Sari la conținut

Sari la conținut


* * * * * 1 voturi

Dezbatere - Noua Lege a Educatiei


59 raspunsuri la acest subiect

#41
alinuk

alinuk

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.365 mesaje

Postat 07 iunie 2015 - 19:53

Viv

 

Aici se afla documentul noii legi a educatiei asa cum a fost transmis Sindicatelor de Comisia de Invatamant din Senat:

 

http://www.scribd.co...amant-din-Senat



#42
LadyArtemis

LadyArtemis

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 210 mesaje

Postat 08 iunie 2015 - 05:46

Si eu as vrea sa inteleg cum este cu dezbaterea publica a acestui proiect de lege. Unde ne putem spune parerea, dar as vrea sa stiu si cine l-a conceput.

 

Am citit ce a scris LadyArtemis. Am inteles ca la 8 ani copiii dau o evaluare nationala, dar nu am inteles la ce foloseste. Sistemul din Australia este total diferit de cel din Romania in privinta stresului si a ingreunarii materiei. Vreau sa stiu cate kg are ghiozdanul unui elev de acolo, cate ore sta sa-si faca lectiile, proiectele, etc. Ce invata la cei 5 ani cand intra la scoala. Ce stie la 8 ani pentru acel test?

Nu cred ca comparam ce trebuie. Aici liceele au valori diferite, de aceea se intra pe baza unor note si nu repartizati in functie de adresa. Dar, ar fi o idee buna. Toti ne-am face buletine noi si copiii nu ar mai fi stresati.

Este minunat ca in clasa sa existe cooperare intre copii, sa lucreze impreuna, sa nu fie certati, umiliti, sa invete de placere. Dar aceste lucruri nu apar in proiectul de lege.

 

Evaluarea nationala pe care o dau aici copiii la 8 ani are menirea de a le arata invatatorilor nivelul fiecarui copil la engleza si matematica; totodata aceste informatii ajung si la politicieni care modifica/schimba legile in functie de nivelul national al copiilor, adica ori simplifica materiile ori le maresc nivelul de dificultate, etc. Dupa acest examen fiecare invatator analizeaza nivelul fiecarui elev al sau si scrie un raport pentru parinti in care le explica nivelul copilului, posibilele cauze si cum pot parintii sa isi ajute/sustina copilul. Apoi invatatorul scrie un alt raport pentru directiune pentru ca directorul sa stie ce are de facut in scoala sa si la fiecare clasa separat. La 8 ani aceasta evaluare este destul de simpla; se verifica engleza si matematica de baza; daca stiu sa scrie corect cuvinte si propozitii simple, daca stiu sa formeze propozitii simple dintr-un sir de cuvinte, daca recunosc care este verbul si care este substantivul intr-o propozitie, adunari si scaderi simple, daca stiu sa numere, daca stiu sa recunoasca numarul mai mare/mai mic, daca stiu sa rezolve probleme foarte simple, etc. Copiii nu sunt certati daca rezultatele lor nu sunt bune, ci se incearca sa se schimbe lucrurile ca ei sa poata sa invete mai bine pe viitor. Invatatorii ii incurajeaza pe parinti sa nu ii certe pe copii. In loc sa se puna presiune mare pe elev sa invete mai bine, presiunea se pune pe adult, pe invatator, pe directorul scolii, pe politicienii care dau legile, pe parinti, etc. Adultul este cel care trebuie sa se schimbe pentru a-l ajuta pe copil, adultul este cel care trebuie sa gaseasca solutii mai bune pentru fiecare copil in parte. Si mi se pare normal asa pentru ca noi ca adultii avem mai multe resurse la dispozitie, ne putem adapta diferitelor situatii mai bine, avem mai multe posibilitati de a face acelasi lucru, avem mult mai multe informatii si putem obtine si mai multe; este corect ca noi sa ne adaptam nevoilor fiecarui copil.

