele si pericolele in leg cu folosirea internetului si a telefoanelor mobile, si sa inteleaga clar cum se pot proteja si cum pot preveni situatiile periculoase L3: "treburi de baiat, treburi de fata, cum e cu treburile astea?" Scop: Copiii sa isi dezvolte intelegerea despre inegalitatea dintre sexe si cum media si societatea contribuie la asta si chestiunile care o afecteaza. L4:" Cresc, ce se intampla cu mine?" Scop: Copiii sa poata sa inteleaga schimbarile fizice si emotionale prin care trec in timpul pubertatii si sa discute ce intrebari sau griji au in leg cu pubertatea

 

 - si finally clasa a 7-a (10.5-11.5 ani) l1: "Iesim in oras, suntem in siguranta" Scop: Copiii sa inteleaga importanta de a sta in siguranta cand ies in oras cu prietenii l2: "Varsta se schimba, se schimba si sentimentele" Scop: Copiii sa identifice si sa discute sentimente legate de schimbarea relatiilor din viata lor si sa poata sa articuleze de ce se simt in acest fel l3:"Cresc, cum ma simt" Scop: Copiii sa fie constienti de schimbarile emotionale pe care le aduce pubertatea la ei si la colegii lor L4 "Crestem - partile corpului" Copiii sa inteleaga procesul reproducerii L5 "Familiile - cum sunt ele?" Copiii sa aiba o cat mai mare toleranta, respect si intelegere a varietatii tipurilor de familii care pot exista si care exista in societatea noastra

 

Am inteles ca acest "curs" a fost facut de Consiliul local Glasgow in parteneriat cu NHS-ul local, si poate fi predat de profesorii care au facut un curs special in aceasta privinta. De exemplu, in scoala baietelului meu, cursul poate fi predat de trei cadre didactice.

 

Cum am mai spus, scoala a oferit parintilor posibilitatea sa vina sa li se prezinte cursul, metodele de predare, materialele (sunt niste caietele, cateva pagini fiecare, pentru fiecare clasa, cu explicatii, desene, "teme" gen fisa), si sa puna intrebari.


  • 5

#12
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 22.102 mesaje

Postat 27 septembrie 2015 - 15:06

Foarte frumos, Dark!

Astea ajuta foarte mult in educatie.


  • 0

#13
BlackCat4evR

BlackCat4evR

    Membru senior

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunct
  • 4.364 mesaje

Postat 28 septembrie 2015 - 14:01

Suna excelent! 


  • 0

#14
ch_dana

ch_dana

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.493 mesaje

Postat 29 septembrie 2015 - 13:14

Vestea buna e ca gasiti online mostre din curs si poate fi chiar si cumparat (eu asta intentionez sa fac). Este de fapt traducerea materiei similare din Olanda :)

 

http://www.springfever.org.uk/

 

http://www.rutgers.i...on/spring-fever

 

http://shop.rutgers....g-package/79903


  • 0

#15
LilianaR

LilianaR

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 498 mesaje

Postat 07 octombrie 2015 - 12:11

Copilul meu, la o gradinita de prin Bucuresti, a invatat incepand cu 4 ani partial, chestiunile de mai sus pentru varsta lui.

Partile corpului fac parte din curricula nationala, oricum.

Ce e rar, e ca la 4-5 ani, sa fie invatati sa isi identifice emotiile, sentimentele si sa le accepte. Asta e un punct esential de plecare ca, mai tarziu, sa poata spune Nu, eu nu vreau asa, imi face rau. Chiar in viata sexuala, dar si in afara ei. Totusi, sa accepti ca ai emotii negative, ca esti trist, ca ai o zi proasta, ca tanjesti dupa cineva sau ceva, ca esti dezamagit, e important ca sa ajungi sa iti identifici exact nevoile Si din viata sexuala de mai tarziu.

Asta se face tare putin la noi... si, din pacate, se face foarte putin si de catre parinti. 

