Sari la conținut

Sari la conținut


- - - - -

Copilul meu este mai bun decat al tau! ... competitie, parinti "ridicoli" (sic!)

dezbatere educatie

162 raspunsuri la acest subiect

#31
ralcat

ralcat

    Membru matur

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunct
  • 2.258 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 18:53

Al meu copil e genul colaborativ si nu foarte competitiv. El ajuta, explica si traduce daca e cazul colegilor. Si sincer, nu prea imi vine sa-i stric zenul interior si sa-l transform intr-un tigru cu ghearele scoase, pentru ca nu ar fi el, nu ar mai fi el ... s-ar stradui sa-mi faca pe plac, dar nu pot sa spun cu ce cost pe termen lung.

Asa ca principalele mele obiective cu el sunt:

- Daca tot imi petrec timpul facand ceva ... fac bine. Ca fac scoala, ca fac pian sau ca gradinaresc, o fac cu pasiune, concentrare si din tot sufletul, nu in dorul lelii. Ca daca o fac bine, nu mai trebuie sa ma tot reintorc ca sa acopar goluri pe care le descopar mai tarziu.

- Da aiba incredere in el, si curaj sa ceara mai mult de la profesori, de la a recunoaste cand nu intelege ceva pana la a cere mai multe explicatii la un subiect care il intereseaza pe el in mod special (bine, ca permite scoala si metoda, dar ... si el sa ceara de la ele, nu doar invers)

- Nu conteaza ce a facut celalalt sau cum a iesit la test ... chiar nu ma intereseaza. Ma intereseaza daca el e multumit cu rezultatul testului si daca nu .. ce putem imbunatati.

- Nu conteaza ca altul e mai rapid ca el in a invata o anumita chestie, important e sa-i acorde timpul si pasiunea necesara si va evolua si el. Nu toti oamenii achizitioneaza cunostinte si abilitati in acelasi fel. Al meu e mai lent in achizitie pe partea sportiva dar super tare la zona muzicala, sunete, limbi straine. De ce sa se simta frustrat si umilit ca altcineva a invatat mai repede sa patineze ... va invata si el daca acorda timp si daca exerseaza ... ok, nu la fel de repede ... so what ? Te bucuri de alunecarea pe gheata.

- Sunt lucruri importante pe care le facem in fiecare  zi .. pentru ca sunt lucruri care se cladesc cu rabdare, de la vorbitul corect al limbii romane, corect adica nu prin traducerea limbii franceze in romana pana la pian care are nevoie de exercitiu, nu ajunge talentul. Si sunt lucruri carora le gasim timp si de care ne bucuram cand le vine timpul, norocul si sorocul :) .

Incerc mai ales sa-i cresc increderea in el, placerea de a citi, sa-i tin curiozitatea vie si atunci va fi destul de bun incat sa faca fata competitiei fara sa-si dea macar seama. 



#32
buflea

buflea

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 15.395 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 18:53

Chiar daca oficial notele nu se stiu, copiii intre ei, le stiu ...ei stiu exact care este locul fiecaruia in clasa.

Eu ii intreb pe ei ...

#33
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.744 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 19:00

ralcat, chiar nu ai cum sa faci un copil competitiv dintr-unul colaborativ. asa e si al meu cel mic, partial. dar tot el se uita si imi spune ca jake are numai checks (adica bine) la mate si ca si el vrea la fel, asa ca e happy ca merge la kumon.

 

dar tot e bine sa stie sa se evalueze in raport cu altii, pentru motivele pe care le-am spus mai sus.

 

sunt atitia studenti care nu inteleg "why they didn't get the job" ca au fost buni si au raspuns bine la intrebari la interviu. le lipseste insa conceptul ca altul a fost mai bun.



#34
buflea

buflea

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 15.395 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 19:08

Eu sincer mi-as dori sa-i pot compara cu altii. Pentru ca feedback-ul de la invatatori e mereu -bright boys, logical, math skills, sunt incantati de ei, dar notele sunt B.

ei bine, vreau sa stiu cum arata un copil de A. Academic vorbind:) vreau sa stiu cum arata. Ca la cat de laudati sunt ai mei, am impresia ca un copil de A tre' sa fie genial. Serios.


Eu acum citesc in spate si raspund din urma :)

Eu cand ma duc la sedinta cu parintii, nici nu ii las sa imi spuna ca sunt brilianti. Ii intreb direct, unde crede ca trebuie lucrat ca sa imbunatatim rezultatele ...un copil de B e clar ca are de lucrat ca sa ajunga la A.
De multe ori cauza este ritmul de invatare ...unii pricep mai repede, altii au nevoie de mai mult timp si repetitie.

#35
michelle-usa

michelle-usa

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 19.672 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 19:19

cu punctual 6 nu agreez, "fa ce-ti place ,dar fa-o cit poti de bine", daca nu e ceva de viitor,sau un talent deosebit innascut, poate fi considerat hobby...si nu e o directie spre care o sa-l incurajez.

 

eu il indrum pe calea care o cred potrivita pt el...care ii va putea oferi un stil de viata ridicat, sa isi sustina familia, sa ajute societatea.

 

e bun la matematica il indrept spre inginerie.

ca el innebunit dupa basketball...f bine atita timp cat nu se interfereaza cu studiul...poate sa faca si sport , pt miscare, spirit de echipa, competitie...