 

Nu stiu cate kilograme are ghiozdanul fiecarui elev insa pot sa spun cu certitudine ca nu la fel de multe precum ghiozdanul unui elev din Romania. Copiii au ghiozdane si le folosesc zilnic dar nu poarta dupa ei manualele la toate materiile. In primul rand aici exista manuale combinate, de exemplu, un singur manual pentru stiinte + tehnologie. Stiu si ca in Romania au inceput sa apara astfel de manuale. Aici exista de zeci de ani. In al doilea rand, fiecare copil are la scoala in clasa sa un mic dulap sau raft unde ii este scris numele si unde isi tine majoritatea manualelor si caietelor. Copilul ia cu el acasa doar manualele si caietele de la materiile unde are teme sau proiecte, restul le lasa in clasa, la scoala, in dulapul/sertarul propriu. Teme nu se dau zilnic. Uneori poate exista si o saptamana intreaga fara teme. In general, se dau teme de 3-4 ori pe saptamana la scoala generala. Copiii au teme de pe o zi pe alta doar la engleza si matematica si nu zilnic. La celelalte materii temele se dau o data/maxim de 2 ori pe saptamana si copiii au la dispozitie cel putin 7 zile pentru completarea temei. Proiectele pe care le primesc sunt putine intr-un an si au la dispozitie pentru fiecare proiect in parte doua saptamani sau chiar mai multe. La scoala generala copiii nu au mai multe proiecte in acelasi timp; au doar unul singur. 

 

La scoala generala, copiii sosesc la scoala la ora 9 dimineata. Copiii care sosesc mai devreme de 9:00 dimineata participa la before-school. La 9:30 dimineata incep orele. Orele se termina la ora 3:30 dupa-amiaza. Multi copii, mai ales la oras, raman la after-school, ceilalti merg acasa daca vine cineva dupa ei. In timpul orelor de scoala, copiii au o pauza lunga de 30 de minute pentru relaxare si apoi pauza de masa (adica pranz) care dureaza 60 de minute pentru a permite copiilor sa manance si sa se relaxeze. In rest nu mai au nici o pauza. Mancarea copiilor ori este adusa de acasa, ori este cumparata/luata pe gratis (in functie de scoala) de la cantina scolii ori ambele. Cantina scolii pregateste mancarea acolo pe loc, deci este proaspata. Copiii nu au de unde sa cumpere prostii de mancat, gen sucuri, dulciuri, chipsuri, etc. deoarece este interzis prin lege cantinei sa le ofere asa ceva copiilor. Magazine in apropierea scolilor nu exista niciunde (am vizitat foarte multe scoli pe aici si am vazut). Curtea scolii si toata scoala este inconjurata de un gard inalt si portile stau inchise cu cheia iar invatatorii/profesorii supravegheaza curtea scolii si cantina scolii pe perioada celor doua pauze; deci copiii nu pot parasi incinta scolii (efectiv nu au cum) si sunt si observati mereu (de invatatori/profesori + camere de filmat).

 

Cand copiii au teme acasa pentru a doua zi, temele dureaza cam jumatate de ora, maxim o ora. Cand au teme sau proiecte pe care trebuie sa le predea peste 7 sau mai multe zile, recomandarea este de 15-20 minute pe zi lucru la acea tema/acel proiect si nu neaparat zilnic (in functie de marimea si cerintele temei/proiectului). 

Temele elevilor sunt de multe ori adaptate nevoilor fiecarui copil in parte. Copiii talentati la o anumita materie sau copii supradotati primesc teme pe masura abilitatilor lor pentru a-i stimula, pentru a le mentine interesul viu, pentru a-i avansa. Copiii mai slabuti la scoala primesc teme/proiecte mai simple pentru a putea sa le completeze si a avea acel sentiment de mandrie personala ca au putut sa le faca. Copiii cu abilitati medii primesc teme/proiecte pe masura abilitatilor lor. Copiii care au un anumit talent sau un anumit interes intr-o materie sunt incurajati si ajutati sa invete, cunoasca si realizeze tot ce pot si isi doresc la acea materie. Ba chiar se organizeaza grupuri la nivel de scoala pentru copiii supradotati, pentru copiii slabuti la scoala, pentru copiii talentati la ceva, pentru copiii interesati de un anumit subiect/materie, pentru copiii cu rezultate foarte bune la o anumita materie; aceste grupuri au rolul de a sustine si incuraja elevul, de a-l stimula, de a-l ajuta sa avanseze.