Ignorarea nevoii reale a copilului si impunerea nevoii parintelui sunt la ordinea zilei: Nu vreau haina asta! Dar rtebuie s-o iei, e frig afara! 

Ca de ce n-o fi vrand pruncul, ca o fi avand un fermoar care-l zgarie sau o eticheta deranjanta... ignorare completa. Si invata, din pacate, ca opiniile lor pot fi ignorate si ei sa accepte asta. 

 

Fiul meu a invatat ca emotiile exista chiar daca le ignoram, ca sentimentele sunt acolo, undeva, fata de fiecare lucru care conteaza pentru noi. Ca trebuie sa invete ce simte si sa incerce sa exprime in cuvinte. Ca el e un individ aparte, ca e special pentru anumiti oameni din viata lui, ca unii sunt speciali si pentru el. Ca fiecare are prietenii lui, altii sau aceiasi ca vecinul de aceeasi varsta. Ca nu toti ne jucam cu aceleasi jucarii, ca avem firi si placeri diferite si asta e bine, ca atunci n-ar fi decat 3 feluri de jucarii pe lume! Ca nu sunt oameni perfecti, ca perfectiunea uneori este in greseala, ca asta ne face unici. Ca exista oameni mari, verzi, francezi, ca oamenii sunt de toate felurile! Nu exista oameni frumosi sau rai, ca oamenii arata uneori frumos, alteori fac lucruri rele. Ca si oamenii urati arata frumos si ca si oamenii buni fac lucruri rele... in esenta, nimeni nu e doar frumos mereu sau doar rau mereu, e o chestiune de moment si de situatie. 

 

Cam astea mi-am amintit din cei 2 ani si un pic de gradinita. Anul asta se centreaza mai mult pe curricula nationala, pana acum au fost mai creativi. Sa vedem ce va urma. 


  • 1

#16
Rufus

Rufus

    Membru VIP

  • Moderators
  • 15.555 mesaje

Postat 12 octombrie 2015 - 07:34

Pentru cei ce nu considera utila educatia sexuala:

 

http://www.gandul.in...x-14820814.html

 

[:-)))]


  • 1





Etichetat si cu dezbatere, dezbatere dc, educatie, scoala, educatie sexuala

Intrebari Panica

  • Sarcina fiv

    MirelaIspas
    - nov 19 2019 00:31

  • Clexane

    Andreea..
    - nov 18 2019 23:22

  • Contracții 3 luni de sarcina

    m_alex1
    - nov 18 2019 23:09

  • Dezvoltare

    gabriela199606
    - nov 18 2019 21:29

  • Consilier Primarie

    Brandy94
    - nov 18 2019 21:01

Grupuri

  • Mamici din Vâlcea

    ela_vl1
    - iul 04 2017 18:24

  • Mamici pentru mamici

    icailoaie
    - apr 17 2014 09:07

  • Mămici,burtici departe de casă...

    Andreana
    - dec 04 2013 15:58

  • Parinti inteligenti, parinti fericiti !!!!

    mada27
    - nov 30 2013 23:00

  • Mamici, Burtici, Tatici din Vrancea

    Anda08
    - iul 11 2013 16:02

Bloguri

  • Insomnia în sarcină

    - Ieri, 16:05

  • Morfologie trim II

    - Ieri, 14:00

  • Morfologia de trim al 2-lea

    - Ieri, 10:00

  • Numele puiului meu

    - Ieri, 04:24

  • Saptamana 28

    - nov 17 2019 14:05

Retete

  • Tarta de prune si miere

    - aug 20 2019 12:37

  • Salata de capsuni

    - iul 03 2019 12:02

  • Clatite sau pancakes cu nuca de cocos si fructe

    - mar 29 2019 12:13

  • Salata de bulgur cu creveti si conopida

    - ian 23 2019 11:29

  • Galette cu fructe de toamna

    - nov 06 2018 14:38