eu am auzit de asta cand eram copil, si nu la sat. :))) la manastiri inca mai exista sau exista cand eram eu in generala.
Este o ....'regula' absurda pe care oamenii o urmau.
La manastirile de maicute pe care le-am vizitat si am vizitat peste 20, in afara de o imbracaminte decenta nu era nicio alta impunere. Ar fi fost si culmea sa fie!
La manastirile de calugari, am vizitat si de astea o gramada acelasi lucru.
===
Acuma despre participarea mamei la botez.
"- Sigur că are voie să participe (mama la botez) şi aşa este şi firesc. Ştim bine că nimeni nu face parte integrantă din viaţa cuiva ca mama lui, deci simpla prezenţă atunci când rodul ei capătă sens, când copilul devine creştin, deci purtător de Hristos, este mai mult decât binevenită, chiar se impune. De ce să participe? Pentru că:
1. Acum mama este martoră la prima minune din viaţa copilului ei;
2. Momentul întreitei scufundări este o lecţie supremă de teologie, de viaţă, ce catehizează aproape instantaneu orice mamă;
3. Indubitabil, sporeşte responsabilitatea şi credinţa. Taina Botezului, privită şi trăită de mamă, maturizează simţămintele materne. Taina Botezului este încununarea desăvârşită a unei naşteri, este semnul sau încredinţarea că efortul nu este în zadar, că pruncul este primit cu delicateţe şi tremur de Dumnezeu prin Biserica Lui şi înscris pe vecie ca „proprietar“ în împărăţia cea veşnică.
Biserica, prin Maica Domnului, este mama prin excelenţă, mamă care cunoaşte minunea zămislirii, durerile facerii şi jertfa ulterioară pentru fiii ei, jertfă care nu mai cunoaşte sfârşit sau limite. Prin urmare, orice mamă din lumea aceasta are un loc principal în faţa lui Dumnezeu, iar Biserica a arătat o extraordinară grijă şi deosebită consideraţie faţă de femeile care au avut curajul şi bucuria de a se „transforma“ prin iubire în jertfelnice mame.
Nu există canon care să interzică efectiv participarea mamei la Taina Botezului
.........
Aici povesteste ceea ce spune Michelle. Este interesant de citit tot.
"Să nu uităm că mama are putere să-şi boteze propriul copil, dacă se impune aceasta, iar botezul, făcut în numele Sfintei Treimi, este perfect valid"