 

La 5 ani copiii aici merg la scoala primara, la Kindergarten. Au invatator, uniforme si banci in care trebuie sa stea cuminti. Ce invata la Kindergarten: literele alfabetului; sa isi scrie numele si prenumele corect si sa le recunoasca; numerele; invata sa numere; invata culorile, zilele saptamanii, lunile anului, anotimpurile; invata sa stea cuminti in banca atunci cand este cazul; dar in acelasi timp copiii nu stau in banci tot timpul, au voie sa se ridice, sa se duca la alte banci, sa se duca la dulapurile/rafturile din clasa; de multe ori invatatorul organizeaza un cerc in jurul sau si copiii stau in cerc pe scaune (fara banci) sau direct pe podea; invata regulile scolii; invata bunele maniere, cum sa se imprieteneasca, lucreze, colaboreze cu colegii, cum sa se joace si sa imparta cu colegii, invata sa recunoasca si sa respecte invatatorul si regulile acestuia, invata regulile clasei, invata sa fie raspunzator de propriile lucruri; deci invata niste lucruri de baza referitoare la scoala si la ce asteptari exista de la el ca elev, lucruri care sa il formeze ca elev si care ii vor folosi si pe mai tarziu. 

 

Materiile si temele/proiectele se maresc ca volum si dificultate pe masura ce trec anii dar si in functie de fiecare elev in parte. La liceu evident vor avea mai multe teme decat in generala si timp de lucru mai mult. Dar chiar si la liceu timpul necesar temelor si proiectelor va fi mai mic decat este in Romania. 

 

In timpul anului scolar la generala, invatatorul scrie, de doua ori pe an, un raport despre fiecare copil in parte pentru parintii acestuia in care scrie notele si progresul de la fiecare materie dar si alte aspecte precum dezvoltarea emotionala si sociala a copilului, orice probleme observate, sfaturi si observatii pentru parinti, sfaturi cum sa isi ajute si sustina copilul, etc. deci un raport foarte detaliat si individualizat. Acest raport este in general trimis prin e-mail parintilor si se cere confirmare de primire. Daca nu exista confirmare, se suna parintele pana confirma ca l-a primit. In afara de aceste doua rapoarte, exista sedintele individuale cu parintii unui singur copil si invatatorul. Parintii se programeaza la invatator, sedinta are loc la scoala. Parintii pot sa isi programeze oricate sedinte doresc cu invatatorul, nu exista o limita. Parintii pot de asemenea se viziteze scoala oricand si pot intra in clasa copilului in timpul orelor fara a-i spune invatatorului de dinainte; parintii pot ramane in clasa sa isi observe copilul, colectivul si invatatorul. Invatatorul nu are dreptul sa nu ii primeasca sau sa ii dea afara (cu exceptia situatiei in care parintele deranjeaza ora/afecteaza negativ ceilalti elevi si procesul lor de invatare). Invatatorul mai pregateste de asemenea si rapoarte pentru fiecare copil in parte pentru directiune si totodata si un raport general pe clasa; astfel directorul il poate ajuta in mod direct pe invatator cu orice are nevoie si poate modifica regulile scolii pentru a-i acomoda mai bine pe elevi in functie de nevoile lor. In scoala generala, invatatorul si colegii de clasa se schimba in fiecare an; asa ca, invatatorul mai scrie si rapoarte pentru fiecare copil pentru viitorul invatator al copilului pentru ca noul invatator sa inteleaga si cunoasca situatia viitorilor elevi. Deci exista si o mare colaborare intre invatatori in interesul copilului.