#36
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.744 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 19:20

buflea, venim din sisteme diferite... e fluff. din pacate de multe ori primesti fluff. 

 

cum sa zic, raspunsul lui tudor ala cu tunelul... m-a linistit de tot. pt mine e dovada ca he's got what it takes.

 

anyway, ce vreau eu sa spun e ca uite, amandoua suntem competitive si ne impingem copiii si le trasam oarecum niste standarde. dar inmoduri diferite. si mi se pare ok. la fel mi se pare ok si sa spui - eu nu vreau sa-l imping, sunt multumit/ a cu ce va face in ritm propriu.

 

ce nu mi se pare ok e sa ne prefacem ca nu exista competitie sau sa ne blamam unii pe altii pentru modul in care reactionam fata de competitivitatea din mediu. 

 

si nu mi se pare ok uniformizarea si interzicerea competitiei. lasa varfurile de lance sa fie varfuri (indiferent ca-i al meu sau al altuia) si sa le recunoastem meritele si munca.


Editat de Aqai, 13 noiembrie 2014 - 19:21 .


#37
michelle-usa

michelle-usa

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 19.672 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 19:24

Eu acum citesc in spate si raspund din urma :)

Eu cand ma duc la sedinta cu parintii, nici nu ii las sa imi spuna ca sunt brilianti. Ii intreb direct, unde crede ca trebuie lucrat ca sa imbunatatim rezultatele ...un copil de B e clar ca are de lucrat ca sa ajunga la A.
De multe ori cauza este ritmul de invatare ...unii pricep mai repede, altii au nevoie de mai mult timp si repetitie.

eu mai intreb si daca e printer primii 5 din clasa [:)]  (in situatia in care eu stiu de 5 ani aproape toti copiii-colegii lui).

mai intreb cand primesc the progress report in detaliu, scorurile mai mici de ce au fost luate si ce treb facut pt a fi imbunatatiete. eu am raspunsul la intrebarile astea dar vreau sa aflu si opinia doamnei.



#38
buflea

buflea

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 15.395 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 19:29

Tot din urma ...

Eu cred ca neatentia este la fel de periculoasa si daunatoare ca nestiintza. Produce aceleasi pagube (puncte scazute) si necesita educatie si disciplina interioara.
Am observat ca in general, cei mai neatenti sunt cei care prind repede, versus cei care inteleg mai greu dar sunt mai profunzi si detaliati ...asta ca sa fie un echilibru, toata lumea are de lucrat la ceva.

#39
michelle-usa

michelle-usa

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 19.672 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 19:32

buflea nu mi-ai raspuns si te-am intrebat mai de mult la alt subiect, ce crezi despre noul system common core? (daca vrei poti sa raspunzi aici...sau pe ghetar).

una din problemele (ca sutn f multe)  ccu acest nou system e ca rezultatele la testele nationale nu vor mai fi primite acasa si parintii nu le vor mai afla.

alta problema e ca ,  aceste rezultate si multe alte info despre situatia lor scolara va fi colectata de govern (de feds si state) si oricind utilizata in viitor(colegiu, jobs)

 

pun aiciun link...sa imi spui ce crezi (situatia asta mai mult ca sigur e si la tine in stat) tu ai opt out pt ccolectarea de date?  

 

http://www.concerned...california.com/



#40
Qarina

Qarina

    Membru VIP

  • Membri
  • PunctPunctPunctPunctPunctPunctPunct
  • 10.744 mesaje

Postat 13 noiembrie 2014 - 19:33

Agree. dar neatentia e un dat, e acolo, si in general e nevoie de maturitate crescuta ca sa poti elimina asa ceva. dupa mine, disciplina, auto-controlul, atentia - se dezvolta in timp (daca nu vin ca pre-requisistes)

 

si de la un moment dat nu mai conteaza, caci tehnologia suplineste anumite arii. - asta dupa ce trecem de scoala primara, zic.





Etichetat si cu dezbatere, educatie

Panic Questions

  • miha444
    - mar 22 2024 16:22

  • Progesteron in sarcina

    Flor_i
    - mar 18 2024 13:02

  • Cat mănâncă bebe la 2 luni

    mada204
    - mar 08 2024 16:24

  • PoÈ›i naÈ™te mai devreme de termen?

    Ezraa
    - mar 08 2024 06:39

  • Dermatita atopica

    MGeorgi30
    - mar 02 2024 13:10

Last Blogs

  • Vouchere materna

    Deutzuk
    - Astăzi, 14:48

  • Curs prenatal: nastere naturala

    AdrianaBlo
    - Astăzi, 13:35

  • Morfologie trimestrul 1

    ZDenisa
    - Ieri, 22:56

  • Morfologie trimestru 1

    Mica13
    - Ieri, 20:46

  • Incepem pregatirile

    madalinaiuliana27
    - Ieri, 20:10

Ultimele aprecieri

  • andacosPoza lui %s

    andacos
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • monicaboPoza lui %s

    monicabo
    ii multumeste lui

    szivarvany
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • OtiliavPoza lui %s

    Otiliav
    ii multumeste lui

    Laura25
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • ElkiaPoza lui %s

    Elkia
    ii multumeste lui

    ioana
    pt. aprecierea acestui mesaj

  • - TOP 50 reputatii -