 

Regula de aur este ca adultii sa lucreze impreuna dar si separat pentru fiecare copil in parte pentru a-l ajuta sa invete cu cat mai mult interes si cu cat mai multa placere. 

 

Multe aspecte din cele descrise ar putea fi aplicate cu destul de multa usurinta si in Romania, doar sa vrea politicienii.



#43
alinuk

alinuk

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.365 mesaje

Postat 08 iunie 2015 - 20:12

Ma gandesc la ceva mai amplu. Cred ca ar fi mai cu impact demersul nostru daca am face o Coalitie a mai multor ong uri pe tema Reformei Educatei

 

Pe modelul Romania Respira prin care militam in campania antifumat, putem elabora un Manifest Reforma in Educatie in care sa angrenam mai multe ong uri din societatea civila.

 

Voi lua leg cu ong urile care au activitate in zona aceasta si vedem cum putem face mai puternica actiunea noastra.



#44
ad_b

ad_b

    Membru incepator

  • Membri
  • PunctPunct
  • 169 mesaje

Postat 10 iunie 2015 - 11:33

Multumesc LadyArtemis.

 

Si in Romania au preluat ceva si chiar au imbunatatit: si aici este o testare la sfarsitul clasei a II-a la matematica si romana, notele nu se trec in catalog, ci sunt pentru invatator ca sa evalueze copilul si sistemul (cam cum ai spus tu). Dar aici s-a mers mai departe: aceste testari se dau si la clasa a IV-a si la clasa a VI-a (matematica + stiinte si romana + engleza). Desi cred ca ar trebui discutate cu parintii, acest lucru nu s-a intamplat cand copilul meu a dat testarea de cls. a IV-a. (pentru ca noi nu luam tot mecanismul din "afara", ci doar ce ne place mai mult: examenele). Nu avem evaluari scrise ale copiilor - asa cum mentionai tu.

 

Ce invata ei la 5 ani este ceea ce se face si la noi incepand cu grupa mare la gradinita - de la 5 ani si continuand cu pregatitoarea acum la scoala (si la gradinita se facea acelasi lucru). Deci practic acelasi lucru, doar cladirea difera. Si cadrele didactice nepregatite psihic sa mai lucreze cu copii fara sa dea teme, si sa faca totul prin joaca.

 

Temele sunt cateodata foarte mari, cand invatatorul/profesorul se enerveaza pe ei. Dar temele sunt zilnic, asa ca oricum trebuie sa care acasa caietele si cartile. Chiar daca nu au tema, au de invatat/tocit la restul.

 

Ce deranjeaza acum este in primul rand incarcarea excesiva a examenului de clasa a VIII-a. Acea evaluare nationala este de fapt, vechea admitere la liceu, dar cu subiect unic, ca sa nu se mai dea la un liceu mai greu si la altul mai usor.

 

Acum vor sa o pastreze, sa o ingreuneze si sa mai bage inca un examen separat de admitere. Este inuman. Daca multi abandonau si nu mai mergeau la liceu, cum va fi acum? Si nu ma intelege gresit. Copilul meu are doar medii de zece, pentru care invata foarte mult, dar nu vreau ca scoala sa fie si mai grea decat este.



#45
Adriana mica

Adriana mica

    Membru junior

  • Membri
  • PunctPunctPunct
  • 1.200 mesaje

Postat 11 iunie 2015 - 10:43

ad_b, noi am discutat cu invatatoarea pe marginea testelor de evaluare nationala (clasa a II-a). Ea a initiat discutia, ne-a aratat lucrarile si am vazut cum s-a descurcat copilul, am semnat apoi intr-un tabel (asta m-a facut sa cred ca este o cerinta standard, am mai auzit de asta si la alte scoli). 

 

Cantitatea de teme si structura lor e un subiect care merita dezbatut sunt multe aspecte care trebuie luate in calcul (eg. cat timp este alocat procesului de invare la scoala, etc), Nu mi-am imaginat insa niciodata ca ar putea avea legatura cu incapacitatea invatatorului de a-si gestiona starea, un soi de santaj emotional de genul "ma enervati? va arat eu voua cine-i sefu' aic!!!" Nu cred ca-i normal sa fie asa.


Editat de Adriana mica, 11 iunie 2015 - 11:57 .


#46
petruta

petruta

    Nou venit

  • Membri
  • Punct
  • 98 mesaje

Postat 29 septembrie 2015 - 14:54

Readuc in atentie subiectul pentru ca este foarte important.

 

Cititi :

http://www.portalinv...a-educatiei.pdf

 

In linkul de mai sus gasiti propunerile de modificare a legii facute de inspectori, sindicate, ministere prin reprezentantii lor. Articolele cele mai importante pentru elevi si parinti, in opinia mea, sunt :

 

Art 73 - definirea portofoluilui educational al elevuilui ( Portofoliul educational cuprinde totalitatea dovezilor sau a inscrisurilor privind rezultatele invatarii, obtinute in urma evaluarii competentelor dobandite sau a participarii la activitati de invatare, in diferite contexte, precum si produse sau rezultate ale acestor activitati, in contexte de invatare formale, nonformale si informale ).

 

Art 74 - 1, 2, 3-6 - referitor la evaluarile din clasele II, IV, VI ( notarea intra in portofoluil educational) si evaluarea nationala - clasa a VIII a. ( examene limba romana, limba materna si matematica);

 

Art 76 ( 1) - cu doua noi paragrafe, referitoare la admiterea in invatamantul liceal: cine are media la evaluarea nationala peste 5 are dreptul sa se inscrie la liceu, in caz contrar urmeaza un an scoala profesionala;

 

Art 76(4) - Metodologia - cadru de organizare si desfasurare a admiterii in clasa a IX a : fiecare scoala trebuie sa anunte pentru fiecare generatie  pana cel tarziu la inceputul anului scolar  disciplina sau disciplinele la care se sustine examen ( una sau maxin doua materii ), modalitati de examinare, programe, precum si modul de utilizare a portofoliului educational.

Art 361 - se elimina aliniatul ce prevedea aplicarea legii cu generatia ce intra in clasa a V a in 2015, ci intra in viguare cu anul scolar 2017-2018. Prin asta eu inteleg ca si admiterea la liceu din 2017 va fi conform noii legi.

 

Modificarile aduse legii, in opinia mea, lasa loc de interpretare, ajustare si modificare a examenelor in fiecare an scolar, atat cel de evaluare cat si cel de admitere la liceu. De ex.: in primul an liceul X organizeaza examen pentru profil real cu subiecte din disciplinele matematica si fizica, anul urmatoare  din fizica si biologie sau fizica si chimie. 

 

 



#47
alinuk

alinuk

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.365 mesaje

Postat 18 martie 2016 - 22:19

Eu nu abandonez acest demers

 

Iata o buna oportunitate 

 

1936386_10204687772108292_22187725293174

 

Ne putem inscrie la dezbatere. 

 

Preluând semnalele societății civile cu privire la teme de interes prioritar din domeniul educației și al creșterii competențelor tinerilor din învățămândul gimnazial/liceal, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MECS) și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC) au luat inițiativa organizării evenimentului denumit: „Dezbaterile societății civile cu privire la rolul școlii în formarea tinerilor cetățeni – disciplinele opționale”.

 

Joi, 24 martie 2016, de ora 9:30, vor avea loc discuțiile în sala de ședințe de la sediul MECS. Participarea se face în limita locurilor disponibile și după completarea formularului de înscriere online până miercuri, 23 martie, ora 12.00 disponibil aici:

 

 http://goo.gl/forms/JsMajn6Wbk.


Editat de alinuk, 18 martie 2016 - 22:25 .


#48
michelle-usa

michelle-usa

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 19.697 mesaje

Postat 18 martie 2016 - 22:54

aici la stat...nu se dau examene de intrat nicaieri ...se merge de la scoala elementara 1-4 la middle school 5-8, apoi la liceu 9-12...toate sunt la fel...mergi la cele din zona care apartii...sau cu cerere la alte zone.

 

pe fiecare an se dau niste testari de la stat...computerizate...prim rezultatele prin plic acasa....dar care in clasele 1-8 nu prea conteaza, decit doar daca vrei sa treci la o materie mai avansata (la aceeasi scoala)...de ex la matematica...in loc de mateia de clasa 6 sa o faci pe a7-a...si totul sa mearga mai rapid.

 

la liceu din cite stiu...notele de la clasa + cele de la testari contreaza pt acceptarea la facultatile dorite la care se aplica.

 

clasele 1-8 si chiar primii ani din liceu... mi se par foarte lejere si fara stres.



#49
viviana

viviana

    Membru VIP

  • Moderators
  • 26.324 mesaje

Postat 20 martie 2016 - 10:12

Eu nu abandonez acest demers

 

Iata o buna oportunitate 

 

1936386_10204687772108292_22187725293174

 

Ne putem inscrie la dezbatere. 

 

Preluând semnalele societății civile cu privire la teme de interes prioritar din domeniul educației și al creșterii competențelor tinerilor din învățămândul gimnazial/liceal, Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MECS) și Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic (MCPDC) au luat inițiativa organizării evenimentului denumit: „Dezbaterile societății civile cu privire la rolul școlii în formarea tinerilor cetățeni – disciplinele opționale”.

 

Joi, 24 martie 2016, de ora 9:30, vor avea loc discuțiile în sala de ședințe de la sediul MECS. Participarea se face în limita locurilor disponibile și după completarea formularului de înscriere online până miercuri, 23 martie, ora 12.00 disponibil aici:

 

 http://goo.gl/forms/JsMajn6Wbk.

Vai de mine, Alinuk cata neseriozitate din partea organizatorilor.

 

Am dorit sa ma inscriu. Chiar imi doream sa particip la dezbatere. Daca s-ar fi ivit ocazia as fi avut multe de spus.

Am intrat pe linkul pus de tine, am completat toate, toate campurile.

Nu imi trimite formularul.

Pentru campul in care am completat cu adresa de email imi da eroarea: "Trebuie să fie un număr mai mare decât 0"

 

Tu te-ai inscris? A mai reusit cineva sa se inscrie?



#50
alinuk

alinuk

    Membru de baza

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 7.365 mesaje

Postat 23 martie 2016 - 22:43

Da, m-am inscris.

Era intr-adevar o eroare acolo. Am completat in acel camp nr de tel / caractere numerice, cum spuneau si apoi am pus adresa mail in mesaj.

Doar nu era sa ma impiedic la completarea unui camp. Le-am semnalat de atunci aspectul si l-au remediat.

 

Uitati aici care este stadiul dezbaterilor 

 

http://www.ise.ro/pl...ltare-publica-2

 

 


Editat de alinuk, 23 martie 2016 - 22:48 .



Panic Questions

  • SughiÈ› bebe in burtica

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:58

  • Secretie vaginală abundentă

    Mihgaandrei
    - apr 18 2024 16:57

  • Scădere in greutate

    SaraMaria26
    - apr 17 2024 19:00

  • Fată sau băiat

    Nataliaracila
    - apr 06 2024 20:17

  • MiÈ™cările bebeluÈ™ului

    catalinabd
    - apr 04 2024 05:53

Last Blogs

  • Bebe s-a intors deja, 28 saptamani

    marile11
    - Ieri, 22:17

  • Dublu test pozitiv È™i nopÈ›i întregi nedormite!

    Ana1298
    - Ieri, 17:26

  • Gata vacanta!

    Andreeaflore1991
    - Ieri, 16:16

  • Minunea asteptata din burtica

    RoxiMada
    - Ieri, 15:26

  • Nasterea prin cezariana

    AdrianaBlo
    - Ieri, 10:27

